Det er sort snak. Superligaen, 1. division, 2. division og 3. division har allesammen præcist samme struktur og lige mange ude/hjemme-kampe. Hvordan kan det være så svært at finde rundt i?Hovedet skrev: ↑8. mar 2022, 16:49Jeg er personligt ked af den måde, man fuldkommen har smadret systemet under de to bedste rækker. Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i den måde, man afvikler 2. divisionerne på - og nu er der guddømemig indført en 3. division mellem 2. division og Danmarksserien, som jeg heller ikke kan forholde mig til. Mit spørgsmål lyder: Gør vi det bedre i Europa af den årsag?
Hvor svært kan det være? En 1. division, en 2. division og en 3. division - hvori der spiller lige mange hold, der mødes ude og hjemme.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu har jeg ikke sagt noget om slutspil. Men antallet af hold. Jeg var klar tilhænger af 12 hold og 33 kampe. Slutspil er røvsygt. Jeg ved godt en række krænkelsesparate straks vil sige, at tre kampe er uretfærdigt, men det virkede fint.Hovedet skrev: ↑8. mar 2022, 15:19Der findes ikke ét håndgribeligt bevis på, at færre hold giver "mere/bedre Europa". Superligaen er da hverken en tøddel bedre eller værre end i 2017. Det er et floskelargument, der bare slynges ureflekteret ud. Til gengæld kan Superligaen sagtens bære flere hold og samtidig få en mere logisk struktur. Dét findes der masser af beviser på, ikke mindst de to oprykkere dette år.FlæskeFrank skrev: ↑8. mar 2022, 08:35Man må vel give dem ret, som sagde, at færre hold gav bedre/mere Europa. Så valget er måske mellem national kamp eller mere international kamp. At vi så er et sted, hvor vi kunne have en fordel af at få flere hold i rækken, gør ikke, at jeg vil vælge den retning.
AaB har nu i årevis stået med stribevis af de facto betydningsløse kampe grundet den nye struktur.
Man kan altid finde enkelte dårlige europæiske resultater. Men vi ser jo også i disse år, at DK er langt længere fremme i bussen med at få europæiske kampe/ChL end Norge og Sverige. Det er ikke et enkelt år, men et gennemgående tema gennem flere år.
- FlæskeFrank
Jeg hader slutspil.. Så hellere det gamle format, og jeg fatter stadig ikke hvorfor AaB under garde og den gamle direktør var så stor en drivkraft på at få det indført.
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
-
FlæskeFrank
- Allstar

Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
- FlæskeFrank
Joh, den var faktisk temmelig ringe. Men ellers enig.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:15Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi skal altså også holde os før, at truppen bare er smal on bidrager med den type indsats ingen af de andre kommer med på samme måde. Derudover må det tage lidt tid før, at islændingen står i knivskarp spillemæssig form og inderst håber jeg virkelig, at han er tiltænkt en central midtbane uden MC.Funky skrev:Joh, den var faktisk temmelig ringe. Men ellers enig.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:15Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Jeg håber sgu at islændingen er ved at være klar. Det er skidt at vi henter spillere der skal bruge flere uger inden de kan starte. Jeg forventer at han er en forstærkning så det piner mig at han ikke er kampklar endnu.
Håber også at Lucas er ved at være klar til nogle minutter. Vi skal vel gå benhårdt for så høj en placering i slutspillet som muligt så vi kan komme i Europa..
Håber også at Lucas er ved at være klar til nogle minutter. Vi skal vel gå benhårdt for så høj en placering i slutspillet som muligt så vi kan komme i Europa..
-
FlæskeFrank
- Allstar

Var det ikke holdpræstationen, som var ringe? Når man kigger på sæsonen, så er Børsting vel en starter ift. Ahlmann og derfor en svækkelse af holdet. Og truppen papirstynd.Funky skrev: ↑9. mar 2022, 08:21Joh, den var faktisk temmelig ringe. Men ellers enig.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:15Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
Hvis vi skal kigge på Viborgs hold, så ligner det et hold, hvor man tør bruge de unge. Så håber Lars Friis tager det med til os, så det er der bredden skal komme fra.
- FlæskeFrank
Det var vist både-og. Samt en åbenbart usædvanligt dårlig bane. Men Ahlmann er en af de spillere, som vi har satset på skulle være i bærende kraft på holdet i disse år. Det er han bare slet ikke.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:48Var det ikke holdpræstationen, som var ringe? Når man kigger på sæsonen, så er Børsting vel en starter ift. Ahlmann og derfor en svækkelse af holdet. Og truppen papirstynd.Funky skrev: ↑9. mar 2022, 08:21Joh, den var faktisk temmelig ringe. Men ellers enig.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:15Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
Hvis vi skal kigge på Viborgs hold, så ligner det et hold, hvor man tør bruge de unge. Så håber Lars Friis tager det med til os, så det er der bredden skal komme fra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Børsting ikke tilstede ved dagens træning… mon ikke en udmelding er oppe over
Er vinduet i Norge ikke lukket nu?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Tilbageiaalborg
- Miniput

Nope det lukker 31. marts
Dette har vel aldrig været et issue fra vores side at vi ikke tør bringe de unge...? Udfordringen siden sidste succes, har jo så været den kvalitet de unge havde...FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:48Var det ikke holdpræstationen, som var ringe? Når man kigger på sæsonen, så er Børsting vel en starter ift. Ahlmann og derfor en svækkelse af holdet. Og truppen papirstynd.Funky skrev: ↑9. mar 2022, 08:21Joh, den var faktisk temmelig ringe. Men ellers enig.FlæskeFrank skrev: ↑9. mar 2022, 08:15Mon ikke vi kan forvente Børsting-aftalen lande i dag eller i morgen ? Islændingen har vel været her i 2-3 uger, slutspillet er på plads og Ahlmann spillede vel ikke en dårlig kamp i søndags.
Var selv i Gistrup for at overvære starten af træningen
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er satme godt købmandskab!
Ædruelighedens stemme
Danke
Glimrende. At sikre en milliontransfer på Børsting er godt arbejde af Inge, når nu han stod til at forlade os om få måneder alligevel. Han er ikke en profil på holdet, og selvom vi selvfølgelig godt kunne bruge ham, så skal vi efter min mening nok klare os uden.
Alt held og lykke til Børsting i hans videre færd. Han har alle dage ydet sit ypperste for AaB og mange kunne lære af hans indstilling og arbejdsmoral.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14