Jeg erindrer ikke, at Pohl rigtig havde andre spidskompetencer, herunder teknik eller en god afleveringsfod, end at han kunne rende stærkt.Jakobsen skrev: ↑31. mar 2022, 00:29Ja bl.a pga. den spidskompetence. Det var klart, at det skulle være i noget mentoring ala. Bøgelund-Dalsgaard ifht. at lære det defensive håndværk, men Pohl er da også væsentligt bedre til at gå forbi en modspiller end vores nuværende wingbacks. En anden mulighed i ham kunne være at lave en "delvis Augu", men mere som boks-til-boks. De dybdeløb han lavede som angriber kunne også give en værdi fra midtbanen. Poh har nogle spidskompetencer der kan bruges flere steder på banen, men en omskoling til den ene eller anden plads kræver selvsagt, at der bygges noget på.R Rosenberg skrev: ↑30. mar 2022, 22:16Fordi han kan løbe stærkt?Jakobsen skrev: ↑30. mar 2022, 20:51Jeg er sikker på det kunne være blevet til mere med Pohl. Han blev kørt for hurtigt frem ifht. hvad hans evner var og han var nok heller ikke psykisk der, hvor han kunne bære førsteangriberrollen. Jeg er sikker på, at han kunne have blevet en større gevinst, hvis han var blevet ført mere gradvist ind på holdet. Jeg er vild med alt det Pohl kunne minus afslutningerne.Prica22 skrev: ↑30. mar 2022, 10:27Jeg har haft samme tanke, men også en tanke om at han bare skulle have mere tid og at skridtet til Holland var pissedumt, når nu han ikke havde lært at afslutte kynisk. Kasper Junker og Mikael Uhre var også bovlamme afsluttere med gode fysiske kompetencer, men de tog henholdsvis et skridt ned og et mindre skridt op, så de havde mere tid til at finde en rytme.Eksil skrev: ↑30. mar 2022, 08:11Pohl er en mærkelig historie. Forstår ikke at nogen at forsøgt at omskole ham til kant eller endda back. Han kan tydeligvis ikke score mål, hvilket er lidt en hæmsko som angriber. Til gengæld har han både acceleration og en høj tophastighed (eller det havde han hvert fald i AaB-dagene), på et niveau der var rigtigt højt for superligaen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. mar 2022, 04:56Pohl fortsætter karrieren på Island i klubben Fram Reykjavik https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... s-nye-klub
Håber at Pohl får genstartet karrieren i det islandske
Mht. en omskoling kan jeg huske, at jeg hørte et interview med ham i Mediano eller Rød Aalborg, hvor han var meget åben omkring at en omskoling har været et emne, men ikke noget han selv er interesseret i (desværre). Sikker på han kunne være blevet uddannet til en god wingback.
Men jeg kan naturligvis huske forkert.
Men det er jo reelt også helt irrelevant, hvis vi mener det der med at være en del af toppen i dansk fodbold.