AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2022, 00:31

Jakobsen skrev:
31. mar 2022, 00:29
R Rosenberg skrev:
30. mar 2022, 22:16
Jakobsen skrev:
30. mar 2022, 20:51
Prica22 skrev:
30. mar 2022, 10:27
Eksil skrev:
30. mar 2022, 08:11
Aalborg frederikshavner skrev:
30. mar 2022, 04:56
Pohl fortsætter karrieren på Island i klubben Fram Reykjavik https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... s-nye-klub

Håber at Pohl får genstartet karrieren i det islandske
Pohl er en mærkelig historie. Forstår ikke at nogen at forsøgt at omskole ham til kant eller endda back. Han kan tydeligvis ikke score mål, hvilket er lidt en hæmsko som angriber. Til gengæld har han både acceleration og en høj tophastighed (eller det havde han hvert fald i AaB-dagene), på et niveau der var rigtigt højt for superligaen.
Jeg har haft samme tanke, men også en tanke om at han bare skulle have mere tid og at skridtet til Holland var pissedumt, når nu han ikke havde lært at afslutte kynisk. Kasper Junker og Mikael Uhre var også bovlamme afsluttere med gode fysiske kompetencer, men de tog henholdsvis et skridt ned og et mindre skridt op, så de havde mere tid til at finde en rytme.
Jeg er sikker på det kunne være blevet til mere med Pohl. Han blev kørt for hurtigt frem ifht. hvad hans evner var og han var nok heller ikke psykisk der, hvor han kunne bære førsteangriberrollen. Jeg er sikker på, at han kunne have blevet en større gevinst, hvis han var blevet ført mere gradvist ind på holdet. Jeg er vild med alt det Pohl kunne minus afslutningerne.
Mht. en omskoling kan jeg huske, at jeg hørte et interview med ham i Mediano eller Rød Aalborg, hvor han var meget åben omkring at en omskoling har været et emne, men ikke noget han selv er interesseret i (desværre). Sikker på han kunne være blevet uddannet til en god wingback.
Fordi han kan løbe stærkt?
Ja bl.a pga. den spidskompetence. Det var klart, at det skulle være i noget mentoring ala. Bøgelund-Dalsgaard ifht. at lære det defensive håndværk, men Pohl er da også væsentligt bedre til at gå forbi en modspiller end vores nuværende wingbacks. En anden mulighed i ham kunne være at lave en "delvis Augu", men mere som boks-til-boks. De dybdeløb han lavede som angriber kunne også give en værdi fra midtbanen. Poh har nogle spidskompetencer der kan bruges flere steder på banen, men en omskoling til den ene eller anden plads kræver selvsagt, at der bygges noget på.
Jeg erindrer ikke, at Pohl rigtig havde andre spidskompetencer, herunder teknik eller en god afleveringsfod, end at han kunne rende stærkt.
Men jeg kan naturligvis huske forkert.

Men det er jo reelt også helt irrelevant, hvis vi mener det der med at være en del af toppen i dansk fodbold.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 31. mar 2022, 01:01

Jakobsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
Prica22 skrev:
Eksil skrev:
30. mar 2022, 04:56
Pohl fortsætter karrieren på Island i klubben Fram Reykjavik https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... s-nye-klub

Håber at Pohl får genstartet karrieren i det islandske
Pohl er en mærkelig historie. Forstår ikke at nogen at forsøgt at omskole ham til kant eller endda back. Han kan tydeligvis ikke score mål, hvilket er lidt en hæmsko som angriber. Til gengæld har han både acceleration og en høj tophastighed (eller det havde han hvert fald i AaB-dagene), på et niveau der var rigtigt højt for superligaen.
Jeg har haft samme tanke, men også en tanke om at han bare skulle have mere tid og at skridtet til Holland var pissedumt, når nu han ikke havde lært at afslutte kynisk. Kasper Junker og Mikael Uhre var også bovlamme afsluttere med gode fysiske kompetencer, men de tog henholdsvis et skridt ned og et mindre skridt op, så de havde mere tid til at finde en rytme.
Jeg er sikker på det kunne være blevet til mere med Pohl. Han blev kørt for hurtigt frem ifht. hvad hans evner var og han var nok heller ikke psykisk der, hvor han kunne bære førsteangriberrollen. Jeg er sikker på, at han kunne have blevet en større gevinst, hvis han var blevet ført mere gradvist ind på holdet. Jeg er vild med alt det Pohl kunne minus afslutningerne.
Mht. en omskoling kan jeg huske, at jeg hørte et interview med ham i Mediano eller Rød Aalborg, hvor han var meget åben omkring at en omskoling har været et emne, men ikke noget han selv er interesseret i (desværre). Sikker på han kunne være blevet uddannet til en god wingback.
Ja bl.a pga. den spidskompetence. Det var klart, at det skulle være i noget mentoring ala. Bøgelund-Dalsgaard ifht. at lære det defensive håndværk, men Pohl er da også væsentligt bedre til at gå forbi en modspiller end vores nuværende wingbacks. En anden mulighed i ham kunne være at lave en "delvis Augu", men mere som boks-til-boks. De dybdeløb han lavede som angriber kunne også give en værdi fra midtbanen. Poh har nogle spidskompetencer der kan bruges flere steder på banen, men en omskoling til den ene eller anden plads kræver selvsagt, at der bygges noget på.
Say what? Alle der har spillet bare lidt fodbold, ved at det sted på banen, hvor fodboldintelligens er mest vigtigt, er centralt på midtbanen. Det er altafgørende, at man kan se tingene før de sker. Der var indimellem også nogen herinde, der blev ved med at foreslå Børsting i motorrummet.
Duelstyrke og offervillighed er vigtig, men kun en lille del af den pakke der gør en god midtbanespiller. Om det så er 6'er,7'er eller 8'er.
Pohl ville være en hund i et spil kegler derinde, om han så havde Xavi og Risgård som mentorer, ville det aldrig blive godt.

Hvad bliver det næste, Kusk som en ny Rene Henriksen?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2022, 08:27

Sønderhof skrev:
31. mar 2022, 01:01
Jakobsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
Prica22 skrev:
Eksil skrev:

Say what? Alle der har spillet bare lidt fodbold, ved at det sted på banen, hvor fodboldintelligens er mest vigtigt, er centralt på midtbanen. Det er altafgørende, at man kan se tingene før de sker. Der var indimellem også nogen herinde, der blev ved med at foreslå Børsting i motorrummet.
Duelstyrke og offervillighed er vigtig, men kun en lille del af den pakke der gør en god midtbanespiller. Om det så er 6'er,7'er eller 8'er.
Pohl ville være en hund i et spil kegler derinde, om han så havde Xavi og Risgård som mentorer, ville det aldrig blive godt.

Tjaeh - Augu havde da heller ikke den største spilintelligens da han blev flyttet ned på midtbanen. Derudover synes jeg ikke, at man kan sige så entydigt, at Pohl ikke skulle have spilforståelse. Han tog mange rigtigt gode løbe og det vidner da netop om intelligens ifht. positionering på banen.
Kusk derimod - han vil aldrig give mening på andet end de tre forreste pladser.
RAUS RAUS SSE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 31. mar 2022, 09:48

Jakobsen skrev:
31. mar 2022, 08:27
Sønderhof skrev:
31. mar 2022, 01:01
Jakobsen skrev:
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
Prica22 skrev:

Tjaeh - Augu havde da heller ikke den største spilintelligens da han blev flyttet ned på midtbanen. Derudover synes jeg ikke, at man kan sige så entydigt, at Pohl ikke skulle have spilforståelse. Han tog mange rigtigt gode løbe og det vidner da netop om intelligens ifht. positionering på banen.
Det er komplet til grin at Jannik Pohl-fanklubben fortsat insisterer på at diskutere Pohl som et eller andet misforstået geni. Manden er 25 år, har aldrig vist noget i hverken Eresdivisionen, Superligaen eller 1. division og er nu skiftet til islandsk fodbold. Det siger virkelig alt.

Hvis han havde potentiale som back var der nok en træner, som havde prøvet ham af der, men Pohl har spillet angriber hele sit liv. Og så kræver det altså en hel del mere for en back end at kunne løbe stærkt. Kan Jannik Pohl fx sætte en mand i en 1:1-duel fra stående? Derudover har han lavet ganske få assists i sin karriere, så der er intet der tyder på, at han skulle have en god afleveringsfod. Og så har vi slet ikke talt om den den defensive dimension af back-spillet.

At foreslå Pohl som central midtbanespiller er noget af det mest absurde, jeg har læst på denne side. Det går altså rigtig stærkt inde midt på banen og man skal være i stand til at orientere sig om, hvad der kommer imod én både forfra og bagfra. Det overblik har Jannik Pohl på ingen måde og han har heller aldrig haft den nødvendige boldsikkerhed. Han ville simpelthen miste bolden konstant og 'hans gode løb' ville ikke hjælpe ham noget som helst.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 31. mar 2022, 09:59

Jakobsen skrev:
31. mar 2022, 08:27

Jeg er personlig stor fortaler for at prøve spillere af på forskellige positioner, fx tror jeg Magnus kunne få en langt bedre karriere som midterforsvarer, men det er vist aldrig prøvet.

Det sagt, så er det nemmere sagt en gjort. I Herning forsøgte de at bruge Curth som midtbanespiller, men det fungerede ikke, selvom man skulle mene han havde de rigtige egenskaber. Der er en grund til, at man sjældent ser vellykkede omskolinger til de positioner.

Vi prøvede for nogle år siden, at omskole Børsting til højreback i et 4-mands forsvar, men det var noget værre rod.

Med Pohls kompetencer, som jeg til fulde anerkender, er midt-midt det sidste sted (efter kepper self.) Jeg kan se ham spille. Her vil hans hurtighed slet ikke komme til sin ret, hans tekniske mangler vil blive udstillet, og jeg kan slet ikke se for mig, at han skulle ageere i opspillet nedefra. Det Magnus har så svært ved, vil Pohl være endnu ringere til.

Ang. Augo, så stod det hurtigt klart, at han passe ind inde midt på. Han kunne netop afkode spillet, og havde fornemmelse for hvornår man skulle spille det sikre, og hvornår der skulle spilles fremad. Op til hans knæskade, var hans niveau blandt de mest dominerende midtbanespillere i superligaens historie. Lidt ligesom når Zeca er bedst. Han ejede banen i en sæson eller to. :aabfan:

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 31. mar 2022, 11:02

Nu har jeg læst jeres diskussion, og jeg kan ikke slippe tanken om Kasper Kusk som den nye René Henriksen.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. mar 2022, 11:41

Lyngehoevdingen skrev:
31. mar 2022, 11:02
Nu har jeg læst jeres diskussion, og jeg kan ikke slippe tanken om Kasper Kusk som den nye René Henriksen.
Du kan lige få en mere. Anosike Ementa er den nye Marouane Fellaini, bare endnu højere og endnu mere fysisk. Det bliver crazy!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 31. mar 2022, 13:37

For pokker da, Pohl, er der seriøst nogen herinde der skriver, at hvis bare nogen trænere havde afprøvet ham som back/wingback etc. så havde han været den nye Dalsgaard??
Der er trænere der har prøvet!!!, han fejlede bigtime, tror jeg både hørte/læste og så at konklusionen var at han ikke havde teknik nok til at respektere sidelinien, at den blev en form for modstander for ham.
Giv nu lige vores trænere lidt mere kredit, de tænker altså også andre tanker indimellem og afprøver.
Pohl er ikke god nok. Punktum.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2022, 15:10

9520AaB skrev:
31. mar 2022, 13:37
For pokker da, Pohl, er der seriøst nogen herinde der skriver, at hvis bare nogen trænere havde afprøvet ham som back/wingback etc. så havde han været den nye Dalsgaard??
Der er trænere der har prøvet!!!, han fejlede bigtime, tror jeg både hørte/læste og så at konklusionen var at han ikke havde teknik nok til at respektere sidelinien, at den blev en form for modstander for ham.
Giv nu lige vores trænere lidt mere kredit, de tænker altså også andre tanker indimellem og afprøver.

Arh hold nu op - der er sgu ikke nogen der har sagt han med garanti ville blive en ny Dalsgaard. Vi snakker om, at han har nogle af de spidskompetencer der er gode for en wingback at have og, at det kunne have været oplagt at prøve.
I øvrigt er Pohl blevet interviewet om det samme i Rød Aalborg, hvor han sagde at han flere gange er blevet forelagt muligheden, men har valgt at holde fast i ønsket om at spille angriber så der er tydelgivis folk inden for professionel fodbold der har tænkt i de samme baner.
Det er sjovt, at hver gang nogen herinde siger noget positiv om Pohl eller hans potentiale (som ikke blev forløst) så mobiliserer dem nærmest vrede fra visse debattører.
Jeg mener personligt, at Pohl potentiale var stort og det ærgrer mig, at man ikke fik ham forløst for jeg kan godt lide den spillertype, men jeg anerkender også at vi snakker om en 25 årig spiler der aldrig er slået igennem og nu er endt på Island og, at der ikke er noget der umiddelbart peger på et sent gennembrud.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 31. mar 2022, 15:43

Jakobsen skrev:
31. mar 2022, 15:10
Det er sjovt, at hver gang nogen herinde siger noget positiv om Pohl eller hans potentiale (som ikke blev forløst) så mobiliserer dem nærmest vrede fra visse debattører.
Det er nok lidt en modreaktion mod den overdrevne optimisme, der nogle gange hersker herinde omkring visse spillere.

Jannik Pohl, Gilli Rolantsson, Jakob Blåbjerg og Robert Kakeeto er gode eksempler på spillere, som en lang række debattører herinde stædigt holdt fast i troen på, selvom de tydeligvis ikke var i nærheden af at være gode nok. Desværre blev deres analyse delt af Allan Gaarde, der stangede den ene kontrakt efter den anden ud til de fire.

Jannik Pohl er hurtig og rimelig kropsstærk. Men det skillset findes hos 20-30 angribere på hver eneste årgang landet over. Dem ville man alle sammen kunne se et vist potentiale i - men det betyder ikke at det er godt nok til AaB. Der skal simpelthen mere til og vi skal stille større krav. Det er en joke at Jannik Pohl fik 74 kampe for AaB - for det er jo ikke gratis at have Pohl rendende i de kampe i stedet for en kompetent angriber.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2022, 16:59

Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:
31. mar 2022, 13:37

Arh hold nu op - der er sgu ikke nogen der har sagt han med garanti ville blive en ny Dalsgaard. Vi snakker om, at han har nogle af de spidskompetencer der er gode for en wingback at have og, at det kunne have været oplagt at prøve.
I øvrigt er Pohl blevet interviewet om det samme i Rød Aalborg, hvor han sagde at han flere gange er blevet forelagt muligheden, men har valgt at holde fast i ønsket om at spille angriber så der er tydelgivis folk inden for professionel fodbold der har tænkt i de samme baner.
Jeg mener personligt, at Pohl potentiale var stort og det ærgrer mig, at man ikke fik ham forløst for jeg kan godt lide den spillertype, men jeg anerkender også at vi snakker om en 25 årig spiler der aldrig er slået igennem og nu er endt på Island og, at der ikke er noget der umiddelbart peger på et sent gennembrud.
Man, altså ingen?
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 31. mar 2022, 18:42

Jakobsen skrev:
Det har vel ikke noget med Pohl at gøre, men er en reaktion på absurd vrøvl.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2022, 11:21

Børsting spillede første kamp for Brann som højre back(højre side i trebackkæden). Så mon ikke han bliver flyttet rundt lidt endnu...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 4. apr 2022, 11:53

FlæskeFrank skrev:
4. apr 2022, 11:21
Børsting spillede første kamp for Brann som højre back(højre side i trebackkæden). Så mon ikke han bliver flyttet rundt lidt endnu...
https://www.flashscore.dk/kamp/EVhZGFkO ... opstilling Her bliver det vist som venstre wing og så med nummer 10 på ryggen. Er han Branns nye Lucas Andersen? 😄😄

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. apr 2022, 12:38

Nogle orakler på bold.dk snakker om, at Andreas Hansen er ringe, og at han er lige så usikker som de skandaløse keepere FCN havde, før de lejede ham.

Nu ser jeg ikke FCN-kampe, men forholder det sig således, håber jeg da, at al snak om, at han skal være førstekeeper i AaB forstummer - også blandt de af hans fans herinde, som ikke mener, at målmandsposten er særlig vigtig.
Ædruelighedens stemme

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. apr 2022, 13:05

R Rosenberg skrev:
4. apr 2022, 12:38
Nogle orakler på bold.dk snakker om, at Andreas Hansen er ringe, og at han er lige så usikker som de skandaløse keepere FCN havde, før de lejede ham.

Nu ser jeg ikke FCN-kampe, men forholder det sig således, håber jeg da, at al snak om, at han skal være førstekeeper i AaB forstummer - også blandt de af hans fans herinde, som ikke mener, at målmandsposten er særlig vigtig.
Jeg har ikke set alle FCNs kampe men i de jeg har set har han virket usikker, som altid god med fødderne men hvad hjælper det når han har problemer i målet.
Hvis Rinne smutter vil det overraske mig meget hvis Andreas Hansen bliver vores nye førstemålmand

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. apr 2022, 13:13

4. apr 2022, 13:05
R Rosenberg skrev:
4. apr 2022, 12:38

Jeg har ikke set alle FCNs kampe men i de jeg har set har han virket usikker, som altid god med fødderne men hvad hjælper det når han har problemer i målet.
Hvis Rinne smutter vil det overraske mig meget hvis Andreas Hansen bliver vores nye førstemålmand
Valget er vel allerede truffet. Vi havde ikke lejet ham ud med købsoption hvis han lå i planerne som AaBs næste førstemålmand.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2022, 13:38

Jeg synes ikke Andreas Hansen har gjort det dårligt i de kampe, som jeg har set med FCN i foråret. Tværtimod synes jeg, at han er stor opgradering på målmandsposten for FCN ift. efteråret.

Men jeg er enig i, at han ikke kommer tilbage hos os. Dog vil 14-15 førsteholdskampe indtil sommer jo heller ikke gøre ham ringere for os.

Onde tunger vil jo også kunne sige, at vi godt kunne have haft en bedre målmand i går...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2022, 14:13

Det er altsammen øjebliksbilleder. Det er ikke så mærkeligt at han er lidt usikker, han har ikke spillet mange kampe på højeste niveau i sin karriere. Det tager tid at komme ind i rytmen.

Om han virkelig har niveauet kender større kendskab til ham. Både til hans personlighed og til hvordan han gør det til træning. Jeg tænker heller ikke at FCN er verdens nemmeste klub at være målmand i. Måske kommer han tilbage når forårssæsonen er overstået, og så må vi jo se om han får en plads i truppen den resterende tid, om det bliver som 1. eller 2. målmand eller om vi blot ender med at ophæve hans kontrakt at finde en ny reserve (eller klassekeeper) for Theo.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 4. apr 2022, 20:43

Abildgaard tilbage i Rusland 😮
You pay for this?

Besvar