Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 5. apr 2022, 14:26

FlæskeFrank skrev:
5. apr 2022, 13:30
Pastorius skrev:
5. apr 2022, 12:53
Jeg synes nu også vi efter Friis tiltræden - igen - har set, hvorfor Pallesen slet ikke er god nok til at spille med, når vi spiller sådan som vi gerne vil. Det bliver spændende at se hvilken løsning Friis vælger på fredag.
Jeg er ikke helt enig i betragtningen omkring Pallesen. Det er vel nærmere Ahlmann, som har spillet sig op under Friis end Pallesen, som har spillet sig ned. Og derfor bliver han lidt mere iøjnefaldende(samt at Kusk og Magnus har gjort det godt og Børsting borte, så antallet af prugelknabe har været begrænset).

Men jeg håber, at Gedsted får chancen på fredag med Pallesen i karantæne. Men det er jo nok Kehinde, som står på Randers-siden, så det er en mundfuld. Så hurtighed er måske løsningen og det har Gedsted.

Vi skal vel dele transfervinduet op i to - sæsonstart og lukkedato. Hvis altså vi skal spille Europa. For så skal Fossum og Kusk vel først ud sidst i vinduet ?
Kan vi ikke godt komme væk fra det der pjat? Desuden hedder det Knaben i flertal.

Jeg så også gerne noget mere spilletid til Gedsted. Det kunne være interessant at se, om han reelt er én, man kan satse på fremadrettet.
Hvis ikke, er højre back efterhånden alfa og omega sammen med en fodbolddygtig diktator på midtbanen.

Idéen med Lucas er sjov, og jeg kan godt følge tankerne bag. Dog tror jeg ikke, at der er nok fysisk robusthed i ham til den plads. Desuden ville det være lidt en skam at fjerne ham fra det, han som få excellerer i.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. apr 2022, 15:43

Jeg håber - som altid - på så lidt udskiftning som muligt. Thelander og Rinne er vel så godt som tabt, mens et Fossum-salg også kunne være op over. I min bog handler det derfor primært om at erstatte 1:1 de tre ret vitale spillere, hvilket bliver dyrt! - Så næste prioritet kunne være at forlænge med Magnus og Kusk, som begge har vist sig fuldt duelige til et hold af vores størrelse, for at vi ikke skal hente alt for meget ind. Allan Souza gør dog en Kusk-forlængelse tvivlsom.

Vi ser dog tynde ud på højre back, hvis ikke Gedsted har, hvad der skal til lige nu.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. apr 2022, 16:08

BoT skrev:
5. apr 2022, 15:43
Jeg håber - som altid - på så lidt udskiftning som muligt. Thelander og Rinne er vel så godt som tabt, mens et Fossum-salg også kunne være op over. I min bog handler det derfor primært om at erstatte 1:1 de tre ret vitale spillere, hvilket bliver dyrt! - Så næste prioritet kunne være at forlænge med Magnus og Kusk, som begge har vist sig fuldt duelige til et hold af vores størrelse, for at vi ikke skal hente alt for meget ind. Allan Souza gør dog en Kusk-forlængelse tvivlsom.

Vi ser dog tynde ud på højre back, hvis ikke Gedsted har, hvad der skal til lige nu.
Et ikke-så-langt-ude-scenarie man kan have i baghovedet er, at hvis både Ukraine og Rusland er ude af næste års europæiske turneringer, så vil nr. 3 i Superligaen starte i EL-playoff (forudsat FCM bliver pokalmestre og ender i top-2). Det er garanteret gruppespil.

Jeg håber selvfølgelig at krigen i Ukraine er ovre til den tid, så der kan spilles kampe i både Kiev og Donetsk.

Rusland tror jeg er ude for good. De ender nok med at gøre alvor af truslen om at melde sig ind i det asiatiske forbund. Det passer dem sikkert også bedre at være en regional mastodont, selvom det også betyder et farvel til alle de gode europæiske spillere, Champions League osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Indlæg af Nordjyden HY » 5. apr 2022, 16:52

Ift. målmandsposten ser jeg gerne Kalle Johnsson som erstatning for Rinne.
Han er pt. reservemålmand i FCK og ser sig nok omkring efter muligheder i form af et klubskifte til sommer.
Han har et tårnhøjt topniveau og er også én af de bedste målmænd i Superligaen, men det er måske en smule urealistisk i forhold til pris og løn.

https://www.transfermarkt.com/karl-joha ... ler/112822
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. apr 2022, 18:22

Nordjyden HY skrev:
5. apr 2022, 16:52
Han er pt. reservemålmand i FCK og ser sig nok omkring efter muligheder i form af et klubskifte til sommer.
Han har et tårnhøjt topniveau og er også én af de bedste målmænd i Superligaen, men det er måske en smule urealistisk i forhold til pris og løn.

Ja, det ville være næsten en 1:1-erstatning, hvilket bliver svært med Rinne.
Det er ikke sikkert, at lønnen ville være det største problem, men siden Ståles afgang fra FCK er det næppe muligt at få en god pris.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. apr 2022, 19:28

Tochi Chukwuani, som har været ønsket herinde af flere, skal til Italien. Så han kan streges af den mulige emneliste.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. apr 2022, 23:08

R Rosenberg skrev:
5. apr 2022, 18:22
Nordjyden HY skrev:

Det er ikke sikkert, at lønnen ville være det største problem, men siden Ståles afgang fra FCK er det næppe muligt at få en god pris.
Uenig. Rinne er klasser bedre med fødderne. Men tror ikke, han er dyr på transfer.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 5. apr 2022, 23:13

Prica22 skrev:
5. apr 2022, 23:08
R Rosenberg skrev:
Nordjyden HY skrev:

Uenig. Rinne er klasser bedre med fødderne. Men tror ikke, han er dyr på transfer.
Jeg er lidt lun ved at give Theo chancen hvis han er klar fysisk og psykisk og saa pare ham op med en gammel rutineret keeper med klasse nok til at kunne staa uden problemer, men samtidigt maet nok til at vaere ok med at sidde paa baenken og laere den naeste stjerne op.
Er et kaempe sats naturligvis, men er jo set foer i AaB med Jimmy og Winde i sin tid (selvom det var en anden tid)
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. apr 2022, 23:22

Winterburn skrev:
5. apr 2022, 23:13
Prica22 skrev:
R Rosenberg skrev:
Nordjyden HY skrev:

Jeg er lidt lun ved at give Theo chancen hvis han er klar fysisk og psykisk og saa pare ham op med en gammel rutineret keeper med klasse nok til at kunne staa uden problemer, men samtidigt maet nok til at vaere ok med at sidde paa baenken og laere den naeste stjerne op.
Er et kaempe sats naturligvis, men er jo set foer i AaB med Jimmy og Winde i sin tid (selvom det var en anden tid)
Enig, jeg er mega klar på Theo. En konstellation ala Brøndbys med Hermansen og Mikkelsen, ville være at foretrække.

To Madeira
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af To Madeira » 5. apr 2022, 23:40

Ifølge Ripodsten og Bælum har vi fået 32 millioner ind for salg af Okore(3-4mil) og videresalg foe Mæhle(28-29mil).

Synes det er meget højt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2022, 07:20

Lyder ikke til Jon Dagur skal til AaB

"- Jeg skal ikke til en anden dansk klub. Det er medierne, der prøver at sende mig til AaB eller OB. Jeg skal ikke spille for et andet dansk hold næste sæson"
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2022, 07:24

To Madeira skrev:
5. apr 2022, 23:40
Ifølge Ripodsten og Bælum har vi fået 32 millioner ind for salg af Okore(3-4mil) og videresalg foe Mæhle(28-29mil).

Synes det er meget højt.
Ja så kan man sgu ikke længere brokke sig over Mæhles discountklausul. Shit mand. Hvis han vitterlig røg for 110 mio, så har klausulen været i nærheden af 25% af hele beløbet. Det er jo helt uhørt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. apr 2022, 08:13

Prica22 skrev:
R Rosenberg skrev:
Nordjyden HY skrev:

Ja, det er sandt. Men jeg mener også mere på de "klassiske" målmandskompetencer.

Jeg er også én af dem, der gerne ser, at Sander bliver kørt i stilling, men det skal være slut med fribilletter. Derfor giver en 32-årig, meget rutineret keeper fin mening for mig, som dels kan presse Sander til, at han skal arbejde hårdt for at tage pladsen, og dels som én han kan lære af.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. apr 2022, 08:20

Buzz Killington skrev:
6. apr 2022, 07:24
To Madeira skrev:

Synes det er meget højt.
Ja så kan man sgu ikke længere brokke sig over Mæhles discountklausul. Shit mand. Hvis han vitterlig røg for 110 mio, så har klausulen været i nærheden af 25% af hele beløbet. Det er jo helt uhørt.
Ja, det er sgu godt skruet sammen, hvis de tal holder vand.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. apr 2022, 08:30

Midt i nyheden om kastrationen af David Nielsen i AGF får Thorsteinsson også sagt, at han ikke skal spille for nogen dansk klub næste sæson:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... rs/9201950
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 6. apr 2022, 08:58

Funky skrev:
6. apr 2022, 08:30
Midt i nyheden om kastrationen af David Nielsen i AGF får Thorsteinsson også sagt, at han ikke skal spille for nogen dansk klub næste sæson:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... rs/9201950
Praise be... Vi slipper helt for at se på ha!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 6. apr 2022, 09:16

Buzz Killington skrev:
To Madeira skrev:

Synes det er meget højt.
Var det 10 mio ved skiftet - og så plus 28-29 ved Atlanta skiftet. Dermed er han vel AaBs største salg nogensinde (tænker Bassogog var 45 minus 10 i videresalgsklusuler) ? For en højre back (dengang), det er jo helt vildt fantastisk.
You pay for this?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 6. apr 2022, 09:35

Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 09:16
Buzz Killington skrev:
To Madeira skrev:

Synes det er meget højt.
Var det 10 mio ved skiftet - og så plus 28-29 ved Atlanta skiftet. Dermed er han vel AaBs største salg nogensinde (tænker Bassogog var 45 minus 10 i videresalgsklusuler) ? For en højre back (dengang), det er jo helt vildt fantastisk.
Taget i betragtning af at Mæhle stadig var forholdsvis tidlig på sin udviklingskurve, da han blev solgt, så er det helt afgjort endt med at være et pænt salg. Overraskende at vi har fået så meget i videresalg, væsentligt mere end medierne berettede.

@To Madeira det er Bælum der sætter tal på de enkelte spillere og ikke dine gæt?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 6. apr 2022, 10:01

Jeg namedropper...

På Tipsbladet fremgår det, at en superligaklub (dem ved jeg godt, at der er 11 andre af) har budt på en 19-årig ghaneser, Salim Adams. Kunne han være en interessant mand for AaB? Jeg aner intet om ham, men vil hellere have meninger fra folk herinde, end jeg vil google noget ret ligegyldigt info (udover hans kompetencer og foretrukne plads).

Kan Alex Runarsson være et emne i kassen for AaB, eller er det urealistisk, at han vil vende tilbage til superligaen?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 6. apr 2022, 10:05

Hanga skrev:
6. apr 2022, 09:35
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 09:16
Buzz Killington skrev:
To Madeira skrev:

Synes det er meget højt.
Taget i betragtning af at Mæhle stadig var forholdsvis tidlig på sin udviklingskurve, da han blev solgt, så er det helt afgjort endt med at være et pænt salg. Overraskende at vi har fået så meget i videresalg, væsentligt mere end medierne berettede.

@To Madeira det er Bælum der sætter tal på de enkelte spillere og ikke dine gæt?
Jeg vil også gerne lige have besvaret et spørgsmål, nu vi er ved det :) Forholder de sig også til det vandvittige transferudgift-beløb på 10-15(var det ikke noget i den dur?)millioner, som flere mente udelukkende kunne forklares ved enorme agenthonorarer?

Besvar