Ikke enig. Det fungerede for eksempel brilliant mod FCK så længe der var energi til at lægge et højt pres. Så kan man gå to veje - vil man gardere sig med en defensiv knokkelspiller eller vil man prøve at videreudvikle presspillet så man kan holde det kørende hele kampen. Det sidste handler jo i høj grad også om at have gode indskiftningsmuligheder - mod FCK havde Friis stort set kun boksangribere at sætte ind og det duer jo ikke.Pastorius skrev: ↑22. apr 2022, 09:43Jeg synes det er ret tydeligt at Højholt fungerer langt bedre som den offensive af de to midtbanefolk. Han er ikke faldet igennem sammen med Fossum, men dog klart dårligere fungerende end han har været med enten Pedro eller Magnus. Jeg synes stadig heller ikke Fossum fungerer optimalt når han er trukket tilbage, selvom det er væsenligt bedre end det har været tidligere.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2022, 09:07Den centrale midt efter sommerferien. Hvis Fossum eller Højholt forsvinder udover Monster Magnus, så skal der vel suppleres, Tidligere ville jeg have peget på Jens Jakob Thomassen fra OB, men de seneste kampe og måden vi spiller på(samt han så lige ragede en ny småskade til sig) gør, at jeg ikke tror han er den rigtige.
Så er det vel Lonwijk-type fra Viborg eller Said Ezatolahi fra Vejle(pt udlejet). Men begge kræver nok europæisk. Men Thorarinsson kan selvfølgelig også være svaret på spørgsmålet.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Hvis den står på Europa så håber jeg både AaB og Prip har is i maven... en spiller der får vist sig frem derude også og gerne over mere end en sæson bliver mere værd og andre døre åbner sigraekkeettre skrev: ↑22. apr 2022, 01:27Enig...fair skal fair - Det var et pisse godt køb!! Og hvis ikke vi kommer i Europa så vil han ryger på alt over 20 millioner tror jeg, da han er 25/26 år...Prica22 skrev: ↑21. apr 2022, 23:39Hvis han lige napper 4-5 målinvolveringer mere inden sæsonen slutter, tror jeg, han skifter til sommer. Bliver svært at følge op på sådan en sæson.bedstefar skrev: ↑21. apr 2022, 21:39Det er lige meget, Inge finder endnu en Prip! Wow for et indkøb, tror folk han ryger til sommer?raekkeettre skrev: ↑21. apr 2022, 20:43Vi ønsker os flere penge til Tranfers...![]()
Hvis Inge formår at afhænde Ross for tyve millioner (eller noget i den dur), og samtidig lander en forlængelse med Thelander og en tilgang af Kramer, vil det nærme sig det geniale. Hagelskjær og Granli er fine som suppleanter, og gode nok til at gå ind som tredje mand, hvis der er situationer hvor vi vil gå over til tre i bagkæden.
Jeg er umiddelbart lidt usikker på Sander som førstekeeper, også selvom jeg egentlig synes at der har været et par gode eksempler på unge målmænd, der har gjort det godt i superligaen på det sidste. Han er trods alt kun lige fyldt 17 og vi kan potentielt stå overfor en utroligt vigtig sommer og videre sæson. Det er noget af et pres at smide på en ung målmand, og jeg tror ikke nødvendigvis det er særligt god læring at lukke 7 mål ind mod PSV, eller hvad man evt. kan rende ind i. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det lige er en sæson for tidligt. Omvendt skal der jo en ny målmand ind under alle omstændigheder, da vi ikke har en 2. målmand, hvis Andreas Hansen tager til FCN, og en rutineret keeper vil nok ikke være en dårlig ide.
Hvis det samtidig betyder at Inge kan finde økonomien til den rigtige højre back, og en løsning på den centrale midtbane (med eller uden Fossum), så vil jeg i den grad mene at vi har en konkurrencedygtig trup. Det kræver selvfølgelig at vi som minimum kan tilbyde europæiske kvalifikationskampe og noget der ligner en realistisk vej til gruppespil (det er 4. pladsen eller den europæiske play-off nok ikke).
Det er rigtig meget hvis, hvis, hvis.. Men der er altså også stadig virkelig gode muligheder, hvis Inge og Friis rammer plet over de næste 3-4 måneder.
Jeg er umiddelbart lidt usikker på Sander som førstekeeper, også selvom jeg egentlig synes at der har været et par gode eksempler på unge målmænd, der har gjort det godt i superligaen på det sidste. Han er trods alt kun lige fyldt 17 og vi kan potentielt stå overfor en utroligt vigtig sommer og videre sæson. Det er noget af et pres at smide på en ung målmand, og jeg tror ikke nødvendigvis det er særligt god læring at lukke 7 mål ind mod PSV, eller hvad man evt. kan rende ind i. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det lige er en sæson for tidligt. Omvendt skal der jo en ny målmand ind under alle omstændigheder, da vi ikke har en 2. målmand, hvis Andreas Hansen tager til FCN, og en rutineret keeper vil nok ikke være en dårlig ide.
Hvis det samtidig betyder at Inge kan finde økonomien til den rigtige højre back, og en løsning på den centrale midtbane (med eller uden Fossum), så vil jeg i den grad mene at vi har en konkurrencedygtig trup. Det kræver selvfølgelig at vi som minimum kan tilbyde europæiske kvalifikationskampe og noget der ligner en realistisk vej til gruppespil (det er 4. pladsen eller den europæiske play-off nok ikke).
Det er rigtig meget hvis, hvis, hvis.. Men der er altså også stadig virkelig gode muligheder, hvis Inge og Friis rammer plet over de næste 3-4 måneder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Nu er IAO jo nærmest tredje sportschef i AaB der ikke har adresseret problemet på højre back. Gaarde, Bælum(som overgangsfigur) og IAO ser åbenbart ikke pladsen som vigtig.jonas386 skrev: Hvis det samtidig betyder at Inge kan finde økonomien til den rigtige højre back, .
Det har været mit største ønske alle vinduer, at få Pallesen væk, men måske vi bare skal vænne os til at han er manden til pladsen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er jo det der med de billeder!9520AaB skrev: ↑22. apr 2022, 16:41Nu er IAO jo nærmest tredje sportschef i AaB der ikke har adresseret problemet på højre back. Gaarde, Bælum(som overgangsfigur) og IAO ser åbenbart ikke pladsen som vigtig.jonas386 skrev: Hvis det samtidig betyder at Inge kan finde økonomien til den rigtige højre back, .
Det har været mit største ønske alle vinduer, at få Pallesen væk, men måske vi bare skal vænne os til at han er manden til pladsen.
Ædruelighedens stemme
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Altså hvis Friis fortsætter i en 3-5-2 så skal vores wingbacks nærmest være 1. Prioritet og gerne begge sider, jeg synes det er der vores trup halter mest, selvfølgelig lige nu fordi vi ingen alternativer har, men også vores top niveau på de pladser skal højnes og så må Pallesen gardere backup, han kan også spille højre side af en 3 back kæde som vi så mod FCM da vi blev 10 mand...og Alhmann er bare ikke i form, og bliver det desværre nok aldrig igen, med mindre vi går tilbage til en 4 back kæde hvor hans udholdenhed ikke bliver udfordret så meget som den gør nu.9520AaB skrev: ↑22. apr 2022, 16:41Nu er IAO jo nærmest tredje sportschef i AaB der ikke har adresseret problemet på højre back. Gaarde, Bælum(som overgangsfigur) og IAO ser åbenbart ikke pladsen som vigtig.jonas386 skrev: Hvis det samtidig betyder at Inge kan finde økonomien til den rigtige højre back, .
Vi er ikke så langt fra hinanden, men i virkeligheden så jeg nok egentlig bare en ekstra, god, defensiv midtbane på bekostning af en midterforsvarer.Yankee skrev: ↑22. apr 2022, 10:36Ikke enig. Det fungerede for eksempel brilliant mod FCK så længe der var energi til at lægge et højt pres. Så kan man gå to veje - vil man gardere sig med en defensiv knokkelspiller eller vil man prøve at videreudvikle presspillet så man kan holde det kørende hele kampen. Det sidste handler jo i høj grad også om at have gode indskiftningsmuligheder - mod FCK havde Friis stort set kun boksangribere at sætte ind og det duer jo ikke.Pastorius skrev: ↑22. apr 2022, 09:43Jeg synes det er ret tydeligt at Højholt fungerer langt bedre som den offensive af de to midtbanefolk. Han er ikke faldet igennem sammen med Fossum, men dog klart dårligere fungerende end han har været med enten Pedro eller Magnus. Jeg synes stadig heller ikke Fossum fungerer optimalt når han er trukket tilbage, selvom det er væsenligt bedre end det har været tidligere.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2022, 09:07Den centrale midt efter sommerferien. Hvis Fossum eller Højholt forsvinder udover Monster Magnus, så skal der vel suppleres, Tidligere ville jeg have peget på Jens Jakob Thomassen fra OB, men de seneste kampe og måden vi spiller på(samt han så lige ragede en ny småskade til sig) gør, at jeg ikke tror han er den rigtige.
Så er det vel Lonwijk-type fra Viborg eller Said Ezatolahi fra Vejle(pt udlejet). Men begge kræver nok europæisk. Men Thorarinsson kan selvfølgelig også være svaret på spørgsmålet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Hvis han ellers er blevet skaderne kvit er Mikkel Duelund et spændende emne. Var en profil i Fcm og på U21 landsholdet men har haft et skuffende ophold i Dynamo Kyiv delvist pga. mange skader. Det kan være at Duelund ønsker at genstarte karrieren hjemme i suppen da det er ved at være længe siden at han har vist noget, ud fra stats har han heller ikke ligefrem shinet i hollandske NEC Nijmegen hvor han er på udlån.
Spændende bud. Men vi har næsten overflod af offensivspillere, medmindre Prip bliver solgt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑23. apr 2022, 17:57Hvis han ellers er blevet skaderne kvit er Mikkel Duelund et spændende emne. Var en profil i Fcm og på U21 landsholdet men har haft et skuffende ophold i Dynamo Kyiv delvist pga. mange skader. Det kan være at Duelund ønsker at genstarte karrieren hjemme i suppen da det er ved at være længe siden at han har vist noget, ud fra stats har han heller ikke ligefrem shinet i hollandske NEC Nijmegen hvor han er på udlån.
Og derudover kunne jeg godt forestille mig, at han bliver i Kiev kontrakten ud. Hans løn er vanvittig. Men et lån burde være muligt.
Har transfervinduet ikke flere gange rapporteret at han vil blive i udlandet? Og enig, selv med et Prip salg har vi rigeligt med spillere på den plads.Prica22 skrev: ↑23. apr 2022, 18:17Spændende bud. Men vi har næsten overflod af offensivspillere, medmindre Prip bliver solgt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑23. apr 2022, 17:57Hvis han ellers er blevet skaderne kvit er Mikkel Duelund et spændende emne. Var en profil i Fcm og på U21 landsholdet men har haft et skuffende ophold i Dynamo Kyiv delvist pga. mange skader. Det kan være at Duelund ønsker at genstarte karrieren hjemme i suppen da det er ved at være længe siden at han har vist noget, ud fra stats har han heller ikke ligefrem shinet i hollandske NEC Nijmegen hvor han er på udlån.
Og derudover kunne jeg godt forestille mig, at han bliver i Kiev kontrakten ud. Hans løn er vanvittig. Men et lån burde være muligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
Mucolli, kan spille på den offensive midt eller boks til boks 8er i en tremandsmidtbane. Han er utrolig driblestærk, gode pasninger og fremragende overblik.
Mølgaard, højre back/wingback. Han vil være en stor opgradering, kæmpe motor på højresiden og langt bedre i pasningsspillet end Pallesen.
Lawrence Thomas har kontraktudløb til sommer, giv ham pokalkampene og Theo får ligakampene.
Jeg regner med dig Inge

Mucolli, kan spille på den offensive midt eller boks til boks 8er i en tremandsmidtbane. Han er utrolig driblestærk, gode pasninger og fremragende overblik.
Mølgaard, højre back/wingback. Han vil være en stor opgradering, kæmpe motor på højresiden og langt bedre i pasningsspillet end Pallesen.
Lawrence Thomas har kontraktudløb til sommer, giv ham pokalkampene og Theo får ligakampene.
Jeg regner med dig Inge
Skulle man ud i en kortsigtet erstatning af Thelander og man ikke kan få den ideelle løsning kunne Albentosa så være noget i en sæson eller to?bedstefar skrev: ↑23. apr 2022, 22:30Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
Jeg regner med dig Inge![]()
![]()
Relativt gammel spiller, men det jeg har set har set ret godt ud. Har dog ikke set ham i hver runde eller kamp. Nogen der ser Vejle mere end sporadiske highligths?
Lawrence Thomas synes jeg har et blakket image og virker alt for ustabil.
Mht. Mølgaard ved jeg ikke helt. Eller den smule jeg har set ham virker han som en god figthertype, men i 63 Superligakampe hedder hans offensive output to assists og et mål. Ved godt, at Vejle har et dårligere hold end os, men de var trods alt også med i top 6 opløbet sidste år og han burde mere markant offensivt ifht. den fodbold vi vil spille. Jeg ser ham som en rigtig OB signing (Middelmådig spiller der ikke flytter noget til middelmådigt hold).
RAUS RAUS SSE!
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Du så åbenbart ikke helt rigtig så. Lawrence Thomas var ikke på banen. For anden kamp i træk stod Flø for Sønderjydske.bedstefar skrev:Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Mølgaard var i følge en artikel fra bold.dk tæt på et skifte til FCM i sidste vindue. Det faldt til jorden pga. af FCM's bytte-bytte-købmand med FCN, hvor Mads Hansen kom til FCN og Mads Tychosen + en pose penge røg til bøhlandet. Om det borger for kvalitet, eller om FCM bare havde brug for lidt fyld er så et åbent spørgsmål.Jakobsen skrev: ↑23. apr 2022, 22:37Mht. Mølgaard ved jeg ikke helt. Eller den smule jeg har set ham virker han som en god figthertype, men i 63 Superligakampe hedder hans offensive output to assists og et mål. Ved godt, at Vejle har et dårligere hold end os, men de var trods alt også med i top 6 opløbet sidste år og han burde mere markant offensivt ifht. den fodbold vi vil spille. Jeg ser ham som en rigtig OB signing (Middelmådig spiller der ikke flytter noget til middelmådigt hold).
Jeg har længe været fan af både Mucolli og især Mølgaard. Jeg forstod ikke at vi ikke fik fingre i sidstnævnte eftersom han skiftede fra Thisted. Faktum er dog at begge har haft lidt svært ved for alvor at slå igennem. Begge har uden tvivl et talent og på deres gode dage vil de afgjort være forstærkninger... men er Mølgaard en væsentlig opgradring over Pallesen? Tja, svært at sige. Personligt forstår jeg stadig ikke, hvorfor vi takkede nej til Dalle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det ved jeg godt, men som jeg skriver, så var der et par spændende spillere (mucolli og Mølgaard).9520AaB skrev: ↑23. apr 2022, 22:39Du så åbenbart ikke helt rigtig så. Lawrence Thomas var ikke på banen. For anden kamp i træk stod Flø for Sønderjydske.bedstefar skrev:Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
Lawrence vil være en rigtig fin reservekeeper, prøvet keeper i suppen og holder nogenlunde niveau.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu har Mølgaard været nævnt i perioder nogle gange. Jeg har vist også selv foreslået ham. Men jeg må indrømme, at jeg er ved at være lidt lorent ved ham. Hans stats er altså meget lig Pallesen.
Han er 26 år til sommer og har til den tid spillet omkring 70 SL-kampe. Pt. hedder det 63 kampe med 1 mål og 2 assists. Det er meget lig Pallesen, da vi hentede ham. Jeg synes ikke, at han har en større motor end Pallesen eller bedre pasningsspiller.
- FlæskeFrank
Albentosa vil være en god signing, men ser hellere Kolinger hos os. Jeg ved så ikke hvor realistisk det er, Vejle vil nok have en stor pose penge for ham.Jakobsen skrev: ↑23. apr 2022, 22:37Skulle man ud i en kortsigtet erstatning af Thelander og man ikke kan få den ideelle løsning kunne Albentosa så være noget i en sæson eller to?bedstefar skrev: ↑23. apr 2022, 22:30Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
![]()
Relativt gammel spiller, men det jeg har set har set ret godt ud. Har dog ikke set ham i hver runde eller kamp. Nogen der ser Vejle mere end sporadiske highligths?
Mht. Mølgaard ved jeg ikke helt. Eller den smule jeg har set ham virker han som en god figthertype, men i 63 Superligakampe hedder hans offensive output to assists og et mål. Ved godt, at Vejle har et dårligere hold end os, men de var trods alt også med i top 6 opløbet sidste år og han burde mere markant offensivt ifht. den fodbold vi vil spille. Jeg ser ham som en rigtig OB signing (Middelmådig spiller der ikke flytter noget til middelmådigt hold).
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Er vild med Albentosa, men han bliver 34 til september.bedstefar skrev: ↑24. apr 2022, 09:15Albentosa vil være en god signing, men ser hellere Kolinger hos os. Jeg ved så ikke hvor realistisk det er, Vejle vil nok have en stor pose penge for ham.Jakobsen skrev: ↑23. apr 2022, 22:37Skulle man ud i en kortsigtet erstatning af Thelander og man ikke kan få den ideelle løsning kunne Albentosa så være noget i en sæson eller to?bedstefar skrev: ↑23. apr 2022, 22:30Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
![]()
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Ja, også derfor det kun kan være en løsning for en sæson eller to som jeg skrev.Brodernumsi skrev:Er vild med Albentosa, men han bliver 34 til september.bedstefar skrev: ↑24. apr 2022, 09:15Albentosa vil være en god signing, men ser hellere Kolinger hos os. Jeg ved så ikke hvor realistisk det er, Vejle vil nok have en stor pose penge for ham.Jakobsen skrev: ↑23. apr 2022, 22:37Skulle man ud i en kortsigtet erstatning af Thelander og man ikke kan få den ideelle løsning kunne Albentosa så være noget i en sæson eller to?bedstefar skrev: ↑23. apr 2022, 22:30Jeg fik set Sønderjyske - Vejle igår og niveauet var godt nok sløjt til tider, men synes alligevel der var et par ret spændende spillere.
![]()
Hvordan er Souza btw. Som spids. Vi mangler i den grad et supplement/alternativ til Makaric. Alt pondus ryger jo i frontkæden når vi sætter Høgh ind.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!