Han ender i puljen af offensivspillere bag angriberne. Hans teknik er bedre end hans fart/fysik. Så ham også gerne lidt længere fremme, men ser det som en fin ting, at han kommer ind og får en masse touches på bolden.FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2022, 09:31Nu skriver bold.dk om Oliver Ross. Vil han kunne spille frontangriber ? Talentet er uomtvistelig, men hvor langt fremme kan han spille.
Personligt så jeg ham gerne længere fremme end han er blevet indskiftet til. Men sådan en tordenhammer, han lavede mod Silkeborg er jo dejlig at have bag ved de forreste.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
jeg synes generelt stadig at vi mangler at finde vores spilkoncept, og så skal vi lade være med at bruge spillerne på pladser de ikke hører til. Ærgerligt når Ross render rundt på en wingback. Men læg alle æg i den kurv der hedder enten 4 back kæde eller 3-5 backkæde (wingbacks) og så find ud af hvad vi virkelig mangler.Prica22 skrev: ↑29. apr 2022, 10:07Han ender i puljen af offensivspillere bag angriberne. Hans teknik er bedre end hans fart/fysik. Så ham også gerne lidt længere fremme, men ser det som en fin ting, at han kommer ind og får en masse touches på bolden.FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2022, 09:31Nu skriver bold.dk om Oliver Ross. Vil han kunne spille frontangriber ? Talentet er uomtvistelig, men hvor langt fremme kan han spille.
Personligt så jeg ham gerne længere fremme end han er blevet indskiftet til. Men sådan en tordenhammer, han lavede mod Silkeborg er jo dejlig at have bag ved de forreste.
ØNSKER FRA MIG: 4 back kæde
NY Målmand + NY HB + NY CB + NY CM + FORLÆNG MED THORINSSON & KUSK
Væk med MC, Rufo, Fossum, Andreas Hansen, thelander
Og skal der købes 21 årige "talenter" så er det ikke kasper høgh typer. Hans fødder og motorik er simpelthen ikke til teknisk spil. forstår ikke handlen.
4-2-3-1 (ikke alle spillere er nævnt)
Ny HB + Granli + Ny CB + thorinsson (ross, ahlmann, gedsted & hagelskjær udskiftere)
Højholt & Pedro (Thorinsson istedet for højholt hvis han sælges)
Kusk / Sousa - Prip - lucas (ross med mere tid som en af de 3 forreste)
makaric (ementa, høgh som indskiftere. men forstår ikke købet af HØGH og så ham gerne videre)
-
R Rosenberg
- Allstar

Lad os håbe, at Ross den yngre opfylder sine ambitioner.
Generelt har jeg det sådan, at talenter i AaB har fået alt, alt for lang snor siden man afhændede hele holdet og oversatsede på den uduelige Nordkraft-strategi I 2014-2015.
Er man ikke braget igennem med trompeter og fanfarer, når man er fyldt 21-22, så er det videre. Inge er noget bedre til dette, mens Gaarde var fuldstændig håbløs
Det nytter ikke noget, hvis man gerne vil leve af at sælge spillere, at man går og bager på nogle brød, der efter flere år enten er helt klæge indeni eller ikke når længere end baguettes fra Aldi.
Generelt har jeg det sådan, at talenter i AaB har fået alt, alt for lang snor siden man afhændede hele holdet og oversatsede på den uduelige Nordkraft-strategi I 2014-2015.
Er man ikke braget igennem med trompeter og fanfarer, når man er fyldt 21-22, så er det videre. Inge er noget bedre til dette, mens Gaarde var fuldstændig håbløs
Det nytter ikke noget, hvis man gerne vil leve af at sælge spillere, at man går og bager på nogle brød, der efter flere år enten er helt klæge indeni eller ikke når længere end baguettes fra Aldi.
Ædruelighedens stemme
enig og de skal altså ind at vise med ild i øjnene at de vil være her, og at de kan. Strategien er at købe ungt og sælge dyrt. At opfostre egne unge talenter og sælge dyrt. Men så skal de også kunne noget, og så er det sgu bedre at sælge dem tidligt som feks. mæhle, og sikre sig gode klausuler.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2022, 11:32Lad os håbe, at Ross den yngre opfylder sine ambitioner.
Ross tid er kommet.
Kan Prip allerede nu fyres af for +25, jamen så sælg.
kan højholt fyres af for + 20 , så sælg.
Fossum skulle også have været solgt da han toppede.
VI har problemer med at kontrakter løber ud og vi ender med 0 kr. i kassen.
og så at talenterne ikke helt bliver til det vi håber på.
MEN omvendt, så gider jeg heller ikke der købes flere såkaldte "talenter" der blot er en nulbon. Nu har INGE haft nok vinduer, og nu skal vi have kvalitet ind til at erstatte dem der smutter.
Dette vindue kræver mere kvalitet end kvantitet - truppen er sgu mere end stor nok, med talenterne in mente.
Mest af alt håber jeg, en eller anden serbisk/kroatisk/bulgarsk klub byder 6-7 millioner på Makaric. Jeg ved, AaB kigger efter en angriber og jeg tænker ikke, det er Høgh eller Ementa der giver alverdens plads til en ny. Man er tilfreds med Makaric’ evner i boksen, men man vil gerne kigge efter noget mere fart og sikkerhed/større trussel på egen hånd.
Prica22 skrev: ↑1. maj 2022, 13:22Mest af alt håber jeg, en eller anden serbisk/kroatisk/bulgarsk klub byder 6-7 millioner på Makaric. Jeg ved, AaB kigger efter en angriber og jeg tænker ikke, det er Høgh eller Ementa der giver alverdens plads til en ny. Man er tilfreds med Makaric’ evner i boksen, men man vil gerne kigge efter noget mere fart og sikkerhed/større trussel på egen hånd.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
BetteSauer
- Miniput

Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
Omvendt har vi så intet i feltet vi har ikke nogen stor erfaring med at spille helt uden boksangriber. Det kan ende med at blive en kæmpe hæmsko for holdet at finde en plads til Lucas indtil fundamentet er ændret så vi kan spille 4-3-3/4-2-3-1 i stedet for den 3/5 backkæde vi er nødt til at spille med de nuværende backs og central midt.BetteSauer skrev: ↑1. maj 2022, 17:19Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
RAUS RAUS SSE!
-
BetteSauer
- Miniput

Det er rigtigt, men de fleste af de mål vi har lavet på hoved er vel kommet efter standardsituationer, og der har vi allerede de hovedstødsstærke folk inde i feltet. Makaric er god til at fylde, men når vi skal bruge godt kombinationsspil, så ser jeg altså ikke ham som en starter, han smider alt for mange bolde væk med dårlige afleveringer.Jakobsen skrev: ↑1. maj 2022, 17:45Omvendt har vi så intet i feltet vi har ikke nogen stor erfaring med at spille helt uden boksangriber. Det kan ende med at blive en kæmpe hæmsko for holdet at finde en plads til Lucas indtil fundamentet er ændret så vi kan spille 4-3-3/4-2-3-1 i stedet for den 3/5 backkæde vi er nødt til at spille med de nuværende backs og central midt.BetteSauer skrev: ↑1. maj 2022, 17:19Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
Lars Friis kan vælge 2 af Lucas, Prip og Kusk, men der er ikke plads til alle 3, hvis vi skal både styrke i feltet og ikke sælge midtbanen totalt.Jakobsen skrev: ↑1. maj 2022, 17:45Omvendt har vi så intet i feltet vi har ikke nogen stor erfaring med at spille helt uden boksangriber. Det kan ende med at blive en kæmpe hæmsko for holdet at finde en plads til Lucas indtil fundamentet er ændret så vi kan spille 4-3-3/4-2-3-1 i stedet for den 3/5 backkæde vi er nødt til at spille med de nuværende backs og central midt.BetteSauer skrev: ↑1. maj 2022, 17:19Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
Lars Friis kan vælge 2 af Lucas, Prip og Kusk, men der er ikke plads til alle 3, hvis vi skal både have styrke i feltet og ikke sælge midtbanen totalt.Jakobsen skrev: ↑1. maj 2022, 17:45Omvendt har vi så intet i feltet vi har ikke nogen stor erfaring med at spille helt uden boksangriber. Det kan ende med at blive en kæmpe hæmsko for holdet at finde en plads til Lucas indtil fundamentet er ændret så vi kan spille 4-3-3/4-2-3-1 i stedet for den 3/5 backkæde vi er nødt til at spille med de nuværende backs og central midt.BetteSauer skrev: ↑1. maj 2022, 17:19Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
Det giver simpelthen ingen mening, at vi ikke kan spille med alle tre. Vi bør spille 4-2-3-1 med de tre på linje og Fossum og Højholt bagved. Og så må det koste en midterforsvarer/Pallesen. Jeg tror nærmest, jeg foretrækker Granli derude, om end jeg vil savne ham ved siden af Thelander.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Enig. Jeg synes dog ikke at Granli har været imponerende som back, og synes også at han er den bedste makker til Thelander.Kunji skrev: ↑1. maj 2022, 19:44Det giver simpelthen ingen mening, at vi ikke kan spille med alle tre. Vi bør spille 4-2-3-1 med de tre på linje og Fossum og Højholt bagved. Og så må det koste en midterforsvarer/Pallesen. Jeg tror nærmest, jeg foretrækker Granli derude, om end jeg vil savne ham ved siden af Thelander.
Jeg vil gerne snart se Gedsted fra start. Hvis han ikke er god nok til i det mindste at presse Pallesens start-position, så forstår jeg ikke at vi lige har stukket ham en lang kontrakt. Han virker teknisk stærkere, og det må vi vel kunne bruge til et eller andet på Silkeborgs plasticbane
EDIT: Troede det var kamptråden. Pointen står selvfølgelig stadigvæk om Gedsted/Pallesen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Fuldstændigt uenig - med kusk Prip og Lucas som de tre forreste vil vi da han sindsygt meget i feltet. Alle hold vil da hade at skulle dække de tre i feltet.Nestor skrev: ↑1. maj 2022, 19:26Lars Friis kan vælge 2 af Lucas, Prip og Kusk, men der er ikke plads til alle 3, hvis vi skal både have styrke i feltet og ikke sælge midtbanen totalt.Jakobsen skrev: ↑1. maj 2022, 17:45Omvendt har vi så intet i feltet vi har ikke nogen stor erfaring med at spille helt uden boksangriber. Det kan ende med at blive en kæmpe hæmsko for holdet at finde en plads til Lucas indtil fundamentet er ændret så vi kan spille 4-3-3/4-2-3-1 i stedet for den 3/5 backkæde vi er nødt til at spille med de nuværende backs og central midt.BetteSauer skrev: ↑1. maj 2022, 17:19Forstår ikke at man ikke prøver Lucas af som den falske 9’er, med hans teknik så vil han nemt kunne sætte Prip og Kusk op, samt han ved hvor han skal placere sig i feltet.
AaB - BIF 13/4 2014
Om end formuleret bombastisk og ikke uden patos i øvrigt erklærer jeg mig enig. Ordet "talent" udviklede sig i årene umiddelbart efter doublen til en tom frase og blev - både af AaB og i vid udstrækning også herinde - efterhånden anvendt om alle unge spillere, uagtet hvad de i øvrigt viste på grønsværen. Slog de ikke igennem det første år - og sidenhen det andet og det tredje år osv. - blev de kaldt "udviklingsspillere".R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2022, 11:32Lad os håbe, at Ross den yngre opfylder sine ambitioner.
Jeg må tilstå, at da AaB i hine tider købte ham Blomqvist fra Sverige - på det tidspunkt 23 år - og kaldte ham "udviklingsspiller", stod jeg helt af på den ungdomssatsning, som lynhurtigt viste sig helt uholdbar. AaBs satsning på det område bestod ikke af andet end at forfremme unge spillere til Superligatruppen og så håbe på, at de var gode (nok). Det var overdreven optimisme på baggrund af vores helt enestående sæson i 2013/2014.
Vi skal naturligvis satse på vores ungdomsafdeling; den skal imidlertid supplere og ikke erstatte! Jeg har det også fint med spillere som f.eks. Børsting, der ikke var god nok til at være en profil, men omvendt god nok til at udvide bredden på en kompetent måde. Og så foretrækker jeg altså til hver en tid, at man henter middelmådighed i vores egen ungdomsafdeling fremfor at betale for at hente den i udlandet som f.eks. i tilfældet Privovic.
Mjaeh - ved ikke om jeg kun synes ungdomsafdelingen pirmært skal supplere. Vi har jo set, at det var muligt at skabe profiler i ungdomsafdelingen og målet må være at komme derhen igen, hvor vi også kan erstatte spillere på førteholdet med talenter. Det skal dog ikke være en standardadfærd, men bero på om der lige nu er en lovende nok spiller på vej der hurtigt kan erstatte eller om ham der er på vej måske mere er egnet til at starte som reserve i et par år.Hovedet skrev: ↑1. maj 2022, 21:49Om end formuleret bombastisk og ikke uden patos i øvrigt erklærer jeg mig enig. Ordet "talent" udviklede sig i årene umiddelbart efter doublen til en tom frase og blev - både af AaB og i vid udstrækning også herinde - efterhånden anvendt om alle unge spillere, uagtet hvad de i øvrigt viste på grønsværen. Slog de ikke igennem det første år - og sidenhen det andet og det tredje år osv. - blev de kaldt "udviklingsspillere".R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2022, 11:32Lad os håbe, at Ross den yngre opfylder sine ambitioner.
Jeg må tilstå, at da AaB i hine tider købte ham Blomqvist fra Sverige - på det tidspunkt 23 år - og kaldte ham "udviklingsspiller", stod jeg helt af på den ungdomssatsning, som lynhurtigt viste sig helt uholdbar. AaBs satsning på det område bestod ikke af andet end at forfremme unge spillere til Superligatruppen og så håbe på, at de var gode (nok). Det var overdreven optimisme på baggrund af vores helt enestående sæson i 2013/2014.
Vi skal naturligvis satse på vores ungdomsafdeling; den skal imidlertid supplere og ikke erstatte! Jeg har det også fint med spillere som f.eks. Børsting, der ikke var god nok til at være en profil, men omvendt god nok til at udvide bredden på en kompetent måde. Og så foretrækker jeg altså til hver en tid, at man henter middelmådighed i vores egen ungdomsafdeling fremfor at betale for at hente den i udlandet som f.eks. i tilfældet Privovic.
AaB manglede for mig at se at erkende at skulle akademiet være så strategisk på den lange bane krævede det meget mere end det der fik forædlet nogle historisk årgange. Helt enig i den skildring mellem unge spillere og talenter, som AaB ikke lavede. Der er dog også nogen, hvor jeg tænker at AaB kunne have forvaltet materialet bedre.
Der, hvor AaB sov i timen var vel, at de andre klubber professionaliserede deres akademi og vi baserede os for meget på PEAs know-how samtidig med, at vi mistede Figo som jo var den store drivkraft i akademiets mest succesfulde tid.
Da Figo mfl. begyndte at sive under Gaarde forfremmede man internt og det ligner ikke, at man havde de træner klar.
RAUS RAUS SSE!
Så er der sgu Transfernyt fra AaB. Kevin Stuhr-Ellegaard kommer på en kontrakt for resten af sæsonen, fordi Theo Sander skal til U17-EM om nogle uger
-
svenderikpoulsen
- 2. div

- Favoritspiller: Ahlmann
Meget voksen og erfaren,er der virkelig ikke yngre målmænd, der kunne være interessante

Totalt retro transfer. Kan huske 20 årige mig og en ven var helt hooked på ham som Jimmys afløser tilbage i 2007.Prica22 skrev:Så er de sgu Transfernyt fra AaB. Kevin Stuhr-Ellegaard kommer på en kontrakt for resten af sæsonen, fordi Theo Sander skal til U17-EM om nogle uger
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Haha klasseJakobsen skrev: ↑2. maj 2022, 10:12Totalt retro transfer. Kan huske 20 årige mig og en ven var helt hooked på ham som Jimmys afløser tilbage i 2007.Prica22 skrev:Så er de sgu Transfernyt fra AaB. Kevin Stuhr-Ellegaard kommer på en kontrakt for resten af sæsonen, fordi Theo Sander skal til U17-EM om nogle uger
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro