Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil
Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil
Elendig start. Når det så er sagt, så har spillerne kæmpet, og jeg vil klart mene, at vi har været bedst spillende hold indtil videre. Få nu puttet en enkelt ind lige efter pausen og skab lidt spænding
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Fra mit sæde på stadion, bytter jeg sgu gerne vores forsvar med en der gider putte lidt penge i klubben.
Vi spilder enhver chance for at bygge noget op, hvis Pallesen, Ross, Hagelskjær etc skal være standarden vi skal se på.
Vi bliver den nye ligegyldige grå mus, hvis ikke der sker noget markant.
Men vi får nok en 16-17 talenter fra ex Jugoslavien som IAO skylder en tjeneste.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi spilder enhver chance for at bygge noget op, hvis Pallesen, Ross, Hagelskjær etc skal være standarden vi skal se på.
Vi bliver den nye ligegyldige grå mus, hvis ikke der sker noget markant.
Men vi får nok en 16-17 talenter fra ex Jugoslavien som IAO skylder en tjeneste.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Det er nu ikke lige sådan jeg husker historien. I 2013, da Benham gik ind i klubben, reddede han klubben fra konkurs. Han reddede klubben endnu en gang i 2014, hvor de igen lå med røven i vandskorpen.Mr. Larsen skrev: ↑8. maj 2022, 18:43Der er en grund til Matthew Benham og Anders Holch Povlsen smider flere 100 millioner ind i klubben, de er en succes de har vist hvad de kan, og klubben har i den grad leveret bagefter også. Her i Nordjylland er vi så fucking tilfreds med bare at være med, vi skal endelig ikke ha nogen ambitioner der kan sætte noget pres på spillerne uhhaa det vil da være ubehagelig?AnyFellow skrev: ↑8. maj 2022, 18:33Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?Mr. Larsen skrev: ↑8. maj 2022, 18:26fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen
Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud![]()
FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.
Vi bliver aldrig til en skid uden ambitioner og handlinger bag det, mange grinede af FCM da de var iopstarts fasen (mig selv inkl), men nu er det sgu dem der griner af os.
Og hvis du mener FCM er et dårligt eksempel så ta Aalborg Håndbold, der jo bekendt var under AaB fanen i en periode. Se lige hvor de er henne i dag, top 2 i Danmark og blandt nogen af Europa´s bedste håndbold hold pt, de spiller for fyldte haller og høster stor succes og anerkendelse.
Igen tvivl om at Benham har betydet alt for FCM på samme måde som købet, og det efterfølgende salg af Parken har betydet meget for FCK, men jeg kan stadig ikke se hvad vi skal lære, med mindre det er at bukke os forover og trække bukserne ned.
-
RufusTheDog
Helt seriøst bønder, kan i ikke gokke over fcm et andet sted? Tingene er deprimerende nok i forvejen pt. tak.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ambitioner er helt gratis. Den med handling er nok den lidt sværere disciplin her, da den kræver en fornuftig vision og masser af millioner. Så hvad det konkret er vi skal lære af FCM kan jeg ikke få øje på, uden en tidsmaskine og en ordenlig omgang investeringsvillighed.Mr. Larsen skrev: ↑8. maj 2022, 18:43Der er en grund til Matthew Benham og Anders Holch Povlsen smider flere 100 millioner ind i klubben, de er en succes de har vist hvad de kan, og klubben har i den grad leveret bagefter også. Her i Nordjylland er vi så fucking tilfreds med bare at være med, vi skal endelig ikke ha nogen ambitioner der kan sætte noget pres på spillerne uhhaa det vil da være ubehagelig?AnyFellow skrev: ↑8. maj 2022, 18:33Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?Mr. Larsen skrev: ↑8. maj 2022, 18:26fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen
Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud![]()
FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.
Vi bliver aldrig til en skid uden ambitioner og handlinger bag det, mange grinede af FCM da de var iopstarts fasen (mig selv inkl), men nu er det sgu dem der griner af os.
Og hvis du mener FCM er et dårligt eksempel så ta Aalborg Håndbold, der jo bekendt var under AaB fanen i en periode. Se lige hvor de er henne i dag, top 2 i Danmark og blandt nogen af Europa´s bedste håndbold hold pt, de spiller for fyldte haller og høster stor succes og anerkendelse.
Men ja, det havde da været fedt hvis vi havde smidt nogle af pengene fra de første emissioner og Grønkjærssalg efter en akademi, i stedet for et norsk-inspireret mesterskab.
Men jeg kan ikke se hvad vi kan lære af FCM i dag.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er jo ligegyldigt hvor godt vi spiller, når vi ikke kan ramme afslutningerne ordenligt. Den ene gode afslutning vi har haft, var langt ude fra, og selvom det var ret godt lavet, så gik den altså ikke ind.
Der er iøvrigt ikke en chance i helvede for at vi spiller anden halvleg uden at indkassere flere mål. Det er ikke kun centerforsvaret der sejler begge WB (specielt venstre i dag) efterlader alt for meget plads, og vi mangler desperat Pedro til tilbageløbene, når vi mister bolden fremad banen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
AaB pisser alt væk, lige som man troede der var muligheder for noget laver man en AaB klassik..
Der skal bruges penge på det forsvar og så må AaB altså til at indse at Pallesen ikke skal have mere tid. AaB skal finde ud af om man vil spille med 4 bag i eller satse på 3 og så få købt de spillere der skal til.
Der skal bruges penge på det forsvar og så må AaB altså til at indse at Pallesen ikke skal have mere tid. AaB skal finde ud af om man vil spille med 4 bag i eller satse på 3 og så få købt de spillere der skal til.
Jeg synes vi har spillet en rigtig god første halvleg - helt på niveau med Brøndby kampen på hjemmebane.
Desværre havde vi to blundere i forsvaret -i sær den første er dum og dårlig. Nr 2 fra Ross med afleveringen op i banen til Prip er helt sikkert en taktisk gameplan så den kan jeg faktisk tilgive.
Offensivt og på midtbanen synes jeg vi har været helt vildt gode med masser af fine kombinationer og dominerende på bolden og relativt ok med chancer.
En dygtigere forsvarsspiller - der har vi men han er skadet - og dygtigere angriber så er jeg overbevist om det havde set rigtigt positivt ud.
Fortsæt nu de positive takter i 2 halvleg
Desværre havde vi to blundere i forsvaret -i sær den første er dum og dårlig. Nr 2 fra Ross med afleveringen op i banen til Prip er helt sikkert en taktisk gameplan så den kan jeg faktisk tilgive.
Offensivt og på midtbanen synes jeg vi har været helt vildt gode med masser af fine kombinationer og dominerende på bolden og relativt ok med chancer.
En dygtigere forsvarsspiller - der har vi men han er skadet - og dygtigere angriber så er jeg overbevist om det havde set rigtigt positivt ud.
Fortsæt nu de positive takter i 2 halvleg
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Stop nu med Pallesen, alle de 5 bagerst er elendige! Den der fokus på kun Pallesen er jo for ligegyldigt...gravballe skrev: ↑8. maj 2022, 19:02AaB pisser alt væk, lige som man troede der var muligheder for noget laver man en AaB klassik..
Point takenRufusTheDog skrev: ↑8. maj 2022, 18:55Helt seriøst bønder, kan i ikke gokke over fcm et andet sted? Tingene er deprimerende nok i forvejen pt. tak.
Men det er da vist ikke AaB der kommer til at give forløsningen i aften...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Den unge Ross ind i stedet for granli, det må betyde En firebackkæde med Ross og Hagelskjær, det kan gå helt galt, men man må sige Friis ikke er bange for at satse
Jeg har ingen kampen set Thorbjørn Olesen fedte rundt på en golfbane hele dagen, for til sidste lige at tage sig sammen og slutte af med en eagle og en birdie. Den præstation må AaB da godt lige efterligne.Hanga skrev: ↑8. maj 2022, 19:06Point takenRufusTheDog skrev: ↑8. maj 2022, 18:55Helt seriøst bønder, kan i ikke gokke over fcm et andet sted? Tingene er deprimerende nok i forvejen pt. tak.![]()
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Granli er skadet, hvad skulle han ellers have gjort?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er altså heller ikke FCM, seriøst, det er da ikke et fedt hold at se på. SIF derimod må man bare respektere.Hanga skrev: ↑8. maj 2022, 19:06Point takenRufusTheDog skrev: ↑8. maj 2022, 18:55Helt seriøst bønder, kan i ikke gokke over fcm et andet sted? Tingene er deprimerende nok i forvejen pt. tak.![]()
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Helt enig. FCM er dygtige og solide men de spiller ikke specielt flot fodbold. Silkeborg derimod giver mig minder om vores double sæson, og man kigger blot misundeligt til.Funky skrev: ↑8. maj 2022, 19:10Det er altså heller ikke FCM, seriøst, det er da ikke et fedt hold at se på. SIF derimod må man bare respektere.Hanga skrev: ↑8. maj 2022, 19:06Point takenRufusTheDog skrev: ↑8. maj 2022, 18:55Helt seriøst bønder, kan i ikke gokke over fcm et andet sted? Tingene er deprimerende nok i forvejen pt. tak.![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Der er vel mere defensive kræfter på bænken end O.Ross, men det er godt vi satser!
Der er ikke en eneste der kan bruges som midterforsvarer. Han er pisket til at gå over til to. De eneste defensive er Ahlmann og Gedsted. Ingen af dem er specielt solide defensivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hold op hvor bliver Hagelskær bare tørret igen og igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Var der ikke straffe?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Vi spiller ikke med 4 back kæde - Pallesen er gået i midten og o Ross på højre wingback
AaB - BIF 13/4 2014