Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Det er nogle voldsomt fesne målmænd der bliver nævnt i den her i tråden ovenpå Rinnes farvel. Kan vi ikke hente en stærk målmand i sin bedste alder? Vilja myhra eller Sondre Rossbach. Nej tak til Stuhr Ellegaard, eller andre pensionister.
Nå Inge.. Den eneste "nyhed" indtil videre er at rinne smutter. Det er ikke den slags der varmer. Kom nu med en forstærkning eller 2 vi kan gå og glæde os til..
To ting.SGLoco skrev: ↑24. maj 2022, 13:29Helt uenig. Hvis i ser u17 kampene under EM, så er der ingen tvivl om at AaB har et kæmpetalent som allerede 17/18 årig. Han har staturen, vokalt stærk, pisse god med fødderne og enormt reaktionsstærk selvom han er stor. De har helt sikkert vurderet at han sagtens ville kunne kæmpe om at blive første målmand (Og måske endda bliver det i den nye sæson) og derfor tror jeg vi ser dem hente en rutineret målmand der vil kunne presse Theo, lærer fra sig qua erfaring og som ikke ville brokke sig hvis han blev slået af Theo.
Alder betyder altså ikke noget i moderne fodbold, hverken den ene eller anden vej. Det gør erfaring og mentaliteten på den plads. Mentaliteten den mener de han har og erfaring får man kun via kampe og sparring med træner og den målmand der presser en.
Vi skal ikke have en målmand der ikke vil brokke sig, hvis han bliver slået af.
Alderen betyder en hel masse for hvad en spiller koster. Hvis vi skal sælge Theo på potentialet, så skal det være nu (eller meget snart) ellers skal han sælges på præstationerne, og uanset hvor stort et talent han er, så kan det nemt være noget usikkert hvor gode de bliver og hvornår det sker.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg synes bare at alt tyder på, at der var tale om en uge (eller to) på græs, og at han aldrig havde sagt ja til tilbuddet, hvis det ikke netop var så midlertidigt som tilfældet har været. Jeg er heller ikke sikker på, at han havde taget handskerne op igen, hvis ikke det var for at Theo kunne komme med til U17-em, men at vi 'bare' manglede en 2. målmand i de sidste 1-2 kampe.Funky skrev: ↑24. maj 2022, 13:43
Jeg forstår godt spørgsmålet, for det er helt rigtigt, at Ellegaard selv har understreget, at han kun var med for den ene kamp (samt på søndag, gætter jeg dog på?). Men han har jo også virket oprigtig glad for at komme tilbage på græs, og de har lydt rimeligt imponerede over ham derude på Hornevej, så det er selvfølgelig lidt et udtryk for ønsketænkning, at både han og AaB skulle få lyst til ALLIGEVEL at tale om en eks. 1-årig forlængelse.
Det er egentlig ikke fordi jeg ville være afvisende for en type ala Ellegaard, jeg synes bare at han virker rimelig afklaret med, at fodboldkarrieren er ovre, og at den nu står på pundit-job hos Discovery.
Jeg vil i øvrigt rose AaB for at have fundet den her mulighed, så Theo kunne komme med U17 landsholdet. Uden yderligere sammenligning, så tror jeg ikke det har været specielt godt for en spiller som Roony (gider ikke engang at forsøge mig med efternavnet), at han bliver nægtet at rejse med Sverige, for derefter at være helt ude af truppen i de fleste kampe, og nærmest ikke få et eneste minut i FCK.
Når det så er sagt, så synes jeg det er fint at overveje ham som en mulighed til næste sæson. Jeg undrer mig bare over, at det flere steder (også blandt folk der får penge for at skulle vide noget om fodbold) udlægges som at planen med Ellegaard har været at han også skal være her næste sæson, eller at han er Andreas Hansens afløser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Grunden til ellegaard stoppede var vel også pga fysikken? Syntes jeg han snakkede om at han begyndte at døje lidt og så ville han hellere stoppe.
Truppen har en del svagheder, men højt på listen står defensiv midt. Forsvaret mangler en der kan skærme det ordenligt og Pedro er desværre for svingende og for skadet (de to ting spiller naturligvis sammen). Heldigvis er det en relativt billig position at købe ind på, og tror det kunne løfte holdet meget hvor der var en rigtig oprydder og skærmer der inde. En Würtz type.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg så gerne sådan en type, men som også har nogle forcer i det fremadrettede spil. Som kan se mulighederne og mønstrene. Det er Ferreira ikke verdens bedste til, pt Magnus ved slet ikke, hvad det er.Eksil skrev: ↑24. maj 2022, 18:20Truppen har en del svagheder, men højt på listen står defensiv midt. Forsvaret mangler en der kan skærme det ordenligt og Pedro er desværre for svingende og for skadet (de to ting spiller naturligvis sammen). Heldigvis er det en relativt billig position at købe ind på, og tror det kunne løfte holdet meget hvor der var en rigtig oprydder og skærmer der inde. En Würtz type.
Men så bliver prisen naturligvis også højere.
Ædruelighedens stemme
Klage på navnene som hentes, og trekke frem Sondre Rossbach. Rossbach har stagnert veldig de siste sesongene, og mistet plassen i fjor. Ville heller kikket på Leopold Wahlstedt, som har tatt plassen til Sondre Rossbach i Odd. Kun 22 år. Mads Hedenstad Christiansen i Lillestrøm muligens den beste keeperen i Eliteserien i fjor. Kun 21 år. De to jeg ville trukket frem fra Eliteserien. Evnt. Sean McDermott i Kristiansund om man vil ha en mer rutinert keeper.
Det er også svært at vide, hvad man skal forvente. Som jeg hører det, er det ikke planen, at Theo skal være klart førstevalg fra sommer, hvilket jo er rimelig forventeligt, når han er så ung. Men hvilken målmand “i sin bedste alder”, vil så være mulig at hente, når man ved, at Theo skal have chancen indenfor 1-2 år? Og hvilken rutineret keeper, der er klar på at ende på bænken, er god nok? En løsning ala Thomas Mikkelsen eller David Ousted havde jo været god, hvis Theo var 100% klar til at stå fast, og det tror jeg ikke, han er. Jonas Lössl er et fedt bud, men han søgte jo væk fra FCM fordi de netop satsede på en ung istedet.
Ja, det hænger desværre sammen. Lukas Lerager ville være en perfekt mand derinde, men han får også en kongeløn af den grund. Derfor ville jeg prioitere en med de defensive evner først, da det måske kan forløse hans matter - hvem end der er tilbage af Højholt eller Fossum (hvis nogen af dem er der).R Rosenberg skrev: ↑24. maj 2022, 18:52Jeg så gerne sådan en type, men som også har nogle forcer i det fremadrettede spil. Som kan se mulighederne og mønstrene. Det er Ferreira ikke verdens bedste til, pt Magnus ved slet ikke, hvad det er.Eksil skrev: ↑24. maj 2022, 18:20Truppen har en del svagheder, men højt på listen står defensiv midt. Forsvaret mangler en der kan skærme det ordenligt og Pedro er desværre for svingende og for skadet (de to ting spiller naturligvis sammen). Heldigvis er det en relativt billig position at købe ind på, og tror det kunne løfte holdet meget hvor der var en rigtig oprydder og skærmer der inde. En Würtz type.
Men så bliver prisen naturligvis også højere.
Spændende med lidt viden fra andre nordiske ligaer. Det har vi manglet herindeNiemi skrev: ↑24. maj 2022, 18:56Klage på navnene som hentes, og trekke frem Sondre Rossbach. Rossbach har stagnert veldig de siste sesongene, og mistet plassen i fjor. Ville heller kikket på Leopold Wahlstedt, som har tatt plassen til Sondre Rossbach i Odd. Kun 22 år. Mads Hedenstad Christiansen i Lillestrøm muligens den beste keeperen i Eliteserien i fjor. Kun 21 år. De to jeg ville trukket frem fra Eliteserien. Evnt. Sean McDermott i Kristiansund om man vil ha en mer rutinert keeper.
Render der ikke en ny Fredrik Winsnes rundt i Norge disse år?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Jeg kender intet til ham. Kunne det ikke være en AaB classic??
Læs Hertha siger farvel til klubmanden Niklas Stark https://bold.dk/short/FXte
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Hvis vi lander Stark, er det stærkt gået af Inge9520AaB skrev: ↑25. maj 2022, 07:22Jeg kender intet til ham. Kunne det ikke være en AaB classic??
Der må være klubber, der er større end os, som må være interesseret i ham. Til gengæld synes jeg, at Nils Körber kunne være en fin mulighed, hvis kontrakt også udløber om lidt.
Christoffer Ravn, anfører på AaBs U19-hold, skifter til Vejle på en 3-årig aftale.
Umiddelbart ikke noget vi skal græde snot over
Umiddelbart ikke noget vi skal græde snot over
Du har heldigvis mere kendskab til de unge end jeg og de fleste andre. At han er anfører siger vel heller ikke nødvendigvis noget om hans evner som spiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
En spiller der for et par år siden lignede et af AaBs mere spændende talenter, og han har også en del U16 og U17 landskampe på CV'et. Udviklingen lader til at være gået lidt i stå. Vi må gå ud fra, at AaB har fravalgt at tilbyde kontrakt, siden han skifter klub. Konkurrencen på venstre back er jo i hvert fald ikke intimiderende i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg ved ikke hvor relevant det er, men Bælum kom ud ved Terminal 3 i CPH for en times tid siden.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
https://aabsport.dk/nyheder/2022/maj/aa ... marbejdet/
Med Gested væk er den i forvejen tynde højreback blevet endnu tyndere, og det kan simpelthen ikke diskuteres, at vi skal have en ny højreback ind, og denne gang gerne en reel konkurrent til Pallesen.
Med Gested væk er den i forvejen tynde højreback blevet endnu tyndere, og det kan simpelthen ikke diskuteres, at vi skal have en ny højreback ind, og denne gang gerne en reel konkurrent til Pallesen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det er sgu en meget moden beslutning. Jeg synes, han har vist noget godt, når han er kommet ind fra bænken, men han er på ingen måde blevet vist tillid.Hanga skrev: ↑25. maj 2022, 13:12https://aabsport.dk/nyheder/2022/maj/aa ... marbejdet/
Med Gested væk er den i forvejen tynde højreback blevet endny tyndere, og det kan simpelthen ikke diskuteres, at vi skal have en ny højreback ind, og denne gang gerne en reel konkurrent til Pallesen.
Men enig, vi skal helt sikkert (for efterhånden syvende vindue i træk...) finde en højreback, som skal kunne slå Pallesen af. Mølgaard, tak.
Det vidner vel om en klub der er gået igang med en oprydning der samtidig skal frigive lønkroner til nye spillere, måske en HB. Jeg tror vi skal forvente en del flere afgange af både etablerede spillere og talenter de næste dage..Hanga skrev: ↑25. maj 2022, 13:12https://aabsport.dk/nyheder/2022/maj/aa ... marbejdet/
Med Gested væk er den i forvejen tynde højreback blevet endny tyndere, og det kan simpelthen ikke diskuteres, at vi skal have en ny højreback ind, og denne gang gerne en reel konkurrent til Pallesen.