Ja, jeg havde 1000 gange hellere beholdt Prica end fået tilføjet Ementa. Og at man lejer Prica ud for derefter at købe Høgh giver jo nul, nul, nul mening.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27Det virker tåbeligt ja.jayC skrev:Midt under årets vigtigste kamp, skal Sportsdirektøren ikke stå og diskutere med træneren .. Han skal have fuld fokus på kampen i stedet for IAO!
Begynder at grue for at IAO skal bygge det næste hold
Transfers so far er gået sådan her
- Succes: Prip, Makaric, Pedro, Granli
- Fiasko: Hagelskjær, Høgh, Trajkovski, Guddi, Ementa, Prijovic, Rufo, Nkada, Hiljemark, Prica, Samuelsen
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Manden er 19 år, uheldig med skade første stykke tid i klubben, der efter haft flere god indhop og specielt kampen i dag viser et enormt potentiale. Han skal nok brage igennem næste sæson!!![]()
![]()
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Ædruelighedens stemme
Nu synes jeg i et hårde ved Ementa, han har gjort det fint, med de indhop han har lavet det samme kan man sige om Kasper Høgh, der er noget power og energi.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 00:22Ja, jeg havde 1000 gange hellere beholdt Prica end fået tilføjet Ementa. Og at man lejer Prica ud for derefter at købe Høgh giver jo nul, nul, nul mening.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27Det virker tåbeligt ja.jayC skrev:Midt under årets vigtigste kamp, skal Sportsdirektøren ikke stå og diskutere med træneren .. Han skal have fuld fokus på kampen i stedet for IAO!
- Fiasko: Hagelskjær, Høgh, Trajkovski, Guddi, Ementa, Prijovic, Rufo, Nkada, Hiljemark, Prica, Samuelsen
Manden er 19 år, uheldig med skade første stykke tid i klubben, der efter haft flere god indhop og specielt kampen i dag viser et enormt potentiale. Han skal nok brage igennem næste sæson!!![]()
![]()
At jeg så synes de mangler noget med afslutningerne som Prica har er. Prica var kørt lidt fast og trængte til at komme ud og lugte til lidt anden senior bold, glæder mig til at se ham i AaB uniformen igen.
Men måske vi skal kigge på det system vi spiller om det passer til spillerne, jeg vil gerne tilbage til en 4-4-2 som i gamle dage da jeg ikke mener vi har gode nok angriber til at spille alene på toppen.
Lad os nu få skiftet de backs, og få en central midtbane general ind. Gerne en der har prøvet at spille i en større liga.
Udover tilgangen af Kramer og Sousa
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg er ikke imponeret af Ementa. Som i slet ikke. Og ja, han havde sin bedste kamp i går, men sådan helt personligt, så ønsker jeg stadig, at AaB stræber efter noget højere niveau end det - også på bænken.Bros skrev: ↑30. maj 2022, 07:34Nu synes jeg i et hårde ved Ementa, han har gjort det fint, med de indhop han har lavet det samme kan man sige om Kasper Høgh, der er noget power og energi.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 00:22Ja, jeg havde 1000 gange hellere beholdt Prica end fået tilføjet Ementa. Og at man lejer Prica ud for derefter at købe Høgh giver jo nul, nul, nul mening.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27Det virker tåbeligt ja.
![]()
At jeg så synes de mangler noget med afslutningerne som Prica har er. Prica var kørt lidt fast og trængte til at komme ud og lugte til lidt anden senior bold, glæder mig til at se ham i AaB uniformen igen.
Men måske vi skal kigge på det system vi spiller om det passer til spillerne, jeg vil gerne tilbage til en 4-4-2 som i gamle dage da jeg ikke mener vi har gode nok angriber til at spille alene på toppen.
Lad os nu få skiftet de backs, og få en central midtbane general ind. Gerne en der har prøvet at spille i en større liga.
Og Høgh finder jeg det nærmest helt nyttesløst at tænker over og tale om: Det giver bare NUL mening, at man har hentet ham. Og måske endnu mindre mening, at han overhovedet bliver brugt. Han kan absolut intet.
Ja, det har sikkert været godt med noget luftforandring for Prica. Det giver bare stadig NUL mening, at han skulle lejes ud for så at hente Høgh. Der er 1000 gange mere potentiale i Prica, mangler til trods.
Ædruelighedens stemme
Da de valgte at sende Prica til Østrig, var det for mig en nobrainer da han kom til en liga hvor han havde mulighed for at shine - bare se på ham fra FCK (Højlund).R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 07:41Jeg er ikke imponeret af Ementa. Som i slet ikke. Og ja, han havde sin bedste kamp i går, men sådan helt personligt, så ønsker jeg stadig, at AaB stræber efter noget højere niveau end det - også på bænken.Bros skrev: ↑30. maj 2022, 07:34Nu synes jeg i et hårde ved Ementa, han har gjort det fint, med de indhop han har lavet det samme kan man sige om Kasper Høgh, der er noget power og energi.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 00:22Ja, jeg havde 1000 gange hellere beholdt Prica end fået tilføjet Ementa. Og at man lejer Prica ud for derefter at købe Høgh giver jo nul, nul, nul mening.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27Det virker tåbeligt ja.jayC skrev:
Midt under årets vigtigste kamp, skal Sportsdirektøren ikke stå og diskutere med træneren .. Han skal have fuld fokus på kampen i stedet for IAO!
![]()
Og Høgh finder jeg det nærmest helt nyttesløst at tænker over og tale om: Det giver bare NUL mening, at man har hentet ham. Og måske endnu mindre mening, at han overhovedet bliver brugt. Han kan absolut intet.
Ja, det har sikkert været godt med noget luftforandring for Prica. Det giver bare stadig NUL mening, at han skulle lejes ud for så at hente Høgh. Der er 1000 gange mere potentiale i Prica, mangler til trods.
Men Prica er faldet igennem og slet ikke slået til, hvilket desværre for mig vidner om en spiller der ikke har niveau som sin far og derfor ikke en vi kan bruge i AaB
17 kampe for Tirol, med 3 assist og 0 mål..
Kigger jeg så på de sidste 6 måneder, ville jeg dog hellere selv have haft Prica end Høgh.. Høgh er for en forfærdelig fodbold spiller, med absolut 0 teknik, og løber ofte rundt som en hovedløs kylling ..
Hvis AaB gerne vil være et top 4 hold skal han udskiftes - der var en årsag til at Hab ikke kunne bruges i Randers..
Ementa derimod? Enig i han havde hans bedste kamp igår .. Uenig i at han skal væk.. Synes han i flere kampe har vist potentiale, men er altid blevet smidt ind når der skulle jagtes ,. gad godt se ham komme ind i en kamp hvor vi er foran og kan spille mere frit - tror på han ville lave en basse så..
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
R Rosenberg
- Allstar

Jamen, jeg synes også, det var fint at leje ham ud. Men at hente én, der er tifold dårligere som erstatning som andenangriber giver absolut ingen mening.jayC skrev: ↑30. maj 2022, 08:08Da de valgte at sende Prica til Østrig, var det for mig en nobrainer da han kom til en liga hvor han havde mulighed for at shine - bare se på ham fra FCK (Højlund).R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 07:41Jeg er ikke imponeret af Ementa. Som i slet ikke. Og ja, han havde sin bedste kamp i går, men sådan helt personligt, så ønsker jeg stadig, at AaB stræber efter noget højere niveau end det - også på bænken.Bros skrev: ↑30. maj 2022, 07:34Nu synes jeg i et hårde ved Ementa, han har gjort det fint, med de indhop han har lavet det samme kan man sige om Kasper Høgh, der er noget power og energi.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2022, 00:22Ja, jeg havde 1000 gange hellere beholdt Prica end fået tilføjet Ementa. Og at man lejer Prica ud for derefter at købe Høgh giver jo nul, nul, nul mening.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27
Det virker tåbeligt ja.
![]()
Men Prica er faldet igennem og slet ikke slået til, hvilket desværre for mig vidner om en spiller der ikke har niveau som sin far og derfor ikke en vi kan bruge i AaB
17 kampe for Tirol, med 3 assist og 0 mål..
Kigger jeg så på de sidste 6 måneder, ville jeg dog hellere selv have haft Prica end Høgh.. Høgh er for en forfærdelig fodbold spiller, med absolut 0 teknik, og løber ofte rundt som en hovedløs kylling ..
Hvis AaB gerne vil være et top 4 hold skal han udskiftes - der var en årsag til at Hab ikke kunne bruges i Randers..
Ementa derimod? Enig i han havde hans bedste kamp igår .. Uenig i at han skal væk.. Synes han i flere kampe har vist potentiale, men er altid blevet smidt ind når der skulle jagtes ,. gad godt se ham komme ind i en kamp hvor vi er foran og kan spille mere frit - tror på han ville lave en basse så..
Altså, det er jo bizart, hvad man har set i ham.
Mht Ementa, så er vi bare uenige. Men hvem ved, måske han pludselig over en nat udvikler sig til top 4-materiale.
Ædruelighedens stemme
Jacob Friis bekræfter nærmest Kramer spiller hos os næste sæson: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fri ... -AaB-kamp/
Som Viborg ledelse er, er han jo også Dead Man Walking hos dem, så lad os få Kramer præsenteret hurtigst muligt og så få de sidste på plads, sp vi kan få en god opstartDGK skrev: ↑30. maj 2022, 09:23Jacob Friis bekræfter nærmest Kramer spiller hos os næste sæson: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fri ... -AaB-kamp/
AaB - nu, i morgen & altid! 
Nu er Ementa så 20 år gammel, men jeg fatter slet ikke din præmis med at han skal måles op mod andre fodboldspillere med en højde på 2+ meter.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 23:06Du finder ikke mange på 19 år og 2 meter høj med den teknik og det overblik. Den dybe bold til Gedsted i forlænget, kunne han nu for helvede bare ramme kassen. Hold kæft det var sløjt sparket..Hanga skrev: ↑29. maj 2022, 22:56Synes du virkelig at han viser "et enormt potentiale" ? Som du siger, han er 19 år, men det er som om at flere betragter ham som 16-17årig. En Oliver Ross har vist markant mere niveau end Ementa.bedstefar skrev: ↑29. maj 2022, 22:51Hvordan ser du Ementa som en fiasko?Jakobsen skrev: ↑29. maj 2022, 22:27Det virker tåbeligt ja.
![]()
Jeg kan også godt se at han har noget, og foretrækker ham så afgjort fremfor Kasper Høgh, men han skal tage store skridt før han er en superliga spiller.
Det normale er man vurderer en ung fodboldspillers evner med jævnaldrende spillere, og her syntes jeg ikke Ementa udmærker sig.
-
Bongo123456
- Junior

- Geografisk sted: Nibe
Spanky skrev: ↑29. maj 2022, 21:43https://t.co/ImXA5O4STN
Nogen der har adgang til ovenstående, som vil give lidt indblik?
Ikke så meget nyt. Friis vil gerne forlænge aftalen med Fossum, som har udløb næste sommer, samt der skal hentes en leder ind på holdet.
Ekstra Bladet sætter spørgsmålstegn ved Inge Andre Olsen og det er i dette sommervindue han skal bevise han er en succes.
Arktiklen afsluttes med, at AaB måske igen skal kigge mod Viborg iforhold til ny sportschef:
"Nordmanden er under lup. Det er nu han skal bevise, at han har fanget ånden i AaB, og fejlprocenten på indgående transfer skal sænkes betragteligt.
Forudsætningen for det er, at det lykkes at ramme kravet om transferindtægter ved at sikre gode, lukrative salg af Louka Prip og Malthe Højholt.
For ellers må AaB kigge mod Viborg igen og overveje om der muligvis også er en sportschef på de kanter, der vil være mere kvalificeret til at bygge op på Hornevej" Citat fra Ekstra Bladet
Noget om specifikke positioner vi kigger på?Bongo123456 skrev: ↑30. maj 2022, 09:39Spanky skrev: ↑29. maj 2022, 21:43https://t.co/ImXA5O4STN
Ikke så meget nyt. Friis vil gerne forlænge aftalen med Fossum, som har udløb næste sommer, samt der skal hentes en leder ind på holdet.
Ekstra Bladet sætter spørgsmålstegn ved Inge Andre Olsen og det er i dette sommervindue han skal bevise han er en succes.
Arktiklen afsluttes med, at AaB måske igen skal kigge mod Viborg iforhold til ny sportschef:
"Nordmanden er under lup. Det er nu han skal bevise, at han har fanget ånden i AaB, og fejlprocenten på indgående transfer skal sænkes betragteligt.
Forudsætningen for det er, at det lykkes at ramme kravet om transferindtægter ved at sikre gode, lukrative salg af Louka Prip og Malthe Højholt.
For ellers må AaB kigge mod Viborg igen og overveje om der muligvis også er en sportschef på de kanter, der vil være mere kvalificeret til at bygge op på Hornevej" Citat fra Ekstra Bladet
-
Bongo123456
- Junior

- Geografisk sted: Nibe
Næsten det hele......Kokkefar skrev: ↑30. maj 2022, 09:47Noget om specifikke positioner vi kigger på?Bongo123456 skrev: ↑30. maj 2022, 09:39Spanky skrev: ↑29. maj 2022, 21:43https://t.co/ImXA5O4STN
Backs - forsvar - Midtbane og angrib.
Det er samme aktikel som Tipsbladet referere til her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... taerke-sig
Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen
I de perioder af gårsdagens kamp hvor Højholt ligger alene på midtbanen var det altså ikke fordi man lagde mærke til at Fossum var væk.
I de perioder af gårsdagens kamp hvor Højholt ligger alene på midtbanen var det altså ikke fordi man lagde mærke til at Fossum var væk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Fossum dur ikke som central midt/6’er. Hans klart bedste præstationer har været som fremskudt midtbane/hængende angriber, hvor hans dybdeløb gav mål i perioder. Han er jo slet ikke en god nok erobringsspiller eller spilfordeler til den centrale midtbane. På nogle måder minder han mig meget om Thomsen der.jonas386 skrev:Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen
RAUS RAUS SSE!
Slet ikke uenig.Jakobsen skrev: ↑30. maj 2022, 10:04Fossum dur ikke som central midt/6’er. Hans klart bedste præstationer har været som fremskudt midtbane/hængende angriber, hvor hans dybdeløb gav mål i perioder. Han er jo slet ikke en god nok erobringsspiller eller spilfordeler til den centrale midtbane. På nogle måder minder han mig meget om Thomsen der.jonas386 skrev:Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen
Men til den position har vi så Lucas, Prip, Kusk og Oliver Ross. Hertil kommer Sousa til. Selv hvis vi skulle sælge Prip eller sende Kusk videre, så synes jeg også vi er fint besat rent numerisk.
Min drøm er at vi formår at bytte Fossum for en klassemidt og en breddespiller til positionen (det kunne eksempelvis være Fraulo som der har været snak om)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Fossum skal sælges, han passer slet ikke ind id en måde AaB spiller, og til den plads han er bedst på, har vi andre gode spillere. Jeg kan godt li Fossom, isnær når han er hængende angriber/midt. Men som central spiller er han fejl castet.
find nu ud af hvordan opstillingen skal være. skal vi have 3 forsvars spillere, skal der købes en mere. og så skal pallesen altså erstattes..
find nu ud af hvordan opstillingen skal være. skal vi have 3 forsvars spillere, skal der købes en mere. og så skal pallesen altså erstattes..
Kramer bliver præsenteret idag.
Har en bekendt ved STARK der idag har lavet navneskilt osv til hans nye bopæl.
Har en bekendt ved STARK der idag har lavet navneskilt osv til hans nye bopæl.
Helt enig i sådan et bytte ville være optimalt udover, at jeg virkelig savner dybdeløb offensivt og det kan Fossum. Enig i vi har mange offensive spillere, men mixet er skævt ifht, kompetencer og det Fossum kan mangler hos de øvrige offensive spillere.jonas386 skrev:Slet ikke uenig.Jakobsen skrev: ↑30. maj 2022, 10:04Fossum dur ikke som central midt/6’er. Hans klart bedste præstationer har været som fremskudt midtbane/hængende angriber, hvor hans dybdeløb gav mål i perioder. Han er jo slet ikke en god nok erobringsspiller eller spilfordeler til den centrale midtbane. På nogle måder minder han mig meget om Thomsen der.jonas386 skrev:Jeg magter ikke en forlængelse med Fossum. Han er ikke uden skyld i at modstanderne ofte pisser igennem centralt og at vi nærmest intet skaber fra midtbanen
Men til den position har vi så Lucas, Prip, Kusk og Oliver Ross. Hertil kommer Sousa til. Selv hvis vi skulle sælge Prip eller sende Kusk videre, så synes jeg også vi er fint besat rent numerisk.
Min drøm er at vi formår at bytte Fossum for en klassemidt og en breddespiller til positionen (det kunne eksempelvis være Fraulo som der har været snak om)
RAUS RAUS SSE!
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Første gang i 100 år synes jeg EB har noget fornuftigt at sige...Bongo123456 skrev: ↑30. maj 2022, 09:39Spanky skrev: ↑29. maj 2022, 21:43https://t.co/ImXA5O4STN
Jeg forstår hvad de mener, men selvfølgelig skal vi ikke bygge klubben op omkring hvad der fungerer i Viborg. Vores målsætning må heller ikke være at efterligne et hold der ikke kom i top 6, uanset hvordan og hvorledes vi vender og drejer den så er vi endt på en 5 plads og Viborg som nummer 7. Kampen igår skulle vi have vundet målt på spil og chancer. Vi må simpelthen ikke ende som en klub som Esbjerg vi skal have noget kontinuitet og det skal vi have med Friis og Inge. Næste sæson kan vise sig at blive mere elendig end denne, men holdet skal altså bygges op nu.ikke flere panik løsninger.raekkeettre skrev: ↑30. maj 2022, 10:34Første gang i 100 år synes jeg EB har noget fornuftigt at sige...Bongo123456 skrev: ↑30. maj 2022, 09:39Spanky skrev: ↑29. maj 2022, 21:43https://t.co/ImXA5O4STN
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Vi får frigivet en del lønkroner med udløb hos Rinne og Thelander. Forhåbentlig kan vi også i det kommende vindue skippe Fossum og Kusk videre og dermed frigive yderligere.
Vi skal selvfølgelig have en solid målmand ind, men min klare førsteprioritet er en ledelsesskikkelse centralt i marken, om han er midtbane- eller forsvarsspiller er underordnet for mig. Det er Hiljemarks og Thelanders ledelsesevner, som først og fremmest skal erstattes på holdet. Dernæst solide/upcommings konkurrenter til Pallesen, Ahlmann og Makaric.
Kramer – er der en leder i ham?
Vi skal selvfølgelig have en solid målmand ind, men min klare førsteprioritet er en ledelsesskikkelse centralt i marken, om han er midtbane- eller forsvarsspiller er underordnet for mig. Det er Hiljemarks og Thelanders ledelsesevner, som først og fremmest skal erstattes på holdet. Dernæst solide/upcommings konkurrenter til Pallesen, Ahlmann og Makaric.
Kramer – er der en leder i ham?