Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Jeg er ikke, som i VIRKELIG ikke, imponeret over AaB’s nuværende evne til at bruge de gode angribere, vi har/har haft. Tom Van Weert - det var pinagtigt at se på. Nu er manden topscorer i sin nye klub. Milan er en ganske glimrende angriber, kælderkold foran kassen og indgår bedre og bedre i spillet. Og ham vil vi udleje. Nej, jeg er ikke imponeret. Hvad fanden foregår der?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Du har helt sikkert en pointe.Martino skrev: ↑9. jun 2022, 09:01Jeg synes Makaric er for “middelmådig” på for mange parametre. Han har gjort det fint i AaB, udfra de præmisser der har været, men jeg ser gerne en helt anden type fremme, og jeg mener det er rigtig set at få sendt ham videre.troelsh skrev: ↑9. jun 2022, 08:56Jeg synes Makaric er vores klart bedste angriber, ikke nogle vilde spidskompetencer, men fungerer godt som opspilsstation og god i boksen.Prica22 skrev: ↑9. jun 2022, 08:38AaB skulle angiveligt være i “intense” forhandlinger med CSKA Sofia om et udlån af Milan Makaric
https://blitz.bg/sport/bg-futbol/tsska- ... 97600.html
Høgh har jeg ikke meget tiltro til, og Ementa er stadig meget ung, så håber vi har noget kvalitet i kikkerten på den position
Btw. Fedt du opsnuser så meget info om AaB transfers![]()
Vi burde være et sted, hvor det ville give mening at kigge efter en endnu bedre frontangriber.
Der er dog to årsager til jeg stejler her:
1. Vil man virkelig leje ham ud? Inge SKAL til at sælge spillere. Både ift målsætning og fordi vi mangler penge til at investere både til start 11 og bredden.
Ligesom med diskussionen omkring forlængelsen med Kusk, så handler det her om økonomien. Er vi ikke enige om man skal op over 10 millioner? Ellers vil jeg hellere beholde ham. Lejeaftale virker helt fjollet.
2. Grunden til jeg gerne vil beholde ham, er at han er en af vores bedre spillere, og fordi vi netop står foran en større udskiftning af grundstammen på holdet. Ingen trupper har godt af så store udskiftninger som vi er ude i. Derfor er timingen med Makaric skidt. Jeg synes han har leveret fint, og potentilet er til mere, hvis han bliver serviceret endnu bedre.
En 32 årig der mest har været kontraktfri de sidste mange år. Ellers tak.SGLoco skrev:Diomande ??? Har smidt ham ind i puljen før. Notorisk målscorer og gratis til sommer. 32 år.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Lad os nu bare hente Kaufmann tilbage
En langsom stationær angriber nej tak det hold her har brug for en med speedSGLoco skrev: ↑9. jun 2022, 08:44Nu bliver det interessant. Så henter vi helt sikkert en anden angriber ind. Kunne det være Patrick mortensen man havde udset sig? Den ville være fræk men interessantPrica22 skrev: ↑9. jun 2022, 08:38AaB skulle angiveligt være i “intense” forhandlinger med CSKA Sofia om et udlån af Milan Makaric
AaB AaB AaB AaB
Jeg synes makaric begyndte at vise noget der kunne være rigtig godt - ny starter vi forfra med lottokuponer. Hurra for en sæson hvor vi ikke er med der hvor det er sjovt. 
Meget enig. Makaric er måske ikke den perfekte frontangriber, men taget i betragtning, hvor mange andre udfordringer det her vindue bringer og vi skal i gang med at lave et nyt hold så jeg helst man prioriterede at erstatte dem vi ved der forsvinder og at lukke de kæmpe huller der er i truppen fremfor en hovsa udlejning af Makaric. Få nu bygget det hold nede fra. Vi har sejlet siden The Double fordi der kun er blevet lavet offensive lappeløsninger pg vi aldrig har fået lavet en god kerne på det hold.Sønderhof skrev:Du har helt sikkert en pointe.Martino skrev: ↑9. jun 2022, 09:01Jeg synes Makaric er for “middelmådig” på for mange parametre. Han har gjort det fint i AaB, udfra de præmisser der har været, men jeg ser gerne en helt anden type fremme, og jeg mener det er rigtig set at få sendt ham videre.troelsh skrev: ↑9. jun 2022, 08:56Jeg synes Makaric er vores klart bedste angriber, ikke nogle vilde spidskompetencer, men fungerer godt som opspilsstation og god i boksen.Prica22 skrev: ↑9. jun 2022, 08:38AaB skulle angiveligt være i “intense” forhandlinger med CSKA Sofia om et udlån af Milan Makaric
Høgh har jeg ikke meget tiltro til, og Ementa er stadig meget ung, så håber vi har noget kvalitet i kikkerten på den position
Btw. Fedt du opsnuser så meget info om AaB transfers![]()
Vi burde være et sted, hvor det ville give mening at kigge efter en endnu bedre frontangriber.
Der er dog to årsager til jeg stejler her:
1. Vil man virkelig leje ham ud? Inge SKAL til at sælge spillere. Både ift målsætning og fordi vi mangler penge til at investere både til start 11 og bredden.
Ligesom med diskussionen omkring forlængelsen med Kusk, så handler det her om økonomien. Er vi ikke enige om man skal op over 10 millioner? Ellers vil jeg hellere beholde ham. Lejeaftale virker helt fjollet.
2. Grunden til jeg gerne vil beholde ham, er at han er en af vores bedre spillere, og fordi vi netop står foran en større udskiftning af grundstammen på holdet. Ingen trupper har godt af så store udskiftninger som vi er ude i. Derfor er timingen med Makaric skidt. Jeg synes han har leveret fint, og potentilet er til mere, hvis han bliver serviceret endnu bedre.
Skal Makaric derudover videre skal vi da have penge her og nu.
Det er sgu noget rod med alle de udlejninger og spillere der forsvinder efter kort tid. Det er især mærkeligt med tanke på at Makaric er god nok til at spille her og selv ved indkøb af en ny angriber ville være en perfekt reserve fremfor danmarksseriespilleren fra Hobro.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
AaB henter en angriber i et helt andet land, han taler ikke dansk og kender formentlig intet til sit nye hold. Alligevel går han ind og tanker otte superligamål i sin første sæson, men det er åbenbart ikke godt nok for AaB. Altså, hvad fanden havde de forventet? Giv dog manden lidt tillid og holdet lidt kontinuitet i stedet for denne evige svingdør.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
R Rosenberg
- Allstar

Shit, I er gode til bulgarsk!
I mine øjne (og @BoT's) er Makaric den bedste angriber, vi har haft siden Spalvis, og jeg er stadig helt stålfast på, at han er 15+, hvis han fik nogle ordentlige bolde i feltet, han bare skulle klappe ind.
Men det er klart, at med så ringe offensiv kvalitet på den centrale midt samt så ringe kvalitet på backs - højre især - generelt, så bliver Makaric aldrig den superbomber.
Så enten skal man afskibe ham i erkendelse af ovenstående mangler, som man ikke magter at gøre noget ved, eller også skal man acceptere ovenstående uduelighed, som man ikke agter at gøre noget ved og hente en angriber, der kan skabe chancerne selv.
Jeg synes, det er ærgerligt, at man vælger løsning 1 og adresserer det forkerte problem, da problemet netop er, at vi har spillere som Pallesen rendende.
I mine øjne (og @BoT's) er Makaric den bedste angriber, vi har haft siden Spalvis, og jeg er stadig helt stålfast på, at han er 15+, hvis han fik nogle ordentlige bolde i feltet, han bare skulle klappe ind.
Men det er klart, at med så ringe offensiv kvalitet på den centrale midt samt så ringe kvalitet på backs - højre især - generelt, så bliver Makaric aldrig den superbomber.
Så enten skal man afskibe ham i erkendelse af ovenstående mangler, som man ikke magter at gøre noget ved, eller også skal man acceptere ovenstående uduelighed, som man ikke agter at gøre noget ved og hente en angriber, der kan skabe chancerne selv.
Jeg synes, det er ærgerligt, at man vælger løsning 1 og adresserer det forkerte problem, da problemet netop er, at vi har spillere som Pallesen rendende.
Ædruelighedens stemme
Helt enig! Giv dem nu lige en ordentlig chance og kontinuerlig spilletid, gerne med den samme offensive konstellation. Især med Tom var det helt skidt at se ham ryge ud på kanten i perioder samt ind og ud af startopstillingen hele tiden.Funky skrev: ↑9. jun 2022, 09:12Jeg er ikke, som i VIRKELIG ikke, imponeret over AaB’s nuværende evne til at bruge de gode angribere, vi har/har haft. Tom Van Weert - det var pinagtigt at se på. Nu er manden topscorer i sin nye klub. Milan er en ganske glimrende angriber, kælderkold foran kassen og indgår bedre og bedre i spillet. Og ham vil vi udleje. Nej, jeg er ikke imponeret. Hvad fanden foregår der?
Jeg ser stadig et potentiale i Makaric - men det er helt korrekt at vi mangler fart, og derfor er han muligvis fejlcastet, hvis det skal komme fra 9'er positionen fremfor kanterne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Mine hænder begynder allerede at ryste ved tanken om, at man nu i endnu højere grad vil satse på Kasper Høgh som frontangriber.
I så fald må IAO fyres. Så er han simpelthen ikke dygtig nok.emenike skrev:Mine hænder begynder allerede at ryste ved tanken om, at man nu i endnu højere grad vil satse på Kasper Høgh som frontangriber.
RAUS RAUS SSE!
Det er der vel heller ingen der forestiller sig. Smutter serberen skal der en ny #1 angriber ind.
Kan vi ikke stoppe med de der “hvis det sker, skal han fyres!”? Det bygger oftest på ingenting men det skaber sådan en negativ stemning om tingene. Intet tyder på at Makaric skal videre for at der skal satses på Høgh
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Selvfølgelig skal der ikke satses på Mokai-Kasper som førsteangriber. Bliver spændende at se om afløseren er i Nkada, Samuelsen eller Trajkovski-klassen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Præcis. Makaric kan - hvis han bliver spillet rigtigt - være en angriber, der kommer i spil til topscorertitlen. Men han skal være i boksen og have indlæg. Ikke flagre rundt ude på kanterne eller ligge helt isoleret i front.R Rosenberg skrev: ↑9. jun 2022, 09:33Shit, I er gode til bulgarsk!
Tror han vil have stor glæde af et systemskifte til 4-2-3-1 med rigtige, kreative kantspillere. Som fx Kasper Kusk.
-
R Rosenberg
- Allstar

2 mål i 33 kampe denne sæson. 1 mål i 18 kampe forrige sæson.
Lad os et øjeblik tage AaB-brillerne af og lave svensker-testen: Er det imponerende?
Ædruelighedens stemme
Og var det ikke fart vi manglede? Kauf er muligvis ok hurtig på den lange distance men ikke på de første metre som ofte er det væsentlige.R Rosenberg skrev: ↑9. jun 2022, 10:142 mål i 33 kampe denne sæson. 1 mål i 18 kampe forrige sæson.
Lad os et øjeblik tage AaB-brillerne af og lave svensker-testen: Er det imponerende?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14