Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 9. jun 2022, 10:17

FEDE skrev:
9. jun 2022, 10:06
Prica22 skrev:
9. jun 2022, 09:21
Lad os nu bare hente Kaufmann tilbage
Det ville være genialt. :thumbsup:
Ja for helvede! En angriber med to mål de sidste to sæsoner, der skal bygges op igen. Dertil kommer at FCK bruge 25 mio på ham og nok vil have noget af det tilbage. Sidst går han nok også til en okay løn. Fed plan!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. jun 2022, 11:00

Eller hvis CSKA Sofia sender Jordy Caicedo den anden vej, så kan vi godt handle, men den er vist ønsketænkning :D

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 9. jun 2022, 11:12

Eksil skrev:
9. jun 2022, 10:17
FEDE skrev:
Prica22 skrev:
Ja for helvede! En angriber med to mål de sidste to sæsoner, der skal bygges op igen. Dertil kommer at FCK bruge 25 mio på ham og nok vil have noget af det tilbage. Sidst går han nok også til en okay løn. Fed plan!
Kaufmann har i denne sæson spillet 643 minutter - svarende til 7,14 hele kampe og scoret 2 mål.

Ellers enig. Jeg synes også Makaric ud på en lejeaftale lyder en kende mærkeligt, men hey, som det også allerede er blevet påpeget. Kan være en deal i stil med Oliver Abildgaard / Andreas Hansen med en solid salgsklausul.

Jeg tror, at hvis man afskipper Milan, så må det være fordi at man dels har et bedre alternativ på hånden og derudover kan lave en fornuftig deal på ham (dvs mere end bare at holde pengene hjem).

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 9. jun 2022, 11:14

troelsh skrev:
9. jun 2022, 11:00
Eller hvis CSKA Sofia sender Jordy Caicedo den anden vej, så kan vi godt handle, men den er vist ønsketænkning :D
Vi byttede Pohl for van Weert. Vi kan gøre det igen! :)
A slightly more sophisticated hooligan...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. jun 2022, 11:30

Fed fed nyhed - så er jeg fri for at kunne presse str 45 ned i en 37 hver gang den mand nærmer sig bolden.
Aldrig har jeg siddet med en fornemmelse af at absolut ingenting kunne ske som når Makaric havde bolden. Ingen fart ingen driblinger ingen kropsstyrke ingen hovedspilskompetencer ingen farlighed ingenting.
En spiller der KUN kan afslutte på førsteberøringen på indløb i feltet men ellers ikke bridrager med andet. En spiller som er hundrede procent afhængig af medspillere der rammer ham perfekt er kun marginalt bedre end en træningskegle.

Godt set af AaB at indrømme fejlen - men et godt råd når Makaric afløser skal findes - for der skal f….dytme findes en afløser så vi ikke er efterladt Høgh og Ementa.
Men rådet er at få den automat der spytter spiller emner ud efterset inden muldvarpen hives frem for der er noget galt med den.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 9. jun 2022, 12:00

Maglau skrev:
9. jun 2022, 11:30
Fed fed nyhed - så er jeg fri for at kunne presse str 45 ned i en 37 hver gang den mand nærmer sig bolden.
Aldrig har jeg siddet med en fornemmelse af at absolut ingenting kunne ske som når Makaric havde bolden. Ingen fart ingen driblinger ingen kropsstyrke ingen hovedspilskompetencer ingen farlighed ingenting.
En spiller der KUN kan afslutte på førsteberøringen på indløb i feltet men ellers ikke bridrager med andet. En spiller som er hundrede procent afhængig af medspillere der rammer ham perfekt er kun marginalt bedre end en træningskegle.

Godt set af AaB at indrømme fejlen - men et godt råd når Makaric afløser skal findes - for der skal f….dytme findes en afløser så vi ikke er efterladt Høgh og Ementa.
Men rådet er at få den automat der spytter spiller emner ud efterset inden muldvarpen hives frem for der er noget galt med den.
Du er hård ved ham. Kropsstyrke har han rigeligt af hovedespil klarer han når boldene kommer ind i feltet. Jeg mener bestemt at han har noget at gøre på holdet med de rette spillere omkring ham og jeg vil vædde med at vi ser en spiller der hamrer mål ind hvis vi udlejer ham til en klub der forstår at bruge ham..

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 9. jun 2022, 12:02

R Rosenberg skrev:
9. jun 2022, 09:33
Shit, I er gode til bulgarsk!

I mine øjne (og @BoT's) er Makaric den bedste angriber, vi har haft siden Spalvis, og jeg er stadig helt stålfast på, at han er 15+, hvis han fik nogle ordentlige bolde i feltet, han bare skulle klappe ind.

Men det er klart, at med så ringe offensiv kvalitet på den centrale midt samt så ringe kvalitet på backs - højre især - generelt, så bliver Makaric aldrig den superbomber.

Så enten skal man afskibe ham i erkendelse af ovenstående mangler, som man ikke magter at gøre noget ved, eller også skal man acceptere ovenstående uduelighed, som man ikke agter at gøre noget ved og hente en angriber, der kan skabe chancerne selv.

Jeg synes, det er ærgerligt, at man vælger løsning 1 og adresserer det forkerte problem, da problemet netop er, at vi har spillere som Pallesen rendende.
100 pct. hovedet på sømmet. Om så vi købte Lewandowski ville det ikke blive bedre med den kvalitet, der er i bolden ind i feltet - både i småspillet omkring feltet men først og fremmest på indlæg.

Makaric er en god angriber med fine spidskompetencer. Havde han også fart, havde de været helt i top. Men er det god timing at lade ham gå nu, fremfor at løse de ovennævnte problemer i stedet?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. jun 2022, 12:10

Runschen skrev:
9. jun 2022, 11:12
Eksil skrev:
9. jun 2022, 10:17
FEDE skrev:
Prica22 skrev:
Kaufmann har i denne sæson spillet 643 minutter - svarende til 7,14 hele kampe og scoret 2 mål.

Ellers enig. Jeg synes også Makaric ud på en lejeaftale lyder en kende mærkeligt, men hey, som det også allerede er blevet påpeget. Kan være en deal i stil med Oliver Abildgaard / Andreas Hansen med en solid salgsklausul.

Jeg tror, at hvis man afskipper Milan, så må det være fordi at man dels har et bedre alternativ på hånden og derudover kan lave en fornuftig deal på ham (dvs mere end bare at holde pengene hjem).
Sorry, hvis ret skal være ret, så er det tre mål på to sæsoner og fordelt over ca. 1200 minutter eller 13 kampe.

Det er Kapper the rapper territorie :|

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. jun 2022, 12:17

RicoBR02 skrev:
9. jun 2022, 12:00
Maglau skrev:

Du er hård ved ham. Kropsstyrke har han rigeligt af hovedespil klarer han når boldene kommer ind i feltet. Jeg mener bestemt at han har noget at gøre på holdet med de rette spillere omkring ham og jeg vil vædde med at vi ser en spiller der hamrer mål ind hvis vi udlejer ham til en klub der forstår at bruge ham..
Det sidste først - det er meget muligt at han hamrer mål ind i næste sæson i en anden liga som anden gjorde i forrige sæson i en helt tredje liga. Men i superligaen kommer han aldrig til at spille en rolle om han så spillede for FCK eller FCM, dertil er hans begrænsninger simpelthen for udtalte. Det kan være de bedre kan kammufleres/opvejes i nogle andre ligaer, men ikke vores liga.

Han ligner en der har kropsstyrke, men se på hvor mange gange en forsvarspiller meget nemt piller bolden fra ham fordi hans fodarbejde er ekstremt tungt og derfor kommer han ikke i balance til at modstå fysikken. Hovedspil - hvor mange dueller vinder han i feltet på indlæg mod et etableret forsvar, jeg husker den mod OB og så måske et par stykker mere, men er slet ikke nogen trussel. Høje bolde som opspilsstation der heades videre til medspiller...næh ikke rigtigt, manden kan ikke hoppe.
Jeg ved godt at folk sukker efter et skur af en tonser angriber der sparker kasser ind og derfor forsøger at se Makaric som den angriber - men tænk lige over at når vi skulle jagte et mål blev han pillet ud - typisk efter en time - og erstattet af Kasper Høgh......Kasper Høgh fra Hobro som er højt besunget herinde :o

Alt ros herinde mod Makaric er altid ledsaget over emnet - at spille ham rigtigt, hvis bare hans holdkammerater kunne servere bolden for ham - GU FANDEN skal vi ikke have en spiller på holdet der har så få kompetencer og er så afhængige af sine medspillere at det svarer til at mangle en ½ spiller.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 9. jun 2022, 12:21

Maglau skrev:
Har du overvejet en tur til Louis Nielsen :cool:

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 9. jun 2022, 12:31

Maglau skrev:
9. jun 2022, 12:17
RicoBR02 skrev:
Maglau skrev:

Det sidste først - det er meget muligt at han hamrer mål ind i næste sæson i en anden liga som anden gjorde i forrige sæson i en helt tredje liga. Men i superligaen kommer han aldrig til at spille en rolle om han så spillede for FCK eller FCM, dertil er hans begrænsninger simpelthen for udtalte. Det kan være de bedre kan kammufleres/opvejes i nogle andre ligaer, men ikke vores liga.

Han ligner en der har kropsstyrke, men se på hvor mange gange en forsvarspiller meget nemt piller bolden fra ham fordi hans fodarbejde er ekstremt tungt og derfor kommer han ikke i balance til at modstå fysikken. Hovedspil - hvor mange dueller vinder han i feltet på indlæg mod et etableret forsvar, jeg husker den mod OB og så måske et par stykker mere, men er slet ikke nogen trussel. Høje bolde som opspilsstation der heades videre til medspiller...næh ikke rigtigt, manden kan ikke hoppe.
Jeg ved godt at folk sukker efter et skur af en tonser angriber der sparker kasser ind og derfor forsøger at se Makaric som den angriber - men tænk lige over at når vi skulle jagte et mål blev han pillet ud - typisk efter en time - og erstattet af Kasper Høgh......Kasper Høgh fra Hobro som er højt besunget herinde :o

Alt ros herinde mod Makaric er altid ledsaget over emnet - at spille ham rigtigt, hvis bare hans holdkammerater kunne servere bolden for ham - GU FANDEN skal vi ikke have en spiller på holdet der har så få kompetencer og er så afhængige af sine medspillere at det svarer til at mangle en ½ spiller.
Spalvis osv skulle da også spilles rigtigt for at få succes. Det skal alle angribere sku da. Især når man er AaB og ikke kan købe en angriber der har hele pakken, så vil holdet skulle service angriberen på de punkter han er bedst. Men noget så simpelt magter AaB ikke, hverken med Van Vert, eller Makaric.. Jeg tvivler på næste angriber bliver en succes når man ikke magter at bygge holdet op fra bunden af.

Makaric er en ganske hæderlig superliga angriber, der nok skal kunne lave 10-15 mål, hvis han blev brugt rigtigt. Han har allerede lavet 8, så hvis man gav ham mere tid, og blev bedre til at spille på hans styrker så vil man også få et resultat der efter. Nu har vi en angiber der er i boksen, som mange her inde har råbt efter, men AaB spiller ham stadig som om han skal ud og løbe efter bolden ved hjørne flaget osv.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 9. jun 2022, 12:44

Maglau skrev:
9. jun 2022, 12:17
RicoBR02 skrev:
Maglau skrev:

Hold da op en omgang vrøvl du disker op med. SELVFØLGELIG er en angriber afhængig af, hvad han får at arbejde med. Især på Superliganiveau. Hvis du forventer en erstatning, der tager bolden på midten af banen og dribler den ned i kassen på egen hånd, kommer du godt nok til at blive skuffet.

Spalvis scorede stort set alle sine mål på sin førsteberøring. Hvordan lykkedes det ham? Helenius har i dén grad lukreret på at spille lige foran Vallys og Jørgensen - og med ligaens bedste højreback. Makaric har et bedre målsnit end Stephen Odey, som også er ny i ligaen og på holdet, men som er blevet talt væsentligt mere op i medierne.

Samtidig viser Makaric en dedikation over for holdet og for lægterne, som man ikke skal undervurdere. Han tuder aldrig, har tilsyneladende ingen nykker og knokler stenhårdt. Topscorere har typisk spillet i ligaen og på deres hold i minimum én sæson, før de bliver topscorere. For den slags tager tid at udvikle. Hvis vi bliver ved med at skifte ud hver eneste sæson, får vi aldrig en topscorer igen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 9. jun 2022, 12:45

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 9. jun 2022, 12:46

Jeg forstår intet af den her udlejning af Milan. Hvis ikke der popper et eller andet vildt op efterfølgende så melder jeg mig gerne til koret af Inge-skeptikere.

Edit: Det var heldigvis en and.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 9. jun 2022, 12:48

..og lige en kraftig reminder om at tage den slags ubekræftede rygter med et kraftigt gran salt i fremtiden også.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 9. jun 2022, 12:50

Gnu skrev:
9. jun 2022, 09:29
AaB henter en angriber i et helt andet land, han taler ikke dansk og kender formentlig intet til sit nye hold. Alligevel går han ind og tanker otte superligamål i sin første sæson, men det er åbenbart ikke godt nok for AaB. Altså, hvad fanden havde de forventet? Giv dog manden lidt tillid og holdet lidt kontinuitet i stedet for denne evige svingdør.
Jeg kan kun være enig. Kontinuitet er pisse vigtig! Altså, jeg skal ikke 100% gøre mig klog på ham, som fodboldspiller, men synes han var på vej til at blive bare en af IAO mange signings der kunne blive til noget...

Fakta er bare, at panikken fortsætter....

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 9. jun 2022, 12:51

BoT skrev:
9. jun 2022, 12:48
..og lige en kraftig reminder om at tage den slags ubekræftede rygter med et kraftigt gran salt i fremtiden også.
Ja tak, kunne simpelthen heller ikke forstå logikken i en udlejning/salg efter kun et år. Lad os i stedet koncentrere os om at hente nogle offensive backs der faktisk kan finde ud af at slå et indlæg til angriberne i boksen.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 9. jun 2022, 12:53

Det her fatter jeg absolut intet af. Makaric er en fin spiller. Ikke nogen stjerne, men absolut heller ikke ringe. Der er 5 pladser på holdet der skal opgraderes før angriberposten.
Se bare rundt omkring i superligaen hvor svært det er at finde gode angribere
Babacar+Jørgensen 14 kampe 3 mål og 9 kampe 1 mål
Brunado 24 kampe 8 mål
Stephen Odey 23 kampe 7 mål
Jay Groot 25 kampe 5 mål
Kvistgaarden og hedlund 28 kampe 4 mål og 16 kampe 5 mål
Mortensen og kurmanowzki 28 kampe 6 mål og 25 kampe 2 mål

Samtlige af topklubberne undtaget Silkeborg har angribere der præsterer på samme eller under Makaric niveau. Du skal bare for alt i verden have en angriber man tror der kan producere ca 10 pr sæson. Du kan ikke købe dig til 15+ garanteret hvert år i superligaen. De koster 50 mil plus.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. jun 2022, 12:58

Godt at høre.
Til gengæld lidt surt at høre at en Thelander forlængelse fortsat virker langt væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar