Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 17. jul 2022, 17:30

R Rosenberg skrev:
Brodernumsi skrev:
17. jul 2022, 17:03
Vi mangler noget kreativitet fra midtbanen, og synes også vi mangler en leder. Lucas fægtede lidt med armene og gav lidt lyd fra sig, da han kom ind, men ellers synes jeg ikke vi har nogen, der prøver at hive de andre op.
Se på vores hold:
Posavec: Ny
Kramer: Ikke kendt som en leder
Ross: Har det måske i sig, men når man så ofte sejler rundt, er det jo ligegyldigt.
Ahlmann: Nej
Pallesen: Indbegrebet af middelmådighed på banen og i fx interviews
Højholt: Nej
Ferreira: Nej
Fossum: Så lidt som det overhovedet er muligt.
Prip: Ingenlunde
Sousa: Ny
Kusk: Nej, vel. Indbegrebet af nordjysk introvert.
Lucas: Tja - men det er vist ikke voldsomt. Blød. Lidt fesen. Altid skadet.
Makaric: Nej, desuden sporgbarrierer.

Vi mangler 1-2-3 typer med en ærgerrighed og ledelsesmentalitet som fx Risgård, Ståle, Hiljemark. Dem, der går forrest og skyder brystet frem, og som formår at hive alle de mere fesne typer (resten af holdet) med.
Omvendt er altså ikke forbudt at vokse. Der er altså flere af dem der sagtens kunne vokse til “ledende” roller ligesom man bliver det som senior i andre jobs.
Det er under mange trænere og med mange forskellige spillere det ikke har fungeret og man ikke har fået det optimale eller bare noget godt ud af det. Det rejser spørgsmål ved om der er noget grundlæggende kulturelt der er sygt i AaB

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 17. jul 2022, 17:35

Fossum virkede for mig som en spiller der var mentalt væk ..

Sælg ham og få en spiller ind der gider at give sig fuldt ud
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. jul 2022, 17:35

Jakobsen skrev:
17. jul 2022, 17:30
R Rosenberg skrev:
Brodernumsi skrev:
17. jul 2022, 17:03
Vi mangler noget kreativitet fra midtbanen, og synes også vi mangler en leder. Lucas fægtede lidt med armene og gav lidt lyd fra sig, da han kom ind, men ellers synes jeg ikke vi har nogen, der prøver at hive de andre op.
Se på vores hold:
Posavec: Ny
Kramer: Ikke kendt som en leder
Ross: Har det måske i sig, men når man så ofte sejler rundt, er det jo ligegyldigt.
Ahlmann: Nej
Pallesen: Indbegrebet af middelmådighed på banen og i fx interviews
Højholt: Nej
Ferreira: Nej
Fossum: Så lidt som det overhovedet er muligt.
Prip: Ingenlunde
Sousa: Ny
Kusk: Nej, vel. Indbegrebet af nordjysk introvert.
Lucas: Tja - men det er vist ikke voldsomt. Blød. Lidt fesen. Altid skadet.
Makaric: Nej, desuden sporgbarrierer.

Vi mangler 1-2-3 typer med en ærgerrighed og ledelsesmentalitet som fx Risgård, Ståle, Hiljemark. Dem, der går forrest og skyder brystet frem, og som formår at hive alle de mere fesne typer (resten af holdet) med.
Omvendt er altså ikke forbudt at vokse. Der er altså flere af dem der sagtens kunne vokse til “ledende” roller ligesom man bliver det som senior i andre jobs.
Det er under mange trænere og med mange forskellige spillere det ikke har fungeret og man ikke har fået det optimale eller bare noget godt ud af det. Det rejser spørgsmål ved om der er noget grundlæggende kulturelt der er sygt i AaB

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi har bare ikke tid til at vente på, at nogle vokser ind i den rolle.

god kultur kan ikke ændre på manglende kompetencer. Det kan kortvarigt dække over nogle mangler, men i det lange løb vil det blive afsløret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 18:42

jayC skrev:
17. jul 2022, 17:35

Enig. Og som skrevet andetsteds, salgsprisen er mere eller mindre underordnet. Afsted med ham, og gerne Ferreira også. På hver sin måde to fejlslagne projekter i AaB. So sad man ikke solgte Ferreira, da der var gode bud på ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 17. jul 2022, 20:42

Funky skrev:
17. jul 2022, 18:42
jayC skrev:

Enig. Og som skrevet andetsteds, salgsprisen er mere eller mindre underordnet. Afsted med ham, og gerne Ferreira også. På hver sin måde to fejlslagne projekter i AaB. So sad man ikke solgte Ferreira, da der var gode bud på ham.
:thumbsup:

Hr_Thulstrup
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Hr_Thulstrup » 17. jul 2022, 21:12

Funky skrev:
17. jul 2022, 18:42
jayC skrev:

Jeg er enig, jeg græder stadig over at man "brænder inde" med Thelander og Rinne, som så smutter på en fri. At det ikke lykkes klubben at sælge Rinne, formentlig også pga noget Corona, er godt nok en skodcase. Det var da frisk og sjovt at afvise de 6-7 mio for Thelander for et halvt år siden, men jeg er også lidt bagklog og tænker mit.

Jeg så desværre ikke dagens kamp, men en rundtur på Twitter og medierne fortæller en træls historie, som egentlig ikke overrasker. Slet ikke når man ser startopstillingen listet op af R Rosenberg tidligere.
Hold kæft jeg håber Fossum ryger, hellere i dag end i morgen.. Han har set ugidelig ud længe.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 18. jul 2022, 08:13

jeg forstår ikke at folk efter første kamp i sæsonnen råber på en træner fyring.
vi så altså mange mærkelig resultater.
såsom Horsens slog FCK og Silkeborg var heldige med uafgjort i Lyngby samt Fcm - og Randers delte hvor rander lige sågodt kunne have haft vundet..

vi skal som klub og fans kigge indad vi havde i sidste sæson 3 træner Cifu, Hiljemark, og Friss
og mener det er 5 træner på 3 år
nu skal vi have ro på den post. og give ham tid til at få hans system igennem.

hvis vi kigger på Hamren og Kent havde de også et par år opbygning før holdet toppet.
jeg siger ikke vi skal give Friss flere år men gerne mere tid end de 4 mdr han har været i klubben.
og det er jo først herfra sommer at han har lavet systemskiftet.
så ro på.
og med lidt held havde vi jo kommet afsted med 1 point. i sæson åbneren.

men vi savner en naturlig leder der kan sætte sig igennem , og give de skideballer der skal til samt samle holdet når spillet ikke fungere, Lucas er fin men ikke den rigtige anføre i klubben.

så en ny Midtbanespiller står højt på min ønskeliste, gerne en type som Ståle og eller Anders Anderson fra de gode gamle dage.

på salgssiden skal vi af med Forsum og få en afklaring Med Kusk om han vil forlænge til en mindre hyre og en Joker rolle hvor han kommer ind og får max 30 min eller om han skal sælges.
samt fået tyndet ud af fyldet i truppen

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 18. jul 2022, 08:39

At folk ønsker Fossum ud, og forherliger Pedro fatter jeg nada af.
Pedro var direkte skyld i 2/3 store Viborg chancer i går, og bidrager med nul og niks fremad banen. Han er endnu er fejlcast af IAO, som jeg stadig ikke tror er manden, der formår at finde andet end sekundære serbere eller noget fra den norske liga.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2022, 08:49

9520AaB skrev:
18. jul 2022, 08:39
Pedro var direkte skyld i 2/3 store Viborg chancer i går, og bidrager med nul og niks fremad banen. Han er endnu er fejlcast af IAO, som jeg stadig ikke tror er manden, der formår at finde andet end sekundære serbere eller noget fra den norske liga.

Og Ferreira, som dit indlæg handler om, er hvilken slags af de to?
Ædruelighedens stemme

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 18. jul 2022, 09:03

Fossum ugidelig?? Manden der løber længst i hver eneste kamp, og som sent tilkæmpede sig et straffe via hårdt arbejde. Meget kan msn kalde ham, men ugidelig er da helt væk.

Pedro skal bare videre, måske Vendsyssel kan bruge ham i stedet for Kakeeto.

Og Makaric har vist også snart opbrugt de chancer han skulle have.

#savnerMagnus
You pay for this?

9520AaB
Allstar
Allstar

Indlæg af 9520AaB » 18. jul 2022, 09:08

R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:

Endnu et fejlkøb, og laver gerne en 3. kategori om IAO’s fejlkøb, hvis det hjælper på din forståelse ??

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2022, 09:15

9520AaB skrev:
18. jul 2022, 09:08
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:

Endnu et fejlkøb, og laver gerne en 3. kategori om IAO’s fejlkøb, hvis det hjælper på din forståelse ??

Nå, jeg undrede mig såmænd blot over, at du brokkede dig over en portugiser, men i samme åndedrag mente, at sportschefen kun kunne hente serbere og spillere fra den norske liga.

Men ved nærmere, hvem er disse sekundære serbere og spillere fra den norske liga egentlig?
Ædruelighedens stemme

9520AaB
Allstar
Allstar

Indlæg af 9520AaB » 18. jul 2022, 09:51

R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:

Nå, jeg undrede mig såmænd blot over, at du brokkede dig over en portugiser, men i samme åndedrag mente, at sportschefen kun kunne hente serbere og spillere fra den norske liga.

Men ved nærmere, hvem er disse sekundære serbere og spillere fra den norske liga egentlig?
I dit evige forsvar for IAO går du så op i om de er serbere, kroater eller makedonere??
Makaric bliver outshinet af Ementa igår(og han spiller ikke engang godt), Trajkovski taler for sig selv, Prijovic fantastisk køb eller??, vores nye målmand kunne ikke komme på hold i Hajduk Split, blev slået af Kalinicic, som jeg kender så udemærket som Villa fan. Vi kunne have fundet en målmand i 1. div med samme kompetencer.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 18. jul 2022, 09:58

Bros skrev:
18. jul 2022, 08:13
jeg forstår ikke at folk efter første kamp i sæsonnen råber på en træner fyring.
vi så altså mange mærkelig resultater.
såsom Horsens slog FCK og Silkeborg var heldige med uafgjort i Lyngby samt Fcm - og Randers delte hvor rander lige sågodt kunne have haft vundet..

vi skal som klub og fans kigge indad vi havde i sidste sæson 3 træner Cifu, Hiljemark, og Friss
og mener det er 5 træner på 3 år
nu skal vi have ro på den post. og give ham tid til at få hans system igennem.

hvis vi kigger på Hamren og Kent havde de også et par år opbygning før holdet toppet.
jeg siger ikke vi skal give Friss flere år men gerne mere tid end de 4 mdr han har været i klubben.
og det er jo først herfra sommer at han har lavet systemskiftet.
så ro på.
og med lidt held havde vi jo kommet afsted med 1 point. i sæson åbneren.

men vi savner en naturlig leder der kan sætte sig igennem , og give de skideballer der skal til samt samle holdet når spillet ikke fungere, Lucas er fin men ikke den rigtige anføre i klubben.

så en ny Midtbanespiller står højt på min ønskeliste, gerne en type som Ståle og eller Anders Anderson fra de gode gamle dage.

på salgssiden skal vi af med Forsum og få en afklaring Med Kusk om han vil forlænge til en mindre hyre og en Joker rolle hvor han kommer ind og får max 30 min eller om han skal sælges.
samt fået tyndet ud af fyldet i truppen
Nej selvfølgelig skal han ik fyres!!! Det tager bare tid og få tingene til at virke og især med alt det rod der har været derude.
Vi skal bare se lidt fremgang fra gang til gang mere eller mindre.

Ja snakken går meget på den rette mand foran pedro og højholdt
Og det mener jeg da er rigtigt. Makaric er der også delte meninger om, men det nytter ik noget at folk bare siger han skal serviceres så bomber han løs. Så ku vi ligeså godt sætte en junior derind der står og venter på at tap in.

Maka kan ik nok alene, det var satme tydeligt igår igen.
Ementa viste hurtigt at han var mere boldsikker og fik ravet nogle frispark til sig

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2022, 10:05

9520AaB skrev:
18. jul 2022, 09:51
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:

I dit evige forsvar for IAO går du så op i om de er serbere, kroater eller makedonere??
Makaric bliver outshinet af Ementa igår(og han spiller ikke engang godt), Trajkovski taler for sig selv, Prijovic fantastisk køb eller??, vores nye målmand kunne ikke komme på hold i Hajduk Split, blev slået af Kalinicic, som jeg kender så udemærket som Villa fan. Vi kunne have fundet en målmand i 1. div med samme kompetencer.

Det her evige forsvar fx:
R Rosenberg skrev:
17. jul 2022, 16:00
Fuldstændig rigtigt. Som jeg har sagt længe, er dette vindue hans endelige eksamen. Får han ikke stablet et hold på benene, som er slagkraftigt og balanceret, så må hans tid være ovre, for så han han ikke løst sin opgave.

Og intet tyder på det efter i dag:
Det mangeårige midtbaneproblem er stadig ikke løst.
Man har hentet en konkurrent til vores svageste spiller gennem flere sæsoner, som åbenbart ikke er god nok til at vippe ham af.
Der er stadig en udpræget mental taberkultur i klubben.
Og man kunne blive ved.
Skal jeg finde flere eksempler på "evigt forsvar"?

Og nej, jeg vil ikke sige, at jeg går op i det, men mere, at det er relevant, når du først snakker om en portugiser, som åbenbart er 'sekundær serber' eller 'noget fra den norske liga' og derefter oveni putter alle mulige andre nationaliteter ned i samme gryde.

Det er fint og godt at rante, men man kunne måske blot ydmygt bede om en smule mere kvalitet og substans i rants, såsom at have styr på noget så basalt som geografi eller spilleres ophav. Ellers er det jo bare Nazionen/Facebook om igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. jul 2022, 10:07

R Rosenberg skrev:
18. jul 2022, 10:05
9520AaB skrev:
18. jul 2022, 09:51
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:
R Rosenberg skrev:
9520AaB skrev:

Det her evige forsvar fx:
R Rosenberg skrev:
17. jul 2022, 16:00
Fuldstændig rigtigt. Som jeg har sagt længe, er dette vindue hans endelige eksamen. Får han ikke stablet et hold på benene, som er slagkraftigt og balanceret, så må hans tid være ovre, for så han han ikke løst sin opgave.

Og intet tyder på det efter i dag:
Det mangeårige midtbaneproblem er stadig ikke løst.
Man har hentet en konkurrent til vores svageste spiller gennem flere sæsoner, som åbenbart ikke er god nok til at vippe ham af.
Der er stadig en udpræget mental taberkultur i klubben.
Og man kunne blive ved.
Skal jeg finde flere eksempler på "evigt forsvar"?

Og nej, jeg vil ikke sige, at jeg går op i det, men mere, at det er relevant, når du først snakker om en portugiser, som åbenbart er 'sekundær serber' eller 'noget fra den norske liga' og derefter oveni putter alle mulige andre nationaliteter ned i samme gryde.

Det er fint og godt at rante, men man kunne måske blot ydmygt bede om en smule mere kvalitet og substans i rants, såsom at have styr på noget så basalt som geografi eller spilleres ophav. Ellers er det jo bare Nazionen/Facebook om igen.
Det var dælme godt der kom styr på geografien.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2022, 10:15

Jeg er faktisk grundlæggende enig med Inge her: https://bold.dk/short/FCaU

Truppen, set spiller for spiller, burde være stærk nok til at komme i top 6 (men heller ikke højere), hvis man sammenligner med de andre klubber. Problemet er nærmere, at truppen ikke performer godt nok som enhed, og at der ikke virker til at være en klart defineret plan med klart definerede mønstre, som spillerne føler ro i.
Og så virker det jo til, at det årelange problem med mentaliteten spøger og spøger.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. jul 2022, 10:24

R Rosenberg skrev:
18. jul 2022, 10:15

Truppen, set spiller for spiller, burde være stærk nok til at komme i top 6 (men heller ikke højere), hvis man sammenligner med de andre klubber. Problemet er nærmere, at truppen ikke performer godt nok som enhed, og at der ikke virker til at være en klart defineret plan med klart definerede mønstre, som spillerne føler ro i.
Og så virker det jo til, at det årelange problem med mentaliteten spøger og spøger.
vi kan ikke sige at truppen ikke er god nok, ej heller pga af Rinne og Thelander.
Der er større konkurrence på holdet i år.
MEN der er nogle ting der er nødvendige for at opnå succes som jeg ser det:
1 - der skal findes et fast makkerpar til det centrale forsvar - Kramer + 1
2 - begge backs bør blive udkonkurreret af de nye spillere - de er ikke længere gode nok. A -Poulsen giver sig selv, man er Ludewig en lottokupen eller?
3 - hvis vi skal spille med 3 på midten skal de være meget meget mere dynamiske og de 2 8ere komme mere i boksen, samt agere assist spillere. Fossum ser jeg som en der skal væk, og så skal der handles ind til denne plads.
4 - angrebet, eller de 3 forreste , hvem skal det bestå af? Makaric, som om det ikke bliver forløst - måske skal ementa have chancen. Prip på venstre kant duer slet ikke - og sousa er nok købt ind til højre pinden, og hvad med lucas og kusk, samt evt. O.Ross - vi har igen for mange afgørende spillere på bænken. FEDT med konkurrencen, men vi har for stort et overskud på disse positioner og de bliver bare ikke forløst.
5 - HVEM eller hvilke ledere er der på holdet. Jeg savner LEDEREN + et par vicesheriffer der hiver medspillerne rundt på banen, og leder og dirigierer.

MEN enig med dig rosenberg - vi har altså et top 6 hold på papiret, så der er ikke flere undskyldninger for ikke at få det forløst.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2022, 10:35

Selvfølgelig er holdet godt nok til top6. Jeg er faktisk ret sikker på, at det kommer i land uden de store sværdslag.

Men vi har fået en del nye ind og skiftet system, sammenholdt med at træneren ikke har været her et halvt år. Det er hårdt med sæsonnederlag, men jeg ser ingen grund til, at vi ikke kan vinde på søndag.
- FlæskeFrank

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 18. jul 2022, 10:39

baresi skrev:
18. jul 2022, 10:24
R Rosenberg skrev:
18. jul 2022, 10:15

vi kan ikke sige at truppen ikke er god nok, ej heller pga af Rinne og Thelander.
Der er større konkurrence på holdet i år.
MEN der er nogle ting der er nødvendige for at opnå succes som jeg ser det:
1 - der skal findes et fast makkerpar til det centrale forsvar - Kramer + 1
2 - begge backs bør blive udkonkurreret af de nye spillere - de er ikke længere gode nok. A -Poulsen giver sig selv, man er Ludewig en lottokupen eller?
3 - hvis vi skal spille med 3 på midten skal de være meget meget mere dynamiske og de 2 8ere komme mere i boksen, samt agere assist spillere. Fossum ser jeg som en der skal væk, og så skal der handles ind til denne plads.
4 - angrebet, eller de 3 forreste , hvem skal det bestå af? Makaric, som om det ikke bliver forløst - måske skal ementa have chancen. Prip på venstre kant duer slet ikke - og sousa er nok købt ind til højre pinden, og hvad med lucas og kusk, samt evt. O.Ross - vi har igen for mange afgørende spillere på bænken. FEDT med konkurrencen, men vi har for stort et overskud på disse positioner og de bliver bare ikke forløst.
5 - HVEM eller hvilke ledere er der på holdet. Jeg savner LEDEREN + et par vicesheriffer der hiver medspillerne rundt på banen, og leder og dirigierer.

MEN enig med dig rosenberg - vi har altså et top 6 hold på papiret, så der er ikke flere undskyldninger for ikke at få det forløst.
Vi skal også passe på ik at gøre tingene værre end de er. :-)
Det vi bare må håbe nu er og se både Pedro og Malthe på det niveau vi ved de kan. Der vil hjælpe voldsomt!!
AP kommer nok med noget fart og power snart forhåbentligt.

Det Friis siger kontra det de gør på banen hænger ik helt sammen, så der mangler vel et pænt stykke før de er der endnu uden og fornærme nogen.

Altså gad faktisk godt se Sousa HELT fremme, tror det ku gi nogle friløbere mod kassen, noget hurtigt 1-2 plus dybe stikninger osv.

Når det er sagt så tror jeg snart Ementa er i start 11’er kontra Maka.

Besvar