Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af gravballe » 31. jul 2022, 16:15

Funky skrev:
31. jul 2022, 15:57
gravballe skrev:
31. jul 2022, 15:55
Endnu en fiasko. Friis kan sige de rigtigt ting men formår ikke at vinde kampe.
Du er altså ude på overdrevet med den jagt på Friis. Og fiasko, vi har spillet til sikker sejr, Horsens var pisseheldige.
Mjaa det ved jeg nu ikke, der skulle mindre til før alle var efter Martin c.

Jeg syntes jeg mangler at se gennemspillet angreb og så fungere fossum bare ikke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 16:15

Maglau skrev:
31. jul 2022, 16:14
Er faktisk meget positiv over kampen i dag - vi fik ikke tre point desværre men selve spillet viser vi er på rette vej og jeg har bedre med det jeg så i dag end hvis vi havde spillet en elendig kamp ala Viborg kampen og fået tre - det havde ikke givet tro på noget.
Friis ideer om angrebs fodbold er ved slå rigtigt igennem og jeg sikker på at de udbygges i de næste kampe. Silkeborg får det rigtigt svært næste mandag.
Ementa og sousa er bare gode og det bliver kun bedre.
Ementa gør det så godt, at det er lige før, jeg kan blive bange for, at vi kommer til at afhænge for meget af det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 31. jul 2022, 16:16

Funky skrev:
31. jul 2022, 16:13
R Rosenberg skrev:
31. jul 2022, 16:03
Hold kæft, hvor er det da pisse elendigt, at vi ikke vinder en kamp som denne. Decideret elendigt.

Vi sidder på ALT i anden halvleg, men vores offensivspillere kan bare ikke afslutte. Og Ementa er bare ikke angriber. Han er fin til at pøle og eminent til at holde i bolden, men han kommer næppe til at score mere end 5 mål pr sæson. Dette hold skriger på en angriber.

Og kunne man så se at få grå Fossum og one season wonder Prip skibet ad helvede til. For helvede, hvor er det ugideligt at se på.

I dag føles 200 gange værre end i søndags.
Når Horsens bla. har to redninger på stregen fra markspillere og en Delac-redning helt oppe i krogen, så kunne du også vælge at sige, at det måske mere var deres held end vores manglende kvalitet, som holdt os fra at score. Ementa kunne altså sagtens have scoret sit første mål i dag. Det må du da medgive.
Jeg har det modsat, jeg er mere positiv i dag end efter sidste kamp. Lucas mangler stadig farten, men viste ellers fremgang. Højholt passer bedre i den rolle, han havde i dag. Vores nyindkøb viste sig fint frem.
Jeg synes, vi har en udfordring i centerforsvaret, hvor særligt Ross bliver nødt til at løfte niveauet lidt når han skal skille sig af med bolden. En dygtig pasningsspiller på midten er også lidt en mangelvare.
Men det var da enormt opløftende, at vi - modsat SÅ mange gange før - formår at nedbryde et hold som Horsens.
Helt enig.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 31. jul 2022, 16:17

gravballe skrev:
31. jul 2022, 16:15
Funky skrev:
gravballe skrev:
Du er altså ude på overdrevet med den jagt på Friis. Og fiasko, vi har spillet til sikker sejr, Horsens var pisseheldige.
Men det var jo også idiotisk, for manden fik faktisk tingene til at fungere efter en start, hvor alle de sædvanlige svinede ham til. Han forlod holdet inden for målsætningen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 16:18

gravballe skrev:
Funky skrev:
gravballe skrev:
Martin C? Altså Marti?
Det var da også underlødigt, og ikke nogen standard at pejle efter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 31. jul 2022, 16:20

Pastorius skrev:
31. jul 2022, 13:00
DarkHorse9000 skrev:
31. jul 2022, 12:33
bedstefar skrev:
31. jul 2022, 12:06
Moen skrev:
31. jul 2022, 11:36
Posavec
Pallesen Kramer Ross Ahlmann
Højholt
Prip Fossum
Sousa Ementa Lucas

Mit bud på start 11
Yes, den er god nok. Pedro går ud, Højholt ned på 6eren og Prip ind. Det er i hvert fald det jeg har hørt :cheers:

Den opstilling skal gerne give et par hurtige føringsmål. Stærk indstilling kampen.
Jeg glæder mig :aabfan:
Det bliver til Horsens - på omstillinger. Hvem skal stoppe dem, når Pedro ikke er med og Højholt har fået sin første advarsel?
Højholt er sekser!

Rigtig stærk kamp af ham..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2022, 16:22

Funky skrev:
R Rosenberg skrev:
Hold kæft, hvor er det da pisse elendigt, at vi ikke vinder en kamp som denne. Decideret elendigt.

Vi sidder på ALT i anden halvleg, men vores offensivspillere kan bare ikke afslutte. Og Ementa er bare ikke angriber. Han er fin til at pøle og eminent til at holde i bolden, men han kommer næppe til at score mere end 5 mål pr sæson. Dette hold skriger på en angriber.

Og kunne man så se at få grå Fossum og one season wonder Prip skibet ad helvede til. For helvede, hvor er det ugideligt at se på.

Når Horsens bla. har to redninger på stregen fra markspillere og en Delac-redning helt oppe i krogen, så kunne du også vælge at sige, at det måske mere var deres held end vores manglende kvalitet, som holdt os fra at score. Ementa kunne altså sagtens have scoret sit første mål i dag. Det må du da medgive.
Jeg har det modsat, jeg er mere positiv i dag end efter sidste kamp. Lucas mangler stadig farten, men viste ellers fremgang. Højholt passer bedre i den rolle, han havde i dag. Vores nyindkøb viste sig fint frem.
Jeg synes, vi har en udfordring i centerforsvaret, hvor særligt Ross bliver nødt til at løfte niveauet lidt når han skal skille sig af med bolden. En dygtig pasningsspiller på midten er også lidt en mangelvare.
Men det var da enormt opløftende, at vi - modsat SÅ mange gange før - formår at nedbryde et hold som Horsens.
Den redning var nu ikke så vild. Men jo, de to på stregen betyder da noget.
Men altså, når man sidder SÅ meget på en halvleg, så skal der flere skud inden for rammen. Vi er sindssygt ufarlige, og det er hele tiden sådan noget lige ved og næsten. Jeg er overdrevet skuffet over, at vi ikke skaber mere mod så elendigt et knoldesparkerhold som Horsens. Og så endda på hjemmebane efter en elendig start.

Sousa er en kæmpe gevinst, men han har jo ikke nogen at lege med. Der er jo ingen targetman, han kan lægge den til. Jeg er vild med Ementa, men som skrevet, er han i mine øjne bare ikke angriber - og slet ikke den kyniske afslutter, vi så meget mangler, men som Makaric nu heller ikke får lov at vise, om han er.

Og Prip - hvorfor helvede har man ikke skudt ham af? Han er elendig, hvilket han også var de sidste kampe seneste sæson.

Og Kusk: Forlæng nu! Det er det samme hver eneste gang, han er på banen - så meget mere saft i vores offensiv.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 31. jul 2022, 16:24

Funky skrev:
R Rosenberg skrev:

Om det et vores fremgang eller ringere modstander end FCuK er vel svært at sige?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. jul 2022, 16:25

Funky skrev:
Maglau skrev:
31. jul 2022, 16:14
Er faktisk meget positiv over kampen i dag - vi fik ikke tre point desværre men selve spillet viser vi er på rette vej og jeg har bedre med det jeg så i dag end hvis vi havde spillet en elendig kamp ala Viborg kampen og fået tre - det havde ikke givet tro på noget.
Friis ideer om angrebs fodbold er ved slå rigtigt igennem og jeg sikker på at de udbygges i de næste kampe. Silkeborg får det rigtigt svært næste mandag.
Ementa og sousa er bare gode og det bliver kun bedre.
Ementa gør det så godt, at det er lige før, jeg kan blive bange for, at vi kommer til at afhænge for meget af det.
Jeg ikke lige helt om det er et problem - jeg tror ikke han bliver nogen topscorer hvilket egentlig også er ok fordi han skaber så meget for sine medspillere.
Vi har jo målscorer typer nok på holdet i form af Lucas Fossum sousa Prip og kusk så jeg er ikke bange for at vi kommer til at mangle mål.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. jul 2022, 16:26

Funky skrev:
31. jul 2022, 16:18
gravballe skrev:
Funky skrev:
gravballe skrev:
Martin C? Altså Marti?
Det var da også underlødigt, og ikke nogen standard at pejle efter.
Det er vi da enige om. Men AaB mangler slut produkt det er hele tiden sådan noget tilfældigt noget. Det ser ikke ud til der er nogle aftalte løb, meget af det er Lucas der afdrivler end mand og så stopper op og spiller den bagud. Susa gør hvad han kan, men det er aldrig så man tænker det er et godt angreb det hele virker total tilfældigt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. jul 2022, 16:28

Meget enig. Dertil er der flere omstillinger der ender nede hos Ross eller Posavec, fordi ingen spiller den frem eller løber for bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 31. jul 2022, 16:29

Vildt at Nordjyske så kampen så anderledes end mig. 4 stjerner til Pallesen og at han var en af de bedste...
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 31. jul 2022, 16:30

Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:04
Mikki89 skrev:
31. jul 2022, 16:01
En meget bedre anden halvleg end første og det er rent uheld, der gør, at vi ikke får scoret. Vi brænder chancer på stribe. Sousa og Ementa var klart de bedste. Alligevel var det dyrt at miste point. I de to næste runder venter Silkeborg og FCN, som vi får rigtig svært ved at vinde over. Hvis de bliver tabt, så er Friis færdig i AaB.
Friis er ikke dygtig nok til at være træner i AaB.

Han kan for min skyld tælle på alle de måder, han vil. Pointgennemsnittet er alt, alt for lavt. Efter den højt besungne “nye start” hedder det nu 0,33 i snit. Så er man stensikker nedrykker.
Jeg er så enig, som man kan være. Det har været en stor nedtur og udvikling i den forkerte retning under ham. Hans pointsnit i denne sæson er jo grotesk, men nogle vil sige, at det er for tidligt med den slags regnestykker.

Men hans samlede snit i al sin AaB-tid er på latterlige 0,9. Med kun 19 kampe igen i slutspillet og hvis vi - som der plejer at være tilfældet - skal op på små 30 point for bare at nå top 6, hvilket ikke engang i sig selv opfylder vores målsætning, kræver det et pointsnit i resten af grundspillet på ca. 1,5. Det kommer jo aldrig til at ske med Friis ved roret. Det betyder også, at sæsonen er lagt i graven, nærmest før den gik i gang - bortset fra risikoen for nedrykning.

Det bliver dermed endnu en fiasko-sæson under Inge, som trods alt må bære en stor del af ansvaret for de uheldige dispositioner fsva træner, og som nu på fjerde vindue ikke har løst vores udfordringer med backs og angriber på en sådan måde, at vi kan indfri målsætningerne.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 31. jul 2022, 16:33

Proppen skrev:
31. jul 2022, 16:30
Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:04
Mikki89 skrev:
31. jul 2022, 16:01
En meget bedre anden halvleg end første og det er rent uheld, der gør, at vi ikke får scoret. Vi brænder chancer på stribe. Sousa og Ementa var klart de bedste. Alligevel var det dyrt at miste point. I de to næste runder venter Silkeborg og FCN, som vi får rigtig svært ved at vinde over. Hvis de bliver tabt, så er Friis færdig i AaB.
Friis er ikke dygtig nok til at være træner i AaB.

Han kan for min skyld tælle på alle de måder, han vil. Pointgennemsnittet er alt, alt for lavt. Efter den højt besungne “nye start” hedder det nu 0,33 i snit. Så er man stensikker nedrykker.
Jeg er så enig, som man kan være. Det har været en stor nedtur og udvikling i den forkerte retning under ham. Hans pointsnit i denne sæson er jo grotesk, men nogle vil sige, at det er for tidligt med den slags regnestykker.

Men hans samlede snit i al sin AaB-tid er på latterlige 0,9. Men kun 19 kampe igen i slutspillet og hvis vi - som der plejer at være tilfældet - skal op på små 30 point for bare at nå top 6, hvilket ikke engang i sig selv opfylder vores målsætning, kræver det et pointsnit i resten af grundspillet på ca. 1,5. Det kommer jo aldrig til at ske med Friis ved roret. Det betyder også, at sæsonen er lagt i graven, nærmest før den gik i gang - bortset fra risikoen for nedrykning.

Det bliver dermed endnu en fiasko-sæson under Inge, som trods alt må bære en stor del af ansvaret for de uheldige dispositioner fsva træner, og som nu på fjerde vindue ikke har løst vores udfordringer med backs og angriber på en sådan måde, at vi kan indfri målsætningerne.
Præcis. Professionel fodbold handler om point. Ikke en sk’d andet. Ikke “udvikling”, “DNA” eller “perspektiver”. Hvis man vil nørde med den slags, kan man gå op i ungdomsfodbold eller FM.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 31. jul 2022, 16:33

Lyfe skrev:
31. jul 2022, 16:29
Vildt at Nordjyske så kampen så anderledes end mig. 4 stjerner til Pallesen og at han var en af de bedste...
Hvis det er Simon Ydesen der giver karakterer kan du stikke dem skråt op.

Ludewig slår nogle kælne indlæg, dem vil jeg gerne se mere til. Ementa og Sousa klart bedste idag. Ahlmann igen igen en hæmsko; her bliver det godt at få Poulsen kørt ind. Prip fungerer ikke som central midt…
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 31. jul 2022, 16:38

Maglau skrev:
31. jul 2022, 16:25
Vi har jo målscorer typer nok på holdet i form af Lucas Fossum sousa Prip og kusk så jeg er ikke bange for at vi kommer til at mangle mål.
Der er ikke nogle af de nævnte, der har vist sig at være så stabile målscorer, at vi ikke behøver mål fra vores angriber.

Det vil være en stor fejl af AaB, hvis man tror at Lucas/Fossum/Kusk skal levere vores mål. De har ikke vist noget det sidste halve år, der overhovedet peger i den retning.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2022, 16:40

jonas386 skrev:
31. jul 2022, 16:28
Meget enig. Dertil er der flere omstillinger der ender nede hos Ross eller Posavec, fordi ingen spiller den frem eller løber for bolden.
Det er så gabende fantasiforladt. Og jeg noterede mig også lige, at Ross får bolden i overtiden, fuldstændig upresset, og kraftedeme om han så ikke spiller den tilbage til Posavec.

Altså, hvad helvede foregår der inde i hovedet på en fodboldspiller, når han gør sådan noget, mens vi er pisket til en scoring.
Ædruelighedens stemme

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 31. jul 2022, 16:44

Horsens røvsyge som altid.

2 mistede point.

Opløftende anden halvleg.

Alt for tidligt at fælde domme endnu. Mange kampe til at spille holdet sammen.

Ingen panik. Vi ender på femtepladsen igen.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. jul 2022, 16:45

AnyFellow skrev:
31. jul 2022, 16:38
Maglau skrev:
31. jul 2022, 16:25
Der er ikke nogle af de nævnte, der har vist sig at være så stabile målscorer, at vi ikke behøver mål fra vores angriber.

Det vil være en stor fejl af AaB, hvis man tror at Lucas/Fossum/Kusk skal levere vores mål. De har ikke vist noget det sidste halve år, der overhovedet peger i den retning.
Nej men de alle tidligere vist at de kan score mål og fordi det ikke fungerer i en periode tvivler jeg på de har glemt de færdighede. Desuden har de spillere jo heller ikke haft nogen god 9er at spille sammen med / skabe plads til dem. Ementa giver noget helt andet end eks Makaric og Høgh som begge mere end pivringe.
En 9er der er garant for mange mål i superligaen er en så dyr at det er svært for en klub som os - alternativt skal vi være heldige med en lottokupon.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 31. jul 2022, 16:47

Lyfe skrev:
31. jul 2022, 16:29
De mener gang på gang, at han er stabil..

Det er han også.. :P

Håber at i dag var det endelige skift på højre back..

Besvar