Du har ret. Der skal mange penge på bordet for at vi kan kompensere for det sportslige tab og den fejlslagne investering.Yankee skrev: ↑3. aug 2022, 13:45Det er en elendig case - selv hvis AaB skulle ende med at tjene 1-2 mio. på ham. AaB har brugt en hel sæson og 3 transfervinduer på Makaric i stedet for at finde en angriber, man rent faktisk tror på og som passer til spillestilen. Reelt bliver det hurtigt til 1½-2 sæsoner idet en erstatning for Makaric ikke kan forventes at være i kampform eller at kunne toppræstere før tidligst efter VM.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:05
Jeg vil da sige at Makaric til Kina lyder som en spændende handel, hvis det hele altså ikke går op agenthonorar. Det kan jo vise sig at være en helt fornuftig käse, altså, hvis han bliver erstattet med noget mere fornuftigt.
Vi kan godt grine af at FCN har givet mange penge for Andreas Hansen, men det koster altså bare at få spillere ind som kan præstere fra dag 1, passer perfekt til spillestilen som bidrager positivt til træningskultur og omklædningsrum. Alternativet er at bruge semimange penge på en type som Makaric, som ikke passer til spillestilen og som man mister tålmodigheden med inden han har nået at finde til rette i Aalborg.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Enig - og især skuffende, at man syntes man havde fundet en helt rigtig angriber og så et år efter kan han ikke bruges pga. ny spillestil. Der mangler i den grad en langsigtet sportslig strategi og noget kvalitet i den der højt besungne datascouting de sidder og fedter med Commodore 64’eren derude.doukas skrev:Enig, Makaric er en dårlig case, selv hvis man lykkes med at få skrabet nogle millioner sammen for ham - så meget tid, træning og spilletid man kunne have investeret på anden vis.Yankee skrev: ↑3. aug 2022, 13:45Det er en elendig case - selv hvis AaB skulle ende med at tjene 1-2 mio. på ham. AaB har brugt en hel sæson og 3 transfervinduer på Makaric i stedet for at finde en angriber, man rent faktisk tror på og som passer til spillestilen. Reelt bliver det hurtigt til 1½-2 sæsoner idet en erstatning for Makaric ikke kan forventes at være i kampform eller at kunne toppræstere før tidligst efter VM.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:05
Jeg vil da sige at Makaric til Kina lyder som en spændende handel, hvis det hele altså ikke går op agenthonorar. Det kan jo vise sig at være en helt fornuftig käse, altså, hvis han bliver erstattet med noget mere fornuftigt.
Vi kan godt grine af at FCN har givet mange penge for Andreas Hansen, men det koster altså bare at få spillere ind som kan præstere fra dag 1, passer perfekt til spillestilen som bidrager positivt til træningskultur og omklædningsrum. Alternativet er at bruge semimange penge på en type som Makaric, som ikke passer til spillestilen og som man mister tålmodigheden med inden han har nået at finde til rette i Aalborg.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Helt enig.Yankee skrev: ↑3. aug 2022, 13:45Det er en elendig case - selv hvis AaB skulle ende med at tjene 1-2 mio. på ham. AaB har brugt en hel sæson og 3 transfervinduer på Makaric i stedet for at finde en angriber, man rent faktisk tror på og som passer til spillestilen. Reelt bliver det hurtigt til 1½-2 sæsoner idet en erstatning for Makaric ikke kan forventes at være i kampform eller at kunne toppræstere før tidligst efter VM.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:05
Først og fremmest ærger det mig lidt at man har opgivet Makaric, for jeg synes der var fremgang at spore i løbet af sidste sæson. Men nu er det sådan, og så må man jo bare konkludere at det har været en dårlig handel, uagtet om vi ender med at tjene lidt på ham. Så har det jo ikke været et godt bytte ift. Tom van Weert. Det er godt nok mange år siden at AaB har haft en førsteangriber som man konsekvent har spillet med og turdet satse på.
Isoleret set er prisen vi fik for Andreas Hansen jo et godt salg, og det har jeg fint med at vi gennemførte. Det er klart at man måske i sidste ende havde været bedre tjent med at gøre ham til ny førstekeeper, men det er selvfølgelig også let at sige lige nu, hvor afløseren er startet helt forfærdeligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Altså hvad har vi og hvad mangler vi? 4-3-3 eller 4 3 2 1
Keeper (Her får vi nok ikke en ny ind, og lad os se om Posavec vokser med opgaven, og ellers har vi jo Theo.)
Venstre back, der er jeg meget fint tilfreds med Ahlman og Andreas Poulsen
Midterforsvaret er jeg også ok tilfreds med, Ross, Kramer, Granli og ind i mellem Hegelskjær
Højre back Stærkt utilfreds med Pallesen som fast starter. Hvis den lejede tysker er rigtig god, hvilket ingen rigtig ved, så ok på højre back, men hvis han ikke er god nok til at slå Pallesen af, så stærkt kritisabelt på den position.
Fereira (Er han god nok) Højholt ser jeg et kæmpe stort lys i, synes han er helt fantastisk - Der mangler dog lidt mål og assists fra hans side, men det kommer vel med tiden) Fossum må væk, ellers må Lucas der ind, da han ikke kan spille fremme, og er alt for langsom i tanke og handling. Ryger Fossum, så SKAL der en general ind på midten, a la Ståle da han var i AaB!
Kusk Sousa
Ementa eller Makaric
Bænk:
Ahlman/Andreas Poulsen, Theo S, Jeppe P, Høgh, Prip, Hagelskjær, Granli, Fossum eller Lucas, Høgh og Makaric
Så det gode er: Venstre Back, ok midterforsvar, Højholt, Kusk og Sousa.
Det mindre gode er: Højre back, mangler en general på midtbanen, Lucas og Prip er anonyme samt spørgsmålstegn ved angrebet (Vi scorer jo INGEN mål)
Keeper (Her får vi nok ikke en ny ind, og lad os se om Posavec vokser med opgaven, og ellers har vi jo Theo.)
Midterforsvaret er jeg også ok tilfreds med, Ross, Kramer, Granli og ind i mellem Hegelskjær
Højre back Stærkt utilfreds med Pallesen som fast starter. Hvis den lejede tysker er rigtig god, hvilket ingen rigtig ved, så ok på højre back, men hvis han ikke er god nok til at slå Pallesen af, så stærkt kritisabelt på den position.
Fereira (Er han god nok) Højholt ser jeg et kæmpe stort lys i, synes han er helt fantastisk - Der mangler dog lidt mål og assists fra hans side, men det kommer vel med tiden) Fossum må væk, ellers må Lucas der ind, da han ikke kan spille fremme, og er alt for langsom i tanke og handling. Ryger Fossum, så SKAL der en general ind på midten, a la Ståle da han var i AaB!
Kusk Sousa
Ementa eller Makaric
Bænk:
Ahlman/Andreas Poulsen, Theo S, Jeppe P, Høgh, Prip, Hagelskjær, Granli, Fossum eller Lucas, Høgh og Makaric
Det mindre gode er: Højre back, mangler en general på midtbanen, Lucas og Prip er anonyme samt spørgsmålstegn ved angrebet (Vi scorer jo INGEN mål)
De har gennem tusinde år opnået et ry for at være dygtige købmænd, og de kinesiske virksomheder jeg ser skyde op rundt omkring uden for Kina - de leder ikke efter nogle ekstremt fordyrende mellemled.Winterburn skrev: ↑3. aug 2022, 14:02I Kina handler alt om relationer. Saalaenge AaB ikke har ordentlig navn derude er man noedsaget til at bruge agenter med det rette kontakter. De tager sig selvfoelgelig godt betalt pga. den monopol de har. Man skal huske selvom Kina staar for det meste af verdens handel, og production er det stadig et et-parti system, der er bygget paa relationships og at kende de rette menneskerBuzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:59Hvis AaB får 20 mio, hvilken forskel gør det så om agenten får en milliard ved siden af, eller en femmer? Det ligner at du antager at AaB kunne have fået mere gennem på en eller anden fornuftig måde. Men det er jo ikke sikkert er tilfældet.Brodernumsi skrev: ↑3. aug 2022, 13:56Overhovedet ikke enig. Det kan ikke være rigtigt, at en agent skal have 70-80% af det den købende klub betaler, så er man for dårlig til at forhandle. Derudover synes jeg slet ikke man skal benytte sig af så grådige agenter. Kan mærke jeg stadig er enormt forarget over det Okore-forløb.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:50Enig. Hvis alt er gået til lovligt, og AaB får nogle gode penge er det bare fint.FIDEL skrev: ↑3. aug 2022, 13:19Hvis AaB får hvad der tilfalder dem kan det vel være ligegyldigt hvad en agent og kinesisk klub aftaler.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:05
Det giver simpelthen ikke mening at Inges norske buddy kan stikke 10 mio. i lommen for 15 timers arbejde og AaB får 3 mio.
Det er alligevel utroligt at de er blevet en økonomisk supermagt, når Inge & Co river dem rundt på den måde. Hæderligheden kan omtrent sammenlignes med professionel cykling i 90'erne.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Til dels enig - synes der mangler en hurtig angriber/wing der kan løbe i dybden og har fart! Men den type har vi manglet i 100 år. Derudover skal vi sælge ud over Fossum, som nok ikke bringer mange øre i klubkassen, og Kusk skal også væk (Silkeborg) og Prip hvis han kan sælges ovenpå sidste sæson meritter. Og så som du siger en 6'er general, og en hurtig angriber - så synes jeg faktisk vi, på den kort bane, ser rigtig fornuftig ud.Bugatti1 skrev: ↑3. aug 2022, 14:40Altså hvad har vi og hvad mangler vi? 4-3-3 eller 4 3 2 1
Kusk Sousa
Ementa eller Makaric
Bænk:
Men Don't get me started - på den lange bane, hvor jeg ser HELT anderledes problemer i ledelsen og positioneringen af klubben
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Næ. Jeg håber de fleste vil anerkende at det ser mærkeligt ud med den handel, uanset om man så er tilfreds med vores fortjeneste.Patmand skrev: ↑3. aug 2022, 14:47De har gennem tusinde år opnået et ry for at være dygtige købmænd, og de kinesiske virksomheder jeg ser skyde op rundt omkring uden for Kina - de leder ikke efter nogle ekstremt fordyrende mellemled.Winterburn skrev: ↑3. aug 2022, 14:02I Kina handler alt om relationer. Saalaenge AaB ikke har ordentlig navn derude er man noedsaget til at bruge agenter med det rette kontakter. De tager sig selvfoelgelig godt betalt pga. den monopol de har. Man skal huske selvom Kina staar for det meste af verdens handel, og production er det stadig et et-parti system, der er bygget paa relationships og at kende de rette menneskerBuzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:59Hvis AaB får 20 mio, hvilken forskel gør det så om agenten får en milliard ved siden af, eller en femmer? Det ligner at du antager at AaB kunne have fået mere gennem på en eller anden fornuftig måde. Men det er jo ikke sikkert er tilfældet.Brodernumsi skrev: ↑3. aug 2022, 13:56Overhovedet ikke enig. Det kan ikke være rigtigt, at en agent skal have 70-80% af det den købende klub betaler, så er man for dårlig til at forhandle. Derudover synes jeg slet ikke man skal benytte sig af så grådige agenter. Kan mærke jeg stadig er enormt forarget over det Okore-forløb.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:50Enig. Hvis alt er gået til lovligt, og AaB får nogle gode penge er det bare fint.
Det giver simpelthen ikke mening at Inges norske buddy kan stikke 10 mio. i lommen for 15 timers arbejde og AaB får 3 mio.
Det er alligevel utroligt at de er blevet en økonomisk supermagt, når Inge & Co river dem rundt på den måde. Hæderligheden kan omtrent sammenlignes med professionel cykling i 90'erne.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
100% enig med dig Patmand - giver ingen mening med den fordeling af gevinsten. Arbejder med Kina paa et dagligt basis, og mange ting skal stadig igennem instanser kontrolleret af partiet derude. Hvordan agenten saa er kommet frem til sit honora skal jeg lade vaere usagtPatmand skrev: ↑3. aug 2022, 14:47De har gennem tusinde år opnået et ry for at være dygtige købmænd, og de kinesiske virksomheder jeg ser skyde op rundt omkring uden for Kina - de leder ikke efter nogle ekstremt fordyrende mellemled.Winterburn skrev: ↑3. aug 2022, 14:02I Kina handler alt om relationer. Saalaenge AaB ikke har ordentlig navn derude er man noedsaget til at bruge agenter med det rette kontakter. De tager sig selvfoelgelig godt betalt pga. den monopol de har. Man skal huske selvom Kina staar for det meste af verdens handel, og production er det stadig et et-parti system, der er bygget paa relationships og at kende de rette menneskerBuzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:59Hvis AaB får 20 mio, hvilken forskel gør det så om agenten får en milliard ved siden af, eller en femmer? Det ligner at du antager at AaB kunne have fået mere gennem på en eller anden fornuftig måde. Men det er jo ikke sikkert er tilfældet.Brodernumsi skrev: ↑3. aug 2022, 13:56Overhovedet ikke enig. Det kan ikke være rigtigt, at en agent skal have 70-80% af det den købende klub betaler, så er man for dårlig til at forhandle. Derudover synes jeg slet ikke man skal benytte sig af så grådige agenter. Kan mærke jeg stadig er enormt forarget over det Okore-forløb.Buzz Killington skrev: ↑3. aug 2022, 13:50Enig. Hvis alt er gået til lovligt, og AaB får nogle gode penge er det bare fint.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Når du nævner Kina hører du så om interesse eller konkrete forhandlinger?Moen skrev: ↑3. aug 2022, 13:00Fossum og Makaric forsøges afskippet. Makaric evt. til Kina. M. Ross er lige den varmeste AaB’er, med flere (indtil videre) knap så konkrete henvendelser. Der ledes efter en midtbanespiller og som med Salétros, er det også andre emner med udløb. En angriber ledes der stadig efter.
Men ikke rigtigt noget nyt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Vi er åbenbart stadig varme på Ifeanyi Matthew fra Lillestrøm.
Nok mere sådan at man vil forsøge at afsøge markedet i Kina og få ham tilbudt til nogle klubberForza skrev: ↑3. aug 2022, 15:45Når du nævner Kina hører du så om interesse eller konkrete forhandlinger?Moen skrev: ↑3. aug 2022, 13:00Fossum og Makaric forsøges afskippet. Makaric evt. til Kina. M. Ross er lige den varmeste AaB’er, med flere (indtil videre) knap så konkrete henvendelser. Der ledes efter en midtbanespiller og som med Salétros, er det også andre emner med udløb. En angriber ledes der stadig efter.
Men ikke rigtigt noget nyt.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Jep, han spiller centralt, men jeg kender ikke nok til norsk fodbold til at kunne vurdere. Jeg ved bare at han også var et emne for et par år siden, inden vi hentede Pedro..
Jeg synes, vores ageren på spidsangriber-pladsen de seneste år har været helt håbløs. Det virker meget "græsset er altid grønnere"-agtigt med den manglende tiltro til de angribere, vi allerede har.
Først lader man vores farligste angriber, Tom VW smutte for i stedet at indkøbe Makaric. Han viser sig som en glimrende boksspiller, men er åbenbart ikke længere interessant. Nu leder man tilsyneladende efter en ny. Det er jo helt skidt.
Så her er en lille quiz: kan I nævne de eneste to nyindkøbte angribere, der er endt i top-5 på topscorerlisten de seneste fem år i deres første år i Superligaen?
Bare lige for at afmontere enhver idé om, at man kan købe sig til en topscorer med det samme.
Først lader man vores farligste angriber, Tom VW smutte for i stedet at indkøbe Makaric. Han viser sig som en glimrende boksspiller, men er åbenbart ikke længere interessant. Nu leder man tilsyneladende efter en ny. Det er jo helt skidt.
Så her er en lille quiz: kan I nævne de eneste to nyindkøbte angribere, der er endt i top-5 på topscorerlisten de seneste fem år i deres første år i Superligaen?
Bare lige for at afmontere enhver idé om, at man kan købe sig til en topscorer med det samme.
Men det er jo også svært at finde en god 9'er. Alle klubber kæmper med det inkl. FCK, FCM, BIF osv. Og med vores økonomi kræver det ualmindelig meget held at finde en dygtig 9'er.BoT skrev: ↑3. aug 2022, 16:50Jeg synes, vores ageren på spidsangriber-pladsen de seneste år har været helt håbløs. Det virker meget "græsset er altid grønnere"-agtigt med den manglende tiltro til de angribere, vi allerede har.
Og derfor er det jo bare mega vigtigt at han castes rigtigt. Makaric er den forkerte type og Høgh er ikke god nok til at starte. Ementa er ved at vise sig som klasse, men der skal være et alternativ.Salle17 skrev: ↑3. aug 2022, 16:56Men det er jo også svært at finde en god 9'er. Alle klubber kæmper med det inkl. FCK, FCM, BIF osv. Og med vores økonomi kræver det ualmindelig meget held at finde en dygtig 9'er.BoT skrev: ↑3. aug 2022, 16:50Jeg synes, vores ageren på spidsangriber-pladsen de seneste år har været helt håbløs. Det virker meget "græsset er altid grønnere"-agtigt med den manglende tiltro til de angribere, vi allerede har.