Det behøver de heller ikke, hvis det betyder, at der kan skabes råderum i lønbudgettet.
Og det ville faktisk ikke være en dårlig idé for dem. De kommer til at løbe uhyrligt mange kilometer i CL, og dét er Fossum eksponent for.

Det behøver de heller ikke, hvis det betyder, at der kan skabes råderum i lønbudgettet.
De var klar til at give 6 mio for et halvt års Thelander. Kan man lokke en mio euro ud af PC, for at gøre ham til bredtespiller i parken så er det fint.

Jeg hører lidt fra Hornevej at både klub og Kusk er begyndt at snakke sammen igen, efter Kusk har sænket sine forventninger til en ny kontrakt. Han har sikkert fundet ud af, at den kontrakt han har nu, er han ikke i nærheden af at kunne få andre steder og de klubber der har vist interesse har vist en kontrakt i samme område som den AaB har tilbudt...FlæskeFrank skrev: ↑25. aug 2022, 10:01Ja kampen mod Randers bliver nok afskedskamp for både Kusk og Fossum.
Jeg kan godt se ideen med Fossum i FCK. Jeg har svært ved at se at vi sælger for mindre 12-15 mio kr. De mangler en midtbanespiller af en vis kvalitet og driftssikkerhed, når Falk, Zeca og Claesson skal have pause. Der kunne Fossum som type være oplagt. Og så er Fossum altså involveret i en scoring i hver tredje kamp, som han spiller. 96 kampe, 20 mål og 11 assists.
kan slet ikke se at vi får en pris i den størrelse for Fossum. Nærmere det halve men tager MEGET gerne fejlFlæskeFrank skrev: ↑25. aug 2022, 10:01Ja kampen mod Randers bliver nok afskedskamp for både Kusk og Fossum.
Jeg kan godt se ideen med Fossum i FCK. Jeg har svært ved at se at vi sælger for mindre 12-15 mio kr. De mangler en midtbanespiller af en vis kvalitet og driftssikkerhed, når Falk, Zeca og Claesson skal have pause. Der kunne Fossum som type være oplagt. Og så er Fossum altså involveret i en scoring i hver tredje kamp, som han spiller. 96 kampe, 20 mål og 11 assists.
Og måske også om folks forventninger til Fossum. Han har jo lavet ret pænt med mål og assists, men er ikke så iøjnefaldende en type. Omvendt er han en type som man ville være 100% tryg ved at smide ind i en kamp i Bundesligaen eller som den FCK spillede i går. Det kan man ikke sige om ret mange andre af AaBs spillere - hvis nogen overhovedet.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.
Og som andre meget dygtige spillere, vi har haft inde over, så kalder det på en diskussion om, hvorvidt AaB har været dygtige nok til at bruge de dygtige spillere. Igen, Tom van Weert som eksempel.Yankee skrev: ↑25. aug 2022, 10:18Og måske også om folks forventninger til Fossum. Han har jo lavet ret pænt med mål og assists, men er ikke så iøjnefaldende en type. Omvendt er han en type som man ville være 100% tryg ved at smide ind i en kamp i Bundesligaen eller som den FCK spillede i går. Det kan man ikke sige om ret mange andre af AaBs spillere - hvis nogen overhovedet.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.
Personligt synes jeg Fossum er groft undervurderet herinde. I min verden er han en af de 2-3 bedste spillere på holdet.

syntes mere det endnu engang er et tegn på AaB ikke formår at bruge spillernes kompetancer der hvor de er bedst, se bare Van Wert, og Makaric nu. AaB har længe haft en mærkelig tendens til ikke at spille spillerne på måder hvor de bliver bedre.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.
Der rammer du hovedet på sømmet imo.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:25Og som andre meget dygtige spillere, vi har haft inde over, så kalder det på en diskussion om, hvorvidt AaB har været dygtige nok til at bruge de dygtige spillere. Igen, Tom van Weert som eksempel.Yankee skrev: ↑25. aug 2022, 10:18Og måske også om folks forventninger til Fossum. Han har jo lavet ret pænt med mål og assists, men er ikke så iøjnefaldende en type. Omvendt er han en type som man ville være 100% tryg ved at smide ind i en kamp i Bundesligaen eller som den FCK spillede i går. Det kan man ikke sige om ret mange andre af AaBs spillere - hvis nogen overhovedet.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.
Personligt synes jeg Fossum er groft undervurderet herinde. I min verden er han en af de 2-3 bedste spillere på holdet.
Det er en rigtig fin pointe. Fossum er jo en boldflytter eller en støttespiller. Det er også en vigtig rolle på et hold og han udfylder den enormt godt, men det er sjældent at man udfylder den rolle med en af de dyreste spillere i truppen.FIDEL skrev: ↑25. aug 2022, 10:43Personligt har jeg det sådan, at vores dyreste spillere skal altså også komme med noget lederskab og "vinderskalle", og der mangler Fossum meget. Men omvendt, så koster naturlige ledere nok også mere i sidste ende. Jeg talte eksempelvis engang med Jakob Friis om spillertruppen, transfers, og han sagde, at ofte handlede det mest om "det muliges kunst". AaB kan sjældent få fat i spillere, der er i top på prioriteterne.
Jeg synes du plejer, at lave gode vurderinger af hvad de enkelte spillere kan, og hvilken spillestil deres spidskompetencer passer til. Så hjælp mig lige her.Yankee skrev: ↑25. aug 2022, 10:18Og måske også om folks forventninger til Fossum. Han har jo lavet ret pænt med mål og assists, men er ikke så iøjnefaldende en type. Omvendt er han en type som man ville være 100% tryg ved at smide ind i en kamp i Bundesligaen eller som den FCK spillede i går. Det kan man ikke sige om ret mange andre af AaBs spillere - hvis nogen overhovedet.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.

NU kan det vel forsvares med at vi har haft et væld af trænere de sidste par år...FIDEL skrev: ↑25. aug 2022, 10:43Der rammer du hovedet på sømmet imo.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:25Og som andre meget dygtige spillere, vi har haft inde over, så kalder det på en diskussion om, hvorvidt AaB har været dygtige nok til at bruge de dygtige spillere. Igen, Tom van Weert som eksempel.Yankee skrev: ↑25. aug 2022, 10:18Og måske også om folks forventninger til Fossum. Han har jo lavet ret pænt med mål og assists, men er ikke så iøjnefaldende en type. Omvendt er han en type som man ville være 100% tryg ved at smide ind i en kamp i Bundesligaen eller som den FCK spillede i går. Det kan man ikke sige om ret mange andre af AaBs spillere - hvis nogen overhovedet.Funky skrev: ↑25. aug 2022, 10:13Det er bare en sjov verden, vi lever i. Jeg har bestemt også selv ønsket Fossum solgt, og gør det sådant set stadig. Men det ER sgu lidt paradoksalt, at vi sidder med følelsen af, at Fossum, ham har vi ikke rigtigt fået det bedste ud af, samtidig med at vi forventer, at han kan gå til FCK og gøre det godt i CL. Hentede vi sådan en spiller FRA FCK eller andetsteds ville vi være ret begejstrede. Jeg synes, det peger på, at Fossums tid i AaB, når den skal gøres op, må handle om mere end bare Fossums kvaliteter. Ligesom med Tom van Weert.
Jeg har også oplevelsen af, at AaB ikke får nok ud af de "profiler", der hentes, men det har delvist også at gøre med den manglende kontinuitet, skiftende spillestil, nye trænere osv.
Personligt har jeg det sådan, at vores dyreste spillere skal altså også komme med noget lederskab og "vinderskalle", og der mangler Fossum meget. Men omvendt, så koster naturlige ledere nok også mere i sidste ende. Jeg talte eksempelvis engang med Jakob Friis om spillertruppen, transfers, og han sagde, at ofte handlede det mest om "det muliges kunst". AaB kan sjældent få fat i spillere, der er i top på prioriteterne.
Det er jeg sådan set enig i. Fossums styrker er at han har en meget sikker pasningsfod, at han er agil og bevægelig, hvilket betyder at han næsten altid er spilbar og har en åben kropsholdning, der tillader ham at lave retningsbestemte førsteberøringer og aflevere på førsteberøring. Derudover er han løbestærk og har en meget høj fodbold-IQ. Når han er blevet brugt som 9'er evner han desuden også at time sine løb i feltet godt og kan afslutte på førsteberøringen.Sønderhof skrev: ↑25. aug 2022, 10:52
Jeg synes du plejer, at lave gode vurderinger af hvad de enkelte spillere kan, og hvilken spillestil deres spidskompetencer passer til. Så hjælp mig lige her.
Som jeg ser problemet med Fossum, så er det, at han mangler fysikken til at spille 6'er. Ikke bare, når der kommer en høj bold til duel, men ligeså meget i det opbyggende spil, hvor han ikke er stærkt nok til at holde modstanderen væk/vende væk fra dem. Alt det Risgård var eminent til.
Skal man spille 8'er eller 10'er, skal man kunne diktere spillet. Slå skarpt vinklede afleveringer, lave et sideskift og drive bolden frem ved at kunne sætte en mand. Ingen af delene er han god til.
Han kan indgå i noget småspil, komme sent i feltet og så ellers løbe som ingen andre.
Jeg havde forventet langt mere af en spiller norsk landsholdsspiller der har spillet fast Bundesliga som 23'årig.
Fossum er ikke en spiller man bygger sit spil op omkring, som vi fx så det med Andreas Johansson, det er han bare ikke god nok til.
Fossum er bare en kedelig spiller, men så vigtig for næste alle hold. Som du siger. Han er altid spilbar og laver meget få fejl i afleveringerne. Han holder spillet igang.Yankee skrev: ↑25. aug 2022, 11:39Det er jeg sådan set enig i. Fossums styrker er at han har en meget sikker pasningsfod, at han er agil og bevægelig, hvilket betyder at han næsten altid er spilbar og har en åben kropsholdning, der tillader ham at lave retningsbestemte førsteberøringer og aflevere på førsteberøring. Derudover er han løbestærk og har en meget høj fodbold-IQ. Når han er blevet brugt som 9'er evner han desuden også at time sine løb i feltet godt og kan afslutte på førsteberøringen.Sønderhof skrev: ↑25. aug 2022, 10:52
Jeg synes du plejer, at lave gode vurderinger af hvad de enkelte spillere kan, og hvilken spillestil deres spidskompetencer passer til. Så hjælp mig lige her.
Som jeg ser problemet med Fossum, så er det, at han mangler fysikken til at spille 6'er. Ikke bare, når der kommer en høj bold til duel, men ligeså meget i det opbyggende spil, hvor han ikke er stærkt nok til at holde modstanderen væk/vende væk fra dem. Alt det Risgård var eminent til.
Skal man spille 8'er eller 10'er, skal man kunne diktere spillet. Slå skarpt vinklede afleveringer, lave et sideskift og drive bolden frem ved at kunne sætte en mand. Ingen af delene er han god til.
Han kan indgå i noget småspil, komme sent i feltet og så ellers løbe som ingen andre.
Jeg havde forventet langt mere af en spiller norsk landsholdsspiller der har spillet fast Bundesliga som 23'årig.
Fossum er ikke en spiller man bygger sit spil op omkring, som vi fx så det med Andreas Johansson, det er han bare ikke god nok til.
Men nej - Fossum er ikke nogen føringsspiller for at bruge et godt DBU-udtryk. Derudover mangler han noget flair og fart til at sætte en mand 1v1 eller til at lave flere temposkift i spillet. Derfor synes jeg Fossum er en rigtig god hold- eller støttespiller - en klassisk teknisk 8'er-type, der kan supplere og understøtte individualister som Lucas og Kusk, for eksempel.
Bong skrev: ↑25. aug 2022, 10:40Men hvad er det præcist Fossum kan? Løbe? Og noget med timing i feltet?
Den sidste del bliver overhovedet ikke praktiseret i AaB i øjeblikket. Man kunne snildt sætte spillet mere op til at han skal komme som 2. violin i feltet.
I er inde på det med van Weert. Han blev også brugt på mærkelige positioner.
Spillerne i AaB har nogle individuelle styrker, men det virker ikke somom vi spiller efter dem.

de stats er imponerende, men de stammer hovedsageligt fra en anden position på banen.Hep Hey skrev: ↑25. aug 2022, 13:11Fossum havde i sidste sæson 8 mål 4 assist i 30 kampe hvor han både har startet ude og blevet skiftet ud så ca. med i et mål i hver anden kamp han starter. Forrige sæson 9 mål 4 assist, i 32 kampe så nogenlunde samme historie. At AaB fans ikke kan se det er en spiller med stor betydning er mig ubegribelig. Ja den chance mod Brøndby og straffesparket i Viborg viser virkelig hvor lidt selvtillid han har pt. Men Fossum kan gøre en forskel i FCK det er der desværre ingen tvivl om i mine øjne. Om Friis kan få ham tilbage på sporet er noget andet.
Bong skrev: ↑25. aug 2022, 10:40Men hvad er det præcist Fossum kan? Løbe? Og noget med timing i feltet?
Den sidste del bliver overhovedet ikke praktiseret i AaB i øjeblikket. Man kunne snildt sætte spillet mere op til at han skal komme som 2. violin i feltet.
I er inde på det med van Weert. Han blev også brugt på mærkelige positioner.
Spillerne i AaB har nogle individuelle styrker, men det virker ikke somom vi spiller efter dem.