Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 2. sep 2022, 00:24

R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 23:37
Nu er Omar Elabdellaoui også en mulighed!
Nej. AaB kan kun hente transferfrie spillere der blev transferfrie inden den danske deadline

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. sep 2022, 00:32

Proppen skrev:
1. sep 2022, 23:44
Sauer skrev:
1. sep 2022, 22:23
Proppen skrev:
1. sep 2022, 21:28
Sauer skrev:
1. sep 2022, 18:12
jonas386 skrev:
1. sep 2022, 16:57
Funky skrev:
1. sep 2022, 14:16
Der er ikke nogen, der har påstået, at det store, tavse flertal er mere eller mindre voldsomt imponeret af Inge. Jeg gætter bare på, det tavse flertal i denne som i så mange andre sager ikke er helt dér, hvor SoMe-brokkeriet er. Du postulerer, at nogle Twitter-indlæg er repræsentative for en bredt delt holdning. Det er der ikke noget belæg for. Derudover gentager jeg gerne mit eget postulat: Hvad folk skriver om tilliden til Inges arbejde på Twitter er komplet ligegyldigt - med mindre det skulle komme fra eks. Bælum.
Jeg er med på, at man sjældent finder folkedybets mening på Twitter/Facebook, men jeg synes at læse betydeligt flere folk der er i komplet vildrede over manglende midtbane/angriber end ellers. Det kan godt skyldes, at vinduet lige er lukket og vi misser en angriber i Grønning som vi ellers, i AaB, regnede med.

Det sidste du skriver er jeg sådan set også enig i, selvom jeg er ikke overbevist om, at en sportschef er immun for temperaturen blandt klubbens fans, selvom det selvfølgelig ikke nærmere sig samme niveau som en træner.

Ift Bakiz, så er jeg da enig i, at han selvfølgelig skal bydes velkommen som alle andre spillere. Jeg håber da, at han viser sig at være den åbenbaring i enten offensiven eller på midtbanen som gør vi kan få spillere som Prip, Sousa og Lucas rigtigt op i gear. Alternativt at han er et lyn der giver vores offensiv dén dimension. Jeg husker dog ikke at, han skulle have bemærkelsesværdig fart, men måske lidt samme type som Prip eller Tobias Bech der gerne vil løbe ind i banen og afslutte. Som type synes jeg desværre han kan noget af det samme som vores andre offensivspillere, og ikke en der løser vores problemer på midtbanen eller helt fremme.

Men du har selvfølgelig helt ret i, at han da skal have en varm velkomst og en opbakning som andre AaB'ere. Jeg ved at der har været lidt disciplinære episoder i Viborg, men det er jo ikke forbudt at blive ældre og mere moden, så det skal ikke gå ud over det grundlag han skal vurderes på, nemlig præstationerne i trøjen.
Både Bakiz og Friis ved jo, hvad de får i hinanden, så begge parter må tro på, det kan blive godt.
Bare lidt surt, at man er nødt til at købe ind med afsæt o ønsker fra en træner, som hænger I med det yderste af neglene og formentligt ikke er her længe.
Man følger kaptajnens kurs, indtil det bliver besluttet, at en anden skal styre os udenom isbjerget. Du ville nok uanset blive smidt overbords - panik har aldrig hjulpet noget.
Hvis du kalder min vurdering af tingenes tilstand - med én sejr i 15 kampe, med en træner med et pointsnit på 0,75, med et hold uden sammenhængende offensivt spil det sidste halve år, med defensive fejl, der har stået i kø i de fleste af de seneste mange kampe, med en trup, der er svækket ud af transfervinduet, og med en bekymrende sorgløshed omkring klubben - for panik, hvordan synes du så, man skal forholde sig til de forhold, som her er ret faktuelt ridset op?
Mindre panisk.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. sep 2022, 06:34

Jeg forstår ikke at folk er utilfredse med vinduet. Har I tabt sutten? Vi henter 4 profiler gratis. Posavec, Kramer, Poulsen, Sousa. Vi erstatter Rinne og Thelander. Måske ikke 1:1, men med soleklart potentiale til at tangere det niveau individuelt.

Pallesen og Ahlmann starter ikke længere. Det er jo nærmest det vigtigste ved hele dette vindue. Nu er det ikke på backs at samtlige angreb smuldrer.

Resultaterne har været skuffende, ikke vinduet. Devisen om at man fixer alt med penge i fodbold irriterer mig. Spillemæssigt har vi de sidste par kampe haft det komplette overtag på kampen. Et godt fundament for at vende potten. Friis og spillerne har brug for tillid og støtte,

Brugeravatar
micnor
2. div
2. div

Indlæg af micnor » 2. sep 2022, 06:58

"Oliver Abildgaard: Coming to Celtic is a perfect move for me"

https://www.celticfc.com/news/2022/september/01/oliver/

Exclusive Interview: New Bhoy Oliver Abildgaard

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 2. sep 2022, 07:06

bonanza skrev:
2. sep 2022, 06:34
Jeg forstår ikke at folk er utilfredse med vinduet. Har I tabt sutten? Vi henter 4 profiler gratis. Posavec, Kramer, Poulsen, Sousa. Vi erstatter Rinne og Thelander. Måske ikke 1:1, men med soleklart potentiale til at tangere det niveau individuelt.

Pallesen og Ahlmann starter ikke længere. Det er jo nærmest det vigtigste ved hele dette vindue. Nu er det ikke på backs at samtlige angreb smuldrer.

Resultaterne har været skuffende, ikke vinduet. Devisen om at man fixer alt med penge i fodbold irriterer mig. Spillemæssigt har vi de sidste par kampe haft det komplette overtag på kampen. Et godt fundament for at vende potten. Friis og spillerne har brug for tillid og støtte,
Jeg er helt enig med dig. Overordnet set et godt vindue, hvor de nye skal spilles helt ind på holdet. Er slet ikke så lunken ved Bakiz som så mange andre. Han har et godt flow med bolden og egentlig også et fint skud. Derudover virker han jo som en yderst sympatisk fyr, som i højere grad kan løfte end trykke stemningen i omklædningsrummet.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 2. sep 2022, 07:35

bonanza skrev:

Kan ikke sætte en finger på de spillere man har hentet ind, det virker som gode signings alle på frie transfers / til billige penge.

Min utilfredshed kommer af, at vi nu igen ikke når vores mål angående salg, som ledelsen har snakket, troet og håbet på skulle komme det sidste halve år. Prip, 2x Ross, Højholt og Fossum har alle været på affyringsrampen uden noget er sket, hvoraf det nok var sidste chance at kunne tjene noget på sidstnævnte. Det er altså et stort problem at vi ikke kan afsætte gode spillere og få klubbens økonomi i omdrejninger, så man i højere grad kan fremtidssikre truppen på noget længere sigt. Nu blev vi f.eks. slået i kapløbet om Grønning, formentlig pga. lønninger, og har ikke muskler til at erstatte en langtidsskadet Høgh eller forstærke os centralt på banen hvor det har haltet en del.

Ergo, vi tjener ikke penge, og har ikke gjort det længe.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2022, 07:45

emenike skrev:
2. sep 2022, 07:35
bonanza skrev:

Kan ikke sætte en finger på de spillere man har hentet ind, det virker som gode signings alle på frie transfers / til billige penge.

Min utilfredshed kommer af, at vi nu igen ikke når vores mål angående salg, som ledelsen har snakket, troet og håbet på skulle komme det sidste halve år. Prip, 2x Ross, Højholt og Fossum har alle været på affyringsrampen uden noget er sket, hvoraf det nok var sidste chance at kunne tjene noget på sidstnævnte. Det er altså et stort problem at vi ikke kan afsætte gode spillere og få klubbens økonomi i omdrejninger, så man i højere grad kan fremtidssikre truppen på noget længere sigt. Nu blev vi f.eks. slået i kapløbet om Grønning, formentlig pga. lønninger, og har ikke muskler til at erstatte en langtidsskadet Høgh eller forstærke os centralt på banen hvor det har haltet en del.

Ergo, vi tjener ikke penge, og har ikke gjort det længe.
Lige præcis - man må også se på det der ikke er sket i vinduet og hvad man ikke fik addresseret. AaB har haft et problem på den centrale midtbane siden at Augu, Wurtz og Risgård blev for gamle og det er en ret definerende plads for hvordan vi skal spille. På trods af det er det ikke for alvor blevet addresseret udover Hiljmark/Ferreira vinduet og det er ganske enkelt for lidt.
Derudover står vi stadig tilbage med en trup der er ubalanceret og tilmed smal nu og stadig ikke er entydigt designet til en spillestil. Jeg ved godt, at det sidste er en proces med at købe og handle ind, men jeg synes ikke at vi har rykket os i den proces. Derudover må vi jo også bare se på om vi følger med markedet (de andre klubbers udvikling) og det har jeg svært ved at se vi gør.
RAUS RAUS SSE!

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 2. sep 2022, 07:48

Vi styrtbløder i økonomien og transferfrie spiller skal altså også have løn, hvilket er en forværring af økonomien.

Vi skal absolut ikke skrive kontrakt med nogen.

Vi skal drosle udgifterne markant ned, så de passer med indtægterne.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 2. sep 2022, 08:21

Proppen skrev:
Sauer skrev:
jonas386 skrev:
Funky skrev:
Der er ikke nogen, der har påstået, at det store, tavse flertal er mere eller mindre voldsomt imponeret af Inge. Jeg gætter bare på, det tavse flertal i denne som i så mange andre sager ikke er helt dér, hvor SoMe-brokkeriet er. Du postulerer, at nogle Twitter-indlæg er repræsentative for en bredt delt holdning. Det er der ikke noget belæg for. Derudover gentager jeg gerne mit eget postulat: Hvad folk skriver om tilliden til Inges arbejde på Twitter er komplet ligegyldigt - med mindre det skulle komme fra eks. Bælum.
Jeg er med på, at man sjældent finder folkedybets mening på Twitter/Facebook, men jeg synes at læse betydeligt flere folk der er i komplet vildrede over manglende midtbane/angriber end ellers. Det kan godt skyldes, at vinduet lige er lukket og vi misser en angriber i Grønning som vi ellers, i AaB, regnede med.

Det sidste du skriver er jeg sådan set også enig i, selvom jeg er ikke overbevist om, at en sportschef er immun for temperaturen blandt klubbens fans, selvom det selvfølgelig ikke nærmere sig samme niveau som en træner.

Ift Bakiz, så er jeg da enig i, at han selvfølgelig skal bydes velkommen som alle andre spillere. Jeg håber da, at han viser sig at være den åbenbaring i enten offensiven eller på midtbanen som gør vi kan få spillere som Prip, Sousa og Lucas rigtigt op i gear. Alternativt at han er et lyn der giver vores offensiv dén dimension. Jeg husker dog ikke at, han skulle have bemærkelsesværdig fart, men måske lidt samme type som Prip eller Tobias Bech der gerne vil løbe ind i banen og afslutte. Som type synes jeg desværre han kan noget af det samme som vores andre offensivspillere, og ikke en der løser vores problemer på midtbanen eller helt fremme.

Men du har selvfølgelig helt ret i, at han da skal have en varm velkomst og en opbakning som andre AaB'ere. Jeg ved at der har været lidt disciplinære episoder i Viborg, men det er jo ikke forbudt at blive ældre og mere moden, så det skal ikke gå ud over det grundlag han skal vurderes på, nemlig præstationerne i trøjen.
Både Bakiz og Friis ved jo, hvad de får i hinanden, så begge parter må tro på, det kan blive godt.
Bare lidt surt, at man er nødt til at købe ind med afsæt o ønsker fra en træner, som hænger I med det yderste af neglene og formentligt ikke er her længe.
Indtil videre ligger beslutninger om hyring og fyring (heldigvis) hos ledelsen i klubben.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. sep 2022, 08:36

BoT skrev:
1. sep 2022, 23:27
R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 21:57
Rinne er den bedste keeper nogensinde i AaB. Han var kun en mulighed, fordi han spenderede sin tilværelse på bænken i belgien, og fordi Allan Gaarde spottede og gjorde sit arbejde til UG med kryds og slange. Men han var jo i og for sig ikke en giga-signing, og ingen havde vel forventet, at han ville være så god for AaB, som han blev og på den måde skrev sig ind i historiebøgerne.

Thelander var udelukkende en mulighed, fordi han havde en fortid i klubben, som hentede ham i 1. division, da han var 20 år gammel, og han derfor kunne lokkes hjem. Men ellers havde han ikke været en option. Stadig fremragende arbejde af Gaarde, men endnu bedre arbejde af Lynge i sin tid, som banede vejen for at have T i to omgange.

De to spillere fremstår som nogle af de bedste på deres positioner i AaB's historie, og det er godt hentet, men også fordi der var et window of opportunity med dem begge, som man sjældent får.

Derfor er det også, uanset sportschefens navn, nærmest en umulighed at erstatte de to 1:1, medmindre man arbejder med et FCK'sk budget, så det er sgu efterhånden lidt søgt at blive ved med at bruge dem som referenceramme, når vi snakker handler ind.

I øvrigt tror jeg, at den just fyldte 23-årige Kramer kommer til at vise sig som en forrygende tilføjelse. Han har rigtig meget trods sin ret unge alder.
100 % korrekt analyse.
Jeg er da også 100% enig i analysen. Men når vi, selv med Rinne og Thelander fik så læsterlige tæsk i sidste sæsons mesterskabsspil, for derefter at tabe playoff-kampene om Europe, og vi med de nyindkøb (som jeg igen er helt enig i ikke kan erstatte de to på kort sigt) har fortsat med at være i dyb spillemæssig krise, så havde jeg nok bare forventet at man adresseret de udfordringer der findes på holdet, nemlig den centrale midtbane og en angriber. Ikke at købe endnu en fløjspiller. Jeg håber Bakiz brager igennem og bliver en gigantisk profil for os, men jeg har bare svært ved at se det indkøb løse det.

Da Thelander, Rinne og nu Kusk er smuttet, og de er erstattet med Posavec, Kramer og Bakiz, så havde jeg bare håbet der var frigivet flere midler til forstærkninger hvor vi trænger. Og vi havde da åbenbart råd til at sende Grønning et tilbud som tilsyneladende skulle meldes så offentligt ud at Inge igen ser forpjusket ud efterfølgende - Men ingen back-up plan hvis han fejlede.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. sep 2022, 08:40

Proppen skrev:
Sauer skrev:
jonas386 skrev:
Funky skrev:

Kan ikke mindes at der har været NOGEN rygter om trænerfyringer... og tvivler at træner nr. 4 på små 2 år er løsningen. Vi tager den lige igen.
At skifte system og spille måde TAGER TID. Er alt godt... nej absolut ikke. Men panik kommer man ingen vegne med. Men tålmodig og udvikling til hver træning så kommer det også på kampdagen.
Og alle i AaB må jo føle at man bevæger sig i den rigtige retning og har en tro på at det nok skal vende på kampdagene også. De ser alle træninger og ved hvordan spillerne udvikler sig. Så er det mentalt der skal arbejdes med således det også går op i en højere enhed i weekenden.

Men siden du har så stort indblik i vores nye spiller, vil du så ikke lige forklare mig hvorfor han ikke vil være god i vores trup og måden klubben ønsker at spille på? Nu hvor det er så surt....

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. sep 2022, 09:03

R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 21:57
Rinne er den bedste keeper nogensinde i AaB. Han var kun en mulighed, fordi han spenderede sin tilværelse på bænken i belgien, og fordi Allan Gaarde spottede og gjorde sit arbejde til UG med kryds og slange. Men han var jo i og for sig ikke en giga-signing, og ingen havde vel forventet, at han ville være så god for AaB, som han blev og på den måde skrev sig ind i historiebøgerne.

Thelander var udelukkende en mulighed, fordi han havde en fortid i klubben, som hentede ham i 1. division, da han var 20 år gammel, og han derfor kunne lokkes hjem. Men ellers havde han ikke været en option. Stadig fremragende arbejde af Gaarde, men endnu bedre arbejde af Lynge i sin tid, som banede vejen for at have T i to omgange.

De to spillere fremstår som nogle af de bedste på deres positioner i AaB's historie, og det er godt hentet, men også fordi der var et window of opportunity med dem begge, som man sjældent får.

Derfor er det også, uanset sportschefens navn, nærmest en umulighed at erstatte de to 1:1, medmindre man arbejder med et FCK'sk budget, så det er sgu efterhånden lidt søgt at blive ved med at bruge dem som referenceramme, når vi snakker handler ind.

I øvrigt tror jeg, at den just fyldte 23-årige Kramer kommer til at vise sig som en forrygende tilføjelse. Han har rigtig meget trods sin ret unge alder.
Den historie jeg har fået fortalt ift Rinne var, at han var så godt som Herning spiller, men i sidste øjeblik ombestemte de sig og valgte Jesper Hansen. Derefter var Gaarde hurtig ved havelågen og fik fat i ham. Tror nærmest AaB/Gaarde fik Rinne tilbudt af agtenten efter Herning-skiftet mislykkes for dem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. sep 2022, 09:06

Frygah skrev:
2. sep 2022, 08:36
Da Thelander, Rinne og nu Kusk er smuttet, og de er erstattet med Posavec, Kramer og Bakiz, så havde jeg bare håbet der var frigivet flere midler til forstærkninger hvor vi trænger. Og vi havde da åbenbart råd til at sende Grønning et tilbud som tilsyneladende skulle meldes så offentligt ud at Inge igen ser forpjusket ud efterfølgende - Men ingen back-up plan hvis han fejlede.
Sousa har erstattet Kusk. Bakiz skal vel nærmere ses som en dækning af 8'er og 9'er positionen - uagtet at han nok mest er kantspiller...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. sep 2022, 09:37

Portland skrev:
2. sep 2022, 07:48
Vi styrtbløder i økonomien og transferfrie spiller skal altså også have løn, hvilket er en forværring af økonomien.

Det er simpelthen fake news. Ja - AaB forventer og planlægger med underskud uden spillersalg, men sådan er det. Som jeg har gennemgået i en anden tråd har AaB formentlig penge til at køre igennem hele 2023 og 2024 uden spillersalg, gruppespil eller kapitalforøgelse.

Hvis AaB skulle få udgifter og indtægter til at balancere uden spillersalg, så ville AaB være en bundklub i Superligaen. Det er selvfølgelig ikke måden at gøre det på.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 2. sep 2022, 09:44

Yankee skrev:
2. sep 2022, 09:37
Portland skrev:

Det er simpelthen fake news. Ja - AaB forventer og planlægger med underskud uden spillersalg, men sådan er det. Som jeg har gennemgået i en anden tråd har AaB formentlig penge til at køre igennem hele 2023 og 2024 uden spillersalg, gruppespil eller kapitalforøgelse.

Hvis AaB skulle få udgifter og indtægter til at balancere uden spillersalg, så ville AaB være en bundklub i Superligaen. Det er selvfølgelig ikke måden at gøre det på.
Økonomi har du ikke forstand på, hvis du synes det er fake news at AaB har en usund økonomi, som slet ikke hænger sammen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 2. sep 2022, 09:47

le Cid skrev:
2. sep 2022, 09:06
Frygah skrev:
2. sep 2022, 08:36
Sousa har erstattet Kusk. Bakiz skal vel nærmere ses som en dækning af 8'er og 9'er positionen - uagtet at han nok mest er kantspiller...
Jeg benytter lige lejligheden til at få styr på en kæphest:

Flere steder omtales Bakiz som venstrebenet. Han er højrebenet. Ergo passer han perfekt til venstrekanten i 4-3-3.
Jeg er med på kritikken af, at han minder meget om noget vi har i forvejen, men synes det er en væsentlig detalje, at hans favoritposition ikke er den samme som Sousa og Prip.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 2. sep 2022, 09:49

Guderne skal vide at jeg har været fortaler for at IAO skulle væk. Men kan vi blive enige om IKKE at klandre ham for ikke at erstatte Høgh. Der er ikke noget at erstatte.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. sep 2022, 09:52

Portland skrev:
2. sep 2022, 09:44
Yankee skrev:
Portland skrev:

Økonomi har du ikke forstand på, hvis du synes det er fake news at AaB har en usund økonomi, som slet ikke hænger sammen.
Fodbold-økonomi er i langt de fleste tilfælde meget skrøbelig, det er også tilfældet i AaB. På det punkt skiller vi os ikke ud. Hvor meget vil du skære ned sportsligt for at AaB i din optik får en sund økonomi?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 2. sep 2022, 09:54

Portland skrev:
2. sep 2022, 09:44
Yankee skrev:
Portland skrev:

Hvordan i alverden, når du frem til, at det er hans pointe?

Jeg hjælper lige lidt med: viewtopic.php?f=1&t=14790&start=5640

Så kan i tage debatten derinde.

- for mig vil det være et stort minus, hvis vi havde solgt profiler i vinduet. En potentielt nedrykning er langt værre økonomisk både på kort og lang sigt, end et manglende salg på 15-20 millioner. Men igen, så lad os tage snakken i en tråd der passer dertil.

Halamadrid
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Halamadrid » 2. sep 2022, 09:55

Det her med at skyde skylden på bestyrelsen for at de sidder på deres hænder er ganske enkelt ikke rigtigt. Bestyrelsen knokler alt hvad de kan. Måske man skal spørge sig selv om noget helt andet. Hvem er det der igen skal komme med alle pengene når kassen er tom om et par år?
Mange af disse mennesker vil ikke blive ved med gang på gang at udskrive en blankocheck til klubben, det har de efterhånden gjort mange gange - og på et eller andet tidspunkt, så gider de heller ikke blive ved med det - hvilket jeg dybest set tror mange af os forstår. Man har forhøjet budgetterne igen og igen, men på trods af øget økonomi, så følger resultaterne bare ikke med. Alle har adresseret en CM, og vi var meget tæt på, men det skete ikke.

Alle fingre peger mod Inge efterhånden. Lars Friis står ikke og er truet på nogen måde. Han er en hård hund der kræver sindsygt meget af sin trup. Han er den rette mand, men spørgsmålet er om det er den rette sports chef vi har i klubben, og det er det der nok overvejes pt. I bestyrelsen.
Især mangel på salg af oplagte emner er meget uforståeligt for rigtigt mange mennesker.

Den svage sportslige performance betyde lavere tv indtægter og lavere budgetter eller et større hul i kassen. Hvor længe kan man som investor leve med dette? Mit bud er ikke ret længe...

Og så er der en faktor som mange glemmer. Vi har ikke som i håndbold en hovedrig filantrop i ryggen. Aalborg Håndbold sælger flere sæsonkort end fodbold og er ved at have større økonomi end AaB. Kampen er benhård så tror vi som fans må sætte vores forventninger ned og så have tro på et langsigtet projekt - vi bliver aldrig en købeklub.

Den sidste ting jeg tror diskuteres rigtigt meget er vores strategi mht. Spillere. Når vi ikke sælger spillere, var det så ikke bedre at man købte modne driftssikre spillere der kan performer fra dag 1? Men så er der bare ikke ret stor chance for videresalg. Skal det være en kombi? Eller er det det førnævnte langsigtede projekt vi skal tro på?

Besvar