Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 04.09.2022

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. sep 2022, 20:41

Funky skrev:
4. sep 2022, 20:26
Igen synes jeg i øvrigt, at Nordjyske er urimeligt hårde i deres bedømmelse af Ludewig, som i mine øjne finder sig mere og mere til rette på holdet.
Jeg aner ikke, hvad de har givet af karakter eller kritik, men Ludvig var ofte overladt til sig selv mod en giftig fcm kant. Det er en utaknemmelig opgave, da de er dygtige på de pladser.

Vurderet ud fra præmisserne, så synes jeg, at Ludvig gjorde det acceptabelt.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 4. sep 2022, 20:43

Dennis Nielsen skrev:
4. sep 2022, 20:41
Funky skrev:
Igen synes jeg i øvrigt, at Nordjyske er urimeligt hårde i deres bedømmelse af Ludewig, som i mine øjne finder sig mere og mere til rette på holdet.
Jeg aner ikke, hvad de har givet af karakter eller kritik, men Ludvig var ofte overladt til sig selv mod en giftig fcm kant. Det er en utaknemmelig opgave, da de er dygtige på de pladser.

Ludewig har gjort det hæderligt, og alle kommer til kort over for Sisto og Isaksen.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. sep 2022, 20:44

BoT skrev:
4. sep 2022, 20:39
Super træner-arbejde. Taktisk perfekt gennemført kamp, og det er altså beundringsværdigt, hvordan Friis har håndteret den krise, vi har været i. Spillerne ligner absolut ikke nogen, der er i krise!
Enig. Jeg havde godt nok mine tvivl, men spillerne og Friis må - pædagogisk sagt - være i øjenhøjde. Det kræver et solidt sæt og nogle gode kompetencer - både taktiske og personlige.

Nu SKAL vi have mindst 9 point inde næste 5 kampe og gerne mere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. sep 2022, 20:48

BoT skrev:
4. sep 2022, 20:39
Super træner-arbejde. Taktisk perfekt gennemført kamp, og det er altså beundringsværdigt, hvordan Friis har håndteret den krise, vi har været i. Spillerne ligner absolut ikke nogen, der er i krise!
100% enig. Men hans mandskabsbehandling var jo også noget af det, der blev talt op i sin tid.

Jeg tror, dette kan blive rigtig godt med tid og et skarpt vintervindue.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. sep 2022, 20:52

JAA! Satme stærkt at tage til Herning og levere så god en indsats ovenpå den sæsonstart vi har fået. Fuldt fortjent sejr jo selvom vi til sidst blev presset ned. Klassekamp af Pedro der virkelig lader til at have genfundet sin form! Det var også dejligt at se Lucas komme meget mere til sin ret i dag. Fandt flere gange gode huller centralt som ved 0-2 scoringen. Angriberpositionen er vel den eneste der ikke blev besvaret positivt i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 4. sep 2022, 20:55

Vanvittigt vigtigt. En tæt på perfekt kamp. Vigtigst af alt så var der i perioder sammenhæng i det offensive spil. Og lige som sidst, vi spillede på den bane, så får rigtig meget tid og plads centralt. Også fedt at der i dag kun var små skønshedsfejl i defensiven.

I forhold til, at det var en på papiret meget svær kamp, så er det jo nærmest tre bonuspoint i bundstriden. Især fordi alle tre andre realistiske bud på en nedrykker taber.

Nu kommer så det store sprøgsmål. Var det er lucky punch eller formår træneren at bygge videre på den her.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 4. sep 2022, 20:58

Lyfe skrev:
4. sep 2022, 20:21
Dalbjerg skrev:Er rygtet ang Prip noget som var alment kendt, eller er det noget som er kommet frem i dag?

Det hænger meget godt sammen med, at han har set langsom ud i denne sæson..

Godt nok skidt, hvis det er rigtigt..

Ikke bagerens søn, men slikhandlerens søn ;)
Rygtet er gået mig forbi?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Rygte om at han kom for tung tilbage fra sommerferie, og han derfor har været på speciel træningsprogram/diæt..

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. sep 2022, 20:59

Hanga skrev:
4. sep 2022, 20:52
JAA! Satme stærkt at tage til Herning og levere så god en indsats ovenpå den sæsonstart vi har fået. Fuldt fortjent sejr jo selvom vi til sidst blev presset ned. Klassekamp af Pedro der virkelig lader til at have genfundet sin form! Det var også dejligt at se Lucas komme meget mere til sin ret i dag. Fandt flere gange gode huller centralt som ved 0-2 scoringen. Angriberpositionen er vel den eneste der ikke blev besvaret positivt i dag.
Pedro var super god men i min bog kommer Kramer ind som en stærk 2er. Jeg synes han gjorde alt rigtigt og hev Ross med op. På midten var det Fossums bedste kamp i meget lang tid - hold kæft han løb og løb.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 4. sep 2022, 21:01

Maglau skrev:
Hanga skrev:
4. sep 2022, 20:52
Pedro var super god men i min bog kommer Kramer ind som en stærk 2er. Jeg synes han gjorde alt rigtigt og hev Ross med op. På midten var det Fossums bedste kamp i meget lang tid - hold kæft han løb og løb.
Kramer for alt for lidt kredit! Virker som en klasse signing til små penge…

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. sep 2022, 21:01

Stegosaurus skrev:
4. sep 2022, 20:43
Dennis Nielsen skrev:
4. sep 2022, 20:41
Funky skrev:

Ludewig har gjort det hæderligt, og alle kommer til kort over for Sisto og Isaksen.
Synes også han gør det fint. Hans boldbehandling, ro på bolden og indlæg er en milliard gange bedre end Pallesens, og så lever jeg fint med, at han ikke kan tonse så meget.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. sep 2022, 21:06

Jeg fatter stadigvæk ikke, hvordan man kan tage til Herning med så sløjt et angriber-setup og snuppe 3 sikre point. Der må jeg give Peter Sørensen helt ret i, at Inge ikke har gjort det nemt for sin træner.

Hvad kunne det ikke blive til med en dygtig 9'er!?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. sep 2022, 21:12

Proppen skrev:
4. sep 2022, 20:55
Vanvittigt vigtigt. En tæt på perfekt kamp. Vigtigst af alt så var der i perioder sammenhæng i det offensive spil. Og lige som sidst, vi spillede på den bane, så får rigtig meget tid og plads centralt. Også fedt at der i dag kun var små skønshedsfejl i defensiven.

I forhold til, at det var en på papiret meget svær kamp, så er det jo nærmest tre bonuspoint i bundstriden. Især fordi alle tre andre realistiske bud på en nedrykker taber.

Nu kommer så det store sprøgsmål. Var det er lucky punch eller formår træneren at bygge videre på den her.
Nu er du jo så glad ved tal. Hvor mange lucky punches kan man have på en sæson, før man kan tale om, at det ikke længere er lucky punches?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 4. sep 2022, 21:20

doukas skrev:
4. sep 2022, 21:06
Jeg fatter stadigvæk ikke, hvordan man kan tage til Herning med så sløjt et angriber-setup og snuppe 3 sikre point. Der må jeg give Peter Sørensen helt ret i, at Inge ikke har gjort det nemt for sin træner.

Makaric er altså en dygtig angriber. Tidligere topscorer i den bedste serbiske liga og i sin bedste alder. Det er vist nogenlunde den højeste hylde, man med rimelighed kan forvente, at AaB henter angribere fra. Hvad er dine forventninger? Andreas Cornelius-niveau? For han koster altså 45 mio kr. AaB er langt, faktisk meget langt fra at kunne hente spillere i den prisklasse.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. sep 2022, 21:20

Jeg har været meget nervøs og kritisk over for Friis, men nu har AaB spillet 3 gode kampe. Forsætter spillet med at udvikle sig posetivt så er jeg klar til at sige jeg tog fejl, men jeg giver det lige et par kampe endnu. Jeg vil gerne lige se AaB vinde over hold, som man bør vinde over. Hold der lader AaB tage initativet..

og hele den her snak om Makaric er en god angriber eller ej, er sku for tåbelig. Manden er en ganske udemærket angriber for en superliga klub.. AaB er bare pinlige dårlige til at sætte sine angribere op, Det er sku pinligt at se såkaldt "fodbold" kendre mene Grønningen ville være en stor opdragering for det er han sku ikke. Jeg var sku gad da AGF hævede beløbet til ham og nappede ham. Han kommer ikke til at levere nævnværdiet.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 4. sep 2022, 21:22

Fremragende med en helt uventet, men fortjent sejr. FCM kom lidt for tæt på i korte perioder, men ellers bliver de jo holdt til at sparke langt ude fra.

Pedro og Fossum arbejdede stenhårdt, og det var fedt at se. Posavec er en god shot stopper, men de returbolde er godt nok ikke gode. Han skaber ikke ligefrem ro i bagkæden. Makaric løber ikke fra nogen, og det blev udstillet i dag. Dårlig kamp af ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 4. sep 2022, 21:24

R Rosenberg skrev:
4. sep 2022, 21:12
Proppen skrev:

Nu er du jo så glad ved tal. Hvor mange lucky punches kan man have på en sæson, før man kan tale om, at det ikke længere er lucky punches?
I mængden af dine mange konfliktskabende og ikke særligt sammenhængende indlæg, så topper det her godt nok alt. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du skriver og hvad du gerne vil debattere. Kan du uddybe?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. sep 2022, 21:28

doukas skrev:

Det er fuldstændigt sindssygt så ringe vi er besat på den 9er plads. Selvfølgelig er det også den absolut dyreste plads på holdet at opgradere når vi ser hvad vores konkurrenter spenderer for noget der stadigt er usikre kort om de lykkes.

Jeg ved hvad løsningen er men det vi har nu katastrofalt ringe.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. sep 2022, 21:28

larsdahl skrev:
4. sep 2022, 21:20
doukas skrev:

Makaric er altså en dygtig angriber. Tidligere topscorer i den bedste serbiske liga og i sin bedste alder. Det er vist nogenlunde den højeste hylde, man med rimelighed kan forvente, at AaB henter angribere fra. Hvad er dine forventninger? Andreas Cornelius-niveau? For han koster altså 45 mio kr. AaB er langt, faktisk meget langt fra at kunne hente spillere i den prisklasse.
Jeg er både enig i, at han ER dygtig, men også, at han ikke fik nok ud af sine muligheder i dag. Og det er jo fair nok, selv de bedste har også mindre gode dage på kontoret.
Angående hans hurtighed eller mangel på samme, så synes jeg, man har set, at han er hurtig 'nok' når han kommer op i fart. Hans problem ser ud til at være, at han ikke er så eksplosiv på de første meter. Det synes jeg også, man så i dag. Og en angriber med den type hurtighed, det har vi nok hverken i Makaric eller Ementa.
Jeg mener så heller ikke, det er et skudsmål som passer på Grønning...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. sep 2022, 21:32

Proppen skrev:
4. sep 2022, 21:24
R Rosenberg skrev:
4. sep 2022, 21:12
Proppen skrev:

I mængden af dine mange konfliktskabende og ikke særligt sammenhængende indlæg, så topper det her godt nok alt. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du skriver og hvad du gerne vil debattere. Kan du uddybe?
Ja, det vil jeg bestemt gerne. Man skal hjælpe dem, der har det svært.

Hvor mange lucky punches kan man have på en sæson, før man kan tale om, at det ikke længere er lucky punches?
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. sep 2022, 21:32

Funky skrev:
4. sep 2022, 21:28
larsdahl skrev:
4. sep 2022, 21:20
doukas skrev:

Jeg er både enig i, at han ER dygtig, men også, at han ikke fik nok ud af sine muligheder i dag. Og det er jo fair nok, selv de bedste har også mindre gode dage på kontoret.
Angående hans hurtighed eller mangel på samme, så synes jeg, man har set, at han er hurtig 'nok' når han kommer op i fart. Hans problem ser ud til at være, at han ikke er så eksplosiv på de første meter. Det synes jeg også, man så i dag. Og en angriber med den type hurtighed, det har vi nok hverken i Makaric eller Ementa.
Jeg mener så heller ikke, det er et skudsmål som passer på Grønning...
På et tidpsunkt får han bolden hvor han forsøger at drible forbi en FCM spillere.. der så jeg hellere han sparkede mere på mål ude fra. Men han bliver simpelthen brugt forkert, bolden skal ind i feltet til ham. Når den kommer det syntes jeg også vi ser han bliver farlig, for teknisk er han sku god nok.

og enig, hans explosivitet er hans største problem, når han skal afdrible en forsvarspiller.. Men igen AaB er altså heller ikke gode til at sætte ham op, og man kan ikke sætte Makaric op, kan man sku heller ikke med Grønningen.

Besvar