Silkeborg kommer også med gode resultater på økonomi siden
Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Nuværende ejerforhold
https://datacvr.virk.dk/enhed/virksomhe ... =0&size=10
Har mistet tilliden til den nuværende bestyrelse, hvilket gør mig åben overfor en udenlandsk investor for at få os i nærheden af sportslig succes igen. Nuvel, man må måske give afkald på noget af klubbens DNA, måske endda skifte navn, men vi er kørt så meget bagud, at vi må være åbne for en investor, for at sikre klubbens fremtid. Sportligt og på transferbudgetter lægger lorteklubber som ob, Silkeborg, fcn og Randers afstand til os. Vi kan ikke se til længere men vi må tage affære selvom det smerter i hjertet at vores klubs DNA udvandes og blot er et investeringsobjekt. Men that’s life i moderne fodbold hvor penge skaber magt og konkurrencedygtighed.
https://datacvr.virk.dk/enhed/virksomhe ... =0&size=10
Har mistet tilliden til den nuværende bestyrelse, hvilket gør mig åben overfor en udenlandsk investor for at få os i nærheden af sportslig succes igen. Nuvel, man må måske give afkald på noget af klubbens DNA, måske endda skifte navn, men vi er kørt så meget bagud, at vi må være åbne for en investor, for at sikre klubbens fremtid. Sportligt og på transferbudgetter lægger lorteklubber som ob, Silkeborg, fcn og Randers afstand til os. Vi kan ikke se til længere men vi må tage affære selvom det smerter i hjertet at vores klubs DNA udvandes og blot er et investeringsobjekt. Men that’s life i moderne fodbold hvor penge skaber magt og konkurrencedygtighed.
Om man vil det eller ej. Så afhænger klubbens fremtid af at der kommer en storinvestor. Jeg elsker charmen ved sådan som tingene er ejet nu, men når alt kommer til alt, så løber tiden fra os, hvis ikke klubben bliver købt.
Jeg har fuld tiltro til at det skal køb der kommer giver mening. Betyder det at vi hedder Red Bull Aalborg eller Red Bull AaB. Er mig helt ligegyldigt, vi støtter drengene uanset hvad
Vi skal have en til at sidde i buskene på Hornevej. Jeg tror jeg at et gammelt telt og noget liggeunderlag. Hvem springer på opgaven
Jeg har fuld tiltro til at det skal køb der kommer giver mening. Betyder det at vi hedder Red Bull Aalborg eller Red Bull AaB. Er mig helt ligegyldigt, vi støtter drengene uanset hvad
Vi skal have en til at sidde i buskene på Hornevej. Jeg tror jeg at et gammelt telt og noget liggeunderlag. Hvem springer på opgaven
JA DAAAAAAAAA!!!!
Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
Håber det ikke men
den peger i den retning
Håber det ikke men
Hvad synes du, bestyrelsen skulle have gjort anderledes, og hvordan synes du, vi skal konkurrere mod AGFs kommercielle vilkår?raekkeettre skrev: ↑21. sep 2022, 15:00Som sagt flere gange - vi står og ser på det ene tog efter det andet hammer forbi. Se tallene neden under - nu er vi nummer 7 på budget og for 2 år siden var vi nummer 5 lig med AGF. Inge og bestyrelsen, har fucket de 2 sidste år op, eller rettere nok flere år.
Klub Sep 22 Sep 20
FCK 190 155
FCM 135 115
BIF 85 70
AGF 56 42
OB 46 40
FCN 45 35
AaB 43 42
RFC 30 28
SIF 27 23
VFF 21 18
ACH 19 20
LYN 17 18
Tror Randers snart overhaler os....
Det er i hvert fald kulminationen på den deroute, klubben har gennemgået siden 2014. Vi ser nu virkelig de frygtelige konsekvenser af den talentløse forvaltning af doubletitlen, nemlig den i mine øjne permanente udradering af AaB som seriøs spiller i dansk fodbold.FEDE skrev: ↑21. sep 2022, 17:58Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
Håber det ikke menden peger i den retning
Man kan nærmest kun have foragt til overs for klubbens ageren siden 2014.
Så du tror Bælum og bestyrelsen sammen har aftalt at lyve over for fondsbørsen?FEDE skrev:Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
I guder.FEDE skrev: ↑21. sep 2022, 17:58Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
Jeg mener det er pensum i 9. Klasse at man får at vide at man selvfølglig ikke må lyve for fondsbørsen.
Så glæd dig til du skal starte i 9.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Maaske det er vores Tyrkiske investor Burak Karamete der vil koebe mere?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Ja, han arbejder som advokat i finansverdenen, både i Tyrkiet og USA, så måske en investor han kender.Winterburn skrev: ↑21. sep 2022, 19:46Maaske det er vores Tyrkiske investor Burak Karamete der vil koebe mere?
Lyfe skrev: ↑21. sep 2022, 18:19Så du tror Bælum og bestyrelsen sammen har aftalt at lyve over for fondsbørsen?FEDE skrev:Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
Nogen er bare udenfor pædagogisk rækkevidde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Drommen kunne vaere Ineos - lyder til det er nogle spaendende projekter de har gang i i sportens verden
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Hvis vi skal forsøge af afdække kilden til (den manglende) udvikling, så startede det alt sammen med ansættelsen af Bælum, og Nordkrafstrategien, som på papiret lyder alletiders. Alle de gode intentioner heri, er mislykkedes.BoT skrev: ↑21. sep 2022, 18:08Hvad synes du, bestyrelsen skulle have gjort anderledes, og hvordan synes du, vi skal konkurrere mod AGFs kommercielle vilkår?raekkeettre skrev: ↑21. sep 2022, 15:00Som sagt flere gange - vi står og ser på det ene tog efter det andet hammer forbi. Se tallene neden under - nu er vi nummer 7 på budget og for 2 år siden var vi nummer 5 lig med AGF. Inge og bestyrelsen, har fucket de 2 sidste år op, eller rettere nok flere år.
Klub Sep 22 Sep 20
FCK 190 155
FCM 135 115
BIF 85 70
AGF 56 42
OB 46 40
FCN 45 35
AaB 43 42
RFC 30 28
SIF 27 23
VFF 21 18
ACH 19 20
LYN 17 18
Hvorfor er de så det? Alle de gode visioner, er ikke blevet udført. Især talentdelen, som skulle være rygraden, er total kuldsejlet. Jeg er med på, at Figo er hentet til at genopbygge det, men det ændrer ikke på, at vi er sat helt af ift konkurrenterne. Man har simpelthen undergravet forretningsgrundlaget.
Gaarde udtalelser om, at det ikke var muligt at konsolideres sig som tophold med et budget som midterhold resulterede i, at Bælum og bestyrelsen valgte at skrue op for hanerne, og håbe, at øgede budgetter ville medfører sportslig succes og herigennem øget omsætning. Den mission er nu endegyldigt mislykkedes.
Jeg har lige siden Lynges tid efterspurgt, at man i AaB ville investere i scouting. Da Gaarde kom til, uden nogen erfaring med den slags, ville det i den grad være oplagt, at have ansat en chefscout, der kunne hjælpe ham med at afsøge markedet. Vi valgte at fortsætte som hidtil, og satse på, at venner af huset kunne hjælpe til, og ellers håbe at gode agentvenner ville finde guld. Inge havde en vision om at ansætte scouts, om ikke andet på deltid, i Norden, som kunne afsøge markedet i Skandinavien. Det er aldrig sket.
Strategien har været data, og man har været på nippet til at opfinde sit helt eget IT-program sammen med Netcompany, der ville revolutionere fodboldverdenen og gøre os stenrige. Vi venter stadig....
Den manglede investering i scoutingen, er for mig hovedårsagen til, at vi hentet så uforholdsmæssigt mange nulbonner siden 14. Gaarde var uden forudsætninger for at sammensætte en trup, og Inges trackrecord fra Stabæk viste, at det heller ikke var hans spidskompetence.
Nu vil de selvsamme som står fader til Nordkraften gå tænkeboks, for at finde frem til en ny opdateret version. Vorherre bevares.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Hvad baserer du den tro på?raekkeettre skrev: ↑21. sep 2022, 15:00Som sagt flere gange - vi står og ser på det ene tog efter det andet hammer forbi. Se tallene neden under - nu er vi nummer 7 på budget og for 2 år siden var vi nummer 5 lig med AGF. Inge og bestyrelsen, har fucket de 2 sidste år op, eller rettere nok flere år.
Klub Sep 22 Sep 20
FCK 190 155
FCM 135 115
BIF 85 70
AGF 56 42
OB 46 40
FCN 45 35
AaB 43 42
RFC 30 28
SIF 27 23
VFF 21 18
ACH 19 20
LYN 17 18
Hvis det er pga af den tabel, så vil det tage Randers 26 år, at indhente os. SiF derimod, skal 'kun' bruge 11 år - For Viborg vil det tage 22 år.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Det er ikke det jeg skriver.Lyfe skrev: ↑21. sep 2022, 18:19Så du tror Bælum og bestyrelsen sammen har aftalt at lyve over for fondsbørsen?FEDE skrev:Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
De taler muligvis men en, de køber bare tid igen og igen det er ene og alene bestyrelsen der har ansvar for vi ligger hvor vi gør
Eftersom du skriver at du ikke tror en skid på en investor så siger du vel, imellem linjerne, at bælum lyver når han siger at de snakker med en. Den er ikke svær at regne ud.FEDE skrev: ↑22. sep 2022, 03:20Det er ikke det jeg skriver.Lyfe skrev: ↑21. sep 2022, 18:19Så du tror Bælum og bestyrelsen sammen har aftalt at lyve over for fondsbørsen?FEDE skrev:Tror ikke en skid på en investor. Det er sgu, kun for at få det til at se ud, som om BÆlum og bestyrelsen har styr på tingene i klubben. Og det er langt fra virkeligheden. Men er desværre bange for den her nedrykning er uundgåelig.
De taler muligvis men en, de køber bare tid igen og igen det er ene og alene bestyrelsen der har ansvar for vi ligger hvor vi gør
Men hvad mener du at de prøver at købe tid til? Bestyrelsen er ikke presset til noget som helst lige nu, Friis er fyret og inge er smuttet og bælum behøver ikke lyve for at få noget til at se bedre ud. Vi er temmelig fucked set udefra uanset hvad bælum melder ud..
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Hørte i Mediano, at man mener Mads Peter Vejby står stærkt i bestyrelsen. Nu begynder meget at give mening...
- Bong
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Bælum siger i flere interviews igår, at man faktisk har opnået nettotransferbudgettet de sidste år. Andre der lagde mærke til den?
A slightly more sophisticated hooligan...
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Ja. Faktisk...men tror simpelthen ikke på det. For så er han jo med det økonomiske ansvare jo FULDSTÆNDIG budgetteret forkert i og med, de kæmpe underskud der har været de sidste par år, og hvis det er ikke er transfers, hvordælen er det så??? Og ja, alle kan jo læse økonomiske tal, og vi har hørt dem sige 15 millioner I overskud hvert vindue 100 gange, så forstår ikke den udtagelse, og var meget undrende over at Nordjyske ikke greb den og spurgte ind til den udtagelse. Men ja lagde mærke til den...
- Bong
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Godt - så var det ikke bare indbildning fra migraekkeettre skrev: ↑22. sep 2022, 09:33Ja. Faktisk...men tror simpelthen ikke på det. For så er han jo med det økonomiske ansvare jo FULDSTÆNDIG budgetteret forkert i og med, de kæmpe underskud der har været de sidste par år, og hvis det er ikke er transfers, hvordælen er det så??? Og ja, alle kan jo læse økonomiske tal, og vi har hørt dem sige 15 millioner I overskud hvert vindue 100 gange, så forstår ikke den udtagelse, og var meget undrende over at Nordjyske ikke greb den og spurgte ind til den udtagelse. Men ja lagde mærke til den...
A slightly more sophisticated hooligan...

den peger i den retning