Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Proppen
Superliga
Superliga

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 10.10.2022

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 22:00

Dampbarn skrev:
10. okt 2022, 21:11
Vi starter med

Fossum Lucas

Prip Ross Bakiz

på forreste 5 pladser.
Hvor mange mål har de scoret i denne sæson efter 12 kampe..?
Hvor mange mål har indskrifterne i dag scoret..?

Vi har ligaens med afstand svageste offensiv.
Scorer modstanderne er chancen for 3 point tæt på 0
Hvis der ikke kommer noget i vinter vinduet der kan ændre på det, så er der IKKE superliga på programmet for AaB næste sæson.
IAO har virkelig været en katastrofe for AaB. Han har langsomt men sikker gjort holdet svagere og svagere
Jeg er meget enig i det meste af din analyse. Som også skrevet i økonomitråden, tror jeg desværre løbet er kørt. Det er simpelthen for sent, at man er begyndt på oprydningen efter Inge. Jeg tror ikke længere på overlevelse. Selv hvis det utænkelige sker, og vi laver et kanon vintervinduet, er vi formentlig koblet for langt af dér. Man skulle have reageret sommers, da Friis ikke havde vundet 10-12 kampe i træk, og stort set ingen af Inges indkøb i 2 år havde forstærket holdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. okt 2022, 22:28

2 Skud på mål er ikke fantastisk, men rart at se at vi til lidt afveksling kontrollerer kampen. Vi står godt fra midten og bagud. Frygtede aldrig at Horsens ville tage den. Et fundament vi kan bygge videre på. Så mangler vi bare (stadig) spillet på den sidste tredjedel.

Fedt at se Ramkilde. God power og energi han kommer med. Han får hurtigt overhalet både Ementa og Ross - hvis skaderne holder sig væk.

Lucas havde også en af de bedre kampe. Han mangler stadig fart, men han er blevet bedre til at skille sig af med kartoflens. Var manden bag at vende spillet flere gange.

Prip... Næ, stadig ikke hvor han skal være.

edit: Mao, enig Doukas
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2022, 22:49

Skod kamp på et lavt niveau ml. to dårlige hold, for den neutrale tv seer må det ha' været en jammerlig omgang at overvære.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. okt 2022, 23:05

Først masser af ros til fans og capo. Det er SÅ fint, at der både er plads til folk, der skråler igennem i samtlige 90 minutter og så til os andre der måske brummer med engang i mellem og ellers hygger os med en øl og en pølse oppe bagved. Omkring spillet er jer bekymret. Vores sidste gode kamp var ude mod Midtjylland, og jeg synes altså, at det man var ved at bygge op med underholdende presspil er blevet afløst af en spillestil der nok er meget mere kontrollerende, men ikke skaber ret mange chancer. Det er da fint vi holder nullet og vi har vel to gode chancer i dag som vi brænder. Resultaterne under Friis var ikke imponerende, men i mange af kampene skabte vi masser af chancer, som vi godtnok også brændte, men vi kom da i det mindste frem til noget. Jeg forstår ikke Hamrens plan... Hvorfor bliver Pedro skiftet ud??? Hvorfor får Prip og Pallesen så lang snor??? Hvad er ideen med at sætte Ementa ind i det 91. Minut??? Jeg synes ikke vi lignede et hold, der for alvor har forstået situationens alvor. Nu har vi Lyngby næste gang. Spillemæssigt synes jeg de er bedre end Horsens, så der bliver godt nok brug for alle gode kræfter.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 10. okt 2022, 23:23

Buzz Killington skrev:
10. okt 2022, 22:28
2 Skud på mål er ikke fantastisk, men rart at se at vi til lidt afveksling kontrollerer kampen. Vi står godt fra midten og bagud. Frygtede aldrig at Horsens ville tage den. Et fundament vi kan bygge videre på. Så mangler vi bare (stadig) spillet på den sidste tredjedel.

Fedt at se Ramkilde. God power og energi han kommer med. Han får hurtigt overhalet både Ementa og Ross - hvis skaderne holder sig væk.

Lucas havde også en af de bedre kampe. Han mangler stadig fart, men han er blevet bedre til at skille sig af med kartoflens. Var manden bag at vende spillet flere gange.

Prip... Næ, stadig ikke hvor han skal være.

edit: Mao, enig Doukas
Der tegner sig allerede nu et billede af, hvem Hamren har tillid til og hvem han ikke har…
Makaric står sidst i angriberkøen. Kan man håbe på, at han stadig har et ok navn i hans hjemland eller landene deromkring? Ikke at jeg forventer en transfer med god økonomi, hvis overhovedet nogen, men vil de overtage hans løn, så er det vel bare at få ham smidt afsted.
Og så har Jeppe P vel også overhalet Højholt i spillet om midtbanepladserne? Noget af en deroute for Højholt, som for et år siden var den nye åbenbaring…
Forventer heller ikke, at Ludewig får kæmper sig tilbage som fast starter. Så vi skal trækkes med Palle en sæson mere. Uanset hvad er Ludewig væk senest til sommer…
Men jeg synes det er fedt og spændende med Ramkildes genkomst og med Ross omkring startopstillingen - krydser fingre for at en af dem, meget gerne begge, hurtigt får prikket hul på målbylden

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 10. okt 2022, 23:31

Klaus skrev:
10. okt 2022, 23:05
Først masser af ros til fans og capo. Det er SÅ fint, at der både er plads til folk, der skråler igennem i samtlige 90 minutter og så til os andre der måske brummer med engang i mellem og ellers hygger os med en øl og en pølse oppe bagved. Omkring spillet er jer bekymret. Vores sidste gode kamp var ude mod Midtjylland, og jeg synes altså, at det man var ved at bygge op med underholdende presspil er blevet afløst af en spillestil der nok er meget mere kontrollerende, men ikke skaber ret mange chancer. Det er da fint vi holder nullet og vi har vel to gode chancer i dag som vi brænder. Resultaterne under Friis var ikke imponerende, men i mange af kampene skabte vi masser af chancer, som vi godtnok også brændte, men vi kom da i det mindste frem til noget. Jeg forstår ikke Hamrens plan... Hvorfor bliver Pedro skiftet ud??? Hvorfor får Prip og Pallesen så lang snor??? Hvad er ideen med at sætte Ementa ind i det 91. Minut??? Jeg synes ikke vi lignede et hold, der for alvor har forstået situationens alvor. Nu har vi Lyngby næste gang. Spillemæssigt synes jeg de er bedre end Horsens, så der bliver godt nok brug for alle gode kræfter.
[/quote

Jeg tror simpelthen at Hamren insisterer på, at få bygget holdet op fra bunden - vi skal være solide defensivt og det har været hans primære fokus i starten. Ved godt at vi er i akut point nød, men tror Hamren stadig har det lidt længere perspektiv på - og det er at få en så stærk defensiv som muligt op at stå. Derfra kan vi bygge yderligere på offensivt.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 10. okt 2022, 23:40

Hvis vi fortsætter med at spille med Pallesen, ja så beder vi også selv om det..

De andre hold frygter jo intet fra Pallesen, så de fokuserer på wingen i den side, og elsker når Pallesen kommer til at indgå i spillet, fordi så dør alt tempo, når bolden lige skal tæmmes, ligge helt stille, og så kan vi begynde at tænke over, hvem der skal spilles...

Som flere har skrevet: Hvor er indlæggene? Hvad skal angriberne arbejde med?

Nej jeg ved godt at vi ikke har en Cornelius i feltet, men derfor kan vi da ikke leve med en back som aldrig når ned til baglinjen i den ene side, og en back som dræber tempo, og ikke kan slå et indlæg, om så holdets liv afhænger af det (yiikes).

Jeg er helt med på at vi har brug for at kunne spille til 0/1 i 8 ud af 10 kampe, og det er fokus..
Men mener vi virkelig at Pallesen reelt er årsagen til en solid defensiv i dag?

Den højre back har været den åbenlyse svaghed nummer 1 i tre sæsoner nu, og nu ender vi med at se på Pallesen som starter i endnu en sæson?

Suk..

Han virker som en fremragende person og holdkammerat.. Men det er jo beskæmmende, at vi bare har ladet stå til ude på den position i tre sæsoner nu..

P. S. Lad Theo Sander fortsætte i målet!
Vil mene at vi har set nok til, at man siger: Nu er det hans plads, og så ser vi om det holder eller ej.
Ja, han kostede et mål i Randers, men var derefter bedste mand på holdet.. I dag testes han ikke, men han udstråler sikkerhed,og man frygtede ikke at et ufarligt tilfældigt skud skulle blive farligt pga en håbløs retur i dag..
Så lad ham da få chancen igen på fredag lige meget hvad!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 11. okt 2022, 00:24

Er der nogen, der kan fortælle, hvad skiftet Friis-Hamren har givet os? Altså udover lidt credit hos nostalgi-fans?

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 11. okt 2022, 07:11

Er der nogen, der kan fortælle, hvad skiftet Friis-Hamren har givet os? Altså udover lidt credit hos nostalgi-fans?
Indtil videre? Ikke noget som helst. Vores nyindkøbte backs er blevet bænket og spillet er om noget næsten blevet værre at se på. I Friis' sidste fire kampe slog vi både Brøndby og FCM, tabte til topholdet Randers og fik en uafgjort mod Lyngby. Med Hamrén ved roret står vi efter de første tre kampe tilbage med 2 point efter nederlag til GF, og to uafgjorte mod OB og Horsens. Go figure.

Men hey, vi har da endelig fået vores ønske om at se Ross' i aktion opfyldt :aabfan: Det er trods alt positivt og værd at tage med!

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 11. okt 2022, 07:32

Sikke et farligt angreb vi har!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. okt 2022, 08:01

Portland skrev:
11. okt 2022, 07:32
Sikke et farligt angreb vi har!
Hvis jeg var angriber på der hold, så ville jeg pisse på de offensive midtbanespillers sukkermadder. Især prip og lucas.

De varmer bolden, spillet går i stå og modstanderen får organiseret sig. Vi kan godt snakke løbemønstre, positionering osv, men i min optik er der 2-3 spillere, hvor meget simpelthen går i stå.

Lucas modtager bolden, laver noget fikst et ufarligt sted og pasning på tværs. Prip modtager bolden i højre side, løb ind mod midten og stopper op - uden at blive farlig.

Sammenlign det lige med fx Sousa, som tager løbene med og uden bold mod mål. Sammenlign med kusk, der tildels gør det samme som souza, også sammenlign deres slutprodukt.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. okt 2022, 08:04

BoT skrev:
11. okt 2022, 00:24
Jeg havde faktisk håbet lidt på, at vi blev mere pragmatiske i spillet. Det modsatte er sket, synes jeg

Flere sekvenser i går, hvor vi kom til Horsens felt og så skulle vi ligepludselig blive til en hybrid mellem Barcelona og Harlem globetrotters.

Her havde jeg håbet på lidt mere direkte spil, således vi får udnyttet ubalance hos modstanderne.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. okt 2022, 08:45

Men hvordan skal Hamren spille fodbold med den skamfuldt elendige trup Inge har sammensat? Nordmanden gjorde klogt i at pakke sine ting inden det blev for åbenlyst, at hans inkompetence sender os direkte i 1. Division.

Hvor meget siger det ikke lige om spillere som Ludewig og Andreas Poulsen, at de bliver fravalgt til fordel for Ahlmann og elendige Kristoffer Pallesen? Vi har hentet en mand på dagpenge der på ingen tid har overhalet alle tre af Inges angrebs-signings.. Brugtvognsforhandlere skal ikke stå i spidsen for AaB igen..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 11. okt 2022, 09:02

Ja ja ja - Det er godt svært at finde de positive briller - Men er der da ikke nogen der kan se noget positivt, ud over vi spiller til 0?
Trænger til noget positivitet, inden man helt "glemmer" at holde med AaB, og i stedet fokuserer på Aalborg Håndbold, og lader AaB sejle deres egen sø, indtil de er værd at bruge tid på!

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 11. okt 2022, 09:08

(...) og i stedet fokuserer på Aalborg Håndbold, og lader AaB sejle deres egen sø, indtil de er værd at bruge tid på!
Haha, det kommer aldrig til at ske. Jeg tager gerne en away tur mod Næstved BK, hvis bare jeg kan slippe for at skulle bruge en time eller to i en håndboldhal.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. okt 2022, 09:38

jeg skrev at der ikke var nogen undskyldninger for ikke at vinde - og det er der heller ikke. Det er for dårligt.
De skal evne at vinde i Horsens uagtet hvor "godt" de har klaret sig.
De skal evne at vinde i Lyngby - osv.

MEN kæft det er også en sørgelig trup Hamren overtager. Udskifter igen begge backs - til de "gamle. Har måttet spille med 4 forskellige i midterforsvaret - døjer stadig med spillere der slet ikke er i gear eller god nok kampform - og oveni det en trup der hænger med røven i vandskorpen og ikke for alvor har forstået alvoren (og der hjælper FRISTRUPS "om 2-3 kampe er vi ude af den her nedrykningsduel" ) heller ikke ret meget.

Skal jeg finde et par positive ting:
1 - vi hænger meget bedre sammen som et hold og i kæderne - vi spiller mere som 1 hold og ikke en flok spillere hver for sig.
2 - der bliver kæmpet mere i fællesskab - og der tages generelt mere ansvar

Og en god defensiv base er virkelig en nødvendighed i disse tider. Så fra AGF kampen og allerede til nu, synes jeg det er gået bedre. Vi møder OB og de var en af ligaens skarpeste på det tidspunkt, og dem kunne vi have vundet over - vi skulle have vundet igår (synes jeg).

Lucas, Fossum ser bedre ud - ikke gode nok - men bedre
Det er ross og ramkilde der prøves fremme = tilfreds
Bakiz - det kommer og ser helt hæderligt ud
Souza fungerer

Med mål kommer selvtillid.
MEN Lyngby - igen - det kræver 3 point. KOM SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 11. okt 2022, 09:44

Proppen skrev:
10. okt 2022, 22:00
Det er simpelthen for sent, at man er begyndt på oprydningen efter Inge.
Hvad er det for en oprydning du ser er begyndt? Med mindre der ligefrem kommer en investor ind, så vil indkøbspolitikken i AaB ikke ændre sig, selvom der kommer en ny sportschef. Der vil stadig primært blive satset på transferfrie spillere, samtidig med at alt hvad der kan sælges nogenlunde fornuftigt skal sælges.
FlemmingG skrev:
10. okt 2022, 23:31
Jeg tror simpelthen at Hamren insisterer på, at få bygget holdet op fra bunden - vi skal være solide defensivt og det har været hans primære fokus i starten. Ved godt at vi er i akut point nød, men tror Hamren stadig har det lidt længere perspektiv på - og det er at få en så stærk defensiv som muligt op at stå. Derfra kan vi bygge yderligere på offensivt.
Det tror jeg at du kan have ret i. Det er også svært at gøre så meget andet før man får tilført en målscorertype. Det må så være målet for det kommende transfervindue, selvom det bliver en svær operation. Dog tror jeg ikke at den defensive startopstillingen i går var et udtryk for noget aktivt valg fra Hamren. Posavec og Nadrani sad jo udenfor med skader.

Resten af efteråret må opgaven være at holde nogenlunde snor i 10. pladsen. Pt. er AaB og Lyngby rækkens dårligste hold (tabellen lyver ikke), men trods at der ikke er meget der har fungeret og at angrebet har været totalt bovlamt, så er afstanden op til midten af rækken alligvel ikke så stor. Opgaven lige nu må være at hænge på. Til januar må der så noget brandslukning til i form af leje af to-tre profiler til at lukke hullerne på central midtbane og angreb.

Kampen i Lyngby bliver svær, men det kan være en rigtig god ide at have defensivt fokus og så at straffe deres defensive fejl. Lyngby har jo faktisk en ganske god offensiv, men samtidig også ligaens svageste defensiv. Det er en kamp der kan vindes, men det tænker man helt sikkert også i Lyngby.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. okt 2022, 09:51

Problemet er jo ikke at Inge har haft et fokus på transferfrie spillere. Problemet er når han har valgt at hive tegnedrengen frem og brugt vores sparsomme midler på nulbonner som Prijovic, Makaric, Bakiz eller Høegh. Det er lige før jeg håber at der er hold i de historier om at kanalisere penge i lommerne på venner eller sig selv. Det vil i det mindste opklare hvorfor vi har prioriteret som vi har gjort. Desværre er sandheden nok bare at manden er talentløs på posten, og at vi betaler end endnu dyrere regning end med Magnus Pehrsson.

Når vi ser tilbage om 5-7 år er jeg slet ikke i tvivl om, at folk begynder at indse, at Inge er det værste der er sket for den her klub siden feriepengesagen. Desværre lugter det af, at han har lavet så meget skade, at det ikke bare sådan lader sig hele, og at vi må en tur ned i minimum en enkelt sæson for at komme på rette spor igen.

Dertil er der de elendige lejemål og sprællemanden Posavec der ved gud heller ikke har været nogen åbenbaring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. okt 2022, 09:56

En sørgelig omgang.

4 point op.

Lyngby kampen skal vindes - Vi kan håbe på en "Jernkæppen amok i Lyngby" v. II på fredag.

Kampene efter Lyngby ser noget hårdere ud, hvor AaB kan blive isoleret endnu mere.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 11. okt 2022, 10:08

jonas386 skrev:
11. okt 2022, 09:51
Problemet er jo ikke at Inge har haft et fokus på transferfrie spillere. Problemet er når han har valgt at hive tegnedrengen frem og brugt vores sparsomme midler på nulbonner som Prijovic, Makaric, Bakiz eller Høegh. Det er lige før jeg håber at der er hold i de historier om at kanalisere penge i lommerne på venner eller sig selv. Det vil i det mindste opklare hvorfor vi har prioriteret som vi har gjort. Desværre er sandheden nok bare at manden er talentløs på posten, og at vi betaler end endnu dyrere regning end med Magnus Pehrsson.

Når vi ser tilbage om 5-7 år er jeg slet ikke i tvivl om, at folk begynder at indse, at Inge er det værste der er sket for den her klub siden feriepengesagen. Desværre lugter det af, at han har lavet så meget skade, at det ikke bare sådan lader sig hele, og at vi må en tur ned i minimum en enkelt sæson for at komme på rette spor igen.

Dertil er der de elendige lejemål og sprællemanden Posavec der ved gud heller ikke har været nogen åbenbaring.
Manden er jo ikke talentløs når man kunne vende et konkursbo som Stabæk til et at have et af de bedste og mest profitable akademier i Skandinavien. Tror dog klart at han undervurderede den danske liga i starten af hans tid og har haft svært ved at komme efter det igen, men mener at han samtidig haft ret så skrappe vilkår at agere under (corona, trænerstop, fejlet aktieemission, usammenhængende strategiske mål, etc.).

Jeg har heller ikke været imponeret over Inges tid som sportschef og vi står i et temmelig skidt sted lige nu, men vi har i bred forstand været et midterhold i hans periode. Det samme er jeg overbevist om vi ville have været med en hvilken som helst anden i spidsen.

Det der "rygte" med penge i egen lomme er simpelthen for useriøst.

Besvar