Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2022, 12:58

larsdahl skrev:
26. okt 2022, 12:52
jonas386 skrev:
26. okt 2022, 12:25

En genopbygning i første division kan måske endda vise sig st være nemmere, og måske vi ligesom SIF kan komme styrket ud af sådan en øvelse selvom det selvfølgelig er jammerligt at skulle spille divisionsfodbold. Det positive kan være, at Thomas Bælum får sparket, og at bestyrelsen ikke gider besvære sig med livet på andenparket.
Det er du simpelthen nødt til at uddybe! Hvordan kan det på nogen som helst måde være bedre at spille 1. division end superliga?

Kan du ikke forklare, hvorfor der er nul superliga klubber der ønsker at følge planen: “Lad os rykke ned og komme styrket tilbage”?

Silkeborg har fået et enormt økonomisk boost. Efter Lars Larsens søn har overtaget JYSK har de sponsoreret et nyt stadion og er gået ind som ny hovedsponsor. Papirfabrikken er blevet overdraget gratis til Silkeborg. Hvis du prøver at pudse brillerne, kan du så se andre mulige årsagsforklaringer på Silkeborgs fremgang end “Hold i 1. division kommer altid styrket op i superligaen” teorien?
Det kan give noget tid og ro for både spillere og trænere til at få et spilkoncept op at køre. Dertil kan det give tiltrængt selvtillid at man vinder kampe, i stedet for at spille som en pose nødder og få et par point her og der.

Jeg har ikke skrevet, at hold i første division altid kommer styrket tilbage, ej heller at det er forklaringen på at Silkeborghar udviklet sig som de har. Måske du selv skulle overveje at pudse brillerne.

Desuden er det jo ikke fordi Silkeborg har købt sig til den nuværende succes. Der er ingen SIF spillere vi ikke selv kunne have hentet, udover dem fra deres eget akademi.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 26. okt 2022, 13:00

Ville dette hold kunne klare sig i første division?

Theo
Ludewig - Kramer - Otoa - Poulsen
Noshe - Ferreira - Gustav Dahl - Ross
Ramkilde

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 26. okt 2022, 13:34

jonas386 skrev:
26. okt 2022, 12:58
larsdahl skrev:
jonas386 skrev:

En genopbygning i første division kan måske endda vise sig st være nemmere, og måske vi ligesom SIF kan komme styrket ud af sådan en øvelse selvom det selvfølgelig er jammerligt at skulle spille divisionsfodbold. Det positive kan være, at Thomas Bælum får sparket, og at bestyrelsen ikke gider besvære sig med livet på andenparket.
Det er du simpelthen nødt til at uddybe! Hvordan kan det på nogen som helst måde være bedre at spille 1. division end superliga?

Kan du ikke forklare, hvorfor der er nul superliga klubber der ønsker at følge planen: “Lad os rykke ned og komme styrket tilbage”?

Silkeborg har fået et enormt økonomisk boost. Efter Lars Larsens søn har overtaget JYSK har de sponsoreret et nyt stadion og er gået ind som ny hovedsponsor. Papirfabrikken er blevet overdraget gratis til Silkeborg. Hvis du prøver at pudse brillerne, kan du så se andre mulige årsagsforklaringer på Silkeborgs fremgang end “Hold i 1. division kommer altid styrket op i superligaen” teorien?
Det kan give noget tid og ro for både spillere og trænere til at få et spilkoncept op at køre. Dertil kan det give tiltrængt selvtillid at man vinder kampe, i stedet for at spille som en pose nødder og få et par point her og der.

Jeg har ikke skrevet, at hold i første division altid kommer styrket tilbage, ej heller at det er forklaringen på at Silkeborghar udviklet sig som de har. Måske du selv skulle overveje at pudse brillerne.

Desuden er det jo ikke fordi Silkeborg har købt sig til den nuværende succes. Der er ingen SIF spillere vi ikke selv kunne have hentet, udover dem fra deres eget akademi.
At rykke ned for at komme styrket tilbage er en tåbelig idé.

Hvis AaB rykker ned, så er tid og ro da det sidste de får.
Der vil komme et helt enormt pres for at rykke op igen med det samme, ellers vi det være slut med det AaB, vi kender. Med mindre selvfølgelig der kommer nogen forbi og forærer klubben 100 mio kr.

Vi kommer til at miste millioner i omsætning. Mange millioner. Fra TV penge, sponsorer, tilskuere. Rykker vi ikke op i første forsøg, så er det også slut med solidaritetspengene.

Vores bedste spillere og talenter vil søge væk og vi vil få sværere vil at tiltrække nye.

Listen af klubber der er rykket ud af superligaen for ikke at komme tilbage er lang: B.93, Frem, Esbjerg, Aarhus Fremad, AB, B1909, FC Vestsjælland.

Fremad Amager, Hobro, HB Køge, Vendsyssel, Næstved, Vejle, Hvidovre, Helsingør og SønderjyskE, alle tidligere superliga klubber, kæmper om de to oprykningspladser.
Der er ingen garanti for at AaB kommer ud på toppen som det bedste hold i den flok, hvis vi må sige farvel til vores bedste spillere og ikke kan tiltrække samme kvalitet på grund af vores nye status som divisionshold.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 26. okt 2022, 13:35

larsdahl skrev:
jonas386 skrev:

Nu endelig ikke ødelægge det med for meget logik

Det er mig en gåde nogle kan tro det er en fordel. AaB hænger jo på de dyre kontrakter skal de spillere væk går man glip af transfer da klubber jo godt ved man er lidt på den.

At nogle kan tro man også bare lige rykker op igen er mig også en gåde. AaB er over and done hvis de rykker ned og der ikke kommer en kapital indsprøjtning. Det vil betyde brand udsalg, det vil betyde fyringer i hele organisationen, det er fanme tåbelig at gå og tænke man bare lige tager et år i første div og laver en Silkeborg.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 26. okt 2022, 13:35

Alpa Chino skrev:
26. okt 2022, 13:00

Theo
Ramkilde
Sikkert ja. Men Kramer, Poulsen, ferreia, ross og ludewig tager ikke turen ned i 1 division..

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2022, 13:39

Vores såkaldt bedste spillere er jo ikke deres løn værd. Hvis man kan få dem ud af vagten ved at rykke ned, så kan vi også hurtigere påbegynde en faktisk genopbygning I stedet for konsekvent at lukke huller, og være to skridt bagefter.
Det er mig en gåde nogle kan tro det er en fordel. AaB hænger jo på de dyre kontrakter skal de spillere væk går man glip af transfer da klubber jo godt ved man er lidt på den
Jeg havde helt glemt hvor meget held vi har med at få afskibbet vores dyre profiler på nuværende tidspunkt, og ikke mindst hvor meget held vi har haft med det de sidste 3-5 år :v

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. okt 2022, 14:14

Alpa Chino skrev:

Theo
Ramkilde
Klare sig? Jooe .. Rykke op i superligaen igen? Det tror jeg ikke.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 26. okt 2022, 14:25

jonas386 skrev:
26. okt 2022, 13:39
Vores såkaldt bedste spillere er jo ikke deres løn værd. Hvis man kan få dem ud af vagten ved at rykke ned, så kan vi også hurtigere påbegynde en faktisk genopbygning I stedet for konsekvent at lukke huller, og være to skridt bagefter.
Det er mig en gåde nogle kan tro det er en fordel. AaB hænger jo på de dyre kontrakter skal de spillere væk går man glip af transfer da klubber jo godt ved man er lidt på den
Jeg havde helt glemt hvor meget held vi har med at få afskibbet vores dyre profiler på nuværende tidspunkt, og ikke mindst hvor meget held vi har haft med det de sidste 3-5 år :v
Det kan godt være vi har været dårlige til at sælge imens mulighederne er der. Men rykker vi ned skal de gives væk eller have kæmpe lønninger i første div som vi ikke kan betale.

Andre klubber ved godt vi manglet penge så hvorfor betale den værdi de har i vores regnskab?

At rykke ned bliver døden for det AaB vi kender med mindre der kommer nogle med 100m og lægger sig i kassen så AaB bare kan forsætte uden at skære drastisk ned. Jeg gider ikke engang diskutere det mere for det er sku for dumt at tro det er en fordel

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 26. okt 2022, 14:26

RicoBR02 skrev:
26. okt 2022, 13:35
Alpa Chino skrev:

Theo
Ramkilde
Sikkert ja. Men Kramer, Poulsen, ferreia, ross og ludewig tager ikke turen ned i 1 division..
Et mere realistisk bud ville nok være

Theo
Pallesen - Otoa - Ny/Nadrani - Ahlmann
Noshe - Pedersen - Ny/Dahl - Lucas/Bakiz
Høgh/Ementa - Ramkilde

I tilfælde af nedrykning kan jeg sagtens se os beholde enten Lucas eller Bakiz. Vores backs spiller på sidste vers, så dem er der heller ikke nogen, der kommer til at byde ind på. Nadrani er jeg i tvivl om.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 26. okt 2022, 14:32

Alpa Chino skrev:

Theo
Ramkilde
Nej! De ville rykke ned med et brag.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 26. okt 2022, 14:39

I sidder simpelthen og sammensætter hold til 1 division. Det ser ikke godt ud i øjeblikket, men vi mangler altså at spille 18 kampe. Kom nu lige mand.. :thumbsdown: :thumbsdown:

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 26. okt 2022, 14:48

bedstefar skrev:
26. okt 2022, 14:39
I sidder simpelthen og sammensætter hold til 1 division. Det ser ikke godt ud i øjeblikket, men vi mangler altså at spille 18 kampe. Kom nu lige mand.. :thumbsdown: :thumbsdown:
Nogen skal jo tænke lidt i scenarier når nu bestyrelsen ikke vil..
Tænker dog tror alt der er så professionelle erhvervsfolk der, så de arbejder med en plan b, som de dog ikke kan gå offentligt ud med, Fristrup kom bare til at ligne komiske Ali der.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2022, 15:12

gravballe skrev:
26. okt 2022, 14:25
Det kan godt være vi har været dårlige til at sælge imens mulighederne er der. Men rykker vi ned skal de gives væk eller have kæmpe lønninger i første div som vi ikke kan betale.

Andre klubber ved godt vi manglet penge så hvorfor betale den værdi de har i vores regnskab?

At rykke ned bliver døden for det AaB vi kender med mindre der kommer nogle med 100m og lægger sig i kassen så AaB bare kan forsætte uden at skære drastisk ned. Jeg gider ikke engang diskutere det mere for det er sku for dumt at tro det er en fordel
Hvis vi kunne forære spillere som Fossum væk skal vi da bare gribe chancen. Altså hvilke spillere er det lige du mener andre klubber bare venter på bliver ledige på markedet? Udover Sousa, Kramer og Ross+Sander er der ingen af vores spillere der er interessante for andre superligaklubber. Og de to sidstnævnte kan fint være en del af stammen på et nyt AaB. Omvendt ville jeg nærmest ikke tøve et sekund, hvis jeg kunne sparke Prip ud af klubben i morgen. Det samme gælder Pallesen, det gælder Posavec, det gælder Makaric, det gælder Høgh, det gælder Fossum og det gælder Ementa.

Hvis man ikke tror AaB kan overleve en nedrykning, så bør man nok forberede sig på at klubben er fortid allerede nu. Det virker ikke sandsynligt at det her hold pludselig skulle finde noget der bare minder om superliganiveau.

Hvem er det i øvrigt der skriver, at det kan være en fordel at rykke ned? Jeg skriver at en genopbygning kan være lettere fra 1. Division, hvilket SIF er et fint billede på, men jeg har ikke skrevet det er en fordel at rykke ned, eller at det er noget vi bør foretrække.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 26. okt 2022, 15:26

jonas386 skrev:
26. okt 2022, 15:12
Hvis man ikke tror AaB kan overleve en nedrykning, så bør man nok forberede sig på at klubben er fortid allerede nu. Det virker ikke sandsynligt at det her hold pludselig skulle finde noget der bare minder om superliganiveau.
Det ser ganske rigtigt kritisk ud lige nu, men jeg tror stadig ikke, at vi rykker ned.
Nu er der ikke mange kampe tilbage inden pausen, og så vil vi (især hvis pointhøsten bliver sløj i de sidste 3 kampe) sikkert (forsøge at) forstærke os. Når vi så kommer til foråret, vil det forhåbentlig være et hold i en bedre forfatning end nu, og i slutspillet vil vi også bl.a. møde Horsens to gange.

Træk vejret ind. Det hele ligner lort lige nu, og situationen skal tages meget alvorligt - men det er sgu lige tidligt nok at kaste håndklædet i ringen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 26. okt 2022, 15:31

jonas386 skrev:
gravballe skrev:
26. okt 2022, 14:25

Hvis vi kunne forære spillere som Fossum væk skal vi da bare gribe chancen. Altså hvilke spillere er det lige du mener andre klubber bare venter på bliver ledige på markedet? Udover Sousa, Kramer og Ross+Sander er der ingen af vores spillere der er interessante for andre superligaklubber. Og de to sidstnævnte kan fint være en del af stammen på et nyt AaB. Omvendt ville jeg nærmest ikke tøve et sekund, hvis jeg kunne sparke Prip ud af klubben i morgen. Det samme gælder Pallesen, det gælder Posavec, det gælder Makaric, det gælder Høgh, det gælder Fossum og det gælder Ementa.

Hvem er det i øvrigt der skriver, at det kan være en fordel at rykke ned? Jeg skriver at en genopbygning kan være lettere fra 1. Division, hvilket SIF er et fint billede på, men jeg har ikke skrevet det er en fordel at rykke ned, eller at det er noget vi bør foretrække.
Altså hvis vi skal ud af alle de kontrakter kræver det at de kan ophæves uden yderligere omkostninger.
Derudover skal alle transfersummer/signon fee straks afskrives.
Jeg forudser noget overordentligt smertefuldt som jeg ikke er sikker på vi kan overleve.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 26. okt 2022, 15:33

le Cid skrev:
26. okt 2022, 15:26
jonas386 skrev:
Det ser ganske rigtigt kritisk ud lige nu, men jeg tror stadig ikke, at vi rykker ned.
Nu er der ikke mange kampe tilbage inden pausen, og så vil vi (især hvis pointhøsten bliver sløj i de sidste 3 kampe) sikkert (forsøge at) forstærke os. Når vi så kommer til foråret, vil det forhåbentlig være et hold i en bedre forfatning end nu, og i slutspillet vil vi også bl.a. møde Horsens to gange.

Træk vejret ind. Det hele ligner lort lige nu, og situationen skal tages meget alvorligt - men det er sgu lige tidligt nok at kaste håndklædet i ringen!
Problemet med forstærkning for at redde os er at jeg næsten kun kan se det ske med lejeaftaler og dem har jeg ikke den store fidus til vil bløde for os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. okt 2022, 15:46

Maglau skrev:
26. okt 2022, 15:33
le Cid skrev:
jonas386 skrev:

Problemet med forstærkning for at redde os er at jeg næsten kun kan se det ske med lejeaftaler og dem har jeg ikke den store fidus til vil bløde for os.
Jeg er generelt modstander af lejeaftaler især fordi historikken viser at vi meget sjældent lykkes godt med dem, og fordi de ofte er kortsigtet. Men du har helt ret i at det meget vel kan være måden vi bedst kan forstærke os til vinter. Det skal være spillere vi kan være ret sikre på vil gøre en forskel og hvor vi ved hvad vi får, og så skal vi have bedre styr på spillerens motivation for sagen end vi havde med f.eks. Trajkovski. Kan vi derimod lave en case som vi lavede med Duncan i 2011 så vil det være optimalt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2022, 15:49

Maglau skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:

Tror det bliver en kombi af lejeaftaler og et par fri transfers.
Kan ikke huske om Tim Prica kan hives hjem til vinter? (ham kunne vi virkelig godt bruge pt.)
Mon Kaufmann er i spil på leje?
Kan Hamrén tiltrække noget svensk erfaring og klasse?

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 26. okt 2022, 15:57

jonas386 skrev:

Du skriver flere gange, og seneste i det citerede indlæg:
“en genopbygning kan være lettere fra 1. Division”.
Hvis det ikke er synonymt med: “Hvis man skal genopbygge, så kan det være en fordel at være i 1. division “, så forstår jeg ikke, hvad du mener med den citerede sætning.

Det er da den yderste grad af ordkløveri, hvis du ikke acceptere at “noget er lettere” og “være en fordel” har samme betydning.

Og nej, hvis AaB ønsker at etablere sig permanent i top
6 i superligaen på sigt, så bliver det ikke lettere, hvis vi spiller sæson 23/24 i 1. division.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 26. okt 2022, 16:06

Hanga skrev:
26. okt 2022, 15:46
Maglau skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:

Jeg er generelt modstander af lejeaftaler især fordi historikken viser at vi meget sjældent lykkes godt med dem, og fordi de ofte er kortsigtet. Men du har helt ret i at det meget vel kan være måden vi bedst kan forstærke os til vinter. Det skal være spillere vi kan være ret sikre på vil gøre en forskel og hvor vi ved hvad vi får, og så skal vi have bedre styr på spillerens motivation for sagen end vi havde med f.eks. Trajkovski. Kan vi derimod lave en case som vi lavede med Duncan i 2011 så vil det være optimalt.
Jo med alt det positive vi kan huske om Duncan lejemålet og lidt den legende status han fik i “opturen” - så var vi stadig kun et Tim janssen mål fra at rykke ned.
Jeg frygter at skulle sætte min lid til et par lejespillere der skal redde os - tror ikke helt på det :@
AaB - BIF 13/4 2014

Låst