Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af bonanza » 15. nov 2022, 17:00

Bisgaard skrev:
15. nov 2022, 16:38
Nu lød det så flot i medierne forleden dag at AaB var klar til at bruge 10 mill. på nye spillere for at sikre overlevelse. Til sammenligning så har FCM i dag brugt 30 mill på en spiller.... Hold nu op hvor er vi da bare blevet kørt langt bag ud af dansen...... For 10 mill kan vi måske få 2 mere ala Kasper Høgh, en Posavec samt en ny Pallesen :(
Det er vel relativt nemt at forstærke truppen. I det vindue hvor vi lejede Lumb og Duncan, havde de to aftaler en stor betydning isoleret.

Vi har brug for at hente en angriber og en midtbane, evt. en midterforsvar medmindre vi kan nøjes med hagelskjær. Vi skal også have afhændet problem-spillere og nogle af de mange utilstrækkelige angribere som vi svømmer rundt i.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 15. nov 2022, 17:09

Hent Rinne og Thelander hjem i 6 måneder.
Så klon og foryng Solbakken og Strandli, så skulle den være klaret.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. nov 2022, 17:19

Bisgaard skrev:
15. nov 2022, 16:38
Nu lød det så flot i medierne forleden dag at AaB var klar til at bruge 10 mill. på nye spillere for at sikre overlevelse. Til sammenligning så har FCM i dag brugt 30 mill på en spiller.... Hold nu op hvor er vi da bare blevet kørt langt bag ud af dansen...... For 10 mill kan vi måske få 2 mere ala Kasper Høgh, en Posavec samt en ny Pallesen :(
Nu er FCM i en anden kategori, jeg anskuer det sådan at vi har rigtig mange penge at bruge i forhold til AC Horsens som må være det hold som vi først og fremmest skal sigte efter at overhale.
Vi har penge det har AC Horsens ikke, så må tiden vise om det er penge eller kontinuitet som bedst kan betale sig

Rac
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Steve Olfers

Indlæg af Rac » 15. nov 2022, 17:46

10 mil. rækker formentlig ikke til de store transfers, men måske kan der hives nogle "profiler" til klubben på halvårlige lejeaftaler.
Duncan, Lumb og Augo var jo alle spillere der havde bevist sig i Superligaen, og som manglede spilletid i udlandet. Jeg har ikke lige nogle navne på tungen, men det er vel noget i den retning som der er brug for.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. nov 2022, 18:03

10m rækker næppe til de 3 klasse spillere der er behov for. Men viser også meget godt hvor langt væk AaB er efterhånden.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 15. nov 2022, 18:24

gravballe skrev:
15. nov 2022, 18:03
10m rækker næppe til de 3 klasse spillere der er behov for. Men viser også meget godt hvor langt væk AaB er efterhånden.
Men AaB har ALDRIG brugt store beløb på den måde.
Men har som regel lykkes med et ret godt hold, og hentet rigtig gode spillere og profiler. Bare Ik LIIIGE de sidste år.

Tror altså vi når et pænt stykke for de 10 mill.
Tror Hamrén får rigtig rigtig stor betydning i tiltrækningskraft.
Højst sandsynligt på korte kontrakter men med option på mere hvis alt bliver godt :aabfan:

Tror ik vi skal underkende Hamréns tilstedeværelse, og er ret sikker på han kommer til at deltage VOLDSOMT aktivt i samtaler osv og tage kontakten osv helt fra starten af.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 15. nov 2022, 21:30

Mr Gold skrev:
15. nov 2022, 18:24
gravballe skrev:
15. nov 2022, 18:03
Men AaB har ALDRIG brugt store beløb på den måde.
Men har som regel lykkes med et ret godt hold, og hentet rigtig gode spillere og profiler. Bare Ik LIIIGE de sidste år.

Tror altså vi når et pænt stykke for de 10 mill.
Tror Hamrén får rigtig rigtig stor betydning i tiltrækningskraft.
Højst sandsynligt på korte kontrakter men med option på mere hvis alt bliver godt :aabfan:

Tror ik vi skal underkende Hamréns tilstedeværelse, og er ret sikker på han kommer til at deltage VOLDSOMT aktivt i samtaler osv og tage kontakten osv helt fra starten af.
Jeg synes det er voldsomt problematisk uden en sportslig ledelse at skulle bruge så mange penge.
Jeg tvivler på Bælum kan gøre det bedre end Inge og Hamren er jo træner og har ikke været i klubfodbolden siden 2010 med undtgelse af, et halvt år i Sydafrika i 2018 som sportsdirektør og tre måneder som rådgiver i Örgryta i 2017. Det er jo ikke just noget der tilsiger, at Hamren har know-how i at agere på transfermarkedet.
Så har vi Jim og hans hjemmebyggede datasystem der har givet os Høgh og Hagelskjær.
Der skal handles, men jeg har svært ved at se de mennesker der skal handle har kompetencerne eller, at vi er attraktive for de spillere vi har brug for.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 12:46

Thelander ind til forsvaret.
Salétros, Mistrati eller evt. Milos Jojic (tidl. Partizan) ind til den centrale midtbane.
C. Nyman, J. Larsson eller Grønning ind til angrebet.

Derudover er der disse spillere, som muligvis kunne være interessante:
N. Bahoui (fri transfer fra AIK), kan spille kant og angriber.
Marcus Antonsson - IFK Vaärnamo
Emil Berggreen - Sønderjyske
I. Matthew, 6´er fra Lillestrøm (såfremt Pedro bliver solgt imod forventningerne).

Jeg har en forventning om, at Hamrén ønsker en hurtig angriber på toppen, men er ikke helt sikker på dette.
Og så er det altså bare frem over isen og score nogle mål. Vi trænger til sejre - ikke uafgjorte kampe.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 16. nov 2022, 12:59

Nej det er noget kaotisk, at der slet ikke er tegn på, at der skal ansættes en ny sportschef inden det kommende vindue.

Der skal helt sikkert satses på etablerede navne, men uanset så er det jo umuligt at hente en profil som ikke bakser med et eller andet. F.eks. manglende spilletid i hele efteråret. Derfor bliver det også et spørgsmål, hvor lang tid det vil tage, før sådan en type spiller er tilbage i kampform. Horsens hentede Makienok kort før seneste transfervindue lukkede, men han har jo ikke været i nærheden af at blive en profil for dem. Og det vil vel ellers være den slags spillere man kan håbe på at hente i det kommende vindue. Etablerede danske spillere, som ikke længere kan komme på deres hold i udlandet.

Kan nogen komme med en liste over muligheder? (Kan nu se at FiDEL har nogle forslag). Thelander har jo været nævnt. Kunne Lasse Vigen være en mulighed? Han er lidt en marginalspiller i Belgien (startet i 7 ud af 17 kampe og udskiftet i dem alle) og har udløb til sommer. 28 år.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 13:16

SteenA skrev:
16. nov 2022, 12:59
Nej det er noget kaotisk, at der slet ikke er tegn på, at der skal ansættes en ny sportschef inden det kommende vindue.

Der skal helt sikkert satses på etablerede navne, men uanset så er det jo umuligt at hente en profil som ikke bakser med et eller andet. F.eks. manglende spilletid i hele efteråret. Derfor bliver det også et spørgsmål, hvor lang tid det vil tage, før sådan en type spiller er tilbage i kampform. Horsens hentede Makienok kort før seneste transfervindue lukkede, men han har jo ikke været i nærheden af at blive en profil for dem. Og det vil vel ellers være den slags spillere man kan håbe på at hente i det kommende vindue. Etablerede danske spillere, som ikke længere kan komme på deres hold i udlandet.

Kan nogen komme med en liste over muligheder? (Kan nu se at FiDEL har nogle forslag). Thelander har jo været nævnt. Kunne Lasse Vigen være en mulighed? Han er lidt en marginalspiller i Belgien (startet i 7 ud af 17 kampe og udskiftet i dem alle) og har udløb til sommer. 28 år.
Jeg er helt enig i, at man bør satse på etablerede navne. F.eks. vil jeg hellere have Grønning end en ukendt Kroat eller Costa Ricaner. Grønning vil også have den ekstra motivation, da han er tidligere AaB´er.

Håber Hamrén kan tiltrække f.eks. svenske Christoffer Nyman, som ligner en type vi kan bruge. Bevægelig, men samtidig god i boksen. Vi skal op på den hylde for at kunne redde os.

Og en anden ting; Jeg giver ikke en skid for Jims scouting/datasystem. Det har givet os nada, indtil videre. En kæmpe joke!

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 16. nov 2022, 13:35

FIDEL skrev:
16. nov 2022, 13:16
Jeg er helt enig i, at man bør satse på etablerede navne. F.eks. vil jeg hellere have Grønning end en ukendt Kroat eller Costa Ricaner. Grønning vil også have den ekstra motivation, da han er tidligere AaB´er.
Men hvor meget fodbold har Grønning spillet det seneste år? Og hvorfor skulle AGF slippe ham til en nedrykningskonkurrent få måneder efter at de har hentet ham? Altså, der er muligvis den der frikøbsklausul, men kan pengene ikke bruges bedre/mere sikkert end det?

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 16. nov 2022, 13:46

SteenA skrev:
16. nov 2022, 13:35
FIDEL skrev:
Men hvor meget fodbold har Grønning spillet det seneste år? Og hvorfor skulle AGF slippe ham til en nedrykningskonkurrent få måneder efter at de har hentet ham? Altså, der er muligvis den der frikøbsklausul, men kan pengene ikke bruges bedre/mere sikkert end det?
:thumbsdown: NEJ TAK til Onkrel Grønning!.
der er ikke plads til flere griske nulboner!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 13:47

SteenA skrev:
FIDEL skrev:
Jo, pengene kan bruges bedre, men som en back-up plan, hvis andre emner ikke lykkes. Men jeg medgiver gerne, at 4 mill. kr. er lige i overkanten for Grønning. Jeg mærker bare lidt desperation efterhånden, så det er godt, at jeg ikke er ny sportschef.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 16. nov 2022, 13:59

FIDEL skrev:
16. nov 2022, 13:47
SteenA skrev:
FIDEL skrev:
Jo, pengene kan bruges bedre, men som en back-up plan, hvis andre emner ikke lykkes. Men jeg medgiver gerne, at 4 mill. kr. er lige i overkanten for Grønning. Jeg mærker bare lidt desperation efterhånden, så det er godt, at jeg ikke er ny sportschef.
Ja, 4 mio er meget for en back-up plan, hvis vi så også stadig skal hente en angriber, der skal være den primære plan. Men AaB har jo et spillerbudget som burde tilsige at der skulle være råd til to kvalitetsangribere. Lige nu er det bare uoverskueligt at kunne få råd til at hente én.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 14:11

SteenA skrev:
16. nov 2022, 13:59
FIDEL skrev:
16. nov 2022, 13:47
SteenA skrev:
FIDEL skrev:
Ja, 4 mio er meget for en back-up plan, hvis vi så også stadig skal hente en angriber, der skal være den primære plan. Men AaB har jo et spillerbudget som burde tilsige at der skulle være råd til to kvalitetsangribere. Lige nu er det bare uoverskueligt at kunne få råd til at hente én.
No worries! Hvis vi får problemer med at tiltrække gode spillere, så ringer Inge bare til sin gode ven, Fredrik Risp. Han har bl.a. Per Frick og Mix Diskerud i stalden :money: :@

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 14:15

Mohamed Buya Turay har heller ikke ligefrem brændt Allsvenskan af, efter han kom til fra Kina. Måske kan han lejes.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 16. nov 2022, 14:36

at foreslå Grønning som seriøst bud på en forstærkning, er simpelthen en joke .. men så ved man da nivuet er lagt her inde, og så hvis folk ønsker sig den slags spillere, så siger det sku alt om hvor AaB er..... Manden har intet vist i AGF, viste noget i glimt i viborg, men var ikke nogen åbenbaring...

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 14:49

gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:36
at foreslå Grønning som seriøst bud på en forstærkning, er simpelthen en joke .. men så ved man da nivuet er lagt her inde, og så hvis folk ønsker sig den slags spillere, så siger det sku alt om hvor AaB er..... Manden har intet vist i AGF, viste noget i glimt i viborg, men var ikke nogen åbenbaring...
Ja, det siger helt klart noget om hvor AaB er. Vi ligger til nedrykning, og kan ikke vælge og vrage!

Grunden til jeg nævner Grønning er:
1. Vi var ude efter at hente ham for nyligt.
2. Vi ved hvad vi får ift. en udlænding, der først skal falde til i land og by evt. med sin familie osv.
3. Grønning vil have motivationen til at redde sin gamle klub, og kender mange i klubben og byen.
4. Back-up plan, hvis andre mere tiltrækkende angribere ikke landes.
5. Hvis han havde braget igennem i ågf ville vi jo ikke kunne hente ham (sandsynligvis).

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 16. nov 2022, 14:51

FIDEL skrev:
16. nov 2022, 14:49
gravballe skrev:
Ja, det siger helt klart noget om hvor AaB er. Vi ligger til nedrykning, og kan ikke vælge og vrage!

2. Vi ved hvad vi får ift. en udlænding, der først skal falde til i land og by evt. med sin familie osv.
3. Grønning vil have motivationen til at redde sin gamle klub, og kender mange i klubben og byen.
5. Hvis han havde braget igennem i ågf ville vi jo ikke kunne hente ham (sandsynligvis).
1: ja det forstod jeg heller ikke meget af
2: true men han er virkelig ikke så god som folk gør ham til.
3: måske men hvis evner ikke er der, så nytter det jo ikke
4: fair nok dog dyr
5: true

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 14:56

gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:51
FIDEL skrev:
16. nov 2022, 14:49
gravballe skrev:

1: ja det forstod jeg heller ikke meget af
2: true men han er virkelig ikke så god som folk gør ham til.
3: måske men hvis evner ikke er der, så nytter det jo ikke
4: fair nok dog dyr
5: true
Jeg synes 4 mio. kr. er i overkanten for ham, men han har jo altså nogle fine kvaliteter i boksen og kan ovenikøbet bidrage med et godt presspil og løbevillighed.

Jeg håber naturligvis mere på en Christoffer Nymann eller Leke James, men de gider sgu nok ikke til AaB.

Hvem ser du gerne vi henter?

Låst