Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
SteenA
1. div
1. div

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af SteenA » 16. nov 2022, 15:04

gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:51
FIDEL skrev:
16. nov 2022, 14:49
gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:36
at foreslå Grønning som seriøst bud på en forstærkning, er simpelthen en joke .. men så ved man da nivuet er lagt her inde, og så hvis folk ønsker sig den slags spillere, så siger det sku alt om hvor AaB er..... Manden har intet vist i AGF, viste noget i glimt i viborg, men var ikke nogen åbenbaring...
Ja, det siger helt klart noget om hvor AaB er. Vi ligger til nedrykning, og kan ikke vælge og vrage!

Grunden til jeg nævner Grønning er:
1. Vi var ude efter at hente ham for nyligt.
2. Vi ved hvad vi får ift. en udlænding, der først skal falde til i land og by evt. med sin familie osv.
3. Grønning vil have motivationen til at redde sin gamle klub, og kender mange i klubben og byen.
4. Back-up plan, hvis andre mere tiltrækkende angribere ikke landes.
5. Hvis han havde braget igennem i ågf ville vi jo ikke kunne hente ham (sandsynligvis).
1: ja det forstod jeg heller ikke meget af
2: true men han er virkelig ikke så god som folk gør ham til.
3: måske men hvis evner ikke er der, så nytter det jo ikke
4: fair nok dog dyr
5: true
Problemet er stadig, at man henter en spiller langt fra kampform.

En anden ting, som er svær at abstrahere fra, nu hvor der tales om back-up planer, der skal aktiveres til sidst i vinduet, er at de profiler man håber på at hente nok også vil have AaB som en back-up plan. Det betyder at hele januar går med at vente på de forstærkninger, som så - med lidt held - lander i starten af februar. Det gør bare at det bliver endnu mere presset at få noget spillet sammen til den 17. februar, når turneringen starter igen med en meget vigtig kamp hjemme mod AGF.

Det vil være virkelig vigtigt (og svært) at lande et par forstærkninger allerede i starten af januar.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2022, 15:16

SteenA skrev:
16. nov 2022, 15:04
gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:51
FIDEL skrev:
16. nov 2022, 14:49
gravballe skrev:
16. nov 2022, 14:36
at foreslå Grønning som seriøst bud på en forstærkning, er simpelthen en joke .. men så ved man da nivuet er lagt her inde, og så hvis folk ønsker sig den slags spillere, så siger det sku alt om hvor AaB er..... Manden har intet vist i AGF, viste noget i glimt i viborg, men var ikke nogen åbenbaring...
Ja, det siger helt klart noget om hvor AaB er. Vi ligger til nedrykning, og kan ikke vælge og vrage!

Grunden til jeg nævner Grønning er:
1. Vi var ude efter at hente ham for nyligt.
2. Vi ved hvad vi får ift. en udlænding, der først skal falde til i land og by evt. med sin familie osv.
3. Grønning vil have motivationen til at redde sin gamle klub, og kender mange i klubben og byen.
4. Back-up plan, hvis andre mere tiltrækkende angribere ikke landes.
5. Hvis han havde braget igennem i ågf ville vi jo ikke kunne hente ham (sandsynligvis).
1: ja det forstod jeg heller ikke meget af
2: true men han er virkelig ikke så god som folk gør ham til.
3: måske men hvis evner ikke er der, så nytter det jo ikke
4: fair nok dog dyr
5: true
Problemet er stadig, at man henter en spiller langt fra kampform.

En anden ting, som er svær at abstrahere fra, nu hvor der tales om back-up planer, der skal aktiveres til sidst i vinduet, er at de profiler man håber på at hente nok også vil have AaB som en back-up plan. Det betyder at hele januar går med at vente på de forstærkninger, som så - med lidt held - lander i starten af februar. Det gør bare at det bliver endnu mere presset at få noget spillet sammen til den 17. februar, når turneringen starter igen med en meget vigtig kamp hjemme mod AGF.

Det vil være virkelig vigtigt (og svært) at lande et par forstærkninger allerede i starten af januar.
Ja, det er rigtigt, og derfor er det ikke ubetydeligt om vi fx. kan få en Grønning tidligt i vinduet, eller vi må vente til februar med at hente en større lottokupon. I det tilfælde vil jeg sgu helst have Grønning.

Men altså, jeg er sikker på, at AaB vil smide op til 1-1,5 mio. euro på en ny angriber, så man går selvfølgelig efter højere kvalitet end Grønning.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 16. nov 2022, 15:23

https://fotbolltransfers.com/nyheter/up ... ing/161209

Nogen der kender manden? Står at danske klubber skulle ha interesse.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 16. nov 2022, 17:51

Til central midt tænker jeg måske AC fra Malmö kunne være et rigtig godt bud.
Rygterne går på han gerne vil til Danmark igen (sikkert noget med børn i skolealder)

TnAab
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Prica

Indlæg af TnAab » 16. nov 2022, 18:08

Hvis nu Bælum kunne få opbygget et ok forhold til Randers igen så kunne Alhaji Kamara være et godt bud lidt i overskud i Randers men garant for mål, asist og fight og skabe plads til Ramkilde

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2022, 18:09

hje1980 skrev:
16. nov 2022, 17:51
Til central midt tænker jeg måske AC fra Malmö kunne være et rigtig godt bud.
Rygterne går på han gerne vil til Danmark igen (sikkert noget med børn i skolealder)
Ville være en ønskespiller, men tror desværre ikke den er mulig. Han er Sjællænder og vil sikkert gerne tæt på familien. Derudover har han gode relationer til både Lyngby og FCN.
Kunne egentlig godt se hans personlighed gøre, at han tog hjem til Lyngby og sikker på FCN ville være der for at få ham som en de unge kan læne sig opad. Derudover ville BIF svinene sikkert kunne smide mere end os.
RAUS RAUS SSE!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 16. nov 2022, 18:54

Rygterne siger at Thelander lander i AaB fredag… er ved at tjekke om der er hold i det.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 16. nov 2022, 20:31

hje1980 skrev:Rygterne siger at Thelander lander i AaB fredag… er ved at tjekke om der er hold i det.
Kan han signes før vinduet åbner i januar?

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. nov 2022, 20:50

Lyfe skrev:
hje1980 skrev:Rygterne siger at Thelander lander i AaB fredag… er ved at tjekke om der er hold i det.

Vi kan sagtens lave aftalen før vinduet åbner, han kan blot ikke formelt skifte før.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 16. nov 2022, 20:51

Lyfe skrev:
16. nov 2022, 20:31

Tror sagtens han kan signes og offentliggøres, men altså først tiltræde når vinduet åbner.

Fedt hvis man kan få ham på plads relativt hurtigt og få en sand leder tilbage der kender klubben.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2022, 22:29

emenike skrev:
16. nov 2022, 20:51
Lyfe skrev:
16. nov 2022, 20:31

Tror sagtens han kan signes og offentliggøres, men altså først tiltræde når vinduet åbner.

Fedt hvis man kan få ham på plads relativt hurtigt og få en sand leder tilbage der kender klubben.
Var klubberne enige kunne han vel for så vidt godt træne med allerede nu, men ikke komme i kamp før til foråret selvfølgelig.
RAUS RAUS SSE!

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 17. nov 2022, 09:05

dette transfervindue er så afgørende og jeg håber Bælum holder ord med en til Hver kæde

til Forsvaret vil en Thelander være rigtig god signing. leder og en der kan råbe op i omklædningsrummet

til Angrebet en Zohore (han er stor og stærk og kan være en spændende makker til Ramkilde) eller en ældre svensk/norsk angriber.

til Midtbanen kunne et frækt bud være Lasse Vigen, eller en Skandinavisk spiller. men her er mit kendskab ikke helt godt nok.

kom så Bælum og AaB de spiller skal gerne være på plads hurtigt i det kommende transfer vindue :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. nov 2022, 10:33

Bros skrev:
17. nov 2022, 09:05
dette transfervindue er så afgørende og jeg håber Bælum holder ord med en til Hver kæde

til Forsvaret vil en Thelander være rigtig god signing. leder og en der kan råbe op i omklædningsrummet

til Angrebet en Zohore (han er stor og stærk og kan være en spændende makker til Ramkilde) eller en ældre svensk/norsk angriber.

til Midtbanen kunne et frækt bud være Lasse Vigen, eller en Skandinavisk spiller. men her er mit kendskab ikke helt godt nok.

kom så Bælum og AaB de spiller skal gerne være på plads hurtigt i det kommende transfer vindue :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Zohore er et godt bud, men ved ikke hvordan det har været med skaderne de seneste år.
Til midtbanen er jeg næsten lidt ligeglad med spillertypen. Det handler næsten lige så meget om personlighedstypen
Jeg så gerne en moderne Morten Karlsen der kommer med 100% og skubber til alle de komfortable curlingbørn vi har rendende. En der er ligeglad med , at Lucas Andersen er Lucas Andersen og forlanger 110% af ham.

Jeg er dog ikke sikker på jeg synes det er gjort med tre mand. Jeg synes måske også der bør ske noget på højrebacken. Ludeweig er ikke noget defensivt monster og Pallesen er ikke en gang middelvare. Jeg så også gerne, at der ageres på den plads.

Udover vores chef på midtbanen vil jeg derudover gerne have en fremadrettet central midtbanespiller der kan være med til at sætte spillet. Lucas og Fossum dur slet ikke som 8'ere, Pedro er ikke en leder og Højholt/Jeppe P er miles away fra at være noget der er med til at redde os. Ham Saletros er sikkert et fornuftigt bud.

Jeg ville nok egentlig også gerne gøre noget ved vores kantmix. Sousa og Bakiz har jo leveret Ok output, men de er jo ikke de spillere der er konsistente i kampene eller er aktive hele tiden. Jeg tror også, at vi i den nuværende situation kunne have godt af en anden lidt anden kanttype. Den bedste type på det jeg gerne vil have er nok Mattias Jonsson der var i BIF, som både kunne spille fodbold, men også knoklede samtlige 90 og havde kæmpe vinderattitude. Skal der ske noget på kanterne kræver det dog nok også, at Prip, Sousa eller Bakiz ryger ud.

Endelig skal der ryddes op. Makaric skal ud med mindre han tager sig totalt sammen og vi vælger en stil han passer til.
Posavec bør allerede nu samme vej og så bør vi signe Linner på en permanent deal i stedet.
Nadrani skal ud - det giver sig selv.
Derudover bør vi se om vi kan rydde op i det offensive fyld. Jeg så gerne, at Ementa eller Høgh forlader os til vinter - helst begge da ingen af dem har Superliganiveau. Det vil dog nok også betyde, at vi får brug for en ektra angriber - der er intet logisk der tilskriver en skadesfri sæson til Ramkilde som gør han er en stabil reserve at have rendende. Ramkilde bør af samme grund max være reserve når vi starter foråret.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. nov 2022, 10:37

hje1980 skrev:
16. nov 2022, 18:54
Rygterne siger at Thelander lander i AaB fredag… er ved at tjekke om der er hold i det.
Spændende! Håber virkelig vi lander ham. Tror “kun” det er en lejeaftale, men det kan også være afgørende hvis vi skal kæmpe os over stregen.

Har@baresi eller@Moen noget indsigt i hvad der sker på de indre transferlinjer?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Rac
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Steve Olfers

Indlæg af Rac » 17. nov 2022, 11:32

Thelander er profilen på det vi mangler. En proven spiller, som kender Superligaen og kan levere fra dag 1. Det vil være fantastisk hvis rygtet er sandt, og så må vi leve med at det kun er frem til sommer.
Dette transfervindue bliver nok ikke synderligt fremsynet alligevel, da det ultimative mål på kort sigt er at forhindre nedrykning.

Det bliver straks værre at finde en lignende spiller i de 2 forreste kæder.. Måske der dukker noget interessant op i Jims datasystem.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. nov 2022, 11:38

Rac skrev:
17. nov 2022, 11:32
Thelander er profilen på det vi mangler. En proven spiller, som kender Superligaen og kan levere fra dag 1. Det vil være fantastisk hvis rygtet er sandt, og så må vi leve med at det kun er frem til sommer.
Dette transfervindue bliver nok ikke synderligt fremsynet alligevel, da det ultimative mål på kort sigt er at forhindre nedrykning.

Det bliver straks værre at finde en lignende spiller i de 2 forreste kæder.. Måske der dukker noget op interessant i Jims datasystem.
Tror ikke der findes én eneste AaB fan, som tror på, at Jims datasystem giver noget som helst værdi. Det har indtil videre været varm luft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. nov 2022, 11:42

Rac skrev:

Det bliver straks værre at finde en lignende spiller i de 2 forreste kæder.. Måske der dukker noget op interessant i Jims datasystem.
Det er vel ikke just interessant i datasystemet vi har brug for. Det har givet os Kapper the Rapper og Hagelskjær
Mht. angriberen vil jeg gerne smide Helenius ind. Han bør kunne købes indenfor de rammer man vil smide her i vinduet, han er en af vores egne og har så vidt jeg ved stadig kærlighed til klubben, er erfaren og proven på et niveau hvor han er anfører og han er i en god tilstand.
Derudover betaler AaB sikkert mere i løn end SIF.
Helenius vil derudover give os noget presence i boksen.

Malmö AC som nogen nævner ville også være en rigtig type, men den tror jeg til gengæld ikke på er realistisk.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. nov 2022, 11:51

Jakobsen skrev:
17. nov 2022, 11:42
Rac skrev:

Det er vel ikke just interessant i datasystemet vi har brug for. Det har givet os Kapper the Rapper og Hagelskjær
Mht. angriberen vil jeg gerne smide Helenius ind. Han bør kunne købes indenfor de rammer man vil smide her i vinduet, han er en af vores egne og har så vidt jeg ved stadig kærlighed til klubben, er erfaren og proven på et niveau hvor han er anfører og han er i en god tilstand.

Malmö AC som nogen nævner ville også være en rigtig type, men den tror jeg til gengæld ikke på er realistisk.
Helenius er et godt bud, men spørgsmålet er hvilken type Hamrén ønsker på toppen. Jeg tror han vægter fart og dybdeløb højt, og det er netop ikke Helenius´ styrker. Men vi kunne bestemt godt bruge hans type til at linke op med vores teknikere, blik for medspillerne, gode afslutninger, fin teknik, afslutningsevner samt en fin fysik.

Jeg håber satanedme ikke, at Hamrén kommer til at parkere bussen i de fleste resterende kampe for at fedte et resultat hjem. Med de spillere vi har i fx. Lucas, Sousa, Prip, Bakiz, Poulsen, Ludewig så skal vi sgu frem over isen og skabe overtal samt målchancer. Vi kan kun bruge sejre nu - ikke tætte uafgjorte resultater.

Efter min mening skal der hentes minimum 1 central midt med blik for spillet, teknik og overblik. Én som kan spille bold med Lucas og de andre i offensiven. Lucas skal vi nemlig have i gang. Han skal finde spilleglæden igen, og det sker altså ikke ved at parkere bussen imo. Så bruger han sin energi på løb og pres. Vi skal have fat i kuglen.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 17. nov 2022, 12:12

Mads Albæk vil gerne væk fra Sønderjyske. Jeg synes vi skal signe ham OG en ny 8´er. Dette fordi bredden på vores centrale midtbane består af spillere, der enten ikke har niveau til superligaen eller ikke har været i god form i næsten 1 år.
Endvidere får Pedro karantæne engang imellem, så Albæk tror jeg kunne blive et billigt supplement til vores trup. Han har ovenikøbet noget lederskab over sig.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 17. nov 2022, 12:13

FIDEL skrev:
17. nov 2022, 11:51
Jakobsen skrev:
17. nov 2022, 11:42
Rac skrev:

Helenius er et godt bud, men spørgsmålet er hvilken type Hamrén ønsker på toppen. Jeg tror han vægter fart og dybdeløb højt, og det er netop ikke Helenius´ styrker. Men vi kunne bestemt godt bruge hans type til at linke op med vores teknikere, blik for medspillerne, gode afslutninger, fin teknik, afslutningsevner samt en fin fysik.

Jeg håber satanedme ikke, at Hamrén kommer til at parkere bussen i de fleste resterende kampe for at fedte et resultat hjem. Med de spillere vi har i fx. Lucas, Sousa, Prip, Bakiz, Poulsen, Ludewig så skal vi sgu frem over isen og skabe overtal samt målchancer. Vi kan kun bruge sejre nu - ikke tætte uafgjorte resultater.

Efter min mening skal der hentes minimum 1 central midt med blik for spillet, teknik og overblik. Én som kan spille bold med Lucas og de andre i offensiven. Lucas skal vi nemlig have i gang. Han skal finde spilleglæden igen, og det sker altså ikke ved at parkere bussen imo. Så bruger han sin energi på løb og pres. Vi skal have fat i kuglen.
Uanset at Helenius stadig måtte have følelser for AaB, kan jeg ikke se ham som et realistisk bud. Kontrakt til 2024, er anfører i SIF og i sommervinduet forlangte de op mod 15 mio. kr. for ham. Han har vel også flere gange talt om igen at prøve udlandet, hvis han skal videre.

Låst