Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
bonanza skrev: ↑13. dec 2022, 08:53
raekkeettre skrev: ↑12. dec 2022, 23:05
R Rosenberg skrev: ↑12. dec 2022, 21:22
raekkeettre skrev: ↑12. dec 2022, 20:10
Hanga skrev: ↑12. dec 2022, 19:14
raekkeettre skrev: ↑12. dec 2022, 17:42
Det vil jeg rigtig gerne, men over 2 års fuckup og nu snakker vi om salg er det bedste i verden....og eneste måde ud af det her på. Det er sgu sørgeligt. Hvis vi lå nummer 5-6 som vi jo altid mere eller mindre har gjort, ville vi snakke om den uduelige bestyrelse...men lige nu er der kun et salg som åbenbart dur....2 års fuckup har bragt os her. Ikke let for mig bare at slippe, det et sgu trist.....
Hold nu op.
Det er jo ikke 2 års deroute der gør at vi i dag søger investorer. Det er manglende udvikling af forretningen AaB og en sportslig nedadgående kurve der har kørt lige siden 2014. Jeg er helt med på meget af kritikken om Inge, men det er useriøst at gøre ham til hovedmanden bag vores situation. Faktum er at bestyrelsen og den ansvarlige direktør ikke har evnet at løfte AaB i en tid hvor konkurrenterne har løftet sig. Det er sku ikke kun på banen at AaB har fejlet, det er i høj grad også i den kommercielle afdeling. Uanset om AaB lå til i den bedre halvdel af tabellen lige nu har vi brug for både kapital og knowhow udefra, det har været åbenlyst længe.
Men det er jo netop det jeg skriver, at det er på bestyrelsesgangen...at vores fokus havde været hvis vi ikke lå til nedrykning. Jeg er stadigvæk af den overbevisning at med de rigtige folk i bestyrelsen og som ledende medarbejder, at AaB ville have været et meget meget bedre sted. Det er jo ikke millioner på millioner udefra der har gjort at andre klubber har overhalet os, det er fordi de har været smartere end os. Jeg har i mange år, og langt flere end de sidste 2 år været kritisk overfor bestyrelsen. Men ene og alene Inge har jo nærmest gjort at eneste udvej er nu et salg....fordi vi ligger der hvor vi gør, har vi nu ikke bare inkompetence I bestyrelsen men også tiden imod os.
Hold nu op.
AaB har været til salg i mange år. I sommeren 2020 fik man også en henvendelse, som man kiggede på - da havde Inge altså været der i 3 måneder - han var vel knap kommet til klubben endnu.
Ja, Inge og AaB var ikke et godt match generelt set. Ja, det er godt, at deres veje skiltes. Men altså, din evne til at få Inge ind over al ting, så det passer ind i dit narrativ, begynder efterhånden at ligne noget, der godt kunne være behandlingskrævende.
Alle er til salg, vi er en aktieselskab. Derfor behøver vi ikke at VÆRE til salg. Stop nu med dit evige personfnidder. Snak ordenligt, og hvis du mener et salg er i og ååå så godt så er det fint, jeg er imod det, og vil altid være det, fordi nogle tror det er den nemme løsning. Og ja vi ligger nummer 11 til nedrykning med en klub i total kaos, gu fanden er ja da træt af IAO og har været det fra day 1....og nu har afleveret os sammen med den inkompetente bestyrelse i en position hvor salg måske er eneste udvej.....det er jeg pisse træt af ja. Men opfør dig nu ordentligt, det er vel det mindste vi kan kræve her inde.
Hvordan har du det så med de tidligere bestyrelser? Den nuværende, har ikke meget mere end halvanden sæson på bagen i den nuværende konstellation.
Den største fejl AaB har lavet var uden sammenligning sammenlægningen af hockey, fodbold og håndbold, og selvfølgelig football College lokalerne. Det er dårligt forvaltede midler fra europæisk gruppespil. Sportsdirektører, trænere og transfers er bare mindre detaljer, som man forholdsvist hurtigt kunne rette op på.
Det jeg siger er, bestyrelsen i AaB har lavet et hav af fejl igennem tiden. Hvorfor er lige den nuværende bestyrelse værre eller bedre end de tidligere?
Lige nu er de berømte lokaler og college jo faktisk nogle ting der i mine øjne viser en smule strategisk visioner, at vi så vist nok ramlede ind i 2008/2009 hvor der var en finansiel krise er bare uheldigt....jeg mener bare vis dog nogle nosser og giv os alle en vision som vi og alle omkring AaB tror på,. Jeg er 100% stadigvæk fortaler for Nordkraft fordi det giver os et edge i forhold til alle andre klubber I DK, at vi har så stort et opland. Vi har bare været ekstrem dårlig til at udføre den strategi.
Men til dit spørgsmål er at den nuværende bestyrelse, har de for det første kommunikeret fuldstændig uden forhold til virkeligheden, de har ansat den værste sportslige ledelse i AaBs historie. De har fejlet på alle parametre, og for mit vedkommende er det også fordi jeg kende mange af dem i bestyrelsen, og de er gode mennesker, men ekstrem dårlige strategiske og nogle moralske også uden for skiven.
-
raekkeettre
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑13. dec 2022, 00:47
raekkeettre skrev: ↑12. dec 2022, 17:42
Det vil jeg rigtig gerne, men over 2 års fuckup og nu snakker vi om salg er det bedste i verden....og eneste måde ud af det her på. Det er sgu sørgeligt. Hvis vi lå nummer 5-6 som vi jo altid mere eller mindre har gjort, ville vi snakke om den uduelige bestyrelse...men lige nu er der kun et salg som åbenbart dur....2 års fuckup har bragt os her. Ikke let for mig bare at slippe, det et sgu trist.....
Hold nu op.
Det er jo ikke 2 års deroute der gør at vi i dag søger investorer. Det er manglende udvikling af forretningen AaB og en sportslig nedadgående kurve der har kørt lige siden 2014. Jeg er helt med på meget af kritikken om Inge, men det er useriøst at gøre ham til hovedmanden bag vores situation. Faktum er at bestyrelsen og den ansvarlige direktør ikke har evnet at løfte AaB i en tid hvor konkurrenterne har løftet sig. Det er sku ikke kun på banen at AaB har fejlet, det er i høj grad også i den kommercielle afdeling. Uanset om AaB lå til i den bedre halvdel af tabellen lige nu har vi brug for både kapital og knowhow udefra, det har været åbenlyst længe.
Men det er jo netop det jeg skriver, at det er på bestyrelsesgangen...at vores fokus havde været hvis vi ikke lå til nedrykning. Jeg er stadigvæk af den overbevisning at med de rigtige folk i bestyrelsen og som ledende medarbejder, at AaB ville have været et meget meget bedre sted. Det er jo ikke millioner på millioner udefra der har gjort at andre klubber har overhalet os, det er fordi de har været smartere end os. Jeg har i mange år, og langt flere end de sidste 2 år været kritisk overfor bestyrelsen. Men ene og alene Inge har jo nærmest gjort at eneste udvej er nu et salg....fordi vi ligger der hvor vi gør, har vi nu ikke bare inkompetence I bestyrelsen men også tiden imod os.
Hold nu op.
AaB har været til salg i mange år. I sommeren 2020 fik man også en henvendelse, som man kiggede på - da havde Inge altså været der i 3 måneder - han var vel knap kommet til klubben endnu.
Ja, Inge og AaB var ikke et godt match generelt set. Ja, det er godt, at deres veje skiltes. Men altså, din evne til at få Inge ind over al ting, så det passer ind i dit narrativ, begynder efterhånden at ligne noget, der godt kunne være behandlingskrævende.
Alle er til salg, vi er en aktieselskab. Derfor behøver vi ikke at VÆRE til salg. Stop nu med dit evige personfnidder. Snak ordenligt, og hvis du mener et salg er i og ååå så godt så er det fint, jeg er imod det, og vil altid være det, fordi nogle tror det er den nemme løsning. Og ja vi ligger nummer 11 til nedrykning med en klub i total kaos, gu fanden er ja da træt af IAO og har været det fra day 1....og nu har afleveret os sammen med den inkompetente bestyrelse i en position hvor salg måske er eneste udvej.....det er jeg pisse træt af ja. Men opfør dig nu ordentligt, det er vel det mindste vi kan kræve her inde.
Jeg opfører mig eksemplarisk. Jeg påpeger blot, når det rabler for dig med din fantasiverden om bl.a. Inge. For det er virkelig far out.
Desuden har "vi" ikke en skid mere kontrol med "vores" klub nu eller i fremtiden, end vi havde for 5, 10, 20 år siden. Som du selv siger, så er det et A/S, og med mindre du har 50,1% af aktierne, har du ikke kontrol over en skid - uanset hvor meget du bilder dig selv det ind.
Men er et salg ikke lig med over 50% eller hvad mener du et salg af klubben ellers er? Tror du RB køber 20% af klubben?...lad mig endelig vide hvad det er du tror en stor investor køber så?
Og "eksemplarisk"...ja da

-
R Rosenberg
- Allstar

raekkeettre skrev: ↑14. dec 2022, 00:26
Hold nu op.
Hold nu op.
Jeg opfører mig eksemplarisk. Jeg påpeger blot, når det rabler for dig med din fantasiverden om bl.a. Inge. For det er virkelig far out.
Desuden har "vi" ikke en skid mere kontrol med "vores" klub nu eller i fremtiden, end vi havde for 5, 10, 20 år siden. Som du selv siger, så er det et A/S, og med mindre du har 50,1% af aktierne, har du ikke kontrol over en skid - uanset hvor meget du bilder dig selv det ind.
Men er et salg ikke lig med over 50% eller hvad mener du et salg af klubben ellers er? Tror du RB køber 20% af klubben?...lad mig endelig vide hvad det er du tror en stor investor køber så?
Jeg tror, du missede pointen for en gangs skyld.
"Vi er ude, hvor vi ikke længere har kontrol over vores klub", skrev du. Medmindre du ejer over 50%, har du ikke kontrol over nogen som helst klub, medmindre du selvfølgelig har kontrollen over alle dem, du kender i bestyrelsen.
Så nej, du, jeg eller hr. Hansen ovre på Nord har aldrig haft kontrol med denne klub, så det er rimelig kawt at opfinde et argument om, at vi fans mister en kontrol, vi aldrig har haft.
Ædruelighedens stemme
-
raekkeettre
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑14. dec 2022, 09:23
raekkeettre skrev: ↑14. dec 2022, 00:26
Hold nu op.
Jeg tror, du missede pointen for en gangs skyld.
"Vi er ude, hvor vi ikke længere har kontrol over vores klub", skrev du. Medmindre du ejer over 50%, har du ikke kontrol over nogen som helst klub, medmindre du selvfølgelig har kontrollen over alle dem, du kender i bestyrelsen.
Så nej, du, jeg eller hr. Hansen ovre på Nord har aldrig haft kontrol med denne klub, så det er rimelig kawt at opfinde et argument om, at vi fans mister en kontrol, vi aldrig har haft.
Du taler uden om, og du ved udmærket godt hvad jeg mener. Jeg er imod en enkelt stakeholder der ejer majoriteten af vores aktier og derfor enerådende kan træffe beslutninger uden nogle former for modstand, og kan efterfølgende sælge til hvem de finder rette, bare de betaler prisen. Specielt fordi vi står i en position, hvor det må formodes at dem der holder majoriteten nu ikke kan finde andre udveje end at sælge. Og dermed har størstedelen fejlet markant i deres rådighed over deres medbestemmelse i klubben - og hvem siger at næste ikke også vil, og så bare sidder med fuld ejerskab, det er bestemt ikke betryggende lige meget hvor mange millioner som klubben får ind, og husk på det kan sagtens bare blive aktionærlån der skal betales tilbage.
Jeg er usikker på om du gider en debat eller bare ikke har andet at lave. Men jeg synes snakken her inde har været en opløftende og positiv snak om hvem det mon bliver der kommer og redder vores klub. Tænk vi er kommet dertil....jeg mener vi skal have så meget ejerskab fordelt på så mange hænder som muligt, men med en super stærk bestyrelse og en stor råderum til handling.
-
Rockafellar
- 2. div

- Geografisk sted: Munken
-
Kontakt:
Logikken tilsiger at hvis du vil lægge mange penge i en klub så vil du som “modydelse” kræve indflydelse = høj ejerandel.
Hvis du gerne vil have mange stakeholders som kan holde hinanden i skak, ja så bliver deres investering jo derefter.
Mange investorer = lavt investeringsbeløb i klubben
Få eller én = potentielt en betydeligt højere investering
Swing Like God's Own Dick
-
raekkeettre
- Allstar

Rockafellar skrev: ↑15. dec 2022, 09:57
Logikken tilsiger at hvis du vil lægge mange penge i en klub så vil du som “modydelse” kræve indflydelse = høj ejerandel.
Hvis du gerne vil have mange stakeholders som kan holde hinanden i skak, ja så bliver deres investering jo derefter.
10 x 10 millioner er 100 millioner
1 x 100 millioner er 100 millioner
Så logikken holder, men giver det samme.
-
Noerresundby
- Drenge

- Favoritspiller: Kusk
Hvis man smider seriøse penge, så vil man have seriøs indflydelse. Man smider ikke 10 mkr, med risiko for at blive sendt udenfor døren af de andre aktionærer.
Iøvrigt, de nuværende bestyrelsesmedlemmer har investeret deres egne penge. Man kan godt være uenig i deres dispositioner, men de fortjener at blive talt pænt om. De gjort det med hjerteblod og bedste intentioner. At det så måske ikke er lykkedes så godt er jo nemt for os fattigrøve (som kun har investeret 20.000 kr) at sige.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det er jo nemmere at få information om hvad der foregår i Area 51 end forhandlingerne her. Det MÅ være et tegn på at de går fortrinligt.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Noerresundby skrev: ↑15. dec 2022, 15:14
Hvis man smider seriøse penge, så vil man have seriøs indflydelse. Man smider ikke 10 mkr, med risiko for at blive sendt udenfor døren af de andre aktionærer.
Iøvrigt, de nuværende bestyrelsesmedlemmer har investeret deres egne penge. Man kan godt være uenig i deres dispositioner, men de fortjener at blive talt pænt om. De gjort det med hjerteblod og bedste intentioner. At det så måske ikke er lykkedes så godt er jo nemt for os fattigrøve (som kun har investeret 20.000 kr) at sige.
Det er jo bare ikke, at de ikke er lykkedes. De er jo slet ikke dygtige eller visionære nok til at drive hele Nordjyllands flagskib. Selvfølgelig er deres røv i klaskehøjde selvom det ikke må blive personligt eller ulødigt. De fleste af vores store aktionærer har jo været her i mange år og det er bare blevet ringere og ringere og jeg har svært ved at få øje på hvad AaB er for dem udover en platform til at networke med andre bondepinger. Det er jo meget tydeligt når vi har en formand som Torben der stiller sig frem og snakker sort/udenom som han gør eller når selvsamme sidder i et Radioprogram og påstår, at der ikke er forskel på at drive AaB eller Cubic og, at det ikke er et problem der ikke er nogen fodboldfaglighed i bestyrelsen. Det viser jo, at der ikke er den fornødne respekt og ærgærrighed ifht. at drive fodboldklubben AaB.
Det er tåkrummende, at der ikke har været nogen sportslig strategi stukket ud eller nogen plan for at vækste AaB og det falder i sidste ende tilbage på bestyrelsen og de folk den har ansat.
RAUS RAUS SSE!
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
raekkeettre skrev: ↑15. dec 2022, 14:30
Rockafellar skrev: ↑15. dec 2022, 09:57
10 x 10 millioner er 100 millioner
1 x 100 millioner er 100 millioner
Så logikken holder, men giver det samme.
Jo, men afkastet....
-
sorenmoller95
- 2. div

Ifølge Rød Aalborg podcasten, så skulle der investore ude for at kigge i skufferne på Hornevej efter scoutingmaualer og data på spillere og at salget skulle være tæt på - næste uge eller i hvert fald inden nytår. Utroligt spændnede at følge med i!
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
sorenmoller95 skrev:Ifølge Rød Aalborg podcasten, så skulle der investore ude for at kigge i skufferne på Hornevej efter scoutingmaualer og data på spillere og at salget skulle være tæt på - næste uge eller i hvert fald inden nytår. Utroligt spændnede at følge med i!
Altså hvis de er ude efter scoutingmanualer i AaB så frygter jeg lidt for deres fodboldforstand. AaB har sans for dyden ikke haft styr på scouting/rekruttering i mange år.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
sorenmoller95
- 2. div

Jakobsen skrev: ↑15. dec 2022, 19:17
sorenmoller95 skrev:Ifølge Rød Aalborg podcasten, så skulle der investore ude for at kigge i skufferne på Hornevej efter scoutingmaualer og data på spillere og at salget skulle være tæt på - næste uge eller i hvert fald inden nytår. Utroligt spændnede at følge med i!
Altså hvis de er ude efter scoutingmanualer i AaB så frygter jeg lidt for deres fodboldforstand. AaB har sans for dyden ikke haft styr på scouting/rekruttering i mange år.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg tror ikke du skal tage det så bogstaveligt. De kigger vel bare på hvad viden AaB allerede har på spillere for så at supplere op med egen viden og know how. Tvivler på en ny - i hvert fald hvad jeg regner med - storinvestor bare bruger hvad AaB allerede ved. Uanset hvad bliver de næste par uger voldsomt spændende!
-
R Rosenberg
- Allstar

sorenmoller95 skrev: ↑15. dec 2022, 19:02
Ifølge Rød Aalborg podcasten, så skulle der investore ude for at kigge i skufferne på Hornevej efter scoutingmaualer og data på spillere og at salget skulle være tæt på - næste uge eller i hvert fald inden nytår. Utroligt spændnede at følge med i!
Så det er FBI, der er den udenlandske investor?
Hvis de har været fysisk derude, så burde Nordjyske jo have været der også. Men de havde måske for travlt med at sidde lidt på redaktionen og få noget kaffe.
Ædruelighedens stemme
-
RicoBR02
- Allstar

- Favoritspiller: Strandli
R Rosenberg skrev: ↑15. dec 2022, 20:03
Hvis de har været fysisk derude, så burde Nordjyske jo have været der også. Men de havde måske for travlt med at sidde lidt på redaktionen og få noget kaffe.
Tak.. Det der lyder mere som en ransagning end et salg. Selvfølgelig har der ikke været investorer ude og gå papirerne igennem fysisk på hornevej.
Men uanset hvad, nu skal salget snart offentliggøres..
-
R Rosenberg
- Allstar

RicoBR02 skrev: ↑15. dec 2022, 22:09
Tak.. Det der lyder mere som en ransagning end et salg. Selvfølgelig har der ikke været investorer ude og gå papirerne igennem fysisk på hornevej.
Nej, mon dog. Men altså, har der været folk derude med tilknytning til investorerne, kan det undre, at Nordjyske ikke har snuset sig frem til den. Eller nej, det kan faktisk ikke undre...
Ædruelighedens stemme
-
Forza
- Allstar

RicoBR02 skrev: ↑15. dec 2022, 22:09
Måske er det mere billedligt talt end at de bogstavelig talt har gjort det. Men de kan jo sagtens ha’ været derude til gennemgang af budgetter osv.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
le Cid
- Allstar

- Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx
DarkHorse9000 skrev: ↑16. dec 2022, 13:30
PS: Tror iøvrigt ikke længere klubbens datafiler og dokumenter tilgås udelukkende via støvet skuffedarier på administration
Hvor skulle de ellers gemme disketterne?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
gravballe
- Allstar

le Cid skrev: ↑16. dec 2022, 14:25
DarkHorse9000 skrev: ↑16. dec 2022, 13:30
PS: Tror iøvrigt ikke længere klubbens datafiler og dokumenter tilgås udelukkende via støvet skuffedarier på administration
Hvor skulle de ellers gemme disketterne?
Floppyer da 5,25