Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Buzz Killington » 29. dec 2022, 20:03

gravballe skrev:
29. dec 2022, 19:38
9520AaB skrev:
29. dec 2022, 19:20
gravballe skrev:
9520AaB skrev:
29. dec 2022, 17:59
gravballe skrev:
9520AaB skrev:
29. dec 2022, 16:42

Jeg kender ingen af dem, andet fra medier. Men din kommentar er jo automatreaktionen herinde. De er idioter.
Debatsiden har en tendens til at tro mere på anonyme transferrygter herinde, formentlig fra personer der gætter, end journalister, der måske har kilderne i orden, men ikke vil/må afsløre dem.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Gu er det da ej. Når manden direkte lyver i tv om hvad Marti har sagt og flere gange taler direkte usandt så er det sku ikke "automat reaktion" at sige manden er idiot. At folk her inde pgs den situation der er et år efter manden stoppede med at kritisere AaB nu bliver gjort til sandheds vidne siger måske mere om de folk end om sandheden. Desuden kan du kigge min historik igennem, jeg har masser af gange været kritisk omkring AaB.

Men Dennis sad direkte og løj om Marti og de ting han sagde. Og det har jeg ingen respekt for.
Det har jeg som sådan heller ingen respekt for.
Men omvendt, hvor mange gange har vi i transfertråden hørt at den og den er sikker.
Hvis nu Søndergaard viderebragte informationer, som han havde fået fortalt, så gør det ham vel ikke til mere idiot end dem som går med halve vinde andre steder??
I min verden er der ikke idioter, men derfor kan man sagtens gøre idiotiske tingBillede

Læs nu hvad jeg skriver, grunden til jeg kalder ham idiot er fordi han direkte lyver omkring de ting han påstod Marti sagde.
Uden at du bliver sur, så forklarer jeg lige igen igen. Det er også langt over min grænse at lyve(jeg prøvede så at forklare det med, at Søndergaard måske videregav hvad han har hørt. Så der er jeg enig med dig. Men jeg er ikke enig i, at det gør folk til idioter.
Derimod synes jeg det er idiotisk at gøre.
Men jeg prøvede såmænd også blot at anfægte postulatet(ikke dit) om at pressen ikke havde råbt op. For det synes jeg nu nok de har gjort.

Han blev ved med at påstå Marti ville spille som Barcelona med AaB og diverse andre tåbeligheder, fordi Marti nævnte Barcelona da han blev spurgt om hvad han var inspirer af. Generalt var meget af den kritik Dennis fremførte af Marti fuldstændig forfejlet og føltes som et had imod manden. Det sjove er jo også Dennis blev langt mere posetiv da Lars Friis kom til.

Og jeg tror sku ikke på Dennis har en Skid kilder. Manden påstod Flores og konen var faldt godt til i Aalborg og så der som sit andet hjem men da Flores blev solgt kom det frem af en af grundene var han aldrig var faldet til i byen. Dennis virker for mig som typen der gerne lyver for at gøre sig spændene
Det er sgu også ret ærekært på Cifuentes vegne at kalde Søndergaard for idiot på baggrund af det, når nu Cifuentes selv udtalte at han var inspireret af Barca og Cruyff. Når AaB samtidig spillede Norsk beton, og målene fløj ind, så må man bare forvente at de mere sensationalistiske kommentatorer giver den lidt gas. Det er i absolut småtingsafdelingen.

Ikke at Søndergaard ikke dermed er en idiot og træls.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. dec 2022, 20:36

gravballe skrev:
9520AaB skrev:
29. dec 2022, 16:42
gravballe skrev:
9520AaB skrev:
29. dec 2022, 15:20
Proppen skrev:
baresi skrev:
29. dec 2022, 08:12
det er en skandale at vi er endt her - hverken mere eller mindre. OG hvis man kigger på enhver given virksomhed der IKKE præsterer eller som maximalt spiller til 0 - jamen så er det fordi der ikke er nogen større plan, ingen større retning, og dermed intet at eksekvere på og måle sig efter. AaB har været et cirkus af dimensioner med for mange trænere, alt alt for mange spillere ud og ind 30 ud 30 ind ca i nordkraft perioden - og så værst af alt - der er ingen kontinuitet i noget. trænere har kommet med deres stil og deres spillere, trænere skiftes, spillere skiftes og der har ikke været en rød tråd i noget som helst. Truppen har i mine øjne igennem flere år været bygget totalt forkert op - og der er set overall bare købt for dårligt og forkert (eller lejet for den sags skyld) Der er uden tvivl også afhændet de forkerte. jeg tænker hurtigt en kusk og van weert som lysende eksempler for mig. Der er så mange huller i osten at vi kunne tage et tema pr. uge og bare gennemterpe.
Men nu ligger vi hvor vi gør - man rydder op - Hamren er der - Figo er der til at implementere en gennemgående stil - der kommer nye ejere - der kommer ny sportschef - og så frigives der et i AaB øjne anseeligt beløb til transfers.
Jeg har sagt vi rykker ned pga. at hvis alle hold holder det point snit de har indtil videre så skal AaB lave 2,06 point i snit (horsens jeg sammenligner med) for at overleve - og det sker ikke om så de henter haaland.
MEN et andet regnestykke siger også at - Der skal vindesd 2 gange over Horsens og så skal der vindes 1 kamp mere hvor Horsens taber en, og resten af kampåene kan gå lige op, og så ender vi 1 point foran horsens. OG den sidste læner jeg mig lidt op af.
OG så kunne vi jo starte med at SLÅ AGF, for de kan sagtens komme i fedtefadet også og blive lidt panik agtige.
FOR SENt JA - muligt JA hvis alting går op i en højere enhed - EKSTREM svært JA - pinligt - uden ord.
Skarp analyse (tilmed baseret på et blik ind bag murene). Jeg er mere eller mindre enig. Men man skal godt nok være optimistisk for at tro på det ene af dine scenarier.

Det store ubesvarede mysterie for mig er stadigvæk, hvorfor der ikke kom et større ydre pres fra presse og sponsorer, før katastrofen var en fuldtonet realitet. Og hvorfor fansene bare affandt sig med det. Jeg læste en anden debattører skrive noget med, at mange allerede sidste vinter havde indset/accepteret, at Inge ville føre skuden til nedrykning.

Og nu er Lucas, som om nogen har slået op i banen og ikke kæmpet, som man er nødt til i bunden, endda ude og bede om endnu mere opbakning. Det er jo helt skævt. Det er da ikke ham, som i spillertruppen mest er billedet på nedturen, som skal ud og sige det.
Det ydre pres fra pressen kom også. Dennis Søndergaard og Mikkel B Ottesen(tidligere chefredaktør på Nordjydske sport), beskrev flere gange problemerne, herinde blev det slået hen med at de var også bare idioter, og andet.
Dem der skrev herinde, at de havde en pointe, var bare trolls etc.

Så der har været en del, men mange var forblændet af IAO’s store retoriske evner, og blev først overbevist om elendighederne da vi lå til nedrykning og hørte Fristrup udtale sig. Desværre.

Dennis var og er en idiot, når han på live tv sad direkte og løj og opfandt ting at kritisere. Selv Jesper thygesen var ved at få nok af den idiot. Desuden stoppede meget af hans kritik da Marti smuttede og man fik en bonde inde som træner frem for ham den smarte fra Spanien. Så stop med at lad som om den mand havde noget som helst at have det i for det er sku for useriøst
Jeg kender ingen af dem, andet fra medier. Men din kommentar er jo automatreaktionen herinde. De er idioter.
Debatsiden har en tendens til at tro mere på anonyme transferrygter herinde, formentlig fra personer der gætter, end journalister, der måske har kilderne i orden, men ikke vil/må afsløre dem.

Gu er det da ej. Når manden direkte lyver i tv om hvad Marti har sagt og flere gange taler direkte usandt så er det sku ikke "automat reaktion" at sige manden er idiot. At folk her inde pgs den situation der er et år efter manden stoppede med at kritisere AaB nu bliver gjort til sandheds vidne siger måske mere om de folk end om sandheden. Desuden kan du kigge min historik igennem, jeg har masser af gange været kritisk omkring AaB.

Men Dennis sad direkte og løj om Marti og de ting han sagde. Og det har jeg ingen respekt for.
Dennis Søndergaard har ikke kunnet tages seriøst siden Søndergaard senior retfærdigt blev rullet i tjærre og fjer på vej ud af den forgældede ruin på Hadsundvej. Han bogførte en stor engangsgevinst og selvfølgelig kunne et godt bygningssalg have tilført yderligere midler, men der lagde jo aldrig en holdbar plan for kontinuerlige indtægter derefter

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. dec 2022, 23:02

Enig mht. Rosenberg. Det er helt vildt. Men hvad er det egentlig der får di til at mene at en betydelig del af problemet er at spillerne mangler et eksternt pres? Jeg går ud fra spillerne allerede lægger et betydelig pres på sig selv, for at opnå en bedre kontrakt; for at blive solgt til en bedre klub; for at vinde noget; for at kunne se sig selv i spejlet, etc. Derudover er der en eftersigende fornuftig mental-coach ansat.

Der er også hold som FCN der præsterer fint fint fint uden at omgivelsernes pres. Ja, det påstås endda ofte at det er pga. denne omstændighed at de klarer sig.

Så igen, hvad er det der får dig til at mene det er her problemet er?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 29. dec 2022, 23:17

Nej, problemerne ligger selvfølgelig især i de vildt fejlslagne rekrutteringer i de senere år. En endeløs række af dårlige beslutninger.

Uden at det er dét, der er årsagen, er det imidlertid stadig et mysterie, at det aldrig blev opbygget et eksternt pres, inden det gik galt. Det ville være sket i enhver anden klub af AaB’s størrelse, og jeg spekulerer på, om det alligevel siger noget om mentaliteten, at det ikke har virker mere alvorligt. Flere spillere - jeg kan især huske Lucas, Pallesen og Ahlmann - har jo været ude i interviews for nylig, der er helt off ift. den kritiske situation. Det hele kulminerede med bestyrelsesformandens udmelding om, at nedrykning ikke var et scenarie, og at det ville gå væk inden for få kampe. Og så nu bare det seneste helt skæve opfordring til fansene fra Lucas, som jo kommunikativt er helt skæv. Jeg spekulerer på, om et eksternt pres kunne have vækket dem fra tornerosesøvnen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 30. dec 2022, 09:52

Proppen skrev:
29. dec 2022, 23:17
Nej, problemerne ligger selvfølgelig især i de vildt fejlslagne rekrutteringer i de senere år. En endeløs række af dårlige beslutninger.

Uden at det er dét, der er årsagen, er det imidlertid stadig et mysterie, at det aldrig blev opbygget et eksternt pres, inden det gik galt. Det ville være sket i enhver anden klub af AaB’s størrelse, og jeg spekulerer på, om det alligevel siger noget om mentaliteten, at det ikke har virker mere alvorligt. Flere spillere - jeg kan især huske Lucas, Pallesen og Ahlmann - har jo været ude i interviews for nylig, der er helt off ift. den kritiske situation. Det hele kulminerede med bestyrelsesformandens udmelding om, at nedrykning ikke var et scenarie, og at det ville gå væk inden for få kampe. Og så nu bare det seneste helt skæve opfordring til fansene fra Lucas, som jo kommunikativt er helt skæv. Jeg spekulerer på, om et eksternt pres kunne have vækket dem fra tornerosesøvnen.
Der er vel ikke noget galt i at opfordre til at den enorme støtte og opbakning fortsætter i resten af sæsonen? Lad os nu bruge vores krudt der hvor vi kan gøre en forskel. Det nytter ikke noget at vi sidder bag skærmene og råber og skriger at alt er galt i klubben. Der har været aktioner på hornevej og gentagne aktioner efter kampene hvor vi alle har haft mulighederne for at deltage samt skrige lungerne ud under kampene. Jeg har deltaget i disse ting og vil fortsætte med det, kan kun opfordre alle til det samme..

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 30. dec 2022, 15:27

RicoBR02 skrev:
30. dec 2022, 09:52
Proppen skrev:

Der er vel ikke noget galt i at opfordre til at den enorme støtte og opbakning fortsætter i resten af sæsonen? Lad os nu bruge vores krudt der hvor vi kan gøre en forskel. Det nytter ikke noget at vi sidder bag skærmene og råber og skriger at alt er galt i klubben. Der har været aktioner på hornevej og gentagne aktioner efter kampene hvor vi alle har haft mulighederne for at deltage samt skrige lungerne ud under kampene. Jeg har deltaget i disse ting og vil fortsætte med det, kan kun opfordre alle til det samme..
Nej, det er der ikke noget galt i, hvis ikke det var fordi, at alle udtalelser fra spillere, bestyrelse mv. mere eller mindre fast lægger sig på den linje, at der ikke er krise, og at det hele er ovre lige om lidt. Man burde starte internt, inden man gik ud med sådan en melding. Og så synes jeg, det er ekstra skævt, at man sender den spiller ud, som har slået måske aller mest op i banen i den her sæson.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. dec 2022, 19:39

Proppen skrev:

Sig mig lige..hvad er der for nogle problemer du ser i Lucas Andersens seneste interview.

Det er da for det første helt rigtigt, det han siger og så appelere han til at os fans støtter lige så meget i foråret, og så skal de nok forsøge at jagte sejrene.

Jeg synes du er helt skævt på den. Om så vi ville ændre 100.000 ting, så kan vi ikke.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 30. dec 2022, 20:15

Kristian skrev:
30. dec 2022, 19:39
Proppen skrev:

Sig mig lige..hvad er der for nogle problemer du ser i Lucas Andersens seneste interview.

Det er da for det første helt rigtigt, det han siger og så appelere han til at os fans støtter lige så meget i foråret, og så skal de nok forsøge at jagte sejrene.

Jeg synes du er helt skævt på den. Om så vi ville ændre 100.000 ting, så kan vi ikke.
Indse nu bare at Hesten ikke har anden dagsorden end ballade. Hans utallige udfald mod supporterne for at støtte holdet vidner jo bare om en total idiot. Ignorer tossen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 30. dec 2022, 20:26

Proppen skrev:
30. dec 2022, 15:27
RicoBR02 skrev:
30. dec 2022, 09:52
Proppen skrev:

Nej, det er der ikke noget galt i, hvis ikke det var fordi, at alle udtalelser fra spillere, bestyrelse mv. mere eller mindre fast lægger sig på den linje, at der ikke er krise, og at det hele er ovre lige om lidt. Man burde starte internt, inden man gik ud med sådan en melding. Og så synes jeg, det er ekstra skævt, at man sender den spiller ud, som har slået måske aller mest op i banen i den her sæson.
Jeg mener bestemt ikke at der er nogen der i interviews osv giver udtryk for at der ikke er en lortesituation, men hvad skal der til før @Proppen ikke har indtrykket af Hornevej sejler i konfetti og Johnny Reimar musik? Hører du Rød Aalborg og Ripodsten osv?
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 2. jan 2023, 12:19

Har du hørt noget? @baresi

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 3. jan 2023, 16:33

bedstefar skrev:
2. jan 2023, 12:19
Spændende om BT-rygtet taler sandt og vi får nyt i morgen.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. jan 2023, 16:38

DarkHorse9000 skrev:
3. jan 2023, 16:33
bedstefar skrev:
Hvilke bt rygte?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jan 2023, 17:02

gravballe skrev:
3. jan 2023, 16:38
DarkHorse9000 skrev:
bedstefar skrev:
Hvilke bt rygte?
En eller anden i deres transfer podcast der mente at have hørt at vi ville have investor på plads inden 4. januar. Garanteret en der ikke har forstået at AaBs udmelding var inden 1/4 :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. jan 2023, 17:08

Hanga skrev:
3. jan 2023, 17:02
gravballe skrev:
3. jan 2023, 16:38
DarkHorse9000 skrev:
bedstefar skrev:
Hvilke bt rygte?
En eller anden i deres transfer podcast der mente at have hørt at vi ville have investor på plads inden 4. januar. Garanteret en der ikke har forstået at AaBs udmelding var inden 1/4 :P
Ahh

Nej de kunne nok ikke se forskel på dk og us dato format 😅

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 3. jan 2023, 19:43

Det med 4. januar er udelukkende baseret på, at holdet starter træningen imorgen. Så det er grebet ud af den blå luft fra BTs side.

Det er i hvert fald den besked jeg har fået fra min sædvanlige kilde :)
A slightly more sophisticated hooligan...

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 3. jan 2023, 20:35

Selvom der længe til den 1/4 hvis vi skal vente så længe😂

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 5. jan 2023, 19:42

Bong skrev:
3. jan 2023, 19:43
Det med 4. januar er udelukkende baseret på, at holdet starter træningen imorgen. Så det er grebet ud af den blå luft fra BTs side.

Det er i hvert fald den besked jeg har fået fra min sædvanlige kilde :)
De har simpelthen trukket det ud af røven :cheers:
Øv!

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 6. jan 2023, 08:41

Det er bare stadig underligt, at man forhandler så længe og så ender ud med en udmelding om at man forventer det på plads inden udgangen af 1. kvartal. Hvorfor er der pludselig brug for 3 mdr. mere "fred" fra medierne?

Det kan selvfølgelig være, at man stadig forhandler på fuld kraft og at en offentliggørelse er nært forestående, men at man bare vil have ro til det. Omvendt har Bælum m.fl. vel også travlt med transfervinduet nu.

Kan køberen simpelthen have et ønske om at se, hvordan resten af grundspillet forløber? Jeg kan sagtens se Fristrup og Bælum sidde i en forhandlingssituation og tale nedrykningsfaren ned. "Vi forstærker os her i vinduet og så henter vi hurtigt de andre bundhold". Og så er den tilbageværende knast, at AaB mener at det er en superligaklub de er ved at sælge, mens køberen er i tvivl om det ikke nærmere er en 1. divisionsklub. Det stopper måske ikke ønsket om at købe. Potentialet i Nordjylland er der jo under alle omstændigheder. Men det har betydning for tempoet, startinvesteringen og dermed i sidste ende købsprisen.

Har nogen andre et bedre bud på at der tilsyneladende er trykket på pauseknappen?

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 6. jan 2023, 09:19

Kan køberen simpelthen have et ønske om at se, hvordan resten af grundspillet forløber? Jeg kan sagtens se Fristrup og Bælum sidde i en forhandlingssituation og tale nedrykningsfaren ned. "Vi forstærker os her i vinduet og så henter vi hurtigt de andre bundhold". Og så er den tilbageværende knast, at AaB mener at det er en superligaklub de er ved at sælge, mens køberen er i tvivl om det ikke nærmere er en 1. divisionsklub. Det stopper måske ikke ønsket om at købe. Potentialet i Nordjylland er der jo under alle omstændigheder. Men det har betydning for tempoet, startinvesteringen og dermed i sidste ende købsprisen.
Præcis. Det var også det første jeg tænkte, da udmeldingen omkring Q1 kom. Som investor tænker jeg, at der er stor forskel på den økonomiske case i at købe hhv. en Superligaklub eller en nedrykker til 1. division.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 6. jan 2023, 10:27

nikilo skrev:
6. jan 2023, 09:19
Præcis. Det var også det første jeg tænkte, da udmeldingen omkring Q1 kom. Som investor tænker jeg, at der er stor forskel på den økonomiske case i at købe hhv. en Superligaklub eller en nedrykker til 1. division.
Det er bare svært at se, at der kan komme anden afklaring inden 1/4 (sidste runde i grundspillet er 19/3), end at nedrykningen er blevet det klart mest sandsynlige, hvis der f.eks. er 10+ point op til stregen. Med en god start i de første fem kampe kan der være kommet håb om redning, men situationen vil jo så stadig i høj grad være uafklaret om 5 kampe. Men så skal vi måske bare forvente en ny udmelding om, at der stadig forhandles og at der kommer en afklaring i Q2?

Der må jo også være andet end penge, der skal detail-diskuteres i den her aftale og det er bare to forskellige verdener i de kommende sæsoner, om det hedder redning eller nedrykning..

Besvar