Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af doukas » 17. jan 2023, 09:51

Helenius og Antonsson har fødselsdag på præcist den samme dag, hvilket gør det særdeles relevante at sammenligne deres karriere 1:1

Antonsson stats:

Billede

Helenius stats:

Billede

Ved godt hvem jeg foretrækker! Helenius kender ligaen, er i fin form og ser fra stats ud til at være langt bedre til at sætte sine medspillere op, hvilket vi om noget har brug for. Og nej, prisen er ikke ublu taget i betragtning af, at mål koster (bare læs @Alexis glimrende indlæg)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 17. jan 2023, 09:52

Jakobsen skrev:
17. jan 2023, 09:44
RicoBR02 skrev:Helenius har fået fri fra træning idag til at afklare nogle personlige sager. Jeg er desværre på job, så håber vi har en mand på hornevej resten af dagen..
Det er nok ikke i dag vi har brug for lufthavnsrapporteren BilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nej jeg tænker det er nok med en mand inde på Kennedy ved 18eren 😂

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 17. jan 2023, 10:05

Alexis skrev:
17. jan 2023, 09:47
Mht til prisen på Helenius (og Kasper Jørgensen) er der simpelthen alt for mange der stadig lever i år 2005. Hvis man tror man kan hente spillere fra rivaliserende klubber for 2 millioner så bliver man skuffet rigtigt mange gange.
Manden er angriber og superligatopscorer. Det koster mindst 30 millioner hvis man vil købe en spiller der garanterer for 15 mål om året. Bare se alle de andre kluber i ligaen der har købt spillere for 5-20 millioner uden de brænder ligaen igennem. Angribere er monster dyre fordi mål er vigtigt. Er Helenius videresalgsværdi over 5 mil? Sikkert ikke. Vil Helenius værdi for os være over 5 mil. Det er jeg ikke i tvivl om.

FCK:
Cornelius, Mukairo, Babacar, Nicolai Jørgensen

Brøndby: Carl Bjørk, Hedlund, Divkovic, Pavlovic

FCM: Pfeiffer, Marrony, Brumado, Kaba

AGF: Kurmanowski, Haugen

Alle de 4 klubber med store økonomiske muskler har brændt mindst 20 millioner af de sidste par år i jagten på en målscorer hver. Det er møg dyrt.
Det er satme godt brølt det der.
Kan ik være mere enig, forstår heller ik folk ik kommenterer på de andre klubbers angriber flop til ret dyre penge.

10 mill for en god højreback som måske kan sælges igen. Plus
En erfaren angriber der VIL AaB han har over 2 perioder lavet mange mål i ligaen. Det er mig en gåde at folk brokker sig over det beløb, fatter det ik!!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. jan 2023, 10:09

doukas skrev:
17. jan 2023, 09:51
Helenius og Antonsson har fødselsdag på præcist den samme dag, hvilket gør det særdeles relevante at sammenligne deres karriere 1:1

Antonsson stats:

Billede

Helenius stats:

Billede

Ved godt hvem jeg foretrækker! Helenius kender ligaen, er i fin form og ser fra stats ud til at være langt bedre til at sætte sine medspillere op, hvilket vi om noget har brug for. Og nej, prisen er ikke ublu taget i betragtning af, at mål koster (bare læs @Alexis glimrende indlæg)
Den ene er så transferfri mens den anden har en rapporteret pros på 5. mio.

Men ellers er de meget sammenlignelige, ja.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 17. jan 2023, 10:10

Det er mig en endnu større gåde at folk brokker sig over Bælum. Ét transfervindue skulle han bruge på at fremstå 100 gange dygtigere end Inge. Vi må håbe det lykkedes dem at finde en ordentlig aflastning for det sportslige på sigt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 17. jan 2023, 10:18

Forza skrev:
17. jan 2023, 10:09
doukas skrev:
17. jan 2023, 09:51

Antonsson stats:

Billede

Helenius stats:

Billede

Den ene er så transferfri mens den anden har en rapporteret pros på 5. mio.

Men ellers er de meget sammenlignelige, ja.
Javist, men mon ikke også Marcus Antonsson tager sig godt betalt ift. en sign-on bonus? Vi ved ret beset ikke hvor den bedste økonomi er, når man ser på hele lønpakken.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jan 2023, 10:20

bonanza skrev:
17. jan 2023, 10:10
Det er mig en endnu større gåde at folk brokker sig over Bælum. Ét transfervindue skulle han bruge på at fremstå 100 gange dygtigere end Inge. Vi må håbe det lykkedes dem at finde en ordentlig aflastning for det sportslige på sigt.
Det kan kun foråret vise, det er umuligt at forudsige om Thelander, Helle mv. bliver en succes eller om de flopper.
Skulle det ende med en nedrykning så falder det virkelig også tilbage på Bælum

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 17. jan 2023, 10:21

3 år. Det er altså meget for en snart 32-årig spiller I toppen af lønhierakiet.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... -aar-i-AaB

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jan 2023, 10:22

Kokkefar skrev:
17. jan 2023, 10:21

Det samme som med Thelander, det er mange penge at binde i aldrende spillere

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 17. jan 2023, 10:25

Aalborg frederikshavner skrev:
17. jan 2023, 10:22
Kokkefar skrev:

Det er selvfølgelig rigtigt. Samtidigt er vi dog i en tid, hvor fodboldspillere spiller længere tid, end de gjorde for bare 10 år siden. Dermed ikke sagt, at jeg ikke havde foretrukket en 28 årig Helenius fremfor 31-32. Jeg håber dog han fortsætter med den ihærdighed og kvalitet, som vi har set fra ham i SIF :aabfan:
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 17. jan 2023, 10:26

Aalborg frederikshavner skrev:
17. jan 2023, 10:22
Kokkefar skrev:

Det er all in på overlevelse. Så må vi rydde op i årene efter. Uheldigt, men nødvendigt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 17. jan 2023, 10:34

Aldrende spillere? Gud fader besvares, tror folk skal til at slukke for FM og bevæge sig lidt ud i virkeligheden. Hvorfor er det folk er så forhippet på at få potentialer ind? Det mislykkedes Inge jo med i stor stil, og det er længe siden AaB har vundet på en lottokupon.

I den her situation er det super godt at få noget proven kvalitet ind. Thelander, Jørgensen og Helenius. Så mangler vi bare en fornuftig 8'er, så har det været et ret vildt transfervindue. Om ikke andet, så bliver det et ret vildt hold i 1. division :cool:

3 år til Helenius er sgu da perfekt - havde været værre, hvis vi havde lagt 5 millioner for en spiller vi kun havde kort tid.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. jan 2023, 10:34

doukas skrev:
17. jan 2023, 10:18

Javist, men mon ikke også Marcus Antonsson tager sig godt betalt ift. en sign-on bonus? Vi ved ret beset ikke hvor den bedste økonomi er, når man ser på hele lønpakken.
Klart, men tænker du ikke også at Helenius vil have en portion for at sætte sin underskrift?
Nok ingen tvivl om at Helenius samlet set er den dyreste løsning af de to. Bedømt alene stats, er de ret sammenlignelige, men Helenius er den vi kender bedst og som allerede er integreret i ligaen. Desuden ved ingen af os ved om Antonsson overhovedet er interesseret i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2023, 10:41

Helenius er nok det bedste vi kan håbe på til angrebet i vores krisesituation.

Jeg er ikke helt enig i, at Helenius er meget afhængig af at blive sat op af holdkammeraterne. Det er en mand, som kan score mål i boksen og på afslutninger udenfor boksen.
Vi får en proven målscorer, som er meget stærk i afslutningerne. Han har tilmed forbedret sit hovedspil gennem årene. Han er teknisk god, læser spillet godt, og kan sagtens være dén spiller på vægtskålen, som får Lucas til at blomstre igen.

Selvom Helenius som type måske ikke er hvad jeg håbede på vi ville hente, så tror jeg det bliver godt med en offensiv, der bør kunne komme frem til en masse chancer. Helenius, Lucas, Bakiz og Prip el. Sousa. Samtidig har vi et par backs/wingbacks, der kommer godt med frem over kanterne. Muligheder skal han nok få en del af.

Nu skal vi "bare" have en boldfast og erfaren central midt på plads. Én som kan spille bold med offensiven og sætte backs/wingbacks op til indlæg. :aabfan:

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 17. jan 2023, 10:50

Med tanke på mønsteret omkring proven superligaspillere, hvem kunne så være i samme kategori som helenius og Jørgensen til midten?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 17. jan 2023, 10:52

doukas skrev:
17. jan 2023, 10:34
Aldrende spillere? Gud fader besvares, tror folk skal til at slukke for FM og bevæge sig lidt ud i virkeligheden. Hvorfor er det folk er så forhippet på at få potentialer ind? Det mislykkedes Inge jo med i stor stil, og det er længe siden AaB har scoret på en lottokupon.

I den her situation er det super godt at få noget proven kvalitet ind. Thelander, Jørgensen og Helenius. Så mangler vi bare en fornuftig 8'er, så har det været et ret vildt transfervindue. Om ikke andet, så bliver det et ret vildt hold i 1. division :cool:

3 år til Helenius er sgu da perfekt - havde været værre, hvis vi havde lagt 5 millioner for en spiller vi kun havde kort tid.
Amen!

Jeg synes virkelig vi signalere til omverdenen, at vi tror på, at vi kan redde os. At vi kan hente spillere af den kaliber, når vi har en fod i 1.div., synes jeg er flot. Det vidner om, at de spillere der er hentet er dedikeret til opgaven, hvilket forhåbentligt vil give hele truppe et løft.

Næste step, som er sindssygt vigtigt, er at få styr på den centrale midtbane. Hvad vi gør med Fossum er jeg ligeglad med, han må for guds skyld bare ikke indgå som central midt i i den stærkeste start 11.
DGK skrev:
17. jan 2023, 10:50
Med tanke på mønsteret omkring proven superligaspillere, hvem kunne så være i samme kategori som helenius og Jørgensen til midten?

Jo tættere vi kommer på 1.februar, jo mere realistisk bliver Abildgård. Kan vi lande ham, tror jeg på det!
Det er muligt, at en type som Vito eller Vigen ville passe bedre, men Abildgård er en hylde over, og sammen med Pedro vil han udgøre liagens måske duelstærkeste centrale akse. Det vil frigøre vores offensiv, så de forhåbentligt kan sætte Helenius i scene.

ALF
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ALF » 17. jan 2023, 10:56

Lykkes det at lave en aftale med Helenius, og en midtbanespiller af samme kaliber, tager jeg hatten af for Bælum og co. Respekt for at have handlet og ageret - at man så i den grad kan skose dem for en elendig trupsammensætning, og ageren de sidste 3-4 år er en anden snak.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 17. jan 2023, 11:00

DGK skrev:
17. jan 2023, 10:50
Vigen, Hammershøy-Mistrati, eller Abildgaard som den helt store drøm.

En noget mere eksotisk mulighed kunne være svenske Alexander Fransson i Athen, der ikke får spilletid i øjeblikket og som har kontraktudløb til sommer.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jan 2023, 11:20

ALF skrev:
17. jan 2023, 10:56
Lykkes det at lave en aftale med Helenius, og en midtbanespiller af samme kaliber, tager jeg hatten af for Bælum og co. Respekt for at have handlet og ageret - at man så i den grad kan skose dem for en elendig trupsammensætning, og ageren de sidste 3-4 år er en anden snak.
Tja så sent som sidste forår var holdet tæt på bronze samt har de seneste tre sæsoner været snublende tæt på kvalifikation til europæisk bold.

Jeg siger ikke at IAO var fejlfri men var udfaldet af de to straffesparks konkurrencer i henholdsvis Århus og Aalborg faldet ud til vores fordel så kunne meget ha' set anderledes ud. Det hører også med til bedømmelsen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. jan 2023, 11:22

Hvis Helenius kan score mål, så er jeg ligeglad med, hvor gammel han er. Christian Lundberg var 33, da vi hentede ham i Århus Fremad!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Låst