Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)
Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)
Så vi skal ikke forvente det løser det HELT store problem, som gør holdet aldrig hænger ordenligt sammen, med den midtbane profil vi mangler.. genialt at købe en back og angriber for 10m og så undlade det helt store problem... må da håbe højholdt eller en anden vågner op
Jeg synes også, st det er bekymrende, men lad os nu se om der ikke er et element af spin i det. Mon ikke der ligger følere hos både Mistrati, Vigen og Abildgaard.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Det afhænger også af hvad der sker med Fossum bla. der SKAL mere ud inden der kommer ind.
Ryger Fossum så er der noget i sigte ved jeg. Men slet slet ik sikkert han ryger før udløb, han er ik voldsom eftertragtet i forhold til hvad han gerne selv vil :-)
Det er mere eller mindre katastrofalt hvis man igen undlader at hente klar forstærkning til midtbanen. Så har jeg vildt svært ved at acceptere at man fyrer 5 mio. af på et sats af en højreback!Forza skrev: ↑18. jan 2023, 08:28https://www.tv2nord.dk/aalborg/officiel ... VC3t88sBks
Jeg hører lidt Bælums udtalelser som om at man er okay i mål på transferdelen, men at man altid holder en dør åben hvis der skulle opstå muligheder til sidst i vinduet.
Jeg håber virkelig man får hentet en CM. Det har været holdets største mangelvare siden Hiljemark. Jeg kan ikke være tilfreds med hvis man lukker vinduet efter at have brugt oceaner af penge, uden at have adresseret det problem.
Det er for vildt hvis de ikke kan se de mangler der er i maskinrummet på holdet. Der mangler lederskab, der mangler fart og fysik, der mangler spillere der kan se de gode afleveringer og levere dem hurtigt. Fossum er en spiller med kvalitet men ikke i den rolle, her bliver han komplet anonym.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Næ man kan da godt ha bange anelser på at der ikke bliver hentet til midtbanen, men omvendt er der vel ingen der har lukket vinduet definitivt endnu,Forza skrev: ↑18. jan 2023, 08:28https://www.tv2nord.dk/aalborg/officiel ... VC3t88sBks
Jeg hører lidt Bælums udtalelser som om at man er okay i mål på transferdelen, men at man altid holder en dør åben hvis der skulle opstå muligheder til sidst i vinduet.
Jeg håber virkelig man får hentet en CM. Det har været holdets største mangelvare siden Hiljemark. Jeg kan ikke være tilfreds med hvis man lukker vinduet efter at have brugt oceaner af penge, uden at have adresseret det problem.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi hentede vel i vinter 2010/2011 Duncan, Augu og Lumb.
Nu har vi hentet en angriber(Duncan/Helenius), en back(Lumb/Kasper Sørensen), så mangler der jo en central midt.
Dog vil jeg sige, at Kramer og Thelander ligner et powercouple i forsvaret, som burde holde nullet i mange kampe. Og derfor mangler der måske ikke i samme grad en ny Augu.
Nu har vi hentet en angriber(Duncan/Helenius), en back(Lumb/Kasper Sørensen), så mangler der jo en central midt.
Dog vil jeg sige, at Kramer og Thelander ligner et powercouple i forsvaret, som burde holde nullet i mange kampe. Og derfor mangler der måske ikke i samme grad en ny Augu.
- FlæskeFrank
-
OrkSatme
- 2. div

- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Bælum og co. er jo ikke blinde. De kan sagtens se at det midtbaneproblem skal adresseres. Lige nu tror jeg der bliver arbejdet på, at få afskippet meget af det fylde vi har. Det optager i højgrad nogle lønkroner (Fossum, Makaric), der kunne bruges væsentligt bedre andre steder. Jeg så helst Kasper Høgh blive solgt permanent, da jeg ikke kan se han har niveau til en fremtid i klubben.
Spændende hvad der kommer til at ske, men det skulle undre mig utrolig meget hvis vi ikke også står med en ny spændende midtbanespiller til sidst.
Spændende hvad der kommer til at ske, men det skulle undre mig utrolig meget hvis vi ikke også står med en ny spændende midtbanespiller til sidst.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Norsk freelancer, Joakim Johansen melder på Twitter Anosike Ementa på vej til Viking Stavanger.
Vist lidt en "bob bob" fyr, men han havde ret angående polske-forhandlinger om Fossum.
Vist lidt en "bob bob" fyr, men han havde ret angående polske-forhandlinger om Fossum.
Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
https://twitter.com/leandinhodk/status/ ... uQ40TWluzg
-
VestbyensStolthed
- Junior

- Favoritspiller: Cacá
Jeg håber ikke vi sælger Ementa permanent, jeg har en stor fidus til ham. Han er faktisk rigtig dygtig på bolden, også selvom han har nogle store bevægelser. Han mangler at score nogle mål, men mon ikke det nok skal komme senere, derfor ville det være fint med et udlån hvor han kan få noget spilletid.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jan 2023, 09:55Norsk freelancer, Joakim Johansen melder på Twitter Anosike Ementa på vej til Viking Stavanger.
jeg forstår ikke helt at vi antager at midtbanen IKKE adresseres i dette vindue. Bælum siger ikke at der ikke kommer til at ske mere - men det er jo klart at vi ikke kan have 30 spillere i truppen.
Personligt er jeg sikker på der kommer en midtbane, og der er jo stadig 12 dage ca tilbage af vinduet.
Se konkurrenterne - det er jo ligefør AaB har været mest aktiv af alle. Ingen har gjort det helt vilde endnu - hverken ud eller ind.
Lad os nu se - nu skal der nogle spillere afsted:
Nadrani, makaric, høgh, fossum er de åbenlyse, og så måske en lejeaftale til ementa + et salg af en af de unge løver (ross, theo)
Men FOSSUM skal ud af truppen - så kommer der også en ny.
Positiv - vi har et ret tilfredsstillende vindue indtil videre.
vi har snart skiftet 50% af start 11 eren ud med nye spillere og kan lucas og prip finde niveau så er vi sgu på vej.
Tænk når helenius klapper den første kasse ind hjemme mod AGF - så er vi satme igang.
Personligt er jeg sikker på der kommer en midtbane, og der er jo stadig 12 dage ca tilbage af vinduet.
Se konkurrenterne - det er jo ligefør AaB har været mest aktiv af alle. Ingen har gjort det helt vilde endnu - hverken ud eller ind.
Nadrani, makaric, høgh, fossum er de åbenlyse, og så måske en lejeaftale til ementa + et salg af en af de unge løver (ross, theo)
vi har snart skiftet 50% af start 11 eren ud med nye spillere og kan lucas og prip finde niveau så er vi sgu på vej.
Tænk når helenius klapper den første kasse ind hjemme mod AGF - så er vi satme igang.
Chanceskabning er altså ikke kun et midtbane problem - det hænger også på angriberen om han er dygtigt til søge muligheden for at blive sat op.Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
Der er helenius længder foran de andre af angribere, Ementa Høgh og Makaric er så elendige/uerfarne at selv ikke De Bryune ville kunne sætte dem op til chancer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
præcis det jeg har sagt i et års tid, AaB store problem er man ikke kan opsætte sine angriber og udnytte deres forcer. Alle er så meget efter Makaric, men han er n ganske ok angriber men han bliver bare ikke brugt rigtigt, og får ikke de bolde han skal have. Manden er ganske skarp forand mål, men hvad nytter det, når man skal ved hjørne flaget for at hente den konstant.. folks overdrevne had til Makaric er et tegn på manglende evne til forstå hvordan fodbold virker... og nej han er ikke super angriber, stjerne angirber osv. Men han er en stabil angriber der nok skulle ave 8-10 mål hvis han blev brugt rigtigt..Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
det falder tilbage på midtbanen ikke kan stå imod ordenligt. Helenius kommer til at lide under det samme.. Endnu engang kan AaB ikke se de helt store problemer og øsler 10m væk på en højre back og angriber, når faktum var midtbanen var den første ting der skulle rettes, så måtte man se hvad man havde til bagefter... at man stadig snakker om at skal have fossum væk før der sker noget, skriger til himlen af dumhed, indse nu for fanden den mand er færdig, han kommer ALDRIG til at levere i AaB, køb nu den midtbane spiller der mangler og erkend fossum er tabte penge... Skulle fossum bruges, skulle det være som offensiv midtbane spiller lige under en angriber..
Helenius er en bedre angriber end Makaric, men ikke så meget bedre det ændre noget, når holdet ikke hænger sammen på midtbanen.
har du ikke sagt det iegnnem en del år=? eller var det Mr Gold?
Jeg har ingen tillid til AaB´s evne til at se deres egne store mangler, efter det hul ikke er blevet løst i sommers.
Jeg køber den ikke helt. Helenius er rigtig god i det opbyggende spil, og gør sine medspillere bedre. Det hjælper på spillet og de muligheder, der byder sig til offensivt. Fx. kunne en Ramkilde, som løber dybt, være spændende i front sammen med Helenius.Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Selvsamme Benjamin Leander var også ude at sige, at Posavec lignede et kæmpe scoop.
Jeg køber den fuldt ud, omend jeg er enig i, at en angriber helt afgjort også er medvirkende til om chancerne kan spilles store eller ej. En angriber der er god til at tage de rigtige løb, de rigtige placeringer, gå med i samspillet osv. er jo markant nemmere at finde til chancer, end angriberen der er dårligere til det. Men vi har altså haft et kæmpe problem med vores opbyggende spil i efterhånden mange sæsoner og AaB lader ikke til at kunne se problemet.FIDEL skrev: ↑18. jan 2023, 10:30Jeg køber den ikke helt. Helenius er rigtig god i det opbyggende spil, og gør sine medspillere bedre. Det hjælper på spillet og de muligheder, der byder sig til offensivt. Fx. kunne en Ramkilde, som løber dybt, være spændende i front sammen med Helenius.Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
Jeg har bare svært ved at forstå at man går ind i et vindue med et mindset hvor penge virker til at sidde meget løst, men så vil man ikke løse holdets måske største udfordring fordi Fossum ikke er afsat.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er jeg decideret uenig i. Helenius sætter rigtig mange mål op for andre, skaber plads og er rigtig dygtig i opspillet og som spilstation. Om ikke andet, vil der være meget mere plads til de andre offensive spillere med ham på banen. Målene skal ikke komme fra én mand, men vi skal kollektivt kunne lave mange flere mål end vi har lavet i foråret.Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
Det er fint, men vores problem er at få bolden frem til angriberen. Vi formår ikke at fastholde et etableret angreb fordi vores centrale midtbane er for svag. Vi ender alt for tit med at vores forsvar er nødt til at smide en høj bold op på angriberen, fordi midtbanen ikke evner at spille fremadrettet.bonanza skrev: ↑18. jan 2023, 10:58Det er jeg decideret uenig i. Helenius sætter rigtig mange mål op for andre, skaber plads og er rigtig dygtig i opspillet og som spilstation. Om ikke andet, vil der være meget mere plads til de andre offensive spillere med ham på banen. Målene skal ikke komme fra én mand, men vi skal kollektivt kunne lave mange flere mål end vi har lavet i foråret.Kokkefar skrev: ↑18. jan 2023, 10:00Leander siger det meget godt i denne tråd. Helenius laver ikke mål selv, han skal sættes op. Vores helt store problem er at skabe chancer. Vi har brug for en midtbane, det har hele tiden været vores svageste punkt.
Modigt at du stadig snakker om den midtbanespillerbaresi skrev: ↑18. jan 2023, 10:09jeg forstår ikke helt at vi antager at midtbanen IKKE adresseres i dette vindue. Bælum siger ikke at der ikke kommer til at ske mere - men det er jo klart at vi ikke kan have 30 spillere i truppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14