Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
det bette egern
- Lilleput

Himmerland skrev: ↑26. jan 2023, 10:08
det bette egern skrev: ↑26. jan 2023, 00:31
Nogle som hører lidt på vandrørerne?
Jeg har selv forhørt sig ved ens kontakt
Men det er ikke særligt meget der kommer ud
Jo lidt som er
Som skrevet i medierne med Makaric, så er han er i gang med at forhandle med en udenlandsk klub.
Så han er væk inden søndag
Fossum håber de der kommer et bud.
Hvis han ryger er der 2 kandidater i spil.
1: Vito på en permanent
2: Abildgaard på en 6 måneders leje. Men de venter til allersidst i vinduet.
Theo er der interesse for men ingen bud endnu.
Personligt selv håber jeg at disse enten ryger eller bliver lejet ud
Makaric-Ud
Fossum- Ud
Nosche- Udlejes
Posavec- Ud
Ludewig- Lejeaftale ophæves.
I selve træningskampene har Ementa gjort det godt. Så håber han bliver men kunne frygte han ville blive udlejet
En spiller som jeg selv synes skal have noget mere spilletid er Ross
Så jeg er spændt på hvordan det ser ud efter vinduet samt hvordan start 11 vil være mod agf
Personligt håber jeg at AaB beholder Theo og har Mantl som 1 første målmand og Theo som 2.
Har Moen eller Baresi hørt noget også?
Elsker når en debattør med 7 indlæg på 2 år "leger" til man kender en kilde, man vel og mærker aldrig tidliger har fortalt om, og pludselig ude af det blå nævner, i en ellers totalt vandrørs sikker tid
Måske det bare er mig der er blevet en gammel sur mand
Det kan du tolke som du vil
Men arbejdet tager en del tid så derfor jeg ikke har skrevet så meget herinde
Jeg kan da sige for nogle sæsoner siden var jeg den første trods alt som kom med Kadrii rygte inden det kom ud blandt diverse medier samt andre herinde også havde hørt det herinde
Men lad det ligge
Kom så med en CM inden lukketid

-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Mistrati til Glen Riddersholm.
https://bold.dk/fodbold/klubber/ifk-nor ... ig-aftale/
Nu giver Bælums kommentar god mening. Man har sikkert gået efter Vito, men er blevet valgt fra. Derfor er eneste chance tilbage Abildgaard, og der ville man ikke stille AaB-fans udsigterne til noget som nok ikke sker.
-
jonas386
- Allstar

Jimmy1 skrev: ↑26. jan 2023, 11:26
Nu giver Bælums kommentar god mening. Man har sikkert gået efter Vito, men er blevet valgt fra. Derfor er eneste chance tilbage Abildgaard, og der ville man ikke stille AaB-fans udsigterne til noget som nok ikke sker.
Der findes vel 10.000 fodboldspillere på landsplan der kan forstærke AaB i den nuværende situation. Hvis vi, som altid, ikke kan tænke ud over tidligere AaB'ere, eksotiske nulbonner, eller danskere der ikke er slået til i udlandet, så kan man med rette stille spørgsmålstegn ved hvilke kompetencer der egentlig findes i rekrutteringsdelen, og om de folk overhovedet er deres løn værd.
Jeg har ingen tillid til de tumper der sidder derude.
-
gwailo
- Allstar

- Geografisk sted: Aarhus N
jonas386 skrev: ↑26. jan 2023, 11:38
Jimmy1 skrev: ↑26. jan 2023, 11:26
Der findes vel 10.000 fodboldspillere på landsplan der kan forstærke AaB i den nuværende situation. Hvis vi, som altid, ikke kan tænke ud over tidligere AaB'ere, eksotiske nulbonner, eller danskere der ikke er slået til i udlandet, så kan man med rette stille spørgsmålstegn ved hvilke kompetencer der egentlig findes i rekrutteringsdelen, og om de folk overhovedet er deres løn værd.
Jeg har ingen tillid til de tumper der sidder derude.
Men hvis de ikke er interesset i at være en del af en nedrykningskamp / spille 1. division / få kort (leje)aftale så er det lidt lige meget hvor mange der ville kunne forstærke os.
Der er jo netop en grund til, at vi kigger på folk der skal bruge en genstart af karrieren eller/og som har særligt hjerte for AaB. Hvorfor skulle man ellers involvere sig i vores projekt. Det skal der vel ellers Saudi-millioner til at overbevise folk om...
// gwailo
-
Bros
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth
desværre er Vito væk nu, og får vi ikke Abild
og med Bælum udtalelse frygter man lidt at vi ikke får den cm vi har råbt om siden Hiljemark blev skadet
men mindre kan jo også gøre det og er ret enig med
@FIDEL i han betragtning om Albæk.
eller en anden lidt ældre midtbanespiller som kan gribe takt stokken med det sammen
Randers gjorde det jo med Morten Karlsen i sin tid.
men kom så Bælum og Co få lige driblet en cm hjem og komme af med de sidste par stykker

-
Halil
- Allstar

- Geografisk sted: DK
Hanga skrev: ↑25. jan 2023, 14:22
Jakobsen skrev: ↑25. jan 2023, 14:18
jonas386 skrev:Kokkefar skrev: ↑25. jan 2023, 14:04
Og at man ikke regner med flere tilgange medmindre en ekstraordinær mulighed opstår.
Big fucking surprise.
Der må simpelthen være svamp i vandrørene omkring Aalborg øst eller noget tilsvarende. Heldigvis kunne vi så blæse +5 millioner af på en back. Kasper Jørgensen kak sagtens vise sig at være et stjernekøb, men prioriteterne ude på Hornevej er godt nok helt blæst.
Jeg har ikke så meget mod man hentede en HB for Palle har ikke niveauet.
Jeg mener dog at angriber, højre back, centerstopper og central midt har lige stor vigtighed så svært at se vinduet som godkendt medmindre der kommer en central midt.
Dog er der sikkert også en gang spin i Bælums udmelding.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hvor ofte er det lige at vi har set de har "spin manøvre" fra AaB? Jovist Inge kunne lave en overraskelse i ny og næ, men ellers er det sku sjældent at AaB ikke har været ret ærlige i det de melder ud.
Mit bud er at AaB har en føler ude hos Abildgaard for en lejeaftale, man han søger i første omgang søger andre veje. For et decideret køb så har man nok stillet det betinget af et salg af Fossum, som nok engang ser ud til at rende ud i sandet.
Jeg må erklære mig enig med Jonas ift. prioritering af midlerne. Kasper Jørgensen skal vise sig som en stor opgradering over Pallesen/Ludewig før det kan give mening hos mig. Jeg har min tvivl men håber naturligvis at blive modbevist.
Vedrørende spin.
Var det en uge inden IAO røg ud, at Bælum var ude at rose ham og hans arbejde?
Det var forhåbentligt ren spin fra Bælum.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Eksil
- Allstar

Halil skrev: ↑26. jan 2023, 11:51
Vedrørende spin.
Man kan sige, at den modsatte melding hvert fald ikke er så smart.
Bælum udtaler "Ja, som alle kan se, så er vi desperate efter en, måske endda to, nye to midtbanen. Derfor er vi villige til at lade både klubber og agtener tage røven på os. Jeg kommer nok ikke til at sidde ned før marts"
-
Halil
- Allstar

Eksil skrev: ↑26. jan 2023, 12:37
Vedrørende spin.
Man kan sige, at den modsatte melding hvert fald ikke er så smart.
Bælum udtaler "Ja, som alle kan se, så er vi desperate efter en, måske endda to, nye to midtbanen. Derfor er vi villige til at lade både klubber og agtener tage røven på os. Jeg kommer nok ikke til at sidde ned før marts"
Enig.
Måske er det spin. Måske er det ikke.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Vedrørende spin.
Ved fyringer er det altid noget andet. Her bakker man medarbejderen op indtil fyresedlen foreligger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hanga skrev: ↑25. jan 2023, 14:22
Jakobsen skrev: ↑25. jan 2023, 14:18
jonas386 skrev:Kokkefar skrev: ↑25. jan 2023, 14:04
Og at man ikke regner med flere tilgange medmindre en ekstraordinær mulighed opstår.
Big fucking surprise.
Der må simpelthen være svamp i vandrørene omkring Aalborg øst eller noget tilsvarende. Heldigvis kunne vi så blæse +5 millioner af på en back. Kasper Jørgensen kak sagtens vise sig at være et stjernekøb, men prioriteterne ude på Hornevej er godt nok helt blæst.
Jeg har ikke så meget mod man hentede en HB for Palle har ikke niveauet.
Jeg mener dog at angriber, højre back, centerstopper og central midt har lige stor vigtighed så svært at se vinduet som godkendt medmindre der kommer en central midt.
Dog er der sikkert også en gang spin i Bælums udmelding.
Hvor ofte er det lige at vi har set de har "spin manøvre" fra AaB? Jovist Inge kunne lave en overraskelse i ny og næ, men ellers er det sku sjældent at AaB ikke har været ret ærlige i det de melder ud.
Mit bud er at AaB har en føler ude hos Abildgaard for en lejeaftale, man han søger i første omgang søger andre veje. For et decideret køb så har man nok stillet det betinget af et salg af Fossum, som nok engang ser ud til at rende ud i sandet.
Jeg må erklære mig enig med Jonas ift. prioritering af midlerne. Kasper Jørgensen skal vise sig som en stor opgradering over Pallesen/Ludewig før det kan give mening hos mig. Jeg har min tvivl men håber naturligvis at blive modbevist.
Vedrørende spin.
Man kritiserer jo ikke en medarbejder offentligt så længe vedkommende er ansat. Så bakker man vedkommende op. Det har intet med spin at gøre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Halil
- Allstar

Hanga skrev: ↑26. jan 2023, 13:12
Vedrørende spin.
Ved fyringer er det altid noget andet. Her bakker man medarbejderen op indtil fyresedlen foreligger.
Enig.
Måske er det spin. Måske er det ikke.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Nautrup88
- Superliga

- Favoritspiller: Rinne
Selvom det er en træningskamp er det sku øv vi ikke bare kan vinde en satans kamp..
-
Forza
- Allstar

Nautrup88 skrev: ↑26. jan 2023, 13:52
Selvom det er en træningskamp er det sku øv vi ikke bare kan vinde en satans kamp..
Det er vist ikke et transferønske

------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Forza skrev: ↑26. jan 2023, 14:41
næh. Men den træningskampe viste desværre at der, selv med Thelanders tilgang, mangler defensiv-koordinering og konsekvens. Lucas spiller igen rigtig fint - men man mangler virkelig en der på midten kan spille fodbold med Lucas. Pedro rydder fint op, og Fossum kommer da til nogle chancer, men spillet er lammet både med og uden bold på midtbanen. Og så tror jeg ikke vores nye højre back rørte bolden...
-
Nautrup88
- Superliga

- Favoritspiller: Rinne
Forza skrev: ↑26. jan 2023, 14:41
Du hat ret jeg beklager.
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Til alle jer, der desperat efterlyser en ny central midtbanespiller:
Undervurderer I Superligaen så meget, at I forestiller jer, at nærmest enhver svensk/norsk midtbanespiller vil kunne gå ind og løfte hele vores hold fra dag 1?
Eller overvurderer I AaBs sportslige attraktionsværdi og økonomiske formåen så meget, at I forestiller jer, at Bælum kan gå ud og bare hive en klasse-CM ned fra hylden i morgen, hvis han ville?
Jeg er med på, at man kan diskutere de valg, som den sportslige ledelse har truffet vedrørende indkøb af Kasper Jørgensen og Helenius. Men altså nu har debatsiden jo i flere år skreget på klassespillere på både højre back og angriber-fronten, at den modsatte prioritering også havde været forkert.
Jeg vil mene, at HVIS vi lykkes med at fx hente Abildgaard på en halvårlig lejekontrakt, vil dette vindue have være et af de mest offensive, vi nogensinde har haft. Vi har altså pt. hentet to absolutte Superliga-profiler + en meget lovende ung back, som var blandt sit holds bedste i efteråret. Og det til et hold med udsigt til nedrykning og vaklende rent økonomisk.
Mit højeste ønske er, at Erik Hamrén og den øvrige trænerstab formår at hæve niveauet på de spillere, vi allerede har + får styr på spillekoncept og holdånd. Det er DET, vi har brug for for at undgå nedrykning - ikke en eller anden random svensker fra Ørebro eller Herenveen.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det er sikkert totalt udenfor vores formåen, men Victor Jensen skal lejes ud fra Ajax.
Han ville være ekstremt god at få ind. Gjorde det eftersigende fremragende for Rosenborg, der også gerne vil købe ham. Ligesom nogle grækere skulle være interesseret. Han kender den danske liga og har siden han var her sidst fået en mere defensiv rolle, hvorfor han både ville kunne spiller 6'er eller 8'er for os.
Det er et ønske. Men nok ikke realistisk.
-
andrii
- 1. div

- Favoritspiller: Frank Strandli
BoT skrev: ↑27. jan 2023, 10:32
Til alle jer, der desperat efterlyser en ny central midtbanespiller:
Undervurderer I Superligaen så meget, at I forestiller jer, at nærmest enhver svensk/norsk midtbanespiller vil kunne gå ind og løfte hele vores hold fra dag 1?
Eller overvurderer I AaBs sportslige attraktionsværdi og økonomiske formåen så meget, at I forestiller jer, at Bælum kan gå ud og bare hive en klasse-CM ned fra hylden i morgen, hvis han ville?
Jeg er med på, at man kan diskutere de valg, som den sportslige ledelse har truffet vedrørende indkøb af Kasper Jørgensen og Helenius. Men altså nu har debatsiden jo i flere år skreget på klassespillere på både højre back og angriber-fronten, at den modsatte prioritering også havde været forkert.
Jeg vil mene, at HVIS vi lykkes med at fx hente Abildgaard på en halvårlig lejekontrakt, vil dette vindue have være et af de mest offensive, vi nogensinde har haft. Vi har altså pt. hentet to absolutte Superliga-profiler + en meget lovende ung back, som var blandt sit holds bedste i efteråret. Og det til et hold med udsigt til nedrykning og vaklende rent økonomisk.
Mit højeste ønske er, at Erik Hamrén og den øvrige trænerstab formår at hæve niveauet på de spillere, vi allerede har + får styr på spillekoncept og holdånd. Det er DET, vi har brug for for at undgå nedrykning - ikke en eller anden random svensker fra Ørebro eller Herenveen.
Jeg kunne skrive det meget bedre!

Den midtbanespiller kan man selvfølgelig sukke efter, men der bliver nødt til at være realisme. Og så skal vi ud og bakke op - jeg har købt billet til d. 17/2!

-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Reyad skrev:Det er sikkert totalt udenfor vores formåen, men Victor Jensen skal lejes ud fra Ajax.
Han ville være ekstremt god at få ind. Gjorde det eftersigende fremragende for Rosenborg, der også gerne vil købe ham. Ligesom nogle grækere skulle være interesseret. Han kender den danske liga og har siden han var her sidst fået en mere defensiv rolle, hvorfor han både ville kunne spiller 6'er eller 8'er for os.
Det er et ønske. Men nok ikke realistisk.
Jeg håber man undersøger muligheden. Han skulle hvis være blevet omskolet til central midt i Norge.
RAUS RAUS SSE!
-
Bros
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth
kunne det være at Bælum lige pt går all in på Abild og der først kommer en afklaring på den 31.
og få ryder op i truppen. forsum og makariz ud.
alt imens man har en føler ude ved et par andre spiller, hvis ikke det lykkes med Abild eksempelvis
Lasse Vigen (uden kontrakt) der træner med i Esbjerg i tiden for at holde formen ved lige
eller man med et longshot kan leje en Victor Nielsen fra Ajax
god weekend