Ny ejer/investor?
-
UPTHERABOOGZ
- Miniput

- Favoritspiller: Mini
Re: Ny ejer/investor?
Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?R Rosenberg skrev: ↑28. jan 2023, 23:28Jeg har blot hørt en bette fugl kvidre i Westmauern. Men en fugl, som plejer at være tavs, medmindre den synger klart.
Det er desværre al ornitologi, jeg kan bidrage med for nærværende.
Men uanset, så giver det vel mening at de sætter sig ned ved forhandlingsbordet igen, når vinduet er lukket. Spørgsmålet har vel bare været, om investorerne ville vente til efter grundspillet var færdigspillet. Men selv om 5 kampe er der vel ikke noget endegyldigt svar på, om nedrykningen kan afværges. Det er da kun positivt, hvis forhandlingerne kan fortsættes/færdiggøres uden at ligastillingen skal være afgørende.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Men uanset, så giver det vel mening at de sætter sig ned ved forhandlingsbordet igen, når vinduet er lukket. Spørgsmålet har vel bare været, om investorerne ville vente til efter grundspillet var færdigspillet. Men selv om 5 kampe er der vel ikke noget endegyldigt svar på, om nedrykningen kan afværges. Det er da kun positivt, hvis forhandlingerne kan fortsættes/færdiggøres uden at ligastillingen skal være afgørende.
Hvis det blot var en superligaklub, kunne de ligeså vel kigge på Horsens, Silkeborg eller OB.
Jeg tror det er det hele omkring AaB de finder interessant og ikke så meget det, at det skal være en superligaklub.
Dermed ikke sagt, at nedrykning ikke giver lidt flere udfordringer investeringsmæssigt.
Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Hvis det blot var en superligaklub, kunne de ligeså vel kigge på Horsens, Silkeborg eller OB.
Jeg tror det er det hele omkring AaB de finder interessant og ikke så meget det, at det skal være en superligaklub.
Dermed ikke sagt, at nedrykning ikke giver lidt flere udfordringer investeringsmæssigt.
-
sorenmoller95
- 2. div

Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Jeg er sikker på de godt ved det bliver et langt sejt træk der skal vare i længere tid, og derfor tror jeg ikke prisen her og nu gør den store forskel. De ved godt det kommer til at koste en helvedes masse penge uanset om den hedder SL eller NBL næste år.
Forhåbenligt kommer de ind med noget der kunne minde om en “2030-plan”, især på infrastrukturen. Og så selvfølgelig nogle seriøse og ambitiøse sportslige mål også.
Det er muligt at du har ret, men en nedrykning vil jo i hvert fald koste halvdelen af de 50 mio du mener at de gerne vil spare.sorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19
Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.
jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Jeg er sikker på de godt ved det bliver et langt sejt træk der skal vare i længere tid, og derfor tror jeg ikke prisen her og nu gør den store forskel. De ved godt det kommer til at koste en helvedes masse penge uanset om den hedder SL eller NBL næste år.
Forhåbenligt kommer de ind med noget der kunne minde om en “2030-plan”, især på infrastrukturen. Og så selvfølgelig nogle seriøse og ambitiøse sportslige mål også.
overbevist om det er tysk (hitzlberger har en funktion)
nedrykning har intet med prisen at gøre
de kommer til at blive majoritetsejere - og vil derfor have indflydelse - derfor kommer der også ændringer i ansættelserne - jeg gætter på ny sportschef eller direktør eller begge dele - og/eller måske helt ny funktion der ikke er i virksomheden
Og så tror jeg at akademiet + faciliteter får et markant løft. MAN kunne da forestille sig at der skal ligge en ægte kunstgræsbane på eget anlæg så man ikke skal køre udenbys for at træne :-)
Jeg er spændt på hvem det er og hvad de kommer med. Glæder mig.
-
sorenmoller95
- 2. div

Fuldstændig enig! Tror bestemt også der kommer udskiftning på mange af de væsentlige positioner og ikke mindst i bestyrelsen. Kunne godt forestille mig Bælum og Figo stadig får fremtrædende roller. Skutteligt tænker jeg ny cheftræner fra sommer som jeg mistænker bliver en udlænding - synes lidt det ligger i kortene.baresi skrev: ↑30. jan 2023, 12:29jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
de kommer til at blive majoritetsejere - og vil derfor have indflydelse - derfor kommer der også ændringer i ansættelserne - jeg gætter på ny sportschef eller direktør eller begge dele - og/eller måske helt ny funktion der ikke er i virksomheden
Og så tror jeg at akademiet + faciliteter får et markant løft. MAN kunne da forestille sig at der skal ligge en ægte kunstgræsbane på eget anlæg så man ikke skal køre udenbys for at træne :-)
Men det bliver sindssygt spændende at følge med i!
Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.baresi skrev: ↑30. jan 2023, 12:29jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Hmm ja det kan man måske sige - men omvendt så synes jeg ikke det er en ny investors opgave og rydde op i det makværk der er sket - men mere at kigge langsigtet ind i en strategi som AaB og investoren sammen ser som udviklingsplanen for AaB som klub - og der ser jeg en styrke i at der ikke er sket en eller anden akut løsning og at der ikke er noget der afhænger af nedrykning.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.baresi skrev: ↑30. jan 2023, 12:29jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
-
sorenmoller95
- 2. div

Jeg skal bare lige forstå. Du vil hellere have at vi forcere et ejerskifte før transfervinduet, hvor man så måske ikke har snakket strategi, penge og andre ting helt igennem og ende med mulige halve løsninger, fremfor man går fuldstændig i dybden med alt man kan tænke sig så man har en bæredygtig strategi selvom det skulle ende med en nedrykning?Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.baresi skrev: ↑30. jan 2023, 12:29jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 08:36Og vi er sikre på at fuglen ikke er af andefamilien?![]()
Føler selv, at første mulighed er utroligt dumt og skrøbeligt i forhold til det lange perspektiv som den her optagelse SKAL lyse af. Vi har set det første eksempel før, og hvor er de klubber endt? Mindes en klub som rykkede ned 2 gange på 3 sæsoner efter en bronzemedalje, og en anden klub hvor de nye ejere allerede er ude igen. Der må vi bare ikke ende.
-
haghdk
- Landshold

Jeg er ikke enig i, at vi for alt i verden skal undgå nedrykning - specielt ikke når vi tilsyneladende står til at bliver overtaget af en forhåbentlig kompetent investor - og bare gribe ud efter alle de grene der er, for at undgå det scenarie, herunder at køre et halv-forhandlet ejerskifte igennem. Nogle af de grene kan vi så risikere, er så skrøbelige at de knækker mens vi holder fast.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.
At de ikke er trådt til endnu, vidner for mig netop, at man forstår situationen og sikrer sig, at man kan arbejde henimod et styrket AaB på lang sigt.
Betyder det så, at der kommer en nedrykning som et bump i det forløb, so-be-it.
Ingen forcering. Men det virker en smule smådumt, at man har sat drøftelsen “på pause” i det mest kritiske vindue i klubbens historie. Det virker lidt udspekuleret og må give en berettiget skepsis i forhold til de reelle intentioner - især når AaB står med et lidt uforløst transfervindue.sorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 13:58Jeg skal bare lige forstå. Du vil hellere have at vi forcere et ejerskifte før transfervinduet, hvor man så måske ikke har snakket strategi, penge og andre ting helt igennem og ende med mulige halve løsninger, fremfor man går fuldstændig i dybden med alt man kan tænke sig så man har en bæredygtig strategi selvom det skulle ende med en nedrykning?Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.baresi skrev: ↑30. jan 2023, 12:29jeg tror investoren snart er på plads 1-2 uger max - tror aftalen mere eller mindre er lukketsorenmoller95 skrev: ↑30. jan 2023, 12:19Jeg tror simpelthen ikke hvilken række vi spiller i har haft den store indflydelse på prisen. Jeg er sikker på det er en investor som kommer ind med en lang plan og ikke bare bruger klubben som legetøj og derfor gerne vil spare 50 mil nu og her.SteenA skrev: ↑30. jan 2023, 10:26Som du selv skriver, så gør det altså alligevel en vis forskel, om det er en superligaklub eller en 1. divisionsklub man overtager. Reelt også på prisen for klubben pt. Men måske har man også bare ønsket at se, at klubben har kunnet sætte handling bag ordene om at kunne forstærke sig, så man - om ikke andet - vil stå meget stærkt som oprykningsfavorit i næste sæson, hvis redningsaktionen skulle glippe. Jeg ved ikke hvordan man ellers skal tolke, at man har forhandlet i en måned før jul og sat det på hold før transfervinduet, hvis man ellers føler at man er så tæt på, at det nærmest bare handler om at finde en kuglepen.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 09:13
Jeg tror ærligt, at nedrykningsspørgsmålet ikke er så relevant i de her forhandlinger. Jeg tror ikke det er ikke en superligaklub de ønsker at købe, men en klub med alt hvad det indebærer. Fankultur, talentudvikling, beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed, udviklingsmuligheder osv.
Føler selv, at første mulighed er utroligt dumt og skrøbeligt i forhold til det lange perspektiv som den her optagelse SKAL lyse af. Vi har set det første eksempel før, og hvor er de klubber endt? Mindes en klub som rykkede ned 2 gange på 3 sæsoner efter en bronzemedalje, og en anden klub hvor de nye ejere allerede er ude igen. Der må vi bare ikke ende.
Hvis du som fan bare siger “pyt” til en nedrykning, gør du dig til talsmand for en i mine øjne desværre ret udbredt tilgang i miljøet omkring AaB - som ligger meget langt fra, hvordan jeg med mine fanbriller ser på tingene.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 14:10Jeg er ikke enig i, at vi for alt i verden skal undgå nedrykning - specielt ikke når vi tilsyneladende står til at bliver overtaget af en forhåbentlig kompetent investor - og bare gribe ud efter alle de grene der er, for at undgå det scenarie, herunder at køre et halv-forhandlet ejerskifte igennem. Nogle af de grene kan vi så risikere, er så skrøbelige at de knækker mens vi holder fast.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.
At de ikke er trådt til endnu, vidner for mig netop, at man forstår situationen og sikrer sig, at man kan arbejde henimod et styrket AaB på lang sigt.
Min kildes kommentar da jeg lige konfronterede ham.... "Det kan jeg ikke lige udtale mig om lige nuR Rosenberg skrev: ↑28. jan 2023, 23:28Jeg har blot hørt en bette fugl kvidre i Westmauern. Men en fugl, som plejer at være tavs, medmindre den synger klart.
Det er desværre al ornitologi, jeg kan bidrage med for nærværende.
Helt enig.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 14:10Jeg er ikke enig i, at vi for alt i verden skal undgå nedrykning - specielt ikke når vi tilsyneladende står til at bliver overtaget af en forhåbentlig kompetent investor - og bare gribe ud efter alle de grene der er, for at undgå det scenarie, herunder at køre et halv-forhandlet ejerskifte igennem. Nogle af de grene kan vi så risikere, er så skrøbelige at de knækker mens vi holder fast.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.
En nedrykning vil normalt i AaBs situation være katastrofalt med den økonomi det kræver. Men i det her tilfælde hvor der står en investor med åbne øjne der kan levere det nødvendige kapitalberedskab til en hurtig tilbagevenden i superligaen, er det ikke andet en et lille bump på vejen
Jeg ville være meget nervøse for en investor hvor det afhang af om vi klarede os fri af nedrykningen. En investor der går ind nu med en stor investering med overhængende fare for en nedrykning er den helt rigtige partner for os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det spændende er, hvor stor investering de kommer med. Er det mere end det ville koste at købe en profil i FCK? Det er nogle vanvittige transferbeløb vi ser pt. Som forretningen AaB ser ud ved overtagelsen (uden nedrykning), så er der jo -30 mio på driftregnskabet før transfers og det skal man jo prøve at vende på en eller anden måde.
-
haghdk
- Landshold

Jeg læser det altså lidt som om, at du i vores nuværende situation, ville være villig til at sælge klubben til hvem som helst, bare det går stærkt og at de kommer med en stor pose penge til transfers.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 14:23Hvis du som fan bare siger “pyt” til en nedrykning, gør du dig til talsmand for en i mine øjne desværre ret udbredt tilgang i miljøet omkring AaB - som ligger meget langt fra, hvordan jeg med mine fanbriller ser på tingene.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 14:10Jeg er ikke enig i, at vi for alt i verden skal undgå nedrykning - specielt ikke når vi tilsyneladende står til at bliver overtaget af en forhåbentlig kompetent investor - og bare gribe ud efter alle de grene der er, for at undgå det scenarie, herunder at køre et halv-forhandlet ejerskifte igennem. Nogle af de grene kan vi så risikere, er så skrøbelige at de knækker mens vi holder fast.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.
Jeg er derimod tryg ved, at der tilsyneladende bliver brugt den tid som man mener er nødvendig for at sikre at man opnår et resultat der sikrer, at man kan udvikle klubben på lang sigt og på den måde gøre at AaB igen bliver en klub der spiller med helt i toppen.
Hvis en mulig konsekvens af den omhyggelige og seriøse proces, så er at vi ikke undgår nedrykning, så må det være sådan. Alternativet, mener jeg, kan være langt værre.
- MortenN
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
Helt enig, rykker vi ikke ud nu, så gør vi bare næste år hvis der ikke sker noget markant, så ro påhaghdk skrev: ↑30. jan 2023, 17:21Jeg læser det altså lidt som om, at du i vores nuværende situation, ville være villig til at sælge klubben til hvem som helst, bare det går stærkt og at de kommer med en stor pose penge til transfers.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 14:23Hvis du som fan bare siger “pyt” til en nedrykning, gør du dig til talsmand for en i mine øjne desværre ret udbredt tilgang i miljøet omkring AaB - som ligger meget langt fra, hvordan jeg med mine fanbriller ser på tingene.haghdk skrev: ↑30. jan 2023, 14:10Jeg er ikke enig i, at vi for alt i verden skal undgå nedrykning - specielt ikke når vi tilsyneladende står til at bliver overtaget af en forhåbentlig kompetent investor - og bare gribe ud efter alle de grene der er, for at undgå det scenarie, herunder at køre et halv-forhandlet ejerskifte igennem. Nogle af de grene kan vi så risikere, er så skrøbelige at de knækker mens vi holder fast.Proppen skrev: ↑30. jan 2023, 13:44Jeg synes godt, man kan tillade sig at være skeptisk over for en potentiel investor, som tilsyneladende ikke i den kritiske situation, vi står i, har vurderet, at det var relevant at træde til, så vi kunne bruge vinduet til bedre at prøve at forhindre vinduet. Man kunne fx have fremrykket forhandlingerne eller på anden måde givet det prioritet. Nu ender transfervinduet jo delvist uforløst, hvor vi ikke har fået gjort helt op med de klodser om benet, vi render rundt med efter års fejlbeslutninger.
Jeg er derimod tryg ved, at der tilsyneladende bliver brugt den tid som man mener er nødvendig for at sikre at man opnår et resultat der sikrer, at man kan udvikle klubben på lang sigt og på den måde gøre at AaB igen bliver en klub der spiller med helt i toppen.
Hvis en mulig konsekvens af den omhyggelige og seriøse proces, så er at vi ikke undgår nedrykning, så må det være sådan. Alternativet, mener jeg, kan være langt værre.
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely
Make people say
You're either weird or lonely
-
sorenmoller95
- 2. div

Min ikke forhandlingerne også er sat på pause grundet Thomas Bælum har haft nok at se til i forhold til transfervinduet denne januar? Og at det måske også er derfor der endnu ikke er offentliggjort noget.
Jeg ved godt det ikke er ham der kan give den endelige godkendelse af et salg, men samtidig har han helt sikkert ret stort ansvar for den kommende strategi. Og hvis han på nogen måde skulle have mulighed for søvn i januar, tænker jeg det er den mest realistiske forklaring.
Jeg ved godt det ikke er ham der kan give den endelige godkendelse af et salg, men samtidig har han helt sikkert ret stort ansvar for den kommende strategi. Og hvis han på nogen måde skulle have mulighed for søvn i januar, tænker jeg det er den mest realistiske forklaring.