Træningskampe vinteren 2023
Re: Træningskampe vinteren 2023
@Funky Det ville jeg være enig i, hvis ikke jeg havde hørt det samme i Mediano. Dog med Ludewig i højresiden for at kompensere for Jørgensens defensive mangler. Det er ikke fordi jeg tænker Medianos ord er lov, men de må jo have det et eller andet sted fra, ellers ville det være en underlig specifik ting at foreslå.
Selv hvis Ludewig nu og her er bedre end alternativerne, så er det stadig alternativerne vi skal hænge vores hat på, hvis foråret skal blive en succes.
Ift Sousa, så nævner jeg heller ikke Lars Friis, netop fordi Sousa indgik som en vigtig del af hans hold, og var vel vores bedste spiller i efteråret. Jeg ved ikke om Hamren så vores kampe inden han tog over, men det ville da være oplagt at bygge en offensiv op omkring den ene spiller der faktisk leverede.
Der var så en række andre ting der ikke fungerede for Lars Friis, hvilket også skyldes en svag og rådvild trup. Den ene ting der fungerede, tog Hamren ud. Resultatet er blevet, at vi nu har ingenting der fungerer. Bakiz har også været god, men jeg ser ham ikke som en spiller der bærer en offensiv, men mere som en spiller der kan lukrere på gode aktioner omkring sig, frem for at skabe dem selv.
Selv hvis Ludewig nu og her er bedre end alternativerne, så er det stadig alternativerne vi skal hænge vores hat på, hvis foråret skal blive en succes.
Ift Sousa, så nævner jeg heller ikke Lars Friis, netop fordi Sousa indgik som en vigtig del af hans hold, og var vel vores bedste spiller i efteråret. Jeg ved ikke om Hamren så vores kampe inden han tog over, men det ville da være oplagt at bygge en offensiv op omkring den ene spiller der faktisk leverede.
Der var så en række andre ting der ikke fungerede for Lars Friis, hvilket også skyldes en svag og rådvild trup. Den ene ting der fungerede, tog Hamren ud. Resultatet er blevet, at vi nu har ingenting der fungerer. Bakiz har også været god, men jeg ser ham ikke som en spiller der bærer en offensiv, men mere som en spiller der kan lukrere på gode aktioner omkring sig, frem for at skabe dem selv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det har jo været et tilbagevendende problem under flere trænere. Derfor er jeg også nød til at erkende at det jo nok har en årsag. Men det irriterer mig grænseløst at vi ikke stiller med de bedste offensive spillere. Sousa var klart den bedste spiller vi havde i starten af sæsonen og så røg han bare ud.gravballe skrev: ↑3. feb 2023, 17:37Det er han for stædig tilHanga skrev: ↑3. feb 2023, 17:30Dejlig ærligt fra Erik.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/skuf ... ke/4113883
Jeg har heldigvis ikke kunnet se træningskampene, men de giver ikke ligefrem tro på at holdet har rykket sig i en positiv retning. Jaja træningskampe er træningskampe men det ville godt nok have været rart at se kampe, hvor AaB lignede et hold der kunne overleve. 2 uger til sæsonstart virker pludselig som alt for kort tid.
Men altså Erik.... stil nu op med de spillere der rent faktisk kan afgøre fodboldkampene. Det er til at blive idiot af at se AaB konsekvent smide de bedste offensive spillere ud på bænken. Sousa skal spille, uanset om han så engang imellem ikke lige tager det tilbageløb han skal. På fuldstændig samme måde som med Kusk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Sorry, jeg skal lige forstå helt præcist, hvad Mediano har sagt?jonas386 skrev: ↑3. feb 2023, 17:37@Funky Det ville jeg være enig i, hvis ikke jeg havde hørt det samme i Mediano. Dog med Ludewig i højresiden for at kompensere for Jørgensens defensive mangler. Det er ikke fordi jeg tænker Medianos ord er lov, men de må jo have det et eller andet sted fra, ellers ville det være en underlig specifik ting at foreslå.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Efter at have set kampen i dig er jeg godt nok bekymret for om Poulsen er god nok.Hanga skrev: ↑3. feb 2023, 17:30Dejlig ærligt fra Erik.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/skuf ... ke/4113883
Jeg har heldigvis ikke kunnet se træningskampene, men de giver ikke ligefrem tro på at holdet har rykket sig i en positiv retning. Jaja træningskampe er træningskampe men det ville godt nok have været rart at se kampe, hvor AaB lignede et hold der kunne overleve. 2 uger til sæsonstart virker pludselig som alt for kort tid.
Men altså Erik.... stil nu op med de spillere der rent faktisk kan afgøre fodboldkampene. Det er til at blive idiot af at se AaB konsekvent smide de bedste offensive spillere ud på bænken. Sousa skal spille, uanset om han så engang imellem ikke lige tager det tilbageløb han skal. På fuldstændig samme måde som med Kusk.
Ahlmann skal tilbage hurtigst muligt i min optik. Langt bedre defensivt.
Jørgensen har mange gode ting fremad, men dækker virkelig skidt op og koster i dag.
Hamren har virkelig noget at se til med de spillere! Og fossum..tja hvad dælen skal man snart skrive.
Ludewig på kanten, jeg husker ikke om vedkommende havde det fra Rød Aalborg eller Riposten, men de snakkede om, at Ludewig på højrekanten er en mulighed, Hamren arbejder på, for at kompensere for Kasper Jørgensens defensive mangler. Jeg mener, at det var i transferopsamling på superligaen.Funky skrev: ↑3. feb 2023, 17:49Sorry, jeg skal lige forstå helt præcist, hvad Mediano har sagt?jonas386 skrev: ↑3. feb 2023, 17:37@Funky Det ville jeg være enig i, hvis ikke jeg havde hørt det samme i Mediano. Dog med Ludewig i højresiden for at kompensere for Jørgensens defensive mangler. Det er ikke fordi jeg tænker Medianos ord er lov, men de må jo have det et eller andet sted fra, ellers ville det være en underlig specifik ting at foreslå.
Jeg har ikke selv hørt hverken Riposten eller Rød Aalborg i snart lang tid, da det gør mig i dårligt humør, så ved ikke hvad der er blevet sagt der.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Er det lige før man bliver bekymret for om Hamren smider tøjlerne? Eller at der skal en mere ligestillet assistent ind? Der er brug for at komme hurtigt tilbage på sporet og Erik virker lidt modløs.
-
R Rosenberg
- Allstar

Når man læser det interview, kan det jo undre, at han ikke gør som de seneste 2-3 trænere: Dropper den ambition om 4 i bagkæden. Det virker jo ikke.
Thelander, Kramer og Granli er forrygende i 3-mandsforsvar, og vi har to vældig offensive backs. Hvorfor ikke gøre det hele lidt nemmere for dig selv, Erik?
Ædruelighedens stemme
Hvad er der efterhånden tilbage udover logo og fans? En spillertrup uden karakter og en uduelig ledelse. Det er sgu AaB jeg støtter og synes fanme ikke de curlingdremge er trøjen værdige!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Om så modstanders mål var hele bag linien, ville Højholdt og Fossum stadig ikke kunne score. Midtbanen mister dog noget tag i spillet hvis ikke de er der. Målfarligheden er ca det samme med Ementa, Ludewig og Ross. Lukas har brug for en spiller som Jeppe P til at lave mål på hans oplæg som i mod Horsens. At sætte Ementa til at spille foran Lukas er faktisk at give modstander en medspiller fra sit eget hold. Ahlmann er has been og Andreas Poulsen er fortsat 1 divisions spiller. Granli gjorde det ok på venstre back, jeg tror det ville være bedre med Anders Hagelskjær, han skal bare ikke tage indkast i højre side også.
I dag kan jeg ikke tro andet end at holdet rykker ned, klart endda, det skuffer mig at de er bange for bolden, selvfølgelig kan det gøre ondt at få bolden i maven, men de skal være frygtløse for det og vise at de er klar til at dø for pointene. Måske ændrer det sig til liga kampe, man kan da håbe.
Sousa mister spilletid på at hovere over dommer kendelser. Han burde ligge det fra sig, og VAR skulle give ham retfærdighed.
I dag kan jeg ikke tro andet end at holdet rykker ned, klart endda, det skuffer mig at de er bange for bolden, selvfølgelig kan det gøre ondt at få bolden i maven, men de skal være frygtløse for det og vise at de er klar til at dø for pointene. Måske ændrer det sig til liga kampe, man kan da håbe.
Sousa mister spilletid på at hovere over dommer kendelser. Han burde ligge det fra sig, og VAR skulle give ham retfærdighed.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Stegosaurus
- Allstar

Ja. Ja. At han ikke gør det, får det til at løbe mig koldt ned ad ryggen. Fatter manden, at sæsonen går i gang om to uger?R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 18:17Når man læser det interview, kan det jo undre, at han ikke gør som de seneste 2-3 trænere: Dropper den ambition om 4 i bagkæden. Det virker jo ikke.
Thelander, Kramer og Granli er forrygende i 3-mandsforsvar, og vi har to vældig offensive backs. Hvorfor ikke gøre det hele lidt nemmere for dig selv, Erik?
Tror David havde været et bedre valg end hamren det tåger rundt i experimentalle opstillinger. Jeg bryder mig ikke om David, men i den situation vi er i er det hvad der er nødvendigt. Så var man da sikker på fossum var smidt af helvede til, og der var krav til Lukas og de andre.
Erik får dette hold direkte i første div hvis han ikke snart retter op og begynder at bruge spillerne som de er bedst
Erik får dette hold direkte i første div hvis han ikke snart retter op og begynder at bruge spillerne som de er bedst
Tror et bedre valg havde været at holde fast i Friis. Den fyring virker bare helt skør. Vi var for f… begyndt at spille bedre igen og få point. Galehus.gravballe skrev: ↑3. feb 2023, 19:20Tror David havde været et bedre valg end hamren det tåger rundt i experimentalle opstillinger. Jeg bryder mig ikke om David, men i den situation vi er i er det hvad der er nødvendigt. Så var man da sikker på fossum var smidt af helvede til, og der var krav til Lukas og de andre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Edit: Måske ikke uanset om fossum er på midten eller ej, der var jeg nok lige frisk nok..
Edit: Måske ikke uanset om fossum er på midten eller ej, der var jeg nok lige frisk nok..
Jeg er enig i Friis blev fyret for hurtig, selv om jeg fra start mente han var en fejl af ansætte, så fik han i det mindeste point.Funky skrev: ↑3. feb 2023, 19:31Tror et bedre valg havde været at holde fast i Friis. Den fyring virker bare helt skør. Vi var for f… begyndt at spille bedre igen og få point. Galehus.gravballe skrev: ↑3. feb 2023, 19:20Tror David havde været et bedre valg end hamren det tåger rundt i experimentalle opstillinger. Jeg bryder mig ikke om David, men i den situation vi er i er det hvad der er nødvendigt. Så var man da sikker på fossum var smidt af helvede til, og der var krav til Lukas og de andre.
Fra start af var kun frygt Erik ikke vil kunne løfte opgaven og at se det han har leveret pt, frygter jeg sku han er for fast i sin tilgang til fodbold og ikke kan få sat holdet rigtigt op til at skaffe point.
-
R Rosenberg
- Allstar

I forhold til at stille krav og forlange maksimalt af spillerne, tror jeg såmænd, at selv David Nielsen må se sig tromlet af Erik Hamrén. Det er slet, slet ikke der, den ligger.gravballe skrev: ↑3. feb 2023, 19:20Tror David havde været et bedre valg end hamren det tåger rundt i experimentalle opstillinger. Jeg bryder mig ikke om David, men i den situation vi er i er det hvad der er nødvendigt. Så var man da sikker på fossum var smidt af helvede til, og der var krav til Lukas og de andre.
Jeg tænker, at hvis ikke Erik var en mand af så stor integritet, ville han være skredet igen, da han fandt ud af, hvor meget denne trup er gennemsyret af middelmådig tankegang og sindssvagelig Lucas/Prip/Fossum-mentalitet. Det lyser jo også ud af ham, at det er det, han er mest utilfreds med.
Så kan man selvfølgelig diskutere taktiske valg, og her er jeg helt på linje med, at det er hul i hovedet, at han insisterer på 4 bagved, når defensiven er så ringe, mens den klarer opgaven noget mere sikkert med 3 centerbacks.
Men at tro, at Erik Hamréns indstilling til sine spillere er forkert, så kender man han dårligt.
Ædruelighedens stemme
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Uanset hvilken række vi spiller i i den kommende sæson så kommer der ganske givet til at ske en del til sommer, Fossum ryger og det tror jeg også at Prip gør, Andersen er sværere da han har en god kontraktR Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 20:19I forhold til at stille krav og forlange maksimalt af spillerne, tror jeg såmænd, at selv David Nielsen må se sig tromlet af Erik Hamrén. Det er slet, slet ikke der, den ligger.gravballe skrev: ↑3. feb 2023, 19:20Tror David havde været et bedre valg end hamren det tåger rundt i experimentalle opstillinger. Jeg bryder mig ikke om David, men i den situation vi er i er det hvad der er nødvendigt. Så var man da sikker på fossum var smidt af helvede til, og der var krav til Lukas og de andre.
Jeg tænker, at hvis ikke Erik var en mand af så stor integritet, ville han være skredet igen, da han fandt ud af, hvor meget denne trup er gennemsyret af middelmådig tankegang og sindssvagelig Lucas/Prip/Fossum-mentalitet. Det lyser jo også ud af ham, at det er det, han er mest utilfreds med.
Så kan man selvfølgelig diskutere taktiske valg, og her er jeg helt på linje med, at det er hul i hovedet, at han insisterer på 4 bagved, når defensiven er så ringe, mens den klarer opgaven noget mere sikkert med 3 centerbacks.
Men at tro, at Erik Hamréns indstilling til sine spillere er forkert, så kender man han dårligt.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Ludewig har spillet venstre kant mod Viborg og Sirus. Ikke højre kant.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
RAUS RAUS SSE!
Jamen jeg er en af de 10% der er enig med dig, men det er, på papiret, heller ikke spillerne der er for dårlige. Så hvad fanden er det der går galt? Er det, som proppen siger, tabermentalitet og manglende vilje til at vinde? Er det sort uheld? Er det hele miljøet i klubben? Selvtilliden? Hvor fanden går det galt?Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Jeg tror ikke på at spillerne er for dårlige. Når en klub som Viborg har en føler ude på Ementa som mange siger er vores dårligste spiller, eller når vores anden dårligste spiller Høgh scorer 2 mål i 2 kampe for sin nye klub, så er det ikke spillerne den er gal med. Jeg nægter også at tro på at professionelle sportsudøvere har manglende vilje til at vinde, så var det simpelthen ikke kommet så langt. Sort uheld? Hmm måske i nogle tilfælde, men det kan ikke forklare alle vores nederlag. Så har vi selvtilliden og miljøet i klubben tilbage. Jeg tror ikke på at miljøet i AaB er usundt, trænere, assistenter osv vil alle se klubben have succes. Så jeg ender igen på selvtilliden..
-
R Rosenberg
- Allstar

Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Og jeg er helt enig. Jeg var også selv travlt beskæftiget med indstilling/karakter/holdning/mentalitet under de pågældende trænere.
Der er bare noget dybt forankret i denne klub, som strækker sig langt tilbage. Faktisk begyndte det jo umiddelbart efter 2014, da man afhændende holdet.
Ædruelighedens stemme