Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af FIDEL » 5. feb 2023, 15:38

Der bliver skudt en del imod Ludewig, men 1. Halvleg mod Sirius var faktisk fin. Han var involveret i mange ting.
Det er dog vildt nok,at Hamren ikke satser mere på Poulsen og Ahlmann, men mon ikke han forsøger at sende et signal om,at de skal oppe sig.
En anden forklaring kan være, at holdet har manglet dybdeløb, hvilket passer Ludewig fint, da han har en stor motor og gerne løber for holdet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. feb 2023, 16:25

Det siger jo bare alt om hvilket clusterfuck af en spillertrup vi har. Masser af på papiret gode spillere, men de passer slet ikke sammen og selv en garvet træner som Hamren aner ikke, hvordan han skal blande kortene. Jeg havde nok i højere grad håbet på man havde trænet en formation gennemgående og jeg havde nok også bare droppet alle forblommede spillemæssige ambitioner og lavet et fighterhold uden curlingdrenge som Lucas og Prip. Jeg synes ikke rigtigt vi kan bruge mere tid på at forløse dem lige nu - ind med dem der som minimum knokler som svin og vil tage et personligt ansvar fremfor at gemme sig bag alle mulige undskyldninger.

Mantl

Jørgensen, Kramer, Thelander, Hagelskjær, Poulsen/Ahlmann

Pedro, Malthe

Souza, Helenius, Bakiz

Jeg gider ikke se mere på Lucas, Fossum og Prip - det kommer jo ikke til at ske.
Godt nok har Bakiz ikke imponeret mig, men jeg kan faktisk godt lide hans arbejdsindsats ifht. de andre og Souza har været den bedste kantspiller.

Den alternative formation kunne være

Mantl

Jørgensen, Kramer, Thelander, Poulsen/Ahlmann

Souza, Pedro, Malthe, Bakiz

Helenius, Ramkilde

Jeg er heller ikke totalt på røven over Ramkilde, men han knoklede fanme og viste en god presensce derinde.Jeg tror faktisk han kunne se rigtigt god ud med en anden angriber.

Et andet bud er dog, at Hamren skal få ringet til Kuhn. Det Kuhn kan som mandskabsbehandler og motivator supplerer det Hamren kan som fodboldmand. Würtz og Hiljemark er sikkert gode assistenter, men det er jo noget andet de kan.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 5. feb 2023, 16:35

FIDEL skrev:
5. feb 2023, 15:38
Der bliver skudt en del imod Ludewig, men 1. Halvleg mod Sirius var faktisk fin. Han var involveret i mange ting.
Det er dog vildt nok,at Hamren ikke satser mere på Poulsen og Ahlmann, men mon ikke han forsøger at sende et signal om,at de skal oppe sig.
En anden forklaring kan være, at holdet har manglet dybdeløb, hvilket passer Ludewig fint, da han har en stor motor og gerne løber for holdet.
enig Fidel i at han har leveret fint - "problemet" er bare at vi igen igen igen opfinder positioner til spillere der aldrig har spillet der. Ludewig er Hb / HWB - nu skal han spille venstre kant - samtidig fjerner man spilletid til dem der bør spille der eller mere oprigtigt kan spille der.
Hvorfor ikke prøve sousa af der trods han er venstre benet. Isoleret set gør han det godt, men når man så sammenligner med at granli var VB så har man totalt fjernet en hel venstre side.
Det er ikke nu hamren skal eksperimentere. Byg nu en formation der gør spillerne bedst - men måske er det som du skriver et signal om at man skal tage sig sammen.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 5. feb 2023, 19:03

Kan så forstå at de spillere der fik fuld tid i fredags, ikke skal spille i morgen, og dermed så heller ikke i morgen nogen start 11 formation til premieren , det godtnok skidt at de ikke går spillet sammen overhovedet inden det går løs den 17 februar

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 5. feb 2023, 19:19

nj27 skrev:
5. feb 2023, 19:03
Kan så forstå at de spillere der fik fuld tid i fredags, ikke skal spille i morgen, og dermed så heller ikke i morgen nogen start 11 formation til premieren , det godtnok skidt at de ikke går spillet sammen overhovedet inden det går løs den 17 februar
Hvilke spillere fik hele kampen i fredags?

Silver77
2. div
2. div

Indlæg af Silver77 » 5. feb 2023, 19:23

FIDEL skrev:
5. feb 2023, 15:38
fuldstændig enig, jeg synes faktisk at Ludewig var det bedste offensive kort, i forhold til lucas og prip som intet viser offensiv, lucas holder alt for meget på bolden og lykkes sjældent med sine driblinger og prip var endnu engang helt usynlig efter min mening

Silver77
2. div
2. div

Indlæg af Silver77 » 6. feb 2023, 09:28

Hvad forventer i af dagens træningskamp imod Sogndal ?

1: jeg håber at AaB får et clean sheet idag
2: så håber jeg at se de offensive spillere sprudle idag.
3: så håber jeg på at se noget, fandenivoldskhed, ild i øjnene på spillerne idag, kæmp for trøjen med blod,sved og tårer
4: der skal en sejer på bordet, så AaB kan få tanket noget selvtidlig.

Mit bud: AaB - Sogndal 3 - 0

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 6. feb 2023, 09:51

Mere realistisk kommer det jo til at ligne de seneste kampe, hvor vi lukker et dumt mål ind og måske får scoret på noget heldigt :thumbsup: :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. feb 2023, 09:56

DGK skrev:
6. feb 2023, 09:51
Mere realistisk kommer det jo til at ligne de seneste kampe, hvor vi lukker et dumt mål ind og måske får scoret på noget heldigt :thumbsup: :aabfan:
ja det er desværre realistisk. MEN 7. pladsen fra den 2. bedste række - man skal sætte sig tungt på sådan en kamp når vi er under 14 dage fra 1. superliga mod GF.
Børnefejl skal fjernes - trykket skal lægges hårdt - taklingerne skal sidde der - og der skal skabes nok chancer til at smide en 3-4 stykker i netmaskerne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. feb 2023, 10:07

Stensikker 4-0.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. feb 2023, 10:10

baresi skrev:
6. feb 2023, 09:56
DGK skrev:
ja det er desværre realistisk. MEN 7. pladsen fra den 2. bedste række - man skal sætte sig tungt på sådan en kamp når vi er under 14 dage fra 1. superliga mod GF.
Børnefejl skal fjernes - trykket skal lægges hårdt - taklingerne skal sidde der - og der skal skabes nok chancer til at smide en 3-4 stykker i netmaskerne.
Det samme kan siges når vi har mødt Fredericia, IK Sirius osv. men problemet er bare at vi ikke er bedre end disse hold.
Jeg gætter på et tæt opgør som ender 1-1, eller måske 2-1 til os hvis vi rammer dagen.
Sad but true.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. feb 2023, 10:13

troelsh skrev:
6. feb 2023, 10:10
baresi skrev:
DGK skrev:
Det samme kan siges når vi har mødt Fredericia, IK Sirius osv. men problemet er bare at vi ikke er bedre end disse hold.
Jeg gætter på et tæt opgør som ender 1-1, eller måske 2-1 til os hvis vi rammer dagen.
Sad but true.
Der skal i hvert tilfælde til at ske noget med udviklingen under hamren (ikke at det er ham - for det har heller ikke fungeret under de andre trænere)
Men nu er er kommet nye ansigter og man står utvivlsomt med en bedre trup.
Og så kan det simpelthen ikke passe man ikke kan finde ud af at forsvare med 4 mand i en bagkæde.
Kan man ikke det - så lav om til den 3 back NU - med poulsen og jørgensen på wingbacks og så 3 i det centrale - det vil også fungere fint.
Måske vores pres bliver skarpere

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2023, 10:43

Forventer intet, men det skal næppe forhindre mig i at blive skuffet over præstationen alligevel. Heldigt, at kampen ligger midt i et møde, så jeg ikke skal pine mig selv på kontoret, men kan nøjes med sammendrag efterfølgende
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 6. feb 2023, 10:46

baresi skrev:
6. feb 2023, 10:13
troelsh skrev:
6. feb 2023, 10:10
baresi skrev:
DGK skrev:
Sad but true.
Der skal i hvert tilfælde til at ske noget med udviklingen under hamren (ikke at det er ham - for det har heller ikke fungeret under de andre trænere)
Men nu er er kommet nye ansigter og man står utvivlsomt med en bedre trup.
Og så kan det simpelthen ikke passe man ikke kan finde ud af at forsvare med 4 mand i en bagkæde.
Kan man ikke det - så lav om til den 3 back NU - med poulsen og jørgensen på wingbacks og så 3 i det centrale - det vil også fungere fint.
Måske vores pres bliver skarpere
Jeg synes faktisk holdet hænger bedre sammen end det har gjort længe. Der er flere automatismer, bedre struktur og flere forskellige løsninger i opspillet. Det har været savnet siden Cifuentes stoppet. Nu skal vi kraftedme vinde en kamp eftertrykkeligt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 6. feb 2023, 11:37

De sidste 2 træningskampe skal give sejre, men vi skal sgu også se markante forbedringer fra alle spillerne. Især i duelspillet, hvis spillet ikke flyder. Her SKAL vi simpelthen se en markant forbedring!!!

Indtil videre er jeg skuffet over Hamrén og truppen. Ganske enkelt fordi jeg troede man ville bruge træningskampe til at bygge det vigtige fundament til overlevelse. Et fundament, der bygger på en solid defensiv og organisation. I stedet har vi set fatale personlige fejl udspille sig og en dårlig organisation.
Jeg er forundret over, at Hamrén eksperimenterer i denne opstart. Jeg kan ikke umiddelbart se behovet for at gøre dette, men manden ved jo hvad han laver...

Får vi ikke en sejr inden for de 2 første runder, så har vi balladen. Så vil vi skyde på Hamréns forberedelser BIG time.

Det er vel ikke usandsynligt, at vi stiller op med 3 i bagkæden i dag? Hamrén har måske ønsket at afprøve nogle ting for at have de taktisk mulighed - fra start eller under kampene.
Jeg håber i hvertfald på en 3-4-3 eller 3-5-2 formation. 4 backkæden gør os alt andet end solide at se på, og soliditet er essentielt i en overlevelseskamp!

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 6. feb 2023, 12:15

Men spillede Thelander og Kramer ikke 90 minutter i fredags? For hvis de begge står over, så bliver det vel en udfordring at spille med 3-back kæde?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 6. feb 2023, 12:16

FIDEL skrev:
6. feb 2023, 11:37
De sidste 2 træningskampe skal give sejre, men vi skal sgu også se markante forbedringer fra alle spillerne. Især i duelspillet, hvis spillet ikke flyder. Her SKAL vi simpelthen se en markant forbedring!!!

Indtil videre er jeg skuffet over Hamrén og truppen. Ganske enkelt fordi jeg troede man ville bruge træningskampe til at bygge det vigtige fundament til overlevelse. Et fundament, der bygger på en solid defensiv og organisation. I stedet har vi set fatale personlige fejl udspille sig og en dårlig organisation.
Jeg er forundret over, at Hamrén eksperimenterer i denne opstart. Jeg kan ikke umiddelbart se behovet for at gøre dette, men manden ved jo hvad han laver...

Får vi ikke en sejr inden for de 2 første runder, så har vi balladen. Så vil vi skyde på Hamréns forberedelser BIG time.

Det er vel ikke usandsynligt, at vi stiller op med 3 i bagkæden i dag? Hamrén har måske ønsket at afprøve nogle ting for at have de taktisk mulighed - fra start eller under kampene.
Jeg håber i hvertfald på en 3-4-3 eller 3-5-2 formation. 4 backkæden gør os alt andet end solide at se på, og soliditet er essentielt i en overlevelseskamp!
Er det utænkeligt at Hamren prøver forskellige opstillinger af, starter med forskellige spillere osv for ikke at give for meget væk til modstanderne til første hjemmekamp? Jeg er satme også voldsomt træt af at se underlige opstillinger og spiller starte på uvante positioner, men kan det være for at "snyde fjenden" ? Har hamren faktisk godt styr på sin start 11 eller er han ved at blive en gammel senil mand der stædigt holder fast i at han har ret og at spillerne bare skal rette ind? Jeg håber det første og frygter det sidste..

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 6. feb 2023, 12:17

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fit- ... mp/4114506

Lyder til at Helenius spiller. Han døjer åbenbart både med baglår og knæ her i opstarten.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 6. feb 2023, 12:24

Vi stiller i en 4-3-3 igen idag. Ingen udsigt til at vi får vores ønske om en 3-back kæde opfyldt endnu.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 6. feb 2023, 12:31

Opstillingen mod Sirius var på papiret en der kunne spille op med Sirius.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar