Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 15. feb 2023, 14:22

Winterburn skrev:
15. feb 2023, 14:12
Haaber det her betyder Figo bliver i klubben

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -stort-job
Det eneste der står i artiklen er at Mikkel Bischoff og Dan Sørensen skulle have været kandidater men er blevet fravalgt, samt at Viborg tager sig god tid til at finde den rette. Så Figo kan vel stadig være et emne de arbejder med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 15. feb 2023, 14:29

Hanga skrev:
15. feb 2023, 14:22
Winterburn skrev:

Det eneste der står i artiklen er at Mikkel Bischoff og Dan Sørensen skulle have været kandidater men er blevet fravalgt, samt at Viborg tager sig god tid til at finde den rette. Så Figo kan vel stadig være et emne de arbejder med.
Artikel fra Nordjyske angående preseason arrangementet i går, https://nordjyske.dk/nyheder/sport/1300 ... 10/4127562:

"På scenen blev der leveret flere spændende indslag, men det største bifald indtraf, da talentchef Jacob Larsen, der har været rygtet til Viborg, slog fast, at han bliver i AaB."

Mon ikke det rygte kan begraves så.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. feb 2023, 14:31

emenike skrev:
15. feb 2023, 14:29
Hanga skrev:
Winterburn skrev:

Artikel fra Nordjyske angående preseason arrangementet i går, https://nordjyske.dk/nyheder/sport/1300 ... 10/4127562:

"På scenen blev der leveret flere spændende indslag, men det største bifald indtraf, da talentchef Jacob Larsen, der har været rygtet til Viborg, slog fast, at han bliver i AaB."

Måske ja, men omvendt ville det også være skidt hvis han stod og svarede andet, så længe der ikke er noget på plads.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 15. feb 2023, 15:00

Hanga skrev:
15. feb 2023, 14:31
emenike skrev:
Hanga skrev:
Winterburn skrev:

Måske ja, men omvendt ville det også være skidt hvis han stod og svarede andet, så længe der ikke er noget på plads.
Nej, han bliver. Det var klart og tydeligt det han fik sagt.

Spændende hvordan ungdomsafdelingen ser ud, når han hans præg på tingene igen vinder indpas.
Det er ikke tit man møder/ser eller lytter til mennesker med så stor passion.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 15. feb 2023, 23:02

Hanga skrev:
15. feb 2023, 14:31
emenike skrev:
Hanga skrev:
Winterburn skrev:

Helt klart svar..han bliver i AaB

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 18. feb 2023, 10:59

Hvis vi får en Investor og jeg siger hvis.

Denne Investor vil skulle rejse et fallitbo og hvilken investor vil være interesseret i denne svære opgave, når der er så mange nemmere cases.

Hvis vi får en investor bliver det en, som svarer til vores klub dvs en med meget ringe niveau.
Det bliver der efter.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 18. feb 2023, 11:03

Portland skrev:
18. feb 2023, 10:59

Denne Investor vil skulle rejse et fallitbo og hvilken investor vil være interesseret i denne svære opgave, når der er så mange nemmere cases.

Hvis vi får en investor bliver det en, som svarer til vores klub dvs en med meget ringe niveau.
Det bliver der efter.
Som sædvanlig aner du ikke, hvad du snakker om.
Den her ene kamp ændrer selvfølgelig ikke på den proces, der startede i efteråret. Alle indikationer siger, at det er en seriøs investor med seriøs kapital.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. feb 2023, 11:16

Kunji skrev:
Portland skrev:

Det bliver der efter.
Den her ene kamp ændrer selvfølgelig ikke på den proces, der startede i efteråret. Alle indikationer siger, at det er en seriøs investor med seriøs kapital.
Enig og AaB har jo ingen kæmpe gæld og klubben har et potentiale der kan forløses af dygtige ejere. Det er et håndværkertilbud, men ikke noget en dygtig håndværker ikke kan få en masse godt ud af.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2023, 11:20

Portland skrev:

Det bliver der efter.
"Nemmere" måske. Men færre der har så mange lavthængende frugter, og hvor så meget kan rykkes for fhv. små midler.

Et "projekt" i FCK, FCM eller klubber i et tilsvarende lag i fodboldeuropa er måske på papiret "nemmere", men også voldsomt meget dyrere. Som jeg forstår forhandlingerne, så vil de penge en evt. investor/ejer kommer med, gå mere eller mindre direkte i AaB. Dertil er vi en klub uden den store gæld, med både udmærkede faciliteter og et fint stadion, der fint lever op til vores nuværende behov.

Vi mangler midler til at udvikle klubbens infrastruktur, bedre (og flere) trænere, netværk mv., og dernæst kan vi så begynde at kigge på hvilke spillere vi bør hente ind udefra.

På den facon kan en nedrykning måske gøre det nemmere for en ny investor ift. der kommer med nye ideer ift accept fra en fanbase og at starte en større genopbygning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. feb 2023, 11:35

Kunji skrev:
18. feb 2023, 11:03
Portland skrev:

Det bliver der efter.
Jeg er ret sikker på, at man ikke finder et produkt med et bedre brand til den pris i Danmark. Altså inden for sport.

AaB er en traditionsklub, stadig det, man kan kalde en stor klub i dk. Har alle faciliteter på et meget højt niveau, stor fanbase, en stor by, der står bag klubben, men som er grotesk syg indeni.

Var jeg investor med stor kapital, og skulle jeg købe mig ind i en klub i dk, ville AaB være de første, jeg kiggede på - også uden mine farvede briller.
Ædruelighedens stemme

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 18. feb 2023, 18:36

Jeg venter og ser, hvad der sker og skæver til faktisk en del danske klubber, som har fået udenlandsk investor.
Det er ingen garanti for noget godt, hvilket et par tidligere superligaklubber kan tale med om.

Jeg bliver slagtet for ikke at dele andres tro, men min tro er blot som andre debattører her en tro.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. feb 2023, 22:15

Portland skrev:
18. feb 2023, 18:36
Jeg venter og ser, hvad der sker og skæver til faktisk en del danske klubber, som har fået udenlandsk investor.
Det er ingen garanti for noget godt, hvilket et par tidligere superligaklubber kan tale med om.

Jeg bliver slagtet for ikke at dele andres tro, men min tro er blot som andre debattører her en tro.
Det er da i hvert fald rigtigt positivt, at investoren er yderst grundige i deres forabejde.
Det tyder både på dygtighed, ambitioner og seriøsitet og, at det ikke er bare nogle fantaster, som kommer ind med en ide om, at de kan drive fodboldklub med afsæt i deres eget nye datasystem eller, at man bare vil fylde klubben ud med random udlændinge som i Vejle.
Derudover har vi da sat, at den nuværende kreds af indspiste bondepinger intet godt bringer til klubben.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 19. feb 2023, 07:51

Portland skrev:
18. feb 2023, 18:36

Men når du nu skæver til andre danske klubber, hvilke af de andre danske klubbers “overtagelse”, kan ligne den proces vi står i? Hvor der reelt set bliver brugt tid på at se om vi skal giftes fordi vi kan lide hinanden
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 19. feb 2023, 15:54

Noget nyt Halamadrid? Jeg hører den kommende uge, meeen jeg stoler ikke helt på noget før jeg ser det efterhånden :-)
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 20. feb 2023, 09:57

Bong skrev:
19. feb 2023, 15:54
Noget nyt Halamadrid? Jeg hører den kommende uge, meeen jeg stoler ikke helt på noget før jeg ser det efterhånden :-)
Eventuelle nye investorer/ejere bør nok få indskrevet noget vedrørende prisen, hvis AaB rykker ned, som en del jo kunne tyde på pt.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2023, 10:09

Det lyder godt med den nye investor og alt det der, men hvorfor lader så mange herinde til at tro, at "vores" nye investor/ejer har gjort et bedre og grundigere forarbejde end andre klubbers nye ejer/investor?
Der er jo ingen beviser for, at nye ejere i andre danske klubber, ikke har gjort deres forarbejde godt nok. Eller er det mig, der har misset noget?

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 20. feb 2023, 10:17

FIDEL skrev:
20. feb 2023, 10:09
Det lyder godt med den nye investor og alt det der, men hvorfor lader så mange herinde til at tro, at "vores" nye investor/ejer har gjort et bedre og grundigere forarbejde end andre klubbers nye ejer/investor?
Der er jo ingen beviser for, at nye ejere i andre danske klubber, ikke har gjort deres forarbejde godt nok. Eller er det mig, der har misset noget?
I forhold til hvad jeg kan huske, og det er muligt det er forkert, men så kom de mest grelle eksempler som EfB og SønderjyskE nærmest fra den ene dag til den anden. Nu følger jeg ikke de klubber voldsomt tæt, men mindes ikke der var tale om et forarbejde på flere måneder som er tilfældet her i Aalborg. Det er lidt det jeg bygger det på. Men igen, jeg kan jo tage fejl i min hukommelse.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. feb 2023, 10:18

FIDEL skrev:
20. feb 2023, 10:09
Der er da nærmest ikke andet end beviser på udenlandske ejere/investors, der totalt undervurderer niveauet, og tror at en række obskure C-spillere bare kan valse direkte ind og blive store profiler fra dag 1. Eller udenlandske ejere, der totalt fejllæser stemningen omkring en klub, eller ikke kan analysere sig frem til hvad klubben mangler..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Halamadrid
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Halamadrid » 20. feb 2023, 10:47

Halil skrev:
20. feb 2023, 09:57
Bong skrev:
Eventuelle nye investorer/ejere bør nok få indskrevet noget vedrørende prisen, hvis AaB rykker ned, som en del jo kunne tyde på pt.
Hvsd jeg hører er at tingene stadig går fremad. Den "danske" del af aftalen er på plads med de nye danske "investorer". Der er et par knaster, men der arbejdes benhårdt på at få styr på de sidste ting. Har lidt svært ved at dele så meget om det lige nu da jeg kan komme til at skrive noget der ikke må komme ud, beklager

Kan dog sige at nedrykning er en del af risikoen som investorerne løber. Men det betyder måske et yderligere kapitalindskud for at sikre vores setup kører videre på fuld skrue...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 20. feb 2023, 11:43

Halamadrid skrev:
20. feb 2023, 10:47
Halil skrev:
20. feb 2023, 09:57
Bong skrev:
Hvsd jeg hører er at tingene stadig går fremad. Den "danske" del af aftalen er på plads med de nye danske "investorer". Der er et par knaster, men der arbejdes benhårdt på at få styr på de sidste ting. Har lidt svært ved at dele så meget om det lige nu da jeg kan komme til at skrive noget der ikke må komme ud, beklager

Kan dog sige at nedrykning er en del af risikoen som investorerne løber. Men det betyder måske et yderligere kapitalindskud for at sikre vores setup kører videre på fuld skrue...
Hvorfor så ikke vente til efter en ny nedrykning, hvis man var ny ejer?

Forskellen af værdien af AaB i suppen kontra i 1. div må være ganske betydelig.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar