Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Re: Erik Hamren

Indlæg af Jonas_K » 22. feb 2023, 20:36

Jakobsen skrev:
22. feb 2023, 18:41
Uh jeg har det sgu godt nok ambivalent med det her.
Den kritik der fremføres er jeg jo dybest set meget enig i og jeg tror egentlig også der kunne vindes mere end tabes ved at udskifte Hamren.

Jeg har dog også fucking stramt med, at pjokkene som bærer et kæmpe personligt ansvar i det her går til pressen og hyler. De skal f*cking bare holde deres kæft og yde alt det de kan. FInt nok, hvis truppen lufter deres holdninger internt så længe de gør det først overfor Hamren og trænerteamet, men det ligner kraftedme ikke noget at gå ud og whine i pressen og slet ikke når man selv leverer så blodfattigt og elendigt.
100% enig

Nu må de spillere hanke kraftigt op i sig selv, det er satme pinligt at indkalde til møde, fordi de i den grad svigtede mod agf. Nok er jeg efter trænerteamet og deres dispositioner, men derfor må og skal en professionel spiller kunne tænke selv i løbet af kampene.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. feb 2023, 20:42

Gnu skrev:
22. feb 2023, 20:35
R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 20:19
Gnu skrev:
22. feb 2023, 19:50
R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 19:30
Gnu skrev:
22. feb 2023, 19:23
R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 18:11
Men hvor kunne det dog klæde de kujoner at stå frem med navn. For der er ret mange spillere i denne trup, der har absolut NUL ret til at pege på andre.

Lejesvende.
Selvfølgelig har de da dét. Selv den mest uduelige døgenigt af en matros skal da råbe op, hvis kaptajnen styrer direkte mod isbjerget.
Det kommer jo så sandelig an på, om det er kaptajnen, der styrer, eller det er de uduelige, ugidelige, inkompetente matroser, som rederiet har hyret, der er skyld i kursen.

3 ud af de sidste 4 trænere har truppen rendt tudende og sladrende til Bælum om. Mere og mere peger dermed på truppen, som desværre ser sig som ufejlbarlig. Kujoner.
Hvor har spillerne sagt at de er ufejlbarlige? Det må du lige linke til.
Jeg fornemmer, du har nok små grå til at fatte pointen.
Åbenbart ikke. Du må være mere specifik.
Ærgerligt for os begge så.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 22. feb 2023, 20:58

R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 20:42
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
22. feb 2023, 19:23

Selvfølgelig har de da dét. Selv den mest uduelige døgenigt af en matros skal da råbe op, hvis kaptajnen styrer direkte mod isbjerget.
Det kommer jo så sandelig an på, om det er kaptajnen, der styrer, eller det er de uduelige, ugidelige, inkompetente matroser, som rederiet har hyret, der er skyld i kursen.

3 ud af de sidste 4 trænere har truppen rendt tudende og sladrende til Bælum om. Mere og mere peger dermed på truppen, som desværre ser sig som ufejlbarlig. Kujoner.
Hvorfor skriver du ikke bare, hvad du mente med den sætning i stedet den der gang vagueposting?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 22. feb 2023, 21:03

R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 20:23
Mr Gold skrev:
22. feb 2023, 20:04
Nautrup88 skrev:
22. feb 2023, 19:53
Mr Gold skrev:
22. feb 2023, 19:43
Nautrup88 skrev:
22. feb 2023, 19:08
Jeg går også med en David Nielsen, men det er mest fordi jeg tror han ville kunne sætte det pigekor på plads. Jeg tror ikke han vil finde sig i sådan en gang pis.
Kan garantere dig for at Hamren den unten hyleme heller ikke finder sig i det!!!!
Bare lige for at få det på plads. ;)
Nej det er rigtig nok. Mest også bare møntet på at David har et godt temperament.
Ved godt hvad du mente, drillede bare.
Men noget skal der for pokker ske, men håber stadig at Hamren kan ruske dem op, men erkender jeg tvivler.
Udviklingen har ikke været tilstede. Og hans stædighed vil normalt være helt rigtigt.
Vi har bare ikke tiden til at vente på 433 slår igennem, det har vi sgu ik
Det handler ikke om 4-3-3, 5-4-1, 6-4-0 eller hvad man nu kan finde på.

De er professionelle fodboldspillere, så selvfølgelig kan de spille i forskellige formationer.

Selv, hvis vi stillede med de ønskede 5 i bagkæden, ville det være lort med den indstilling og mentalitet, vores højt betalte duksedrenge går på banen med kamp efter kamp. At tro andet vidner om en meget kort hukommelse.

Det største problem i denne akutte situation, er spillernes mindset.
Jooooo meeeen udvikling har der bare ik været noget af som har gjort man har tænkt det ser sundt ud.
Træningskampe er som det er. GF kampen i det skod vejr er svær at vurdere så meget udfra, udover at de slet slet ik går til stålet. De ligner et hold der ik kommer til at vinde nogle kampe som det er lige nu.
Og lige præcis der forstår jeg heller ikke indstilling og mentalitet. Fatter ik de ikke kæmper røven ud af bukserne, det gør de bare ikke. Nu får de en røvfuld i parken, det bliver ikke bedre med på psyken for dem.

Kender en i staben og spurgte så sent som for 14 dage siden omkring Hamren.
Han sagde de træner mega godt på meget højt niveau, men i kampene sker der ligesom en mental blokering.
De kan ikke kende holdet fra træning til kamp. Sousa er der ikke en speciel forklaring på hvorfor han ikke spiller fra start.
Ludewig spørgsmålet gled han egentligt nemt af på når jeg tænker tilbage.

Jeg er så lidt spændt på de næste par dage, for når der er uro i klubber har man sommetider set en trup være ude at sige man står bag træneren. Nu må vi så se hvad der er op og ned og hvor slemt det står til. en eller anden form for reaktion får vi nu nok at se

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. feb 2023, 21:14

Mr Gold skrev:
22. feb 2023, 21:03
R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 20:23
Mr Gold skrev:
22. feb 2023, 20:04
Nautrup88 skrev:
22. feb 2023, 19:53
Mr Gold skrev:
22. feb 2023, 19:43
Nautrup88 skrev:
22. feb 2023, 19:08
Jeg går også med en David Nielsen, men det er mest fordi jeg tror han ville kunne sætte det pigekor på plads. Jeg tror ikke han vil finde sig i sådan en gang pis.
Kan garantere dig for at Hamren den unten hyleme heller ikke finder sig i det!!!!
Bare lige for at få det på plads. ;)
Nej det er rigtig nok. Mest også bare møntet på at David har et godt temperament.
Ved godt hvad du mente, drillede bare.
Men noget skal der for pokker ske, men håber stadig at Hamren kan ruske dem op, men erkender jeg tvivler.
Udviklingen har ikke været tilstede. Og hans stædighed vil normalt være helt rigtigt.
Vi har bare ikke tiden til at vente på 433 slår igennem, det har vi sgu ik
Det handler ikke om 4-3-3, 5-4-1, 6-4-0 eller hvad man nu kan finde på.

De er professionelle fodboldspillere, så selvfølgelig kan de spille i forskellige formationer.

Selv, hvis vi stillede med de ønskede 5 i bagkæden, ville det være lort med den indstilling og mentalitet, vores højt betalte duksedrenge går på banen med kamp efter kamp. At tro andet vidner om en meget kort hukommelse.

Det største problem i denne akutte situation, er spillernes mindset.
Jooooo meeeen udvikling har der bare ik været noget af som har gjort man har tænkt det ser sundt ud.
Træningskampe er som det er. GF kampen i det skod vejr er svær at vurdere så meget udfra, udover at de slet slet ik går til stålet. De ligner et hold der ik kommer til at vinde nogle kampe som det er lige nu.
Og lige præcis der forstår jeg heller ikke indstilling og mentalitet. Fatter ik de ikke kæmper røven ud af bukserne, det gør de bare ikke. Nu får de en røvfuld i parken, det bliver ikke bedre med på psyken for dem.

Kender en i staben og spurgte så sent som for 14 dage siden omkring Hamren.
Han sagde de træner mega godt på meget højt niveau, men i kampene sker der ligesom en mental blokering.
De kan ikke kende holdet fra træning til kamp. Sousa er der ikke en speciel forklaring på hvorfor han ikke spiller fra start.
Ludewig spørgsmålet gled han egentligt nemt af på når jeg tænker tilbage.

Jeg er så lidt spændt på de næste par dage, for når der er uro i klubber har man sommetider set en trup være ude at sige man står bag træneren. Nu må vi så se hvad der er op og ned og hvor slemt det står til. en eller anden form for reaktion får vi nu nok at se
Det kan være, at det bare er mig, men jeg har sådan helt generelt ikke set den store udvikling i hverken hold eller klub siden 2014.

Der har været momenter, kampe eller perioder, hvor man har spillet skide godt, men sådan helt generelt oppe fra helikopteren har jeg meget, meget svært ved at se udviklingen over tid.

Vi er nu oppe på tre trænere det sidste år, hvor ingen af de tre - trods vidt forskellige tilgange og filosofier - har lykkedes med at forløse noget som helst.
Vi har i samme periode set spillere rende tudende til Bælum med utilfredshed med samtlige tre trænere og generelt har været en hån mod trøjen, når de har været på banen.

Derfor får du ikke mig til at udpege Hamrén som skurken her. Ligesom Friis ikke var skurken. Ligesom Cifuentes ikke var skurken.

De reelle skurke er de overbetalte lejesvende, der ikke har hverken hjerte eller mandsmod i brystet. Og så naturligvis Bælum + bestyrelse, men det er en helt anden diskussion.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. feb 2023, 21:16

Gnu skrev:
22. feb 2023, 20:58
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:

Hvorfor skriver du ikke bare, hvad du mente med den sætning i stedet den der gang vagueposting?
Åh, jeg orker ikke debatsidepedanteri lige nu. Så lad os bare lade den ligge der. Jeg tænker, at du nok lever med det.

FEDE
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Dissing

Indlæg af FEDE » 22. feb 2023, 21:18

:thumbsup: spot on
FIDEL skrev:
22. feb 2023, 16:32
baresi skrev:
22. feb 2023, 16:12
nå men altså nedrykningen er jo 100% nu medmindre man TØR fyre træneren og hente en F,eks, DAVID.

jeg er IKKE uenig i at spillerne er forkælet - MEN MEN MEN
i en organisation der er det ledelsens opgave at få medarbejderne med - og hvis nu man skal være helt ærlig, så kan jeg godt forstå dem.
AaB skal REDDE sig - men ikke spille poleret bold eller andet pis og lort nu.

Man proklamerer at en hagelskjær og thelander kommer hjem og tager kampen op med forsvaret
at en jørgensen kommer ind med power til højresiden
at en helenius skal binde spillet mere sammen

SPILLERNE siger jo selv at de er hentet ind til en 3 back kæde - men nu har man kraftedeme solgt hagelskjær som ville passe perfekt i en
kramer - thelander - hagels konstellation.
Jørgensen og poulsen er udprægede wingbacks - poulsen er en dårlig VB.
vi har ikke spillerne til 4-3-3 -midtbanen er helt slukket
ludewig skal jo ikke være kant - det er til grin - og prip har udtalt han klart er bedst i 3-4-3 pga. hjælp fra wingback.

hamren har fejlet fucking bigtime uagtet hvor forkælede spillerne er.
FRIIS skulle ikke være fyret - men hamren skulle aldrig være ansat.

Det har jo skinnet igennem i samtlige kampe og træninger at han er helt væk taktisk ift. de spillere der er til rådighed. Vi har været til grin i vores træningskampe

FYR HAMREN og HENT DAVID - vi har INTET at tabe lige nu.
OG HAR HAN TABT OMKLÆDNINGSRUMMET SÅ HAR VI JO TABT ALLIGEVEL - FÅ HAM NU VÆK - TAKTIKKEN STINKER
Mon ikke salget af Hagelskjær var det, der fik bægeret til at flyde over hos nogle af spillerne...indforstået, at foretrækker 5 bagi.
Anyway, det er svært at se Hamren fortsætte nu, efter dette.
Mon ikke vi henter Niels Frederiksen eller David ind som redningsmand nu?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. feb 2023, 21:30

Sidst vi var lige ved at få fat i noget, var med Friis lige før han blev fyret. Man har næsten glemt sejrene hjemme over Brøndby og ude over Midtjylland, men dengang lignede det altså, at vi endelig var på vel mod noget. Så blev han fyret og siden har vi ikke vundet på hjemmebane, og det gælder alt både testkampe og ligakampe. Det er immervæk mere end et halvt år uden bare en eneste sejr. Vi kommer til at slå sidste rekord på 193 dage uden hjemmesejre. Det var helt skørt at fyre Friis, men det betyder jo ikke nødvendigvis at det rigtige vil være at fyre Hamren. I virkeligheden burde det være dem der startede det hele med salget af Ross og fyringen af Friis der stod for skud... Man kan også argumentere for at der er nogle spillere, der burde tage noget ansvar. Det sagt er jeg ikke i tvivl om, at vi med en træner som David Nielsen vil have langt større chancer for at overleve i superligaen....

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 22. feb 2023, 21:30

R Rosenberg skrev:
22. feb 2023, 21:16
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:

Åh, jeg orker ikke debatsidepedanteri lige nu. Så lad os bare lade den ligge der. Jeg tænker, at du nok lever med det.
Ok. Du havde altså ikke belæg for at påstå, at spillerne ser sig selv som ufejlbarlige. Modtaget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. feb 2023, 21:36

Hvad fanden foregår der, når spillerne skal have trang til at lægge ting til EB på den her måde.

De køre deres træner under bussen og er ikke deres ansættelse værdig i AaB!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. feb 2023, 22:07

Tror det Hiljemark, der skydes mest efter.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 22. feb 2023, 23:25

Kristian skrev:
22. feb 2023, 21:36
Hvad fanden foregår der, når spillerne skal have trang til at lægge ting til EB på den her måde.

De køre deres træner under bussen og er ikke deres ansættelse værdig i AaB!
Vi ved ikke om det er spillerne, som har lækket til Ekstra Bladet. Det står der intet om i den artikel.

Silver77
2. div
2. div

Indlæg af Silver77 » 23. feb 2023, 00:10

Ansæt en jægersoldat som kan lærer spillerne noget disciplin og kæft,trit og retning. Og vil de ikke høre efter så er det bare ned og tage 50 push up.

I min optik er det helt klart spillerne som svigter, der er ingen som kæmper for trøjen. Jeg kan godt tåle at AaB taber engang imellem men jeg forlanger at se blood,sved og tårer i hver eneste kamp.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 23. feb 2023, 06:46

Gnu skrev:
22. feb 2023, 21:30
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:

Ok. Du havde altså ikke belæg for at påstå, at spillerne ser sig selv som ufejlbarlige. Modtaget.
Altså hvis man har et hold der ikke fungerer under forskellige trænere og bliver ved med at melde om samarbejdsproblemer til medier og ledelse, så er det vel nærliggende at konkludere at holdet ikke kan se ud over egen næsetip. Ufejlbarlig. Nok ikke. Men er sikker på at det var et ord der blev brugt til at understrege en pointe

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 23. feb 2023, 08:31

Klaus skrev:
I virkeligheden burde det være dem der startede det hele med salget af Ross og fyringen af Friis der stod for skud...
De står da for skud hver eneste dag, da det er deres tegnebog, der betaler gildet.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 23. feb 2023, 08:41

RicoBR02 skrev:
23. feb 2023, 06:46
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
Gnu skrev:

Altså hvis man har et hold der ikke fungerer under forskellige trænere og bliver ved med at melde om samarbejdsproblemer til medier og ledelse, så er det vel nærliggende at konkludere at holdet ikke kan se ud over egen næsetip. Ufejlbarlig. Nok ikke. Men er sikker på at det var et ord der blev brugt til at understrege en pointe
Spillerne spiller jo selv kampene og kan - går jeg ud fra - læse tabellen. De ved sgu da godt, at de ikke har gjort det ret godt, men derfor har de da stadig ret til at have en holdning til den til enhver tid siddende træner. Synes du selv, at Erik Hamren har været en succes i denne omgang?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 23. feb 2023, 09:02

Gnu skrev:
23. feb 2023, 08:41
Spillerne spiller jo selv kampene og kan - går jeg ud fra - læse tabellen. De ved sgu da godt, at de ikke har gjort det ret godt, men derfor har de da stadig ret til at have en holdning til den til enhver tid siddende træner. Synes du selv, at Erik Hamren har været en succes i denne omgang?
Selvfølgelig har spillerne lov til at være kritiske. Det kan dog også komme til at klinge en anelse hult, når det er den 3. træner i streg, som der ytres utilfredshed med. På et eller andet tidspunkt må pilen da pege på en anden end træneren.

Det er i øvrigt heller ikke noget problem, at ikke alle er vilde med træneren - det er jo svært at gøre alle tifredse, når der kun er 11 startpladser på et hold. Det store problem kommer, når den slags skal lukkes ud til pressen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. feb 2023, 09:22

le Cid skrev:
23. feb 2023, 09:02
Gnu skrev:
Selvfølgelig har spillerne lov til at være kritiske. Det kan dog også komme til at klinge en anelse hult, når det er den 3. træner i streg, som der ytres utilfredshed med. På et eller andet tidspunkt må pilen da pege på en anden end træneren.

Det er i øvrigt heller ikke noget problem, at ikke alle er vilde med træneren - det er jo svært at gøre alle tifredse, når der kun er 11 startpladser på et hold. Det store problem kommer, når den slags skal lukkes ud til pressen!
MEN helt grundlæggende så er der jo et problem når de bedste spillere og ledende spillere skal spille et system de ikke er trygge i.
svarer til at man er på en arbejdsplads hvor man ikke forstår strategien/planen, ikke helt kender sin rolle og sidst men ikke mindst, hvor man ikke får det bedste ud af sig selv.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. feb 2023, 09:26

baresi skrev:
23. feb 2023, 09:22
le Cid skrev:
23. feb 2023, 09:02
Gnu skrev:

MEN helt grundlæggende så er der jo et problem når de bedste spillere og ledende spillere skal spille et system de ikke er trygge i.
svarer til at man er på en arbejdsplads hvor man ikke forstår strategien/planen, ikke helt kender sin rolle og sidst men ikke mindst, hvor man ikke får det bedste ud af sig selv.
Ej men undskyld, er vi nu der hvor vores spillere kun kan spille et helt specifikt system, ellers bryder de mentalt sammen som en flok 3-årige? Thelander, Ahlmann, Helenius spillede sgu da i lignende formation da vi vandt guld. Lucas var vel også angriber i en 4-4-2 da han blev solgt til Ajax?

Jeg er med på at der er visse systemer nogle spillere foretrækker, men kan man absolut kun spille centerforsvarer eller wingback i en 3-5-2, og ellers transformeres man til en klat viljeløst budding, så bør man nok lave noget andet end at spille fodbold. Hold kæft en forkælet og amatøragtig tilgang, og giver i hvert fald en tydelig forklaring på hvorfor vi ikke vinder. Og så sladre til pressen om det ovenikøbet, det er fandme sløjt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 23. feb 2023, 09:29

Jeg har en 50/50 holdning til det. Jeg mener bestemt at hamren har fejlet, vi skal spille det system vi har spillere til, vores kæder fungerer ikke med 4 bagerst og en spiller som sousa SKAL IKKE sidde på bænken. Samtidig skal spillerne også holde deres kæft i pressen. Jeg skrev igår at det var spillerne der stod tilbage med lorten nu, med det mener jeg at sådan en sag skal klares internt og her har bælum fejlet. Den slags skal lukkes ned ligeså snart den første spiller står på hans kontor.

Besvar