Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. mar 2023, 21:05

Kristian skrev:
10. mar 2023, 21:02
Dalbjerg skrev:
10. mar 2023, 20:59
Mange weekender er blevet lidt mindre sjov pga AaB indsats fredag aften..

Jeg kan mærke at det ikke sker denne weekend..

Jeg har givet op..

Sørgeligt men sandt...

Hello darkness my old friend..
Ja den der optur man så sidst AaB var tæt på nedrykning har man slet slet ikke fornemmelsen af, at det her hold kan.

Hvis man sammenligner, så er det her hold milevidt fra den indsats man så i 2011.

Folk omkring begynder at give op. De hardcore står tilbage.
Slet ikke den sammen "stå sammen" stemning omkring det.

Intet fungere for det her hold og vi kan simpelhen ikke score mål. Derfor rykker vi sq desværre nok også ned.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tackle det..for helvede man.
Tilskuerne støttede op i stort antal i foråret 2011 hvor der til flere hjemmekampe var +10000 tilskuere, der var mange fribilletter i omløb men alligevel var støtten stor.

Jeg tror desværre ikke at vi kommer til at se den samme opbakning nu

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 10. mar 2023, 21:06

Håber ikke Hamren skælder ud over straffesparket..

Ja det var der ikke.. Men det skal der ikke snakkes om..

Ej heller manglende tillægstid efter mål..

Generelt skal der bare siges tak for kampen, og så få i omklædning..

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. mar 2023, 21:07

AaBWanKenobi skrev:
Enig i, at unuanceret negativitet ikke hjælper meget.
Men det gør den latterlige positivisme, som nogen udviser altså heller ikke. Når man siger, at det går fremad efter 1 point i de seneste 7 kampe, giver det udtryk for, at man enten ikke kan eller vil forstå den situation, vi står i.
Når Bælum, som den eneste i hele fodbolddanmark, gik ud og sagde, at vores IKKE var blevet dårligere til efterårssæsonen, men faktisk stærkere, er han jo ikke positiv, men bare en jubelidiot, og man bliver endnu mere bekymret for, at det er ham, der styrer butikken.
Så de folk der siger det går fremad efter 1 point i den syvende kamp efter de seks foregående havde nul - har ikke forstået noget.
Det må du lige forklare
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 10. mar 2023, 21:08

Fuck fuck fuck

Nu må Nicklas, Sousa, Prip og Lucas altså meget gerne få snøret de støvler, og få gang i scoringerne….

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 10. mar 2023, 21:08

Hvis ikke vi slår Randers i næste runde, står vi med 15 points efter Grundspillet.
Og det er, så vidt jeg kan se, statistisk lig med sikker nedrykning.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. mar 2023, 21:08

Prøver at lukke alle følelser ned omkring AaB og være fuldstændig ligeglad, men så planter de et spinkelt håb med en flot præstation, også får man bare et kæmpe los i løgposen :@

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 10. mar 2023, 21:08

Kristian skrev:
Dalbjerg skrev:

Jeg har givet op..

Sørgeligt men sandt...

Ja den der optur man så sidst AaB var tæt på nedrykning har man slet slet ikke fornemmelsen af, at det her hold kan.

Hvis man sammenligner, så er det her hold milevidt fra den indsats man så i 2011.

Intet fungere for det her hold og vi kan simpelhen ikke score mål. Derfor rykker vi sq desværre nok også ned.

Enig..

Den gang troede man jo på det.. Hele vejen fra nytår og frem til en fantastisk og psyrealistisk oplevelse i parken med radio i ørene, og kæmpe jubel..

Notta gonna happen..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 10. mar 2023, 21:09

Fuck man hvor er det vildt frustrerende.

Men det er det man kan forvente, når man Superligaens suverænt ringeste ledelse.

Næste søm i ligkisten bliver nok, at investorerne springer fra.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. mar 2023, 21:09

Aalborg frederikshavner skrev:
10. mar 2023, 21:05
Kristian skrev:
Dalbjerg skrev:

Jeg har givet op..

Sørgeligt men sandt...

Tilskuerne støttede op i stort antal i foråret 2011 hvor der til flere hjemmekampe var +10000 tilskuere, der var mange fribilletter i omløb men alligevel var støtten stor.

Jeg tror desværre ikke at vi kommer til at se den samme opbakning nu
Nej for der er en helt anden negativitet omkring det hold her og AaB viser ingen ting def får folk til at tro på det.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 10. mar 2023, 21:10

Jeg forstår ikke helt den med at vi “bare” skal slå Horsens 2 gange og vinde en kamp mere end dem.
Altså jo matematikken.
Men det sker jo ik.
Vi scorer ik mål. Og falder igen eftertrykkeligt i niveau.
Vi slår ik Horsens 2 gange og nu har vi mødt et forholdsvis svagt agf hold - et fcm hold der ikke er på toppen og et OB hold med en ringere start 11er end længe - men vi sejrer altså ikke.
Hva er det for en kontinuitet man ser når man syns det går godt. Eller hvorfor syns man at vi skal bli ved med at holde fast i det her koncept - det er jo tydeligt det ik redder os.
Vi har spillet 2 rimeligt gode kampe - vandt 1 i pokalen og så spillede vi godt Uden at score mod fcm.
Så kæmpede vi godt mod FCK men sandheden er at fck skilte os af flere fange i den kamp. Og de fortjente sejren. Og det er sgu fair nok.
Jeg er måske negativ - men oplever mere mig selv realistisk
Vi skal vinde i aften og sætte os på sådan en kamp.
A Poulsen blir i øvrigt aldrig venstre back - ham har ik det der forsvarets instinkt eller den der evne til st lukke modstanderen ned. og når Jørgensen kommer retur er det heller ik på backen han er bedst desværre …..

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 10. mar 2023, 21:10

Jonas_K skrev:
10. mar 2023, 21:08
Fuck fuck fuck

Nu må Nicklas, Sousa, Prip og Lucas altså meget gerne få snøret de støvler, og få gang i scoringerne….
Det må være slut med Prip...

Især efter hans attitude, da han blev skiftet ud..

Ærgeligt med Bakiz, fordi så var det stensikkert, at Prip sad ude på bænken de næste par kampe.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 10. mar 2023, 21:13

baresi skrev:
10. mar 2023, 21:10
Jeg forstår ikke helt den med at vi “bare” skal slå Horsens 2 gange og vinde en kamp mere end dem.
Altså jo matematikken.
Men det sker jo ik.
Vi slår ik Horsens 2 gange og nu har vi mødt et forholdsvis svagt agf hold - et fcm hold der ikke er på toppen og et OB hold med en ringere start 11er end længe - men vi sejrer altså ikke.
Hva er det for en kontinuitet man ser når man syns det går godt. Eller hvorfor syns man at vi skal bli ved med at holde fast i det her koncept - det er jo tydeligt det ik redder os.
Vi har spillet 2 rimeligt gode kampe - vandt 1 i pokalen og så spillede vi godt Uden at score mod fcm.
Så kæmpede vi godt mod FCK men sandheden er at fck skilte os af flere fange i den kamp. Og de fortjente sejren. Og det er sgu fair nok.
A Poulsen blir i øvrigt aldrig venstre back - ham har ik det der forsvarets instinkt eller den der evne til st lukke modstanderen ned. og når Jørgensen kommer retur er det heller ik på backen han er bedst desværre …..
Jeg tror, vi slår Horsens to gange, men om det er nok, det er jeg i tvivl om. Så må vi bare vente og se om det sker. Vi er ringe, men Horsens er ringere, og vores top-niveau er langt højere end det vi viser, så der er større mulighed for fremskridt i AaB end i Horsens.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 10. mar 2023, 21:14

Ross spiller en katastrofalt ringe kamp. Tumler ind i den ene efter den anden. Tyndt straffe, men han både sætter to hænder i ryggen og hiver i trøjen i feltet. På et ligegyldigt sted.

Prip møder som sædvanlig ikke op. Når han endelig nærmer sig feltet, så sparker han bolden ind i en modstander eller skyder tåbeligt langt ude fra.

Lucas er for langsom i drev med bolden. Han egner sig simpelthen ikke til den her situation. Han er god i medgang. Det har vi ikke.

Sousa kæmper forgæves og Helenius får praktisk talt intet at arbejde med.

Thelander var mærkeligt ukoncentreret.

Theo er vel bedste mand igen. Flere store redninger. Højholt er bedste markspiller.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 10. mar 2023, 21:17

Det her er en fucking gåde. Vi har proven spillere hele vejen rundt. Det eneste sted vi mangler er midtbanen. Men der render så vores bedste spille rundt lige nu i Højholdt...igen vores bedste spiller. Hvad fanden er det der foregår?!?!?!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. mar 2023, 21:17

Kunji skrev:
10. mar 2023, 21:14
Ross spiller en katastrofalt ringe kamp. Tumler ind i den ene efter den anden. Tyndt straffe, men han både sætter to hænder i ryggen og hiver i trøjen i feltet. På et ligegyldigt sted.

Prip møder som sædvanlig ikke op. Når han endelig nærmer sig feltet, så sparker han bolden ind i en modstander eller skyder tåbeligt langt ude fra.

Lucas er for langsom i drev med bolden. Han egner sig simpelthen ikke til den her situation. Han er god i medgang. Det har vi ikke.

Theo er vel bedste mand igen. Flere store redninger.
Enig - Ross er helt sindssygt ringe, han tumler rundt . Det ser ud til at han er vokset i højden og jeg tænker om han simplethen har problemer med motorikken.
Jeg får lange løg af at Prip vel aldrig har afleveret men skyder på alt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 10. mar 2023, 21:19

Kunji skrev:

Jeg er med på prip scorede 2 i pokalen men syns altså han spiller piv dårligt hver kamp. Som om ham spiller for sog selv. Indgår ikke i spillet men tænker bare på at skyde.
Så gerne vi snart prøvede med ramkilde og helenius på toppen. Der blir ik skiftet til en 3 back men så må man finde en 4 back formation der passer til 2 angribere.
Jeg tror ramkilde ville være god for helenius - de 2 sammen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. mar 2023, 21:24

Vi spiller ikke som et hold... Ansvaret for det ligger i den grad hos vores trænerteam... Vi rykker helt afgjort ned med den indstilling vi så i dag.... Højholt holdt niveau, men ellers........ For fanden hvor er det en træls start på weekenden. Og allermest fordi det hele groft sagt var lort.....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. mar 2023, 21:26

baresi skrev:
10. mar 2023, 21:10
Altså jo matematikken.
Men det sker jo ik.
Det sidste vi skal er at ændre koncept igen. Vi har vaklet ind og ud af forskellige systemer i 2 år, og det er en af hovedårsagerne til at vi er hvor vi er. Nej, det hjælper os ikke at ændre igen.

Vi er nød til at se realiteterne i øjnene. Vi er så godt som rykket ned. Nogle vil først indse når det er matematisk sikret og fair nok for det, men jeg ved hvad jeg har set hele sæsonen. Og allerede inden sæsonen var jeg nervøs pga. afslutningen på sidste sæson og tabet af vores bærende profiler, og det blev ikke bedre da Kusk smuttede, og da man panisk fyrede Friis. Thelander tilbage er for sent. Midtbanen er fortsat en kæmpe hæmsko. Og Helenius skyder indtil videre med vådt krudt. Selvtilliden er helt i bund og vi ligger som vi har redt.

Nej, arbejd frem mod næste sæson, selvom det er svært. For det bliver heller ikke en dans på roser at komme op igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 10. mar 2023, 21:27

Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:07
AaBWanKenobi skrev:
Enig i, at unuanceret negativitet ikke hjælper meget.
Men det gør den latterlige positivisme, som nogen udviser altså heller ikke. Når man siger, at det går fremad efter 1 point i de seneste 7 kampe, giver det udtryk for, at man enten ikke kan eller vil forstå den situation, vi står i.
Når Bælum, som den eneste i hele fodbolddanmark, gik ud og sagde, at vores IKKE var blevet dårligere til efterårssæsonen, men faktisk stærkere, er han jo ikke positiv, men bare en jubelidiot, og man bliver endnu mere bekymret for, at det er ham, der styrer butikken.
Så de folk der siger det går fremad efter 1 point i den syvende kamp efter de seks foregående havde nul - har ikke forstået noget.
Det må du lige forklare
Gerne!
0 point i 6 kampe og så 1 point i den 7. er ikke tegn på fremgang. Det kan lige så godt være tilfældighed.
Særligt, når der har været tre måneders pause til at arbejde med holdet, der er kun scoret 1 mål i 4 kampe efter vinterpausen, OG vi nu er oppe på 8 kampe og 1 point.
Hvordan vil du omvendt argumentere FOR en fremgang, der ikke bare baserer sig på fornemmelser?

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 10. mar 2023, 21:30

Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:17
Kunji skrev:

Enig - Ross er helt sindssygt ringe, han tumler rundt . Det ser ud til at han er vokset i højden og jeg tænker om han simplethen har problemer med motorikken.
Jeg får lange løg af at Prip vel aldrig har afleveret men skyder på alt.
En dygtig træner havde henvist fattigmands-Robben(aka Prip) til bænken. Men vi har ikke en god træner. Det er simpelthen håbløst at han skal starte hver gang.
Fossum betyder åbenbart mere for det her hold end han får kredit for.
Jeg savner Winsnes

Besvar