Jo, kan se at Sønderjyske fik 10 millioner da de rykkede ned, hvilket var det højeste man kunne modtage på dette tidspunkt. Ved ikke om beløbet stadig er det samme.Kasper skrev: ↑13. mar 2023, 23:08Der må da være klubber i 2. eller 3. bundesliga der koster de samme skillinger som AaB.
Jeg er stadig ikke overbevist om at en flok tyskere i AaB kommer til at være en dans på roser.
Lige som en bemærkning til at det vil koste klubben 50 millioner at rykke ned, er der ikke en del faldskærms penge i tv aftalen der netop gør at beløbet ikke kommer op i den størrelsesorden?
Ny ejer/investor?
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Ny ejer/investor?
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, som jeg skrev andetsteds, så står 50+1 også i vejen for den manøvre. Og så kan man altså hurtigere skabe resultater i en klub, der ligger i sit lands bedste række end at skulle igennem to oprykninger først.9520AaB skrev: ↑14. mar 2023, 07:251860 München og Dresden er 3. liga klubber. Hvis det er tyske ejere, tænker jeg at de to klubber er mere interessante. Noget andet er, at det er pseudodiskussion, så vidt jeg husker skal 51% af et ejerskab i Tyskland være moderklubben, de eneste der har brudt med den regel er Leipzig.R Rosenberg skrev:Hvis du skulle forsøge at skabe en rentabel forretning, ville du så vælge en klub i 3. Bundesliga eller en klub i superligaen?Kasper skrev: ↑13. mar 2023, 23:08Der må da være klubber i 2. eller 3. bundesliga der koster de samme skillinger som AaB.
Jeg er stadig ikke overbevist om at en flok tyskere i AaB kommer til at være en dans på roser.
Lige som en bemærkning til at det vil koste klubben 50 millioner at rykke ned, er der ikke en del faldskærms penge i tv aftalen der netop gør at beløbet ikke kommer op i den størrelsesorden?
Hvor tror du, chancen for at spille europæisk er størst?
Hvor tror du, chancen for et mesterskab er størst?
Hvem tror du, kan tiltrække flest talenter?
Hvem tror du, er et bedre salgsvindue?
Altså, det er da ret logisk, at man hellere vil eje en superligaklub end en klub i 3. Bundesliga.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ædruelighedens stemme
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Svar til R Rosenberg
Hvis du skulle forsøge at skabe en rentabel forretning, ville du så vælge en klub i 3. Bundesliga eller en klub i superligaen?
Jeg vil hvertfald ikke købe AaB. AaB har altid hentet penge udefra til driften.
I AaB, men hvor stor er chancen for det? Og værre endnu, der skal formentlig skrabes en del koefficient point sammen, hvis ikke man skal være svineheldig i lodtrækningen i kvalen, for at opnå gruppespil.
AaB, men det kræver et meget langt sejt træk, hvor man bygger det langsomt op med unge talenter og lokale klubikoner suppleret op med ledere udefra. Det kræver samtidig at man rammer to-tre trænere i træk over længere tid der er det rette match for klubben. FCK er stukket fuldstændig af og render formentlig med mesterskabet de næste milliard år.
Der er AaB godt stillet, men de lokale spillere der kommer til AaB skal trænes endnu bedre inden de kommer til klubben.
3. og 2. Bundesligaklubberne.
Hvis du skulle forsøge at skabe en rentabel forretning, ville du så vælge en klub i 3. Bundesliga eller en klub i superligaen?
I AaB, men hvor stor er chancen for det? Og værre endnu, der skal formentlig skrabes en del koefficient point sammen, hvis ikke man skal være svineheldig i lodtrækningen i kvalen, for at opnå gruppespil.
AaB, men det kræver et meget langt sejt træk, hvor man bygger det langsomt op med unge talenter og lokale klubikoner suppleret op med ledere udefra. Det kræver samtidig at man rammer to-tre trænere i træk over længere tid der er det rette match for klubben. FCK er stukket fuldstændig af og render formentlig med mesterskabet de næste milliard år.
Der er AaB godt stillet, men de lokale spillere der kommer til AaB skal trænes endnu bedre inden de kommer til klubben.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, men det er jo, fordi AaB har været styret så elendigt i årevis. Får man skabt et hold, der spiller europæisk ofte, så har man jo altså et andet indtægtsgrundlag. Plus, at man får et helt andet udstillingsvindue. Plus, at man kan tiltrække og fastholde talenter på et helt andet niveau end nu, hvor vi samler krummerne op.Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:05Svar til R Rosenberg
Ikast er et glimrende eksempel på dette: Man blev holdt i live OG kørt frem af Benham. Og pludselig en dag efter et par år, havde man et grundlag på baggrund af Europa og store salg, som gjorde, at man drifter med store plusser UDEN kapital fra Benham.
Og nej, jeg tror, at et superligahold, der spiller europæisk hver eller hver anden sæson er et noget bedre udstillingsvindue end 3. Bundesliga.
Ædruelighedens stemme
Modsat i en 3. BuLi klub, hvor man bare flyver op igennem rækkerne selv med dårlige beslutninger? Eller hvad?Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:05Hvor tror du, chancen for et mesterskab er størst?
Hvorfor ser man ikke flere danske talenter søge imod disse klubber? Hvorfor vælgere spillere som Roony, Schelderup, Haraldsson osv. osv. osv. at tage til Danmark frem for at spille 3. BuLi? Mulighederne for spilletid er ikke ligefrem dårligere. Bliver profiler og talenter fra 3. buli solgt for mere eller mindre end de gr i Superligaen?Hvem tror du, er et bedre salgsvindue?
Det er altså fjollet at tage udgangspunkt i AaBs nuværende situation, når den situation netop er opstået grundet dårlig forvaltning af midler, og generelt bare dårlige beslutninger. Vi ligger jo ikke pr. ligefrem i toppen af potentialestigen. Det kan nærmest kun blive bedre herfra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Kasper
- Allstar

Ikast udgangspunkt med akademi var noget bedre da Benham overtog inden det vi kan mønstre pt og han har skudt store summer i klubben. Hvis vi skal tro på rygterne herinde, så er der ikke tale om flere 100 millioner kroner.R Rosenberg skrev: ↑14. mar 2023, 09:22Ja, men det er jo, fordi AaB har været styret så elendigt i årevis. Får man skabt et hold, der spiller europæisk ofte, så har man jo altså et andet indtægtsgrundlag. Plus, at man får et helt andet udstillingsvindue. Plus, at man kan tiltrække og fastholde talenter på et helt andet niveau end nu, hvor vi samler krummerne op.Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:05Svar til R Rosenberg
Ikast er et glimrende eksempel på dette: Man blev holdt i live OG kørt frem af Benham. Og pludselig en dag efter et par år, havde man et grundlag på baggrund af Europa og store salg, som gjorde, at man drifter med store plusser UDEN kapital fra Benham.
Og nej, jeg tror, at et superligahold, der spiller europæisk hver eller hver anden sæson er et noget bedre udstillingsvindue end 3. Bundesliga.
Jeg har altså svært ved at se at vi skal spille europæisk hver eller hver anden sæson. FCK er sikre. Brøndby er klar til at kaste enorme summer. Midtjylland det samme. Hvad vil Nordsjælland? Agf har også oprustet gevaldigt og får et kæmpe løft når deres stadion står klar.
Jeg har læst meget om at vores klub har været dårligt ledet. Hvis jeg skal sætte det sort/hvidt op, så har man satset stort økonomisk og desværre glippet Europa 3 gange på målstregen og nu kan man ikke kaste penge afsted igen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Kasper
- Allstar

Nej jeg skriver ikke noget sted at man kan gøre noget med et trylleslag.jonas386 skrev: ↑14. mar 2023, 09:42Modsat i en 3. BuLi klub, hvor man bare flyver op igennem rækkerne selv med dårlige beslutninger? Eller hvad?Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:05Hvor tror du, chancen for et mesterskab er størst?
Hvorfor ser man ikke flere danske talenter søge imod disse klubber? Hvorfor vælgere spillere som Roony, Schelderup, Haraldsson osv. osv. osv. at tage til Danmark frem for at spille 3. BuLi? Mulighederne for spilletid er ikke ligefrem dårligere. Bliver profiler og talenter fra 3. buli solgt for mere eller mindre end de gr i Superligaen?Hvem tror du, er et bedre salgsvindue?
Det er altså fjollet at tage udgangspunkt i AaBs nuværende situation, når den situation netop er opstået grundet dårlig forvaltning af midler, og generelt bare dårlige beslutninger. Vi ligger jo ikke pr. ligefrem i toppen af potentialestigen. Det kan nærmest kun blive bedre herfra.
Fordi FCK og FCNs akademier er internationalt anerkendt og i øvrigt svinedyre. Tallene er ikke offentlig kendte, men mon ikke budget for deres akademier efterhånden er tæt på hvad vi bruger på superligatruppen.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Altså ret meget som de nuværende ejere, der ved seneste kapitaludvidelse gjorde det klart, at de ikke ville mere, og som skar ind til benet i sommervinduet?Brodernumsi skrev: ↑13. mar 2023, 19:24Forskellen er hjerte og rå business. Vi er jo ikke blevet reddet af disse nordjyder, fordi de synes det er en god business-case, men pga et nordjysk hjerte.Gnu skrev: ↑13. mar 2023, 19:20Hvad er egentlig forskellen på at være ejet af en flok nordjyder og nogle tyskere? Siden 1995 har AaB fået tilføjet 400 millioner kr. gennem diverse kapitaludvidelser. Klubben har i årtier været afhængige af pengemænd, men det står også klart, at de nuværende ejere hverken har den fornødne know how eller viljen til at lægge penge nok til at drive det videre alene.
Når det går op for tyskerne, at AaB ikke er en fantastisk business case, så enten skærer de ind til benet, indtil den er, eller også skrider de, og lader os tilbage med håret i postkassen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det er jo komplet umuligt at vurdere hvad der er bedst når vi intet ved om de forventede investorer, altså andet end at de er tyske, og at der sat navne på et par af dem der har stået for due diligencearbejdet.
Processen har stået på i et halvt års tid, så lad os nu lige vente den sidste uge eller to, inden der drages konklusioner.
Processen har stået på i et halvt års tid, så lad os nu lige vente den sidste uge eller to, inden der drages konklusioner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Som minimum vil det kræve lige så meget, og formentlig mere, at rykke en 3. Buli klub op og bare være konkurrencedygtig i bundesligaen.Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:59Nej jeg skriver ikke noget sted at man kan gøre noget med et trylleslag.jonas386 skrev: ↑14. mar 2023, 09:42Modsat i en 3. BuLi klub, hvor man bare flyver op igennem rækkerne selv med dårlige beslutninger? Eller hvad?Kasper skrev: ↑14. mar 2023, 09:05Hvor tror du, chancen for et mesterskab er størst?
Fordi FCK og FCNs akademier er internationalt anerkendt og i øvrigt svinedyre. Tallene er ikke offentlig kendte, men mon ikke budget for deres akademier efterhånden er tæt på hvad vi bruger på superligatruppen.
Det er altså ikke kun FCK og FCN der sælger spillere dyrere end man gør i 3. BuLi
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Efter 30 år...Gnu skrev: ↑14. mar 2023, 10:04Altså ret meget som de nuværende ejere, der ved seneste kapitaludvidelse gjorde det klart, at de ikke ville mere, og som skar ind til benet i sommervinduet?Brodernumsi skrev: ↑13. mar 2023, 19:24Forskellen er hjerte og rå business. Vi er jo ikke blevet reddet af disse nordjyder, fordi de synes det er en god business-case, men pga et nordjysk hjerte.Gnu skrev: ↑13. mar 2023, 19:20Hvad er egentlig forskellen på at være ejet af en flok nordjyder og nogle tyskere? Siden 1995 har AaB fået tilføjet 400 millioner kr. gennem diverse kapitaludvidelser. Klubben har i årtier været afhængige af pengemænd, men det står også klart, at de nuværende ejere hverken har den fornødne know how eller viljen til at lægge penge nok til at drive det videre alene.
Når det går op for tyskerne, at AaB ikke er en fantastisk business case, så enten skærer de ind til benet, indtil den er, eller også skrider de, og lader os tilbage med håret i postkassen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
De 50 mio kommer vel af det simple regnestykke, at en nedrykning koster min. 20 mio og at der i forvejen er et minus på 30 mio på driften. At underskuddet så potentielt vil være endnu større i år to i 1. division, er korrekt. Men ideen med faldskærmspengene er jo også at man får en bedre mulighed for at tilpasse sig til de nye forhold. Ved en nedrykning vil der bliver skåret alt hvad der kan skæres i omkostninger og der vil blive sagt farvel til en del spillere. Men en slankekur har klubben under alle omstændigheder brug for, nedrykning eller ej. Der betales alt for mange lønkroner i forhold til det niveau der leveres på banen. Kig nu på hvad AGF gjorde sidst de tog turen ned. Alle kontrakter der er blevet præstationsbaserede.white splash skrev: ↑14. mar 2023, 08:29Jo, kan se at Sønderjyske fik 10 millioner da de rykkede ned, hvilket var det højeste man kunne modtage på dette tidspunkt. Ved ikke om beløbet stadig er det samme.Kasper skrev: ↑13. mar 2023, 23:08Der må da være klubber i 2. eller 3. bundesliga der koster de samme skillinger som AaB.
-
R Rosenberg
- Allstar

Gad vide, hvad mediangrundlønnen er i AGF, hvis man ser bort fra bonusserne. Tvivler på, at den er som overenskomsten.SteenA skrev: ↑15. mar 2023, 09:26De 50 mio kommer vel af det simple regnestykke, at en nedrykning koster min. 20 mio og at der i forvejen er et minus på 30 mio på driften. At underskuddet så potentielt vil være endnu større i år to i 1. division, er korrekt. Men ideen med faldskærmspengene er jo også at man får en bedre mulighed for at tilpasse sig til de nye forhold. Ved en nedrykning vil der bliver skåret alt hvad der kan skæres i omkostninger og der vil blive sagt farvel til en del spillere. Men en slankekur har klubben under alle omstændigheder brug for, nedrykning eller ej. Der betales alt for mange lønkroner i forhold til det niveau der leveres på banen. Kig nu på hvad AGF gjorde sidst de tog turen ned. Alle kontrakter der er blevet præstationsbaserede.white splash skrev: ↑14. mar 2023, 08:29Jo, kan se at Sønderjyske fik 10 millioner da de rykkede ned, hvilket var det højeste man kunne modtage på dette tidspunkt. Ved ikke om beløbet stadig er det samme.Kasper skrev: ↑13. mar 2023, 23:08Der må da være klubber i 2. eller 3. bundesliga der koster de samme skillinger som AaB.
AGF har vel også et højere lønbudget end AaB, trods den model de kører med.
Ædruelighedens stemme
Grundlønnen er helt sikkert højere i AaB end i AGF. Det var også fremme i forbindelse med Grønning-sagen. Men enhver ambitiøs spiller ser jo sig selv som sikker i startopstillingen og forventer succes for holdet af samme grund. Omvendt så man Sousa vælge AaB trods (angivelig) interesse fra topklubber i ligaen og her kan det have været grundlønnen som var udslagsgivende.R Rosenberg skrev: ↑15. mar 2023, 09:53Gad vide, hvad mediangrundlønnen er i AGF, hvis man ser bort fra bonusserne. Tvivler på, at den er som overenskomsten.SteenA skrev: ↑15. mar 2023, 09:26De 50 mio kommer vel af det simple regnestykke, at en nedrykning koster min. 20 mio og at der i forvejen er et minus på 30 mio på driften. At underskuddet så potentielt vil være endnu større i år to i 1. division, er korrekt. Men ideen med faldskærmspengene er jo også at man får en bedre mulighed for at tilpasse sig til de nye forhold. Ved en nedrykning vil der bliver skåret alt hvad der kan skæres i omkostninger og der vil blive sagt farvel til en del spillere. Men en slankekur har klubben under alle omstændigheder brug for, nedrykning eller ej. Der betales alt for mange lønkroner i forhold til det niveau der leveres på banen. Kig nu på hvad AGF gjorde sidst de tog turen ned. Alle kontrakter der er blevet præstationsbaserede.white splash skrev: ↑14. mar 2023, 08:29Jo, kan se at Sønderjyske fik 10 millioner da de rykkede ned, hvilket var det højeste man kunne modtage på dette tidspunkt. Ved ikke om beløbet stadig er det samme.Kasper skrev: ↑13. mar 2023, 23:08Der må da være klubber i 2. eller 3. bundesliga der koster de samme skillinger som AaB.
AGF har vel også et højere lønbudget end AaB, trods den model de kører med.
Men ja, ser man bort fra Lucas og måske Fossum, så tjener profilerne i AGF nok en del mere end i AaB. Men de har også rykket meget de sidste par år på deres spillerbudget.
-
optimisten
- 2. div

Bemærker, at Bælum på det sidste har holdt hele investor-sagen ud i strakt arm.
Tror det var i optakten til FCK-kampen hvor han replicerede med et weird "Ingen kommentarer", da Mette Cornelius repeterede, at der skal komme en afklaring i Q2, som AaB jo selv har meldt ud.
Så meldte han i Nordjyske, at en aftale med investorer ikke kommer til at ændre økonomien i klubben. Senest sagde han i Nordjyske, at han ikke har noget med de investorer at gøre, og at det er noget bestyrelsen tager sig af.
Synes sgu det lugter lidt af, at det er ved at køre i grøften. Også på den front, har man lyst til at tilføje.
Tror det bliver enten en meget lille aftale eller ingen aftale med nye investorer i Q2. Men jeg ved ikke en kæft om det.
Tror det var i optakten til FCK-kampen hvor han replicerede med et weird "Ingen kommentarer", da Mette Cornelius repeterede, at der skal komme en afklaring i Q2, som AaB jo selv har meldt ud.
Så meldte han i Nordjyske, at en aftale med investorer ikke kommer til at ændre økonomien i klubben. Senest sagde han i Nordjyske, at han ikke har noget med de investorer at gøre, og at det er noget bestyrelsen tager sig af.
Synes sgu det lugter lidt af, at det er ved at køre i grøften. Også på den front, har man lyst til at tilføje.
Tror det bliver enten en meget lille aftale eller ingen aftale med nye investorer i Q2. Men jeg ved ikke en kæft om det.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.
Med mindre der er kommet en ny udmelding jeg har misset, og det tror jeg ikke, så er det her i Q1 at der skulle komme en afklaring. Det var hvad man meldte ud før nytår.optimisten skrev: ↑15. mar 2023, 11:13Bemærker, at Bælum på det sidste har holdt hele investor-sagen ud i strakt arm.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg går også stærkt ud fra at der kommer en udmelding i Q1, så længe andet ikke er annonceret. Men det har godt nok taget lang tid - og har medvirket til at klubben har været handlingslammede længe.Hanga skrev: ↑15. mar 2023, 11:46Med mindre der er kommet en ny udmelding jeg har misset, og det tror jeg ikke, så er det her i Q1 at der skulle komme en afklaring. Det var hvad man meldte ud før nytår.optimisten skrev: ↑15. mar 2023, 11:13Bemærker, at Bælum på det sidste har holdt hele investor-sagen ud i strakt arm.
Jeg frygter det falder til jorden af den simple grund at der længe ikke er noget der har fungeret i klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg tror at det hele tiden har været planen at afvente afsluttet grundspil, for at se om dette ikke skulle give en klar indikation af, om investorerne køber en superligaklub eller 1 divisionsklub.Forza skrev: ↑15. mar 2023, 11:49Jeg går også stærkt ud fra at der kommer en udmelding i Q1, så længe andet ikke er annonceret. Men det har godt nok taget lang tid - og har medvirket til at klubben har været handlingslammede længe.Hanga skrev: ↑15. mar 2023, 11:46Med mindre der er kommet en ny udmelding jeg har misset, og det tror jeg ikke, så er det her i Q1 at der skulle komme en afklaring. Det var hvad man meldte ud før nytår.optimisten skrev: ↑15. mar 2023, 11:13Bemærker, at Bælum på det sidste har holdt hele investor-sagen ud i strakt arm.
Jeg frygter det falder til jorden af den simple grund at der længe ikke er noget der har fungeret i klubben.
Dermed ikke sagt at det ikke kan være ved at falde fra hinanden, det ved jeg naturligvis intet om. Jeg tror måske bare det er ventetiden der skaber nervøsitet.
Under alle omstændigheder skal det blive godt med en afklaring. Det har stået på i godt et halvt års tid og det er sku længe at være i et ledelses- og strategimæssigt limbo.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg tror, at Klaus Egelund arbejder på at bringe nyt i sagen. Brüchmann nævnte i går i Medianos udsendelse om bøndernes trænerfyring, at han havde hevet Klaus Egelund ud af skrivningen af en artikel om ejerskifte i en jysk klub.
Om det så betyder "gået i vasken" eller "done deal" er jo svært at vide.
Om det så betyder "gået i vasken" eller "done deal" er jo svært at vide.
RAUS RAUS SSE!
-
optimisten
- 2. div

Selvfølgelig, sorry. Det var Q1 jeg mente og det var også Q1 som Bælum ikke ville kommentere på i optakten til FCK-kampen.Hanga skrev: ↑15. mar 2023, 11:46Med mindre der er kommet en ny udmelding jeg har misset, og det tror jeg ikke, så er det her i Q1 at der skulle komme en afklaring. Det var hvad man meldte ud før nytår.optimisten skrev: ↑15. mar 2023, 11:13Bemærker, at Bælum på det sidste har holdt hele investor-sagen ud i strakt arm.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.