Det er et problem fordi lukketheden bl.a. er med til at øge distancen ml. klub og fans. Det er bare at se på udviklingen indenfor den seneste tid i vores egen klub hvor sidste træning inden kamp er lukket land og hvor kamptruppen knap nok længere bliver offentliggjort. Trist udvikling synes jeg selv om jeg da godt ved at træningerne ikke ligefrem er overrendt.Krede skrev: ↑10. apr 2023, 09:06Hvorfor er det dårlig stil at sende en spejder der kigger på modstanderens træning? Jeg vil kalde det seriøs forberedelse. Så jeg håber da det er rigtigt. De fleste trænere lukker sidste træning inden kamp. Er træningen åben må man som udgangspunkt formode at modstanderne har øjne tilstede hvis det er en seriøs klub og en rigtig vigtig kamp.
Kamptråd: AaB - OB, 10.04.2023
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Kamptråd: AaB - OB, 10.04.2023
Sander
Pallesen-Kramer-Thelander-Ahlmann
Sousa-Højholt-Fossum-Bakiz
Ramkilde-Helenius
Ingen Prip eller Lucas i startopstillingen. Det er oftest gift for vores spil, og det vil formentlig passe Lucas bedre at komme ind sidst i kampen.
Måske Pedro for Ramkilde, hvis vi vil have mere tyngde på midten.
Og så er det godt nok uheldigt, grænsende til det absurde, at der har været så meget fokus på at forstærke vores backs, og alligevel er vi tilbage ved Ahlmann og Pallesen, fordi de andre enten er dårligere (Andreas Poulsen) eller skadede (Kasper Jørgensen).
Ramkilde-Helenius
Ingen Prip eller Lucas i startopstillingen. Det er oftest gift for vores spil, og det vil formentlig passe Lucas bedre at komme ind sidst i kampen.
Og så er det godt nok uheldigt, grænsende til det absurde, at der har været så meget fokus på at forstærke vores backs, og alligevel er vi tilbage ved Ahlmann og Pallesen, fordi de andre enten er dårligere (Andreas Poulsen) eller skadede (Kasper Jørgensen).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Der må være en god chance for at Thelander eller Kramer netter da fynboerne har haft store problemer med defensive dødbolde her i foråret.
Jeg er fortrøstningsfuld her før mødet mod de dårligt kørende fynboer
Meget enig i dette indlæg - omend Jørgensen ikke har leveret nok til at vi kan udelukke, at han ender i samme kategori som Poulsen.jonas386 skrev: ↑10. apr 2023, 10:01Sander
Ramkilde-Helenius
Surt at vi af nød skal spille med Fossum. Og træls at vores angribere er uden mål i støvlerne. Helenius (købt dyrt hjem) har lavet ét mål i otte (8!) kampe og meget få kvalificerede afslutninger og Ramilde er helt målløs.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det var jeg også for en måned siden. Opløftet af præstationerne mod Viborg og Ikast. Sjældent har jeg været så skuffet.Aalborg frederikshavner skrev: ↑10. apr 2023, 10:27Der må være en god chance for at Thelander eller Kramer netter da fynboerne har haft store problemer med defensive dødbolde her i foråret.
Nå, ny dag, nye tider - der SKAL 3 point på kontoen i dag. Hedder den 23-21-17 efter denne runde, ser jeg Horsens og Lyngby som større nedrykningskandidater end os.
Ædruelighedens stemme
Til en sidste træning inden kamp vil man typisk træne nogle dødboldskombinationer samt kunne få en indikation af start-11’er. Synes på ingen måde at argumentet for åbenhed til fans opvejer muligheden for at træne overrumplende dødbolde, taktik mm i hemmelighed. Ingen grund til at forære værdifuld viden til modstanderholdet. Åbenhed overfor fans kan skabes på mange måder. Eksempelvis åben træning alle andre dage.Aalborg frederikshavner skrev: ↑10. apr 2023, 09:24Det er et problem fordi lukketheden bl.a. er med til at øge distancen ml. klub og fans. Det er bare at se på udviklingen indenfor den seneste tid i vores egen klub hvor sidste træning inden kamp er lukket land og hvor kamptruppen knap nok længere bliver offentliggjort. Trist udvikling synes jeg selv om jeg da godt ved at træningerne ikke ligefrem er overrendt.Krede skrev: ↑10. apr 2023, 09:06Hvorfor er det dårlig stil at sende en spejder der kigger på modstanderens træning? Jeg vil kalde det seriøs forberedelse. Så jeg håber da det er rigtigt. De fleste trænere lukker sidste træning inden kamp. Er træningen åben må man som udgangspunkt formode at modstanderne har øjne tilstede hvis det er en seriøs klub og en rigtig vigtig kamp.
Var de ikke også dårlige da vi mødte dem for er par sidenAalborg frederikshavner skrev: ↑10. apr 2023, 10:27Der må være en god chance for at Thelander eller Kramer netter da fynboerne har haft store problemer med defensive dødbolde her i foråret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg forstår dig fuldstændigt, men kan vi ikke lade være med at konkludere 3 sikre point på kontoen og de andre hold ingen point får før runden er ovre. Vi har spildt så mange chancer, så nu skal vi alene koncentrere os om at få nogle point på kontoen. Så kan vi fans i løbet af ugen kigge på forbedring eller forværring ift. sidste uge.R Rosenberg skrev: ↑10. apr 2023, 10:33Nå, ny dag, nye tider - der SKAL 3 point på kontoen i dag. Hedder den 23-21-17 efter denne runde, ser jeg Horsens og Lyngby som større nedrykningskandidater end os.
Men vi skal have point i dag. Pokalkampen viste dog, at vi er ikke på sporet endnu.
OB har både hurtigløbere og en målmand som er meget undervurderet. Det kan godt blive rigtig svært.
- FlæskeFrank
Ramkilde fra start i stedet for helenius.
Bænker Lucas og vores dyrt indkøbte angriber.
Hilje er iskold
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bænker Lucas og vores dyrt indkøbte angriber.
Hilje er iskold
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Nå, ifølge Nordjyske:
Sander
Pallesen - Thelander - Kramer - Ahlmann
Fossum - Ferreira - Bakiz
Prip - Ramkilde - Sousa
Sander
Pallesen - Thelander - Kramer - Ahlmann
Fossum - Ferreira - Bakiz
Prip - Ramkilde - Sousa
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Men hvorfor smider han Højholt på bænken ? Vel vores bedste spiller her i foråret.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Kan også være han tænker vi har brug for mere fart oppe foran.Dennis Nielsen skrev: ↑10. apr 2023, 13:11Fed opstilling - jeg er dog overrasket over, at Helenius er ude. Har han døjet med en skade siden han udgik måske..
Højholt undrer mig. Jeg synes han har været skarp.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Pedro har fungeret klart bedst, når han er ene oprydder på midtbanen. Det synes jeg også, at Højholt har, men Pedros fart er nok at foretrække imod nogle af OBs hurtige folk.
Ramkilde fra start må være for at få mere aggressivitet i feltet, sammen med Bakiz og Sousa.
Spændende opstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Forstår ikke helt Højholt er ude medmindre han døjer med lidt, han har været en kæmpe chef på den midtbane.
Ellers er jeg fan af, at Hiljemark ikke er bange for at smide de dyre drenge på bænken, hvis han mener det er det rigtige.
Ellers er jeg fan af, at Hiljemark ikke er bange for at smide de dyre drenge på bænken, hvis han mener det er det rigtige.
Ramkilde fra start?? Manden burde jo end ikke indgå i truppen. Manden har aldrig nogensinde vist noget. Det er til grin, at vi har sådan en mand på holdet. Havde han ikke AaB-baggrund, havde han aldrig fået den forlængelse af kontrakten.
Han scorer 2 idag … i første halvlegPippo skrev:Ramkilde fra start?? Manden burde jo end ikke indgå i truppen. Manden har aldrig nogensinde vist noget. Det er til grin, at vi har sådan en mand på holdet. Havde han ikke AaB-baggrund, havde han aldrig fået den forlængelse af kontrakten.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
R Rosenberg
- Allstar

1. Jeg synes egentlig, at mit indlæg er meget "hvis" og ikke konkluderende. Men scenariet er godt. Vi skal naturligvis bare lige huske, at det er AaB, vi holder med.FlæskeFrank skrev: ↑10. apr 2023, 12:42Jeg forstår dig fuldstændigt, men kan vi ikke lade være med at konkludere 3 sikre point på kontoen og de andre hold ingen point får før runden er ovre. Vi har spildt så mange chancer, så nu skal vi alene koncentrere os om at få nogle point på kontoen. Så kan vi fans i løbet af ugen kigge på forbedring eller forværring ift. sidste uge.R Rosenberg skrev: ↑10. apr 2023, 10:33Nå, ny dag, nye tider - der SKAL 3 point på kontoen i dag. Hedder den 23-21-17 efter denne runde, ser jeg Horsens og Lyngby som større nedrykningskandidater end os.
Men vi skal have point i dag. Pokalkampen viste dog, at vi er ikke på sporet endnu.
OB har både hurtigløbere og en målmand som er meget undervurderet. Det kan godt blive rigtig svært.
2. Undervurderet? Jeg synes, at han er den måske mest klovnende og usikre keeper i ligaen.
Ædruelighedens stemme
Gav aldrig mening at give så mange penge for Helenius.. Frem for at bruge Makaric. Der var nogle der hånede mig da jeg skrevet at Helenius vil lave mindre mål end Makaric gjorde det første halve år..
Var bedre man havde brugt de penge på midtbanen
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Ahlmann runder kamp nr. 300