Når vi har vundet over AC Horsens så er jeg fuldstændig sikker på at vi overlever da vi har momentum og generelt er et bedre hold. AC Horsens er voldsomt udfordret og de kommer til at hente færre point end os i de til den tid resterende fire kampeHovedet skrev: ↑30. apr 2023, 16:46Vi er helt sikkert færdige i Superligaen, hvis vi taber til Horsens. Med uafgjort vil det realistisk set næsten være game over. Med sejr bevarer vi en realistisk chance for at blive i Superligaen, men nedrykning vil stadig være det mest sandsynlige scenario. Vi er med andre ord voldsomt pressede trods dagens sejr.Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. apr 2023, 16:40Bliver en gyser næste søndag hjemme mod AC Horsens:
Med en sejr kan jeg godt garantere at vi overlever.
Uafgjort så ser det svært ud men overlevelse er stadigvæk mulig
Nederlag så ligner det en tur i 1. division.
.
Bliver en vild søndag hvor jeg naturligvis er overbevist om at det ender med første scenarie
![]()
Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo
Ville være fedt, hvis du åbnede en bookmakervirksomhed..Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. apr 2023, 16:40Bliver en gyser næste søndag hjemme mod AC Horsens:
Med en sejr kan jeg godt garantere at vi overlever.
Uafgjort så ser det svært ud men overlevelse er stadigvæk mulig
Nederlag så ligner det en tur i 1. division.
.
Bliver en vild søndag hvor jeg naturligvis er overbevist om at det ender med første scenarie
![]()
Men skulle dog være hurtig til at tjene nogle penge, inden du var bankerot..
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
De første fem kampe er endt med 8 point til os og 4 point til Horsens og et fire point op til Horsens.
Så hvis det samme sker i de sidste fem kampe, så hedder det superliga næste år...
De første fem kampe er endt med 8 point til os og 4 point til Horsens og et fire point op til Horsens.
Så hvis det samme sker i de sidste fem kampe, så hedder det superliga næste år...
- FlæskeFrank
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Kun FCM har fået flere point end os i nedrykningsspillet, og dem var vi meget tæt på at slå i Herning.FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
FCM desværre ved at trække fra i toppen..
Kunne ligne dem at lal'le i nogle kampe, og dermed få en indflydelse på nedrykning..
En skam vi ikke magtede at snuppe 3 point mod Sif sidst.. Så havde de pludselig skulle kigge sig lidt over skulderen..
Trods alt ikke realistisk at to hold indhenter dem nedefra..
Kunne ligne dem at lal'le i nogle kampe, og dermed få en indflydelse på nedrykning..
En skam vi ikke magtede at snuppe 3 point mod Sif sidst.. Så havde de pludselig skulle kigge sig lidt over skulderen..
Trods alt ikke realistisk at to hold indhenter dem nedefra..
Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
Tror desværre at Horsens point mod OB ender at se afgørende ud, når vi når til slut..
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
Tror desværre at Horsens point mod OB ender at se afgørende ud, når vi når til slut..
Lyngby har ikke nok kvalitet og ryger ud.
Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan gå galt.
Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Tror vi bliver slemt skuffet, hvis vi tror, at Horsens ikke får nogle billige point i en eller to kampe mere..
Og tror ikke at OB, SIF og FCM direkte spiller mod os, men tror at de har lettere ved at motivere sig til en "ligegyldig" kamp mod os, end mod Horsens..
Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Tror vi bliver slemt skuffet, hvis vi tror, at Horsens ikke får nogle billige point i en eller to kampe mere..
Og tror ikke at OB, SIF og FCM direkte spiller mod os, men tror at de har lettere ved at motivere sig til en "ligegyldig" kamp mod os, end mod Horsens..
Horsens har både Lyngby og Silkeborg hjemme. De har et godt tag på Silkeborg, og med Silkeborgs nuværende form i mente, så er det slet ikke urealistisk med en sejre til ACH. Lyngby kan i den sidste kamp have udspillet sin rolle = 3 point. I min optik skal vi have 10 point i de sidste 5 for at redde os..
-
PonySlaystation
- Superliga

Du har godt nok nej hatten på. Og Aalborg frederikshavner skriver at vi skal hente et point på Horsens. Det jo ikke det samme som at vi bare skal vinde over Horsens og så finde ét point mere i de sidste 4 kampe. fivethirtyeight.com, som er ret gode til statestik, sætter vores nedryknings risiko til 67% (https://projects.fivethirtyeight.com/so ... perligaen/), altså 1/3 for at vi overlever. Vi er stadig favoriter til at rykke ned, men det ser sgu meget bedre ud end det har gjort længe.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Citat:PonySlaystation skrev: ↑2. maj 2023, 00:22Du har godt nok nej hatten på. Og Aalborg frederikshavner skriver at vi skal hente et point på Horsens. Det jo ikke det samme som at vi bare skal vinde over Horsens og så finde ét point mere i de sidste 4 kampe. fivethirtyeight.com, som er ret gode til statestik, sætter vores nedryknings risiko til 67% (https://projects.fivethirtyeight.com/so ... perligaen/), altså 1/3 for at vi overlever. Vi er stadig favoriter til at rykke ned, men det ser sgu meget bedre ud end det har gjort længe.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
"Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan gå galt."
Citat slut
Jeg er meget pessimistisk, ja..
Men ovenstående citat er jo 10 gange mere tonedøvt end det er at gøre opmærksom på, at man hurtigt kan komme ud i et scenarie, hvor selv sejre over Horsens og Lyngby plus en kamp mere, ikke er nok..
Dine procenter siger det meget godt.. AaB er på en knivsæg, og man kigger ind i et scenarie, hvor man skal vinde i sidste kamp for at være sikre..
Logisk set så kommer der ikke Tim Jansen hjælp i sidste runde denne gang, og derfor er det desværre let at se, hvor Horsens' point kommer fra, og at vi dermed skal finde MERE END tre sejre i de sidste fem kampe..
Jeg har altid haft den holdning at vores værste fjende i nedrykningsspillet er at alle andre pladser er afgjort inden vi selv kan afgøre vores skæbne.PonySlaystation skrev: ↑2. maj 2023, 00:22Du har godt nok nej hatten på. Og Aalborg frederikshavner skriver at vi skal hente et point på Horsens. Det jo ikke det samme som at vi bare skal vinde over Horsens og så finde ét point mere i de sidste 4 kampe. fivethirtyeight.com, som er ret gode til statestik, sætter vores nedryknings risiko til 67% (https://projects.fivethirtyeight.com/so ... perligaen/), altså 1/3 for at vi overlever. Vi er stadig favoriter til at rykke ned, men det ser sgu meget bedre ud end det har gjort længe.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Jeg synes det er katastrofe at sif tabte i går. Nu har de udspillet deres rolle i ligaen og jeg vil ikke blive super overrasket hvis de taber alle deres 5 kampe. Hvis de mod forventning slår eller spiller uafgjort mod OB på søndag så er tre hold uden noget at spille for - og vi mangler i bedste fald stadigt et point op til Horsens
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det værste er, der er ALT for mange der sætter deres lid til at Horsen ikke får flere point. Horsens skal nok hente flere point, i form af sejre og uafgjort. Så nej AaB skal ikke bare slå Horsen engang, de skal også være bedre end Horsen med mere end 1 point hen over de resterende kampe, og der har jeg store tvivl. Det ser bedre ud end længe, men det er sku langt fra så sikkert, som nogle folk får det til at lyde. Horsens skal nok hente point!
Synes det er mere utroligt du gider og bruge din til på AaB, når du kun vil se det negative. Vi er nød til og tro på det.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
"nødt til at tro på det".. HmmmmNautrup88 skrev: ↑2. maj 2023, 09:55Synes det er mere utroligt du gider og bruge din til på AaB, når du kun vil se det negative. Vi er nød til og tro på det.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Ja, man kan jo altid tro på noget.. Man kan også forstille sig alt..
Man bør dog lade være med at være naiv, og have en overdrevet selvtillid, som fakta ikke bakker op..
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Hvis SiF taber de sidste 5 kampe, så bliver de jo rodet ind i nedrykningskampen, vi skal trods alt bare have 8 point i 5 kampe, for at overhale dem, og 3 af dem, får vi åbenbart mod dem selv.Maglau skrev: ↑2. maj 2023, 07:14Jeg har altid haft den holdning at vores værste fjende i nedrykningsspillet er at alle andre pladser er afgjort inden vi selv kan afgøre vores skæbne.PonySlaystation skrev: ↑2. maj 2023, 00:22Du har godt nok nej hatten på. Og Aalborg frederikshavner skriver at vi skal hente et point på Horsens. Det jo ikke det samme som at vi bare skal vinde over Horsens og så finde ét point mere i de sidste 4 kampe. fivethirtyeight.com, som er ret gode til statestik, sætter vores nedryknings risiko til 67% (https://projects.fivethirtyeight.com/so ... perligaen/), altså 1/3 for at vi overlever. Vi er stadig favoriter til at rykke ned, men det ser sgu meget bedre ud end det har gjort længe.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.
![]()
![]()
Jeg synes det er katastrofe at sif tabte i går. Nu har de udspillet deres rolle i ligaen og jeg vil ikke blive super overrasket hvis de taber alle deres 5 kampe. Hvis de mod forventning slår eller spiller uafgjort mod OB på søndag så er tre hold uden noget at spille for - og vi mangler i bedste fald stadigt et point op til Horsens
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Nej, spillerne er nødt til at tro på det, og vi er nødt til at bakke dem op. Om vi tror på det eller ej, er egentlig ret ligegyldigt. Der er ikke noget værre end at få skudt i skoene, at man ikke er rigtig fan, bare fordi man ikke er super optimistisk, men derimod realistisk, over den nuværende situation.Nautrup88 skrev: ↑2. maj 2023, 09:55Synes det er mere utroligt du gider og bruge din til på AaB, når du kun vil se det negative. Vi er nød til og tro på det.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 19:17Nu skal folk ikke glemme Lyngby.. De kan i teori smadre de der matematiske udregninger..FlæskeFrank skrev: ↑1. maj 2023, 00:13Da vi gik ind i slutspillet havde vi 8 point op til Horsens og 10 kampe at hente det på.
![]()
![]()
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Ja det har du faktisk ret og kunne være spøjst hvis de rent faktisk efter weekendens kampe kun har 5 point til nedrykning.Brodernumsi skrev: ↑2. maj 2023, 10:32Hvis SiF taber de sidste 5 kampe, så bliver de jo rodet ind i nedrykningskampen, vi skal trods alt bare have 8 point i 5 kampe, for at overhale dem, og 3 af dem, får vi åbenbart mod dem selv.Maglau skrev: ↑2. maj 2023, 07:14Jeg har altid haft den holdning at vores værste fjende i nedrykningsspillet er at alle andre pladser er afgjort inden vi selv kan afgøre vores skæbne.PonySlaystation skrev: ↑2. maj 2023, 00:22Du har godt nok nej hatten på. Og Aalborg frederikshavner skriver at vi skal hente et point på Horsens. Det jo ikke det samme som at vi bare skal vinde over Horsens og så finde ét point mere i de sidste 4 kampe. fivethirtyeight.com, som er ret gode til statestik, sætter vores nedryknings risiko til 67% (https://projects.fivethirtyeight.com/so ... perligaen/), altså 1/3 for at vi overlever. Vi er stadig favoriter til at rykke ned, men det ser sgu meget bedre ud end det har gjort længe.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01
Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.
![]()
![]()
AaB - BIF 13/4 2014
Jamen vi kan da også bare melde fra nu. For det er jo ikke muligt at hente 4 point på 5 kampe. Gu fanden er det da det.Dalbjerg skrev: ↑2. maj 2023, 10:17"nødt til at tro på det".. HmmmmNautrup88 skrev: ↑2. maj 2023, 09:55Synes det er mere utroligt du gider og bruge din til på AaB, når du kun vil se det negative. Vi er nød til og tro på det.Dalbjerg skrev: ↑1. maj 2023, 23:34Det er vildt nok, at I ikke kan se Horsens hente point, når de har hentet point mod både OB og Silkeborg...Nautrup88 skrev: ↑1. maj 2023, 21:50Jeg deler din optimismeAalborg frederikshavner skrev: ↑1. maj 2023, 21:01Når vi har vundet på søndag skal vi kun hente ét sølle point på AC Horsens i de til den tid resterende fire kampe, det ser meget overkommeligt ud da vi har momentum mens salamiholdet er i gang med en total nedsmeltning.
![]()
![]()
Ja, man kan jo altid tro på noget.. Man kan også forstille sig alt..
Man bør dog lade være med at være naiv, og have en overdrevet selvtillid, som fakta ikke bakker op..