Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Patmand » 2. maj 2023, 19:06

Portland skrev:
1. maj 2023, 12:00
Aalborg frederikshavner skrev:
1. maj 2023, 10:31
Ski skrev:
1. maj 2023, 07:27
1. maj 2023, 04:01
På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges
Jeg er enig i dine "afgange".

Men, hvis man kan få +20 mill. for Sander og 10-15 for Sousa (FCM) så bør man seriøst overveje det.

Vi mangler i den grad stadig en midtbanegeneral og fart til holdet generelt.

Derudover finder jeg det bekymrende, at Thelander i flere tilfælde mistimer indgreb. Så måske skal der også nyt ind der.

På positivsiden, så ser Højholdt bedre og bedre ud. Han kan også blive et salgsemne igen.

Men mon ikke Tyskerne har en plan klar allerede.

Ps. Hvad har vi af unge spillere der kan komme ind omkring holdet og måske blive nye salgsemner?
Højholt kan godt blive et salgsemne hvis han fortsætter udviklingen men det der tæller ned er at han bidrager med alt for lidt offensivt.

Ang. tilgange render der nogle spændende spillere rundt i 1. division såsom Alexander Lyng (kantspiller i FC Helsingør), Frederik Carlsen (central midtbane i Hvidovre IF), Don Deedson (hurtig kantspiller/angriber i Hobro IK), Frederik Dietz (forsvarsspiller i Hobro IK), Tobias Anker (forsvarsspiller i Vendsyssel FF).
Der bliver kamp om Alexander Lyng så ham bliver det svært at lande.

Det er altid svært at vurdere om spillere fra et lavere niveau har det der skal til for at være med i en klub der skal i top 6 i den kommende sæson.
Derudover er det blevet sværere at hente spillere fra 1. division da klubberne bestemt ikke forærer deres spillere væk men derimod ofte kræver et pænt højt million beløb.

Mit gæt vil derfor være at vi til sommer kommer til at se tilgang af en række udlændinge, det vil nok være navne som vil være fuldstændig ukendt for stort set alle
Ro på med top 6 klub næsten sæson.
Nu skal vi lige redde os i Superligaen først og sker det ikke, så skal vi selvfølgelig være top6 klub i 1. division.
Bliver vi oppe er vores nuværende niveau langt fra top6 i superligaen.
Ro på? Vi er oppe mod et salamihold, vel og mærke ikke en lækker kvalitet fra slagteren rundt om hjørnet, nej den klamme industrielle salami med 70% fedt, kræftfremkaldende rød farve og pumpet med så meget nitrit, at du er selvlysende 72 timer efter at have spist det.
Det giver sig selv vi trækker det længste strå mod sådan et hold.

Til sommer indtager tysken så for alvor Ålleren. Det skal blive spændende at se hvad vores tyske sportsdirektör henter i das Vaterland.

Billede

Jeg tror det bliver sehr gut, neh?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 3. maj 2023, 18:50

Patmand skrev:
2. maj 2023, 19:06
Portland skrev:
1. maj 2023, 12:00
1. maj 2023, 10:31
Ski skrev:
1. maj 2023, 07:27
1. maj 2023, 04:01
På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges
Jeg er enig i dine "afgange".

Men, hvis man kan få +20 mill. for Sander og 10-15 for Sousa (FCM) så bør man seriøst overveje det.

Vi mangler i den grad stadig en midtbanegeneral og fart til holdet generelt.

Derudover finder jeg det bekymrende, at Thelander i flere tilfælde mistimer indgreb. Så måske skal der også nyt ind der.

På positivsiden, så ser Højholdt bedre og bedre ud. Han kan også blive et salgsemne igen.

Men mon ikke Tyskerne har en plan klar allerede.

Ps. Hvad har vi af unge spillere der kan komme ind omkring holdet og måske blive nye salgsemner?
Højholt kan godt blive et salgsemne hvis han fortsætter udviklingen men det der tæller ned er at han bidrager med alt for lidt offensivt.

Ang. tilgange render der nogle spændende spillere rundt i 1. division såsom Alexander Lyng (kantspiller i FC Helsingør), Frederik Carlsen (central midtbane i Hvidovre IF), Don Deedson (hurtig kantspiller/angriber i Hobro IK), Frederik Dietz (forsvarsspiller i Hobro IK), Tobias Anker (forsvarsspiller i Vendsyssel FF).
Der bliver kamp om Alexander Lyng så ham bliver det svært at lande.

Det er altid svært at vurdere om spillere fra et lavere niveau har det der skal til for at være med i en klub der skal i top 6 i den kommende sæson.
Derudover er det blevet sværere at hente spillere fra 1. division da klubberne bestemt ikke forærer deres spillere væk men derimod ofte kræver et pænt højt million beløb.

Mit gæt vil derfor være at vi til sommer kommer til at se tilgang af en række udlændinge, det vil nok være navne som vil være fuldstændig ukendt for stort set alle
Ro på med top 6 klub næsten sæson.
Nu skal vi lige redde os i Superligaen først og sker det ikke, så skal vi selvfølgelig være top6 klub i 1. division.
Bliver vi oppe er vores nuværende niveau langt fra top6 i superligaen.
Ro på? Vi er oppe mod et salamihold, vel og mærke ikke en lækker kvalitet fra slagteren rundt om hjørnet, nej den klamme industrielle salami med 70% fedt, kræftfremkaldende rød farve og pumpet med så meget nitrit, at du er selvlysende 72 timer efter at have spist det.
Det giver sig selv vi trækker det længste strå mod sådan et hold.

Til sommer indtager tysken så for alvor Ålleren. Det skal blive spændende at se hvad vores tyske sportsdirektör henter i das Vaterland.

Billede

Jeg tror det bliver sehr gut, neh?
Det gik bedre for AaB dengang du var ubetinget pessimist.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 8. maj 2023, 09:33

jeg kunne faktisk godt se ideen i at beholde Mantl.
Theo bliver ikke en ny langvarig Jimmy - Theo skal sælges, og det kan man lige så godt gøre nu.
Synes Mantl ser spændende ud. Kommer med en stor ro, er god med fødderne, og i 1:1 - kan bestemt udvikle sit spil i at komme ud i feltet osv. Men spændende keeper.
Ludewig kunne jeg også sagtens se som trup spiller såfremt der ikke er nogle unge backs på vej, også fordi Palles tid er ved at være slut.
Men man må forvente at K. Jørgensen sætter sig tungt på Højre Back næste år.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 8. maj 2023, 10:04

Glem Mantl, han er udset til at overtage i den klub han tilhøre. AaB har ingen købs klausul. Men ja enig, han vil være en god keeper, men det kommer ikke til at ske

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. maj 2023, 10:53

baresi skrev:
8. maj 2023, 09:33
Theo bliver ikke en ny langvarig Jimmy - Theo skal sælges, og det kan man lige så godt gøre nu.
Synes Mantl ser spændende ud. Kommer med en stor ro, er god med fødderne, og i 1:1 - kan bestemt udvikle sit spil i at komme ud i feltet osv. Men spændende keeper.
Ludewig kunne jeg også sagtens se som trup spiller såfremt der ikke er nogle unge backs på vej, også fordi Palles tid er ved at være slut.
Desværre er de begge gone om en måneds tid.

Jeg synes også, at Mantl er en klassekeeper. En stor del af forvandlingen på dette hold er også den ro, han er kommet med. Vi ser et forsvar, der er meget mere tillidsfuldt.

Ludewig synes jeg, er meget mere og bedre end en trupspiller. Offensivt er han høj klasse og lægger nogle helt ekstremt gode indlæg. Defensivt har han også bygget på, men mangler stadig en del her. Han kan blive rigtig god.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 8. maj 2023, 11:01

R Rosenberg skrev:
8. maj 2023, 10:53
baresi skrev:

Jeg synes også, at Mantl er en klassekeeper. En stor del af forvandlingen på dette hold er også den ro, han er kommet med. Vi ser et forsvar, der er meget mere tillidsfuldt.

Ludewig synes jeg, er meget mere og bedre end en trupspiller. Offensivt er han høj klasse og lægger nogle helt ekstremt gode indlæg. Defensivt har han også bygget på, men mangler stadig en del her. Han kan blive rigtig god.
Enig.
Håber vi kan beholde Ludewig, og jeg priser mig lykkelig for den bredde vi har på back-pladserne denne sæson, da vi har været pænt ramt af skader i begge sider.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. maj 2023, 11:57

FIDEL skrev:
8. maj 2023, 11:01
R Rosenberg skrev:
8. maj 2023, 10:53
baresi skrev:

Enig.
Håber vi kan beholde Ludewig, og jeg priser mig lykkelig for den bredde vi har på back-pladserne denne sæson, da vi har været pænt ramt af skader i begge sider.
Det er nok desværre sådan at jo bedre Mantl spiller jo mindre mulighed er der for at forlænge leje eller købe. Han kæmper for en startplads på RB og det kan vi nok ikke hamle op med..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. maj 2023, 13:49

Nu afhænger meget selvfølgelig af hvilken række, som vi spiller i og måske også der er europæisk på programmet, men kan vi ikke blive enige om, at uanset scenariet, så er tre højrebacks: Pallesen, Ludewig og Kasper Jørgensen sammen med 2-3 venstrebacks Ahlmann, Poulsen og Granli(ja han spiller der) altså frås.

Så kan man have alle mulige aversioner mod den ene eller anden spiller, men der er vel ingen tegn på, at nogle de nævnte spillere(på længere kontrakter) er væk efter sommerferien.

Ludewig viste i går ikke meget kropslig styrke og blev puffet væk i nogle situationer, hvor det skulle han ikke. Om det er masken/skaden, som hæmmer ham ved jeg ikke. Men indlæggene ja tak, resten er mere ordinært.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 8. maj 2023, 14:44

Det er alt for tidligt at diskutere sommerens transfervindue. Både til- og afgange kommer til at afhænge 100% af, om vi overlever eller ej.

Rykker vi ned, bliver afgangene ikke i bunden af truppen, som nogle foreslår, men i toppen.

Redder vi os, skal vi gøre rigtig meget for at holde truppen så uændret, som muligt - selvfølgelig med erstatninger for dem, vi ved, der stopper (Mantl og Fossum.)

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 8. maj 2023, 20:39

FlæskeFrank skrev:
8. maj 2023, 13:49
Nu afhænger meget selvfølgelig af hvilken række, som vi spiller i og måske også der er europæisk på programmet, men kan vi ikke blive enige om, at uanset scenariet, så er tre højrebacks: Pallesen, Ludewig og Kasper Jørgensen sammen med 2-3 venstrebacks Ahlmann, Poulsen og Granli(ja han spiller der) altså frås.

Så kan man have alle mulige aversioner mod den ene eller anden spiller, men der er vel ingen tegn på, at nogle de nævnte spillere(på længere kontrakter) er væk efter sommerferien.

Ludewig viste i går ikke meget kropslig styrke og blev puffet væk i nogle situationer, hvor det skulle han ikke. Om det er masken/skaden, som hæmmer ham ved jeg ikke. Men indlæggene ja tak, resten er mere ordinært.
Jeg kan godt se hvad du mener med vi har rigeligt med backs at tage af. Men nu syntes jeg faktisk at ludewig var en af de bedste igår, og han gør det egentlig generelt godt. Jeg mener han er en spiller man skal satse på at beholde uanset, hvor vi spiller næste sæson.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. maj 2023, 21:54

Jeg havde misset, at vi har en købsoption på Ludewig.

Medmindre den er helt gak, håber jeg virkelig, at vi indløser den. Han har forrygende indlæg, er herligt aggressiv og tænker fremad.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 9. maj 2023, 08:25

R Rosenberg skrev:
8. maj 2023, 21:54

Medmindre den er helt gak, håber jeg virkelig, at vi indløser den. Han har forrygende indlæg, er herligt aggressiv og tænker fremad.
Fuldstændig enig, han mangler lidt og laver nogle fejl der potentielt kan straffes, men han er samtidig første mand hjemme for at rette op på det igen.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 9. maj 2023, 13:17

Ikke et transferønske eller rygte… kan se at Kusk idag starter for Silkeborg mod AaB i reserveholdskampen. Jeg var meget skeptisk da AaB byttede Bakiz ud med Kusk i sommers, men jeg kan sagtens se fordelene nu. Kusk har sine få perioder, hvor han virkelig shiner, men gentagne trænere har nu ikke formået at få Kusk til at præstere regelmæssigt.
Jeg synes virkelig Bakiz har været et stort aktiv for vores hold, specielt her i foråret

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. maj 2023, 13:24

RicoBR02 skrev:
9. maj 2023, 08:25
R Rosenberg skrev:

Fuldstændig enig, han mangler lidt og laver nogle fejl der potentielt kan straffes, men han er samtidig første mand hjemme for at rette op på det igen.
Pallesen har desværre overrevet sin achielliesscene, og han er i dag 33, så jeg frygter vi har set Pallesen for sidste gang på Superliga niveau, så det kunne give god mening at hente Ludewig hvis prisen er fornuftig.
Han spiller dog samme position som Kasper Jørgensen, som jeg ser et noget større lys i.

Føler sgu med Palle, der tiltrods for svingende niveauer, altid er garant for 100% fight.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. maj 2023, 13:33

R Rosenberg skrev:

Plus et tysk pas - det må være det næstbedste pas (efter engelsk) hvis man ser på priserne, da hjemmemarkedet køber dem tilbage til flotte priser. AGF kommer til at lave kassen på bissen.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 9. maj 2023, 13:48

Eksil skrev:
9. maj 2023, 13:33
R Rosenberg skrev:

Plus et tysk pas - det må være det næstbedste pas (efter engelsk) hvis man ser på priserne, da hjemmemarkedet køber dem tilbage til flotte priser. AGF kommer til at lave kassen på bissen.
der er ingen tvivl om at K. Jørgensen bør være førstevalg.
Jeg ved dog at Ahlmann døjer med bentøjet og måske heller ikke er langtidsholdbar.
A.Poulsen - hmm ja han skal steppe up - hans forsvarsaktioner stinker, og er for meget skadet - ingen tvivl om at der offensivt er noget ved ham.
MEN jeg tror godt Hilje kunne finde på at gøre K. Jørgensen til Venstre Back trods det højre ben.
Jeg synes LUDEWIG er interessant, og hvis han kan hentes billigt og lønmæssigt ikke er for tung, så sign ham. Der er noget FEDT over ham. Vildt drev, stor motor, gode indlæg. Det kan godt blive godt. Og ville styrke truppen samlet set.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 9. maj 2023, 14:01

MEN Ellers så ønsker jeg primært 2 profiler til midtbanen, for så synes jeg sgu vi ser godt ud.
Gad godt få sousa på højrekanten i øvrigt - tror han bliver langt farligere.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 9. maj 2023, 14:05

baresi skrev:
9. maj 2023, 13:48
Eksil skrev:
R Rosenberg skrev:

Jeg ved dog at Ahlmann døjer med bentøjet og måske heller ikke er langtidsholdbar.
A.Poulsen - hmm ja han skal steppe up - hans forsvarsaktioner stinker, og er for meget skadet - ingen tvivl om at der offensivt er noget ved ham.
MEN jeg tror godt Hilje kunne finde på at gøre K. Jørgensen til Venstre Back trods det højre ben.
Jeg synes LUDEWIG er interessant, og hvis han kan hentes billigt og lønmæssigt ikke er for tung, så sign ham. Der er noget FEDT over ham. Vildt drev, stor motor, gode indlæg. Det kan godt blive godt. Og ville styrke truppen samlet set.
Det er da i hvert fald tid til at kigge på backpositionerne og lave langtidsholdbare løsninger

- Pallesen har kontrakt udløb om et år - og er ude 6-12 måneder
- Ahlmann har også udløb næste sommer
- Ludewig lejeaftale er sæsonen ud

Så er der kun Jørgesen og Poulsen + evt. en halv Granli
// gwailo

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 9. maj 2023, 19:19

gwailo skrev:
9. maj 2023, 14:05
baresi skrev:
9. maj 2023, 13:48
Eksil skrev:
R Rosenberg skrev:

Det er da i hvert fald tid til at kigge på backpositionerne og lave langtidsholdbare løsninger

- Pallesen har kontrakt udløb om et år - og er ude 6-12 måneder
- Ahlmann har også udløb næste sommer
- Ludewig lejeaftale er sæsonen ud

Så er der kun Jørgesen og Poulsen + evt. en halv Granli
Poulsen er en gigantisk skuffelse. Han er meget langsom - både i acceleration og topfart. Tøver ofte i sin indgriben og mangler et sæt cujones..

Derudover er han meget skadet. Jeg laver en spådom, når Poulsens kontrakt udløber, så bliver hans næste destination 1 div.. Han har ikke niveau til suppen.

Jeg foretrækker til enhver tid, at Granli spiller foran Poulsen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 10. maj 2023, 18:33

En bruger på BTs transferpodcast skriver dette.
Frank Brian Kjellerup Jensen

AaB indleder et samarbejde med den tyske traditionsklub Stuttgart og det betyder at dh Stuttgart køber Theo Sander og at at AaB lejer tre spillere i Stuttgart og det skulle dreje sig om to midtbanespiller og en forsvarsspiller
Colin farnorud fra Stuttgart ungdomshold
Og Marco wolf og Rei okada
Han har før ramt rigtigt med AaB. Hvis det er sandt er jeg skeptisk. Stuttgart er ikke kendt for at producere spillere i spandevis og de tre nævnte er alle nobodys fra ungdoms- eller reservehold.
Jeg bryder mig ikke om, hvis vi skal være beskæfigelsesterapi for Stuttgart rejects.
RAUS RAUS SSE!

Låst