Så kom jeg hjem fra en lang dag i Aalborg - ikke skuffet, ikke sur, ikke dybt frustreret, bare helt tom inden i. Enten er det ikke for alvor ramt endnu, eller også havde jeg bare accepteret det på forhånd. AaB fulgte præcis det skrækscenarie jeg så for mig da vi gik ind til de sidste 4 kampe, og nu pludselig stod med en reel mulighed for at redde os. 2011 om igen, bare uden miraklet.
Vi har været uheldige med skader her til sidst, og så sandelig også dommer/VAR kendelser. Igen i dag kunne det måske have gjort den afgørende forskel, hvis de danske dommere havde været bare i nærheden af kompetente. Men i sidste ende er jeg også nød til at sige, at vi såre simpelt har fortjent denne nedrykning. Vi har spillet gudsjammerlig fodbold det meste af sæsonen, og har på ingen måde evnet at tage vores chancer. Vores konkurrenter i bunden blev ved med at give os den ene gave efter den anden, ja selv i dag giver de os det bedst mulige resultat, og vores modstander på banen brænder deres straffespark. Lige meget hjælper det, for AaB evner ikke selv at gribe mulighederne. AaB som vi desværre kender dem alt for godt.
@Kunji har helt ret i at det er kulminationen på flere års dårligt ledelsesarbejde fyldt med dårlige beslutninger. Nu er der bare at håbe, at den nye ledelse har en klar strategi og en klar plan for at rejse AaB op igen. Og at økonomien ikke tvinger os til at sælge fuldstændigt ud af arvesølvet. For selvom det er fristende at sparke hele holdet af helvede til lige nu, så er det næppe vejen til succes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14