Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sønderhof » 21. jun 2023, 08:39

DarkHorse9000 skrev:
21. jun 2023, 08:23

Ift. Ludewig håbes der nok på en fri transfer eller en meget beskeden pris. Salzburg har meldt ud de ingen planer har med ham og køberne står nok ikke står i flok.

Nogle der kender noget til Hobros målmand Jonathan Fischer? Går ud fra det er målmanden der nævnes længere oppe i tråden.
Jeg tror ikke på Ludewig, set i det lys, at jeg tror truppen skal på en gevaldig slankekur. Det rimer ikke på at have to højre backs der får superliga-løn.

Målmanden fra Hobro må helt sikkert være Kappenberger. Han er en super god 1. div målmand som har haft en imponerede sæson. Hvorvidt potentialet er til mere er straks sværere at vurdere. Vil være overrasket hvis man henter ham ind til at være 1. målmand.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. jun 2023, 10:03

Sønderhof skrev:
21. jun 2023, 08:39
DarkHorse9000 skrev:

Ift. Ludewig håbes der nok på en fri transfer eller en meget beskeden pris. Salzburg har meldt ud de ingen planer har med ham og køberne står nok ikke står i flok.

Nogle der kender noget til Hobros målmand Jonathan Fischer? Går ud fra det er målmanden der nævnes længere oppe i tråden.
Jeg tror ikke på Ludewig, set i det lys, at jeg tror truppen skal på en gevaldig slankekur. Det rimer ikke på at have to højre backs der får superliga-løn.

Målmanden fra Hobro må helt sikkert være Kappenberger. Han er en super god 1. div målmand som har haft en imponerede sæson. Hvorvidt potentialet er til mere er straks sværere at vurdere. Vil være overrasket hvis man henter ham ind til at være 1. målmand.
Problemet er blot, at vi i den grad trænger til en stabil, rutineret og ikke mindst permanent førstekeeper.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 21. jun 2023, 12:55

R Rosenberg skrev:
21. jun 2023, 10:03
Sønderhof skrev:
21. jun 2023, 08:39
DarkHorse9000 skrev:

Problemet er blot, at vi i den grad trænger til en stabil, rutineret og ikke mindst permanent førstekeeper.
jeg er totalt enig i at den post skal besættes af en kompetence. Jeg ser gerne en bundrutineret fyr der kan hundse rundt med forsvaret, har lederegenskaber i sig, og så at man tjener mønter på at sælge Theo. Posavec er fortid uagtet hvad. jeg havde sgu gerne beholdt Mantl, han havde noget af det i sig trods kun 23 år gl.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. jun 2023, 14:34

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/mill ... us/4444910

Nogen der kan give et kort oprids af hvad han siger? Er der noget interessant?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sønderhof
Allstar
Allstar

Indlæg af Sønderhof » 21. jun 2023, 14:58

Forza skrev:
21. jun 2023, 14:34

Der er nævnt bud på 2,5 mio euro fra Inter på Theo. AaB har endnu ikke modtaget noget bud, men interessen er der.

Prica, Makaric og Hannesbo er med i opstarten. Ludewig er endnu uafklaret. Man vil gerne beholde ham. Ellers skal der hentes en ekstra hb ind udefra.

Würtz skal være transitionstræner(som planen har være hele tiden) her går der rygter på, at ny assistent muligvis er en tyske. Dennis Baraznowski. Det vil Ole Jan ikke kommentere på

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. jun 2023, 15:12

Sønderhof skrev:
21. jun 2023, 14:58
Forza skrev:
21. jun 2023, 14:34

Der er nævnt bud på 2,5 mio euro fra Inter på Theo. AaB har endnu ikke modtaget noget bud, men interessen er der.

Prica, Makaric og Hannesbo er med i opstarten. Ludewig er endnu uafklaret. Man vil gerne beholde ham. Ellers skal der hentes en ekstra hb ind udefra.

Würtz skal være transitionstræner(som planen har være hele tiden) her går der rygter på, at ny assistent muligvis er en tyske. Dennis Baraznowski. Det vil Ole Jan ikke kommentere på
Jeg håber ikke man henter en ung tysker ind som assistent. Dels trænger trænerteamet til noget erfaring og dels bryder jeg mig ikke om at der skal flere tyskere ind. Jeg foretrækker erfaring med Danmark og den danske mentalitet. Det skræmmer mig lidt.

Lad os håbe der snart sker noget på transferfronten. Vi skal have ryddet ud og få tilføjet nogle kompetencer vi mangler i truppen. Især er fart og evner på bolden i den centrale midtbane mangler der skal adresseres.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 21. jun 2023, 15:15

Baraznowski er "sjovt" nok også gammel Hamburg-dreng (30 år).

Et bud på ny målmand, hvis Theo ryger kunne være https://www.transfermarkt.com/leo-opper ... ler/489343. Kun 21 år. så med videresalgspotentiale. Har kontrakt i Hamburger SV til 2025, men de har lige hentet ny 2. målmand ind fra Kaiserslautern, så han er rykket ned i hierakiet.

På Hamburger SV II har den finske U21-landsholdsspiller, Juho Kilo, https://www.transfermarkt.com/juho-kilo ... ler/538642, kontraktudløb. Sløjt antal kampe i år, men ellers har han da spillet en del kampe. Han er et knoklejern til midtbanen i stedet for Pedro/Højholt.
In verbis simus faciles

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 21. jun 2023, 19:00

Hvad med Jakob Johansson

[url]https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... STh1eM/url]

Han er en ganske fin angriber med mål i støvlerne

Sønderhof
Allstar
Allstar

Indlæg af Sønderhof » 21. jun 2023, 21:43

martinaalborg skrev:
21. jun 2023, 19:00
Hvad med Jakob Johansson

Hvis det er under den forudsætning, at vi skiller os af ved 3 ud af Makaric, Ementa, Prica, Helenius og Ramkilde, så måske.

Håber sgu ikke Ole Jan bruger sine ressourcer på en angriber.

Når der er solgt to-tre-fire profiler, skal der som minimum hentes:

En hvis ikke to centrale midtbaner. Det samme på målmandsposten. 1 stk højreback. En fløj eller to. Muligvis en midterforsvar.

Jeg vil blive stærkt overrasket, hvis der kommer en angriber ind til den nye sæson.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 21. jun 2023, 23:52

martinaalborg skrev:
21. jun 2023, 19:00
Hvad med Jakob Johansson

Jeg er i eksil på Amager, og min guilty pleasure er at se kampe på Sundby Idrætspark. Ham du nævner kunne sjældent spille sig i startopstillingen herude. Han har noget fart, men han kan også være utroligt anonym. Ærligt tror jeg der er bedre alternativer på vores u19 hold..

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 22. jun 2023, 17:14

The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 22. jun 2023, 17:56

Jamem hvad skal han sige , skal han sige neg det gider jeg godt nok ikke , selvfølgelig siger han da at han gerne vil hjælpe klubben tilbage til suppen, men tro mig får han den mindste mulighed fra superligaen eller udlandet, så han selvfølgelig klar til det, men jeg håber da han bliver , men om han er mentalt klar til det. Det ved jeg ikke rigtig

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 22. jun 2023, 18:31

nj27 skrev:
22. jun 2023, 17:56
Jamem hvad skal han sige , skal han sige neg det gider jeg godt nok ikke , selvfølgelig siger han da at han gerne vil hjælpe klubben tilbage til suppen, men tro mig får han den mindste mulighed fra superligaen eller udlandet, så han selvfølgelig klar til det, men jeg håber da han bliver , men om han er mentalt klar til det. Det ved jeg ikke rigtig
Sousa slår mig ikke som en der vil stå og fyre lort af til en journalist og sige at han bliver hvis han er på vej ud. Bakiz, prip, til dels helenius kunne jeg sagtens forestille mig ville lukke vand ud for at please, men ikke sousa.

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 22. jun 2023, 18:33

nj27 skrev:
Og det er jo ikke fordi at sousa ikke godt ved at alle forventer at han skrider, så den melding han kommer med tror jeg 100% på. Klubben kan derimod få et alt for stort bud, men tror ikke sousa aktivt søger det..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. jun 2023, 18:41

RicoBR02 skrev:
22. jun 2023, 18:33
nj27 skrev:
Og det er jo ikke fordi at sousa ikke godt ved at alle forventer at han skrider, så den melding han kommer med tror jeg 100% på. Klubben kan derimod få et alt for stort bud, men tror ikke sousa aktivt søger det..
De snakkede om ham i Ripodsten i går. Den med familien er glade for at være her skulle være god nok og hans familie skulle ikke være meget for et moneymove til mellemøsten. De nævnte også, at skulle AaB endelige sælge til en dansk klub blev det meget dyrt.
Jeg tror kun at f.eks. Gylletanken ville hente til en rigtig røverpris da han aldersmæssigt ikke just passer til deres transferstrategi.
RAUS RAUS SSE!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 22. jun 2023, 19:16

Jakobsen skrev:
22. jun 2023, 18:41
RicoBR02 skrev:
nj27 skrev:
De snakkede om ham i Ripodsten i går. Den med familien er glade for at være her skulle være god nok og hans familie skulle ikke være meget for et moneymove til mellemøsten. De nævnte også, at skulle AaB endelige sælge til en dansk klub blev det meget dyrt.
Jeg tror kun at f.eks. Gylletanken ville hente til en rigtig røverpris da han aldersmæssigt ikke just passer til deres transferstrategi.
Bare det ikke er fra samme person der påstod flores og konen var glad for Aalborg 😂

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. jun 2023, 19:29

DenSataniskeHest skrev:
22. jun 2023, 19:16
Jakobsen skrev:
22. jun 2023, 18:41
RicoBR02 skrev:
nj27 skrev:
Bare det ikke er fra samme person der påstod flores og konen var glad for Aalborg 😂
I guder - Flores var vel noget nær den mest absurde transfer man har lavet når man ser på pris og gevinst.
Hentet ind til at være det offensive omdrejningspunkt uden, at man tilsyneladende havde scoutet på spillertype eller om han passede til de spillere han skulle sammen med eller spillestilen. Det var så tydeligt, at han var fejlcastet.
Tilmed hentede man så en spiller der ikke kunne sproget og så endda var mega introvert så det både var svært for ham at integrere sig og sidenhen blive offensivt omdrejsningspunkt. Derudover var hans personlighed uanset det sproglige hvis heller ikke til det.
Jeg ved godt, at man isoleret set kan sige, at men tjente penge på ham og så var alt godt, men det var jo ikke i AaB der gjorde ham til en bedre spiller eller fordi han havde været med til at skaffe succes for AaB.
Det der med at holde en spiller og bare tjene på ham uden at få noget sportsligt ud af det. Det er noget man kan gøre med en lottokupon/billig spiller i FCM når resten af maskinen kører. Det nytter ikke, at det er det man gør med en nøglespiller der ikke giver nogen sportsligt værdi.

Den transfer er for mig et klart symbol på, at tingene har været galt i AaB længe. Det lugter jo ikke just af en grundigt scoutet spiller, hvor man havde styr på hvad og hvem man hentede og det så bare ikke fungerede. Det lugter af intet andet end et stort CV man kunne få.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. jun 2023, 20:01

Det vil da være en overraskelse af de helt store, hvis Sousa bliver, men hold op det vil også være godt for moralen og troen på, at vi hurtigt kan bounce tilbage. Alle de mange gange, Sousa har været i stand til at spille med håndbremsen sluppet, overfor resten af holdet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 22. jun 2023, 20:59

Funky skrev:
22. jun 2023, 20:01
Det vil da være en overraskelse af de helt store, hvis Sousa bliver, men hold op det vil også være godt for moralen og troen på, at vi hurtigt kan bounce tilbage. Alle de mange gange, Sousa har været i stand til at spille med håndbremsen sluppet, overfor resten af holdet...
Hvorfor en overraskelse? Han er på kontrakt tre år endnu og får 3 mio. kr. om året. Det er vel nærmest kun FCK der stanger den slags lønninger ud. (Og jo, jeg ved godt han kom på en fri transfer...). AaB er - nedrykning eller ej - (fortsat) ikke en klub, der SKAL sælge når der kommer et lunkent bud.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. jun 2023, 23:31

Stegosaurus skrev:
22. jun 2023, 20:59
Funky skrev:
22. jun 2023, 20:01
Hvorfor en overraskelse? Han er på kontrakt tre år endnu og får 3 mio. kr. om året. Det er vel nærmest kun FCK der stanger den slags lønninger ud. (Og jo, jeg ved godt han kom på en fri transfer...). AaB er - nedrykning eller ej - (fortsat) ikke en klub, der SKAL sælge når der kommer et lunkent bud.
Jeg tænker bare, han har performet godt på et usædvanligt sølle hold, og burde være interessant for større klubber. Men blir han, så er jeg da meget, meget glad.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar