Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af emenike » 5. jul 2023, 10:40

DGK skrev:
5. jul 2023, 10:36
Nordjyden HY skrev:
5. jul 2023, 10:31
AaB henter Diego Caballo på en toårig aftale.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... nstreback/
29 år, mindre klubber. Er det bare mig eller er det en lidt underlig signing med henblik på vores nye strategi?

Udover det altid spændende med nye signings :thumbsup:
Ser nu ellers frem til EB-overskriften: "AaB HENTER TIDLIGERE REAL MADRID SPILLER!"

Man har vel vurderet at Poulsen er for skrøbelig, Ahlmann er over the hill, og Hannesbo er ikke back, så nu står man i det mindste med et alternativ. Hvor god han så reelt er må vi vente at se.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2023, 10:50

Nordjyden HY skrev:
Ifølge hans klub har vi betalt transfer for ham. Det lyder skørt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2023, 10:50

Han er eftersigende skarp på frispark og en vellidt spiller i Sydney.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 10:53

emenike skrev:
5. jul 2023, 10:40
DGK skrev:
Nordjyden HY skrev:
29 år, mindre klubber. Er det bare mig eller er det en lidt underlig signing med henblik på vores nye strategi?

Ser nu ellers frem til EB-overskriften: "AaB HENTER TIDLIGERE REAL MADRID SPILLER!"

Man har vel vurderet at Poulsen er for skrøbelig, Ahlmann er over the hill, og Hannesbo er ikke back, så nu står man i det mindste med et alternativ. Hvor god han så reelt er må vi vente at se.
Det lugter vel af Poulsen ud - og det er svært at sige noget til. Ofte bliver betegnelsen "flop-transfer" brugt lidt i flæng, men Poulsens tid i AaB har da været enormt skuffende for begge parter. Ahlmann går mere og mere mod at være backup, og Hannesbo er bare ikke back, nej.

Spændende signing. en 2-års kontrakt, og manden er 29 år. Planen må være at stå klar med et home grown talent om 2 år. Hvem er det, vi skal se frem til?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2023, 10:53

Diego Caballo. Teknisk stærk, god venstrefod, og så har han en masse erfaring. Der er lagt op til en masse positionsspil i 1. divison, så det er ikke tosset med en god offensiv back, som samtidig beskrives som solid defensivt. Ligner en billig løsning.
Lyder til, at Sydney FC har været meget glade for ham.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2023, 10:54

Forza skrev:Han er eftersigende skarp på frispark og en vellidt spiller i Sydney.
Var over the hill Michael Jakobsen ikke nærmest den bedste forsvarer i Australiens liga? Jeg tror desværre ikke vi skal forvente noget særligt godt.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 10:55

Forza skrev:
5. jul 2023, 10:50
Nordjyden HY skrev:
Det er det vel ikke, hvis vurderingen er, at vi ikke har kvalitet på posten de næste 2 år, indtil man har et talent klar. Så må man jo lægge pengene for at få den kvalitet ind, og så har man altså vurderet, det er ham gutten her. Jeg nægter at tro, man bare har handlet i blinde, om noget må man have været bevidst om længe, at den back-position er en af holdets akilleshæle.

A'propos backs...noget nyt vedr. Ludewig?
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2023, 10:55

Nordjyden HY skrev:
Total ukendt navn men sådan er det ofte når vi henter udenlandske spillere, det lyder som noget af en lottokupon. Jeg kan godt forstå at der hentes en venstre back da Poulsen har glasben og Ahlmann lakker mod enden men om Caballo er løsningen er umuligt at sige

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 5. jul 2023, 10:57

Hvad er der med Sydney fc? Har vores nye ejere nogen bestemt forhold til dem?

nikilo
2. div
2. div
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nikilo » 5. jul 2023, 10:57

Funky skrev:
5. jul 2023, 10:55
Forza skrev:
Nordjyden HY skrev:
Det er det vel ikke, hvis vurderingen er, at vi ikke har kvalitet på posten de næste 2 år, indtil man har et talent klar. Så må man jo lægge pengene for at få den kvalitet ind, og så har man altså vurderet, det er ham gutten her. Jeg nægter at tro, man bare har handlet i blinde, om noget må man have været bevidst om længe, at den back-position er en af holdets akilleshæle.

Men iflg. Tranfermarkt, så udløb hans kontrakt med Sydney for fem dage siden. Så giver det vel ikke mening, at vi skulle have betalt en transfersum for ham?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 10:57

Aalborg frederikshavner skrev:
Nordjyden HY skrev:
Total ukendt navn men sådan er det ofte når vi henter udenlandske spillere, det lyder som noget af en lottokupon. Jeg kan godt forstå at der hentes en venstre back da Poulsen har glasben og Ahlmann lakker mod enden men om Caballo er løsningen er umuligt at sige
Måske det også indikerer, at vi ikke skal forvente at se mange flere eksperimenter med Granli på vb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jul 2023, 10:58

Funky skrev:
5. jul 2023, 10:53
emenike skrev:
DGK skrev:
Nordjyden HY skrev:

Det lugter vel af Poulsen ud - og det er svært at sige noget til. Ofte bliver betegnelsen "flop-transfer" brugt lidt i flæng, men Poulsens tid i AaB har da været enormt skuffende for begge parter. Ahlmann går mere og mere mod at være backup, og Hannesbo er bare ikke back, nej.

Spændende signing. en 2-års kontrakt, og manden er 29 år. Planen må være at stå klar med et home grown talent om 2 år. Hvem er det, vi skal se frem til?
Helt enig med Andreas Poulsen. Han har desværre været lige så meget skadet som man kunne frygte på forhånd, og når han har spillet har han ikke virket som en decideret opgradering. Endnu en skuffelse i en lang række af elendige transfers der har bragt os hvor vi er.

Til gengæld er jeg uenig i at denne signing umiddelbart virker spændende. Hans CV ser meget sløjt ud efter min mening, har nærmest udelukkende været på 1årige aftaler i en masse segunda klubber / B hold i Spanien. Jeg tror nærmere den korte kontraktlængde handler om det end om hvad vi har på vej i akademiet. Han kan selvfølgelig være god nok og lad os håbe at AaB bliver den første klub hvor han sådan for alvor finder fodfæste. Men jeg holder ikke umiddelbart vejret.

Værd at bemærke at det er den anden spiller vi får fra Sydney på kort tid. Alt andet lige er der noget netværks samarbejde her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 10:58

nikilo skrev:
5. jul 2023, 10:57
Funky skrev:
Forza skrev:
Nordjyden HY skrev:

Men iflg. Tranfermarkts, så udløb hans kontrakt med Sydney for fem dage siden. Så giver det vel ikke mening, at vi skulle have betalt en transfersum for ham?
Nåe nej, fair nok, jeg havde ikke styr på hans kontraktstatus.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:02

Hanga skrev:
5. jul 2023, 10:58
Funky skrev:
5. jul 2023, 10:53
emenike skrev:
DGK skrev:
Nordjyden HY skrev:

Helt enig med Andreas Poulsen. Han har desværre været lige så meget skadet som man kunne frygte på forhånd, og når han har spillet har han ikke virket som en decideret opgradering. Endnu en skuffelse i en lang række af elendige transfers der har bragt os hvor vi er.

Til gengæld er jeg uenig i at denne signing umiddelbart virker spændende. Hans CV ser meget sløjt ud efter min mening, har nærmest udelukkende været på 1årige aftaler i en masse segunda klubber / B hold i Spanien. Jeg tror nærmere den korte kontraktlængde handler om det end om hvad vi har på vej i akademiet. Han kan selvfølgelig være god nok og lad os håbe at AaB bliver den første klub hvor han sådan for alvor finder fodfæste.

Værd at bemærke at det er den anden spiller vi får fra Sydney på kort tid. Alt andet lige er der noget netværks samarbejde her.
Klart, det er svært at tro, at han bare er fisket helt frit på markedet, når han kommer fra Sydney. Men det behøver jo ikke betyde, at han ikke er god nok. Og jeg tænker bare, 29 år, en to-årig kontrakt, og AaB vil skabe mere plads på holdet til at unge spillere kan komme ind. Jeg synes, det indikerer, at man allerede nu har nogen i kikkerten blandt de unge til at stå klar dér. Jeg er med på, vi i øvrigt har gang i at snakke 1.div. voldsomt op, men altså, hans cv er vel ikke ringere end at vi har lov at tro på, han godt kan begå sig på det niveau.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 5. jul 2023, 11:02

Den her transfer er meget lidt spændende. Ligner en discount-spiller, der får det svært bedømt ud fra Hans CV.

Præcis denne type transfers jeg frygtede med nye ejere uden relation til dansk fodbold.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 5. jul 2023, 11:04

Vi går nye tider i møde :-(

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2023, 11:14

Reyad skrev:
5. jul 2023, 11:02
Den her transfer er meget lidt spændende. Ligner en discount-spiller, der får det svært bedømt ud fra Hans CV.

Præcis denne type transfers jeg frygtede med nye ejere uden relation til dansk fodbold.
Har den samme følelse. Omvendt er vi en klub i 1. Div, som skal skære udgifter, med en masse elendige kontrakter, der ikke er til at komme af med.

Tror godt vi kan vænne os til niveauet.

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 5. jul 2023, 11:14

Fuldstændig vanvid at vi kan snyde OB og AGF for en tidligere Real Madrid-spiller. Det viser noget om hvor vi står som klub selv efter nedrykningen!

Kontakten til Australien er vel James Gow fra sin tid som chef for Liverpools akademi derovre. Og uanset hvor pøllet han lyder, så er de sørgelige facts, at han er en opgradering på VB i forhold til det vi har haft indtil nu...

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 5. jul 2023, 11:14

Head Coach Steve Corica thanked the Spaniard for his commitment and service to the Sky Blues.

“Diego did extremely well adapting to a new culture, new language, a new football environment and a new way of life,” he said.

“He worked extremely hard and became a very well-liked and committed member of the squad.

Diego Caballo's stats are IMPRESSIVE ahead of his return tomorrow 📊

Appearances: 23 – 3rd Best in the team 📋
Touches: 2053 – Best in the team 👣
Passes: 1459 – Best in the team ⚽️
Crosses: 90 – Best in the team ↩️
Goals: 2 – Tied Best for a defender 🥅

Not bad for a LB 👏

“Diego was made a good offer which was lucrative for both him and the club and both parties were happy to accept.

“We wish him the very best with the move and his future career.”

Caballo made 28 appearances for Sydney FC and scored two goals.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2023, 11:17

Portland skrev:
5. jul 2023, 11:04
Vi går nye tider i møde :-(
Ja, det er noget med at finde billige spillere, der passer ind i klubben - præcis som IAO forsøgte uden succes. Håber dog tyskerne er dygtigere til scouting- og rekruttering. Indtil videre har deres arbejde virket grundigt.
Vi skal vænne os til at agere ligesom Silkeborg gør. De henter jo heller ikke store profiler, men får det til at fungere.

Vi kommer til at have bolden meget i den kommende sæson, og Caballo ligner en spiller, som er god i de små rum offensivt. Og så en lille detalje; I Sydney fc har han vundet 64,3% af sine luftdueller, hvilket må siges at være godkendt for en spiller, der er 171 cm. høj.

Besvar