Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 7. jul 2023, 20:48

Hanga skrev:
7. jul 2023, 20:41
Buzz Killington skrev:
7. jul 2023, 20:38
Han har også selv en interesse i at ophæve uden for meget bøvl. Han er et sted i hans karriere hvor han skal spille for at udvikle sig. Det kommer han ikke til i AaB. Så forhåbentlig kræver han ikke noget i modregning for at ophæve, eller i det mindste meget lidt.
Vi må håbe at det er sådan han ser det. Det er vel også det AaB ihærdigt forsøger at signalere til ham. Det man kan frygte er at hans løn er for god ift. hvad han kan få andre steder, hvilket jo desværre også kan vægte tungt i skålen.
Satme vildt med Andreas Poulsen, og lidt mærkeligt. Gigantisk skuffelse, of course, men har trods alt været skadet en hel del. Var ikke helt dårlig i de første kampe. Får tanken at tyskerne har sagt til Hiljemark at han bare skal ud for at spare penge. AP skal ikke være i særlig god form før han er lysår foran Ahlmann og Hannesbo. Jeg undrer mig en smule…

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. jul 2023, 20:52

Stegosaurus skrev:
7. jul 2023, 20:48
Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Han har også selv en interesse i at ophæve uden for meget bøvl. Han er et sted i hans karriere hvor han skal spille for at udvikle sig. Det kommer han ikke til i AaB. Så forhåbentlig kræver han ikke noget i modregning for at ophæve, eller i det mindste meget lidt.
Vi må håbe at det er sådan han ser det. Det er vel også det AaB ihærdigt forsøger at signalere til ham. Det man kan frygte er at hans løn er for god ift. hvad han kan få andre steder, hvilket jo desværre også kan vægte tungt i skålen.
Satme vildt med Andreas Poulsen, og lidt mærkeligt. Gigantisk skuffelse, of course, men har trods alt været skadet en hel del. Var ikke helt dårlig i de første kampe. Får tanken at tyskerne har sagt til Hiljemark at han bare skal ud for at spare penge. AP skal ikke være i særlig god form før han er lysår foran Ahlmann og Hannesbo. Jeg undrer mig en smule…
Det er nok præcist det ja. AaB SKAL spare nogle penge, det er indiskutabelt. Og Andreas Poulsen er formentlig den klart dyreste venstreback vi har i truppen, men har ikke vist sig bedre end alternativerne og desuden alt for ofte skadet. Det er endt med at være den signing man frygtede det ville ende med at være.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 7. jul 2023, 21:09

634 skrev:
7. jul 2023, 19:14
Forza skrev:
7. jul 2023, 16:27
Justwinbro skrev:
7. jul 2023, 16:19
Ikke at det som sådan er en nyhed, men har hørt at AP er på vej væk. AaB forsøger at sælge ham for at tjene lidt af pengene ind, men det lugter af en ophævelse af kontrakten. Så ham skal vi ikke regne med fremover.
Han er umulig at sælge. Desværre bliver det jo nok en dyr ophævelse.
Ringkøbing og Holstebro kan vel nok interesserede.
I Holstebro er vi faktisk ret godt dækket ind på VB - så nej tak :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 7. jul 2023, 22:35

Stegosaurus skrev:
7. jul 2023, 20:48
Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Kan ikke se, det skulle være mærkeligt. Han har spillet meget lidt, og når han har spillet, har venstresiden været hullet som en si. Forstår godt, man vil prøve noget andet, men ved ikke, hvem der skulle stå klar med en kontrakt til ham. Intet ondt om Andreas, men han har ikke haft heldet med sig i AaB-tiden.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 8. jul 2023, 08:09

AP får vel en god løn i dag og behøver ikke at skynde sig videre medmindre, at en anden klub vil betale det samme.

Det samme gælder de andre voldsomt overbetalte spillere. De har en fin kontrakt og har hellere ikke grund til hastværk

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. jul 2023, 08:47

Portland skrev:
8. jul 2023, 08:09
AP får vel en god løn i dag og behøver ikke at skynde sig videre medmindre, at en anden klub vil betale det samme.

Det samme gælder de andre voldsomt overbetalte spillere. De har en fin kontrakt og har hellere ikke grund til hastværk
Men tro det, eller lad være, der er faktisk fodboldspillere, som også gerne vil spille fodbold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2023, 08:50

R Rosenberg skrev:
8. jul 2023, 08:47
Portland skrev:

Men tro det, eller lad være, der er faktisk fodboldspillere, som også gerne vil spille fodbold.
Jaja - selvfølgelig, men tjener du nu 70.000 og det andet job du kan få er med en løn på 30.000. Så sætter det nok også en dæmper på lysten til at selvom det måske er et federe job.
RAUS RAUS SSE!

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 8. jul 2023, 09:17

R Rosenberg skrev:
Portland skrev:

En god del af vores overbetalte spillere er med på holdet, så de spiller fodbold 🙂 Jeg tænker på Lucas, Helenius, Thelander, Prip osv.
Alle har en løn som de ikke kan få et andet sted og dem fortsætter de med og spiller i NordicBet ligaen, som de lige har kvalificeret sig til.

Samtidig har vi yderligere en række spillere, som bare slet ikke er gode nok, men spiller fast og de vil sikkert hellere have en god løn i AaB end en dårlig løn i Vendsyssel.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. jul 2023, 09:46

Jakobsen skrev:
8. jul 2023, 08:50
R Rosenberg skrev:
Portland skrev:

Jaja - selvfølgelig, men tjener du nu 70.000 og det andet job du kan få er med en løn på 30.000. Så sætter det nok også en dæmper på lysten til at selvom det måske er et federe job.
Nu kender jeg ikke Poulsen løn. Og at hans løn skulle mere end halveres, hvis en anden klub ville have ham, tvivler jeg lidt på.

Men altså, hvis nu jeg var - lad os sige - kirurg, og jeg brændte for mit job (og kunne heller ikke finde ud af andet), og jeg så skulle gå ned i løn for et job, hvor jeg fik mulighed for at lave en masse fede ting, som gjorde mit job endnu federe frem for bare at være ham, der sad i OP-tøjet, men allerhøjst i ny og næ fik lov at lukke et operationsssår - ja, så tror jeg egentlig ikke, at valget ville være så svært. Og det slet ikke, hvis jeg var 23 år og havde de bedste år i mit fag foran mig.

Jeg tror ikke, at alle spillere er som Bale. Og slet ikke, når de er unge, modsat Bale.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. jul 2023, 09:47

Portland skrev:
8. jul 2023, 09:17
R Rosenberg skrev:
Portland skrev:

En god del af vores overbetalte spillere er med på holdet, så de spiller fodbold 🙂 Jeg tænker på Lucas, Helenius, Thelander, Prip osv.
Alle har en løn som de ikke kan få et andet sted og dem fortsætter de med og spiller i NordicBet ligaen, som de lige har kvalificeret sig til.

Samtidig har vi yderligere en række spillere, som bare slet ikke er gode nok, men spiller fast og de vil sikkert hellere have en god løn i AaB end en dårlig løn i Vendsyssel.
Lucas, Helenius, Thelander er alle i deres karrieres afslutning. Det forholder sig stik modsat med Poulsen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 8. jul 2023, 10:49

Jeg ved ikke hvad udsigten er for Poulsen, men hvis han stadig er ude på ubestemt tid, så er vi fint besat med Ahlmann og Caballo indtil Poulsen er tilbage. Det passer måske fint med Ahlmann udløb næste sommer. Hvorfor skulle manden skifte, hvis han er ude på ubestemt tid? Så får han hvertfald ikke mere spilletid af at skifte klub…

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 8. jul 2023, 12:01

bonanza skrev:
8. jul 2023, 10:49
Jeg ved ikke hvad udsigten er for Poulsen, men hvis han stadig er ude på ubestemt tid, så er vi fint besat med Ahlmann og Caballo indtil Poulsen er tilbage. Det passer måske fint med Ahlmann udløb næste sommer. Hvorfor skulle manden skifte, hvis han er ude på ubestemt tid? Så får han hvertfald ikke mere spilletid af at skifte klub…
Han var kampklar til de to træningskampe, men valgt fra.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 8. jul 2023, 14:44

Kokkefar skrev:
8. jul 2023, 12:01
bonanza skrev:
Han har også været usandsynligt ringe de gange jeg har set ham spille.
Håber vi får ham sendt videre.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2023, 14:50

troelsh skrev:
8. jul 2023, 14:44
Kokkefar skrev:
bonanza skrev:
Jeg kan i hvert fald heller ikke pege på en eneste kompetence i de kampe jeg har set ham spille.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. jul 2023, 15:41

Forza skrev:
8. jul 2023, 14:50
troelsh skrev:
8. jul 2023, 14:44
Kokkefar skrev:
bonanza skrev:
Jeg kan i hvert fald heller ikke pege på en eneste kompetence i de kampe jeg har set ham spille.
Han slår nogle gode indlæg. Han kunne sagtens stå bag flere assist.

Men han har godt nok været ringe.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 8. jul 2023, 19:38

Hvor bliver man da træt af og læse om de fede transfers der bliver lavet i SL. Alvoren rammer godt nok hårdt når man så i det samme tænker på AaB.

Der skal virkelig noget til den trup for vi bare rykker op såen liiiige med det samme. Vi er godt nok skudt tilbage til stenalderen.

Er idag blevet lovet tilgange, et par terrasse øl og god snak med min gode kontakt. Vi har det rigtig rigtig svært og har haft LÆNGE med at hente dem vi gerne vil. Vi er enormt usexede. Spøgelset fra sidste år med EN stor rode butik og så nedrykning er ikke godt for os. Nye spillere som vi viser interesse for, tager altså også referencer på AaB og det koster altså i tiltrækning.

Der bliver arbejdet MEGET hårdt på afgange, men kun dem som ikke er gode for holdet og som ikke har nogen fremtid.

Det skal være store bud før AaB sælger dem de ikke vil af med.

Han siger vores nye venner har styr på tingene og er iskolde.
De har et sindssygt stort netværk som vi for alvor kommer til at mærke til når det hedder superliga igen.

Jeg har intet konkret på tilgange udover de kigger bredt.
Der var nogle ting han ik ku fortælle, og det ville jeg selvfølgelig ikke spørge ind til.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 8. jul 2023, 21:01

Det vigtigste lige nu må også være afgange. Truppen er for stor og dyr. Nogle må ud.
AP, Hannesbo, Makaric, Posavec (håber jeg) og vel også en midterforsvar. Der har vi for mange. Personligt ser jeg gerne Pedro forlade klubben også. For lidt kvalitet på bolden. Ementa kan for min skyld også smutte. Tror stadig der er for lang vej igen for ham. Ja, han har nogle spidskompetencer, men for mange klare mangler i relationsspil, teknik og er overraskende dårlig på låget. Prip ser jeg også gerne videre, hvis man kan få lidt for ham. Han er for dyr, da jeg ikke ser ham i idealopstillingen.

Så skal vi gerne have lidt ind centralt og til højreback samt en kant. Samt en målmand, hvis Posavec forlader os.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 9. jul 2023, 08:49

Reyad skrev:
8. jul 2023, 21:01
Det vigtigste lige nu må også være afgange. Truppen er for stor og dyr. Nogle må ud.
AP, Hannesbo, Makaric, Posavec (håber jeg) og vel også en midterforsvar. Der har vi for mange. Personligt ser jeg gerne Pedro forlade klubben også. For lidt kvalitet på bolden. Ementa kan for min skyld også smutte. Tror stadig der er for lang vej igen for ham. Ja, han har nogle spidskompetencer, men for mange klare mangler i relationsspil, teknik og er overraskende dårlig på låget. Prip ser jeg også gerne videre, hvis man kan få lidt for ham. Han er for dyr, da jeg ikke ser ham i idealopstillingen.

Så skal vi gerne have lidt ind centralt og til højreback samt en kant. Samt en målmand, hvis Posavec forlader os.
På højrebacken tænker jeg vi klarer os med Jørgensen og Noshe (han skal have chancen), og Posavec skal spille gerne som 1. målmand (hvis han er klar). Håber også Ross får spilletid, og at de kan få solgt Prip. AP, Makaric og måske Pedro (hvis de kan få noget for ham) skal også ud, og så skal der to spillere ind på midtbanen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. jul 2023, 09:46

Mr Gold skrev:
8. jul 2023, 19:38
Hvor bliver man da træt af og læse om de fede transfers der bliver lavet i SL. Alvoren rammer godt nok hårdt når man så i det samme tænker på AaB.

Der skal virkelig noget til den trup for vi bare rykker op såen liiiige med det samme. Vi er godt nok skudt tilbage til stenalderen.

Er idag blevet lovet tilgange, et par terrasse øl og god snak med min gode kontakt. Vi har det rigtig rigtig svært og har haft LÆNGE med at hente dem vi gerne vil. Vi er enormt usexede. Spøgelset fra sidste år med EN stor rode butik og så nedrykning er ikke godt for os. Nye spillere som vi viser interesse for, tager altså også referencer på AaB og det koster altså i tiltrækning.

Der bliver arbejdet MEGET hårdt på afgange, men kun dem som ikke er gode for holdet og som ikke har nogen fremtid.

De har et sindssygt stort netværk som vi for alvor kommer til at mærke til når det hedder superliga igen.

Der var nogle ting han ik ku fortælle, og det ville jeg selvfølgelig ikke spørge ind til.
Tak for den update. Jeg er ganske tryg ved, at hvis der er en bedre fremtid for AaB forude, så hænger den tæt sammen med den professionalisering af AaB's ledelse, som tyskerne leverer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 9. jul 2023, 11:45

Funky skrev:
9. jul 2023, 09:46
Mr Gold skrev:
8. jul 2023, 19:38

Tak for den update. Jeg er ganske tryg ved, at hvis der er en bedre fremtid for AaB forude, så hænger den tæt sammen med den professionalisering af AaB's ledelse, som tyskerne leverer.
Så lidt 😊
Det hænger i den grad sammen. Men det skal så også lykkes, og der er ingen garantier jo.
Figo bliver enormt vigtig i det hele taget også.

Tror ik vi skal forvente Prip og Pedro afgang, men håber lidt på en genstart for dem og så slå til salgsmæssigt hvis det lykkes. Lige nu er de intet værd og AaB forærer dem altså ik væk.

Besvar