1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Gnu » 23. jul 2023, 09:12

RicoBR02 skrev:
22. jul 2023, 12:37
Gnu skrev:
22. jul 2023, 11:29
RicoBR02 skrev:
22. jul 2023, 10:50
Gnu skrev:
22. jul 2023, 10:34
Det kan godt være at rækken ser svag ud, men vi taler altså om et AaB-hold som ikke kunne sætte noget som helst sammen i sidste sæson. Defensiven var tynd og angrebet var ren hat og briller. Siden er der ikke kommet for stærkninger, men man har til gengæld sagt farvel til førstemålmanden og Fossum som, uanset manglende popularitet herinde, har været fast i starteren hos alle AaB trænere, der har haft ham. Og erstatningerne er sidste sæsons tredjemålmand og Widell fra svensk 1. division. Det kan godt være at sidstnævnte kan noget, men han sætter sig næppe igennem fra dag et.

Det her bliver svært, og jeg kan sagtens se AaB glippe oprykningen.
Er det ikke de negative briller? Diego og Widell må vel betegnes som forstærkninger? Posavec ser lige nu bedre ud end Sander og Mantl. Vi har fået Prica hjem til angrebet og han kunne godt gå hen og score nogle mål i 1 division. Jeg er sgu positiv men ved også at jeg holder med AaB og at skuffelse er en del af det..
Jeg kender ikke til Diego, men en journeyman hentet i Australien er altså ikke noget der får min puls op. Widell kommer fra svensk 1. division og skal erstatte en mand som har spillet fast superliga i tre år og har scoret masser af mål. Det er i hvert fald ikke en øjeblikkelig forstærkning. Posavec har jeg nul tiltro til og i mine øjne langt ringere end Mantl. Prica er et åbent spørgmål. Han brændte jo ikke ligefrem banen af i Østrig og hurtigere er han jo ikke blevet. Det kan godt være at det er negative briller, men jeg er lidt forundret over de mange indlæg, hvor vi nærmest forventes at cruise igennem divisionen.
Jeg tror bestemt ikke vi Cruiser igennem noget overhovedet. Men jeg tror ikke at vores trup er svækket siden sidste sæson. Jeg tror vi har fået noget mere fart ind på holdet siden sidste sæson og det tror jeg bliver voldsomt godt.. Posavec var ikke så dårlig sidst som så mange siger, han laver nogle fejl men det viser sig at det faktisk ikke var så galt som eksempelvis Sander. Mantl var god, men ham kunne vi ikke beholde..
Fossum har løbet meget, men altså kun lavet 17 mål på 4 sæsoner, så der skal ikke meget målfarlighed til for at være bedre..
Cruise-delen var ikke specielt møntet på dig, men det var bl.a. en som skrev at han troede AaB ville lave pointrekord, og det mener jeg er helt hen i vejret.

Posavec må vi jo bare være uenige om. Jeg kan bare konstatere at han var tredjemålmand, og nu er han starter efter at de to andre er væk. Jeg krydser alt hvad jeg kan.

At reducere Fossum til en løbemaskine er at undervurdere ham voldsomt, og FCM kunne jo også se en ide i at hente ham, selvom hans sidste sæson var dårlig. Og så lavede han altså ikke 17 mål, men 23 samt 11 assists og ydeligere 9 mål i pokalen. Hvilke andre AaB’ere kan præstere det samme?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 23. jul 2023, 15:53

Horsens taber ude til oprykkerne fra Kolding.
Hvis de er en af vores største konkurrenter, så bliver det en nem oprykning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. jul 2023, 16:22

Brodernumsi skrev:
23. jul 2023, 15:53
Der er en årsag til at alle de andre hold tipper os som sikker oprykker mens holdningerne er noget mere delte når det kommer til at finde den anden oprykker.
Jeg tror at der er stor chance for at salamiholdet gror fast i 1. division

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2023, 16:29

Aalborg frederikshavner skrev:
23. jul 2023, 16:22
Brodernumsi skrev:
Der er en årsag til at alle de andre hold tipper os som sikker oprykker mens holdningerne er noget mere delte når det kommer til at finde den anden oprykker.
Det kunne man da i hvert fald håbe. Det bliver ikke kedeligere.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. jul 2023, 19:43

R Rosenberg skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
23. jul 2023, 16:22
Brodernumsi skrev:
Det kunne man da i hvert fald håbe. Det bliver ikke kedeligere.
Kolding er udråbt til et hold der godt kan overraske positivt. Det er derudover et meget fysisk stærkt hold der spiller meget direkte. Jeg tror de vil være sværere end B93.

Når det er sagt så lad os lige se os selv mod bedre hold før vi udråber os som stensikre.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 23. jul 2023, 23:03

Med den trup vi har skulle vi kunne tæve hver og en i den her række. Hvis vi har mandskabet til at skulle spille Superliga burde det ikke være et problem, selvom det ikke bliver nemt. Håber vi sætter os på ligaen 💪👍.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 23. jul 2023, 23:26

Nautrup88 skrev:
23. jul 2023, 23:03
Med den trup vi har skulle vi kunne tæve hver og en i den her række. Hvis vi har mandskabet til at skulle spille Superliga burde det ikke være et problem, selvom det ikke bliver nemt. Håber vi sætter os på ligaen 💪👍.
Med den her trup burde vi jo heller ikke have rykket ned. Men det gjorde vi, så man kunne jo argumentere for, at vi netop ikke har mandskabet til at spille superliga.

Nautrup88
Superliga
Superliga

Indlæg af Nautrup88 » 23. jul 2023, 23:36

Kokkefar skrev:
23. jul 2023, 23:26
Nautrup88 skrev:
Med den her trup burde vi jo heller ikke have rykket ned. Men det gjorde vi, så man kunne jo argumentere for, at vi netop ikke har mandskabet til at spille superliga.
Nej det er vi fuldstændig enige i. Jeg mener bare at vi skulle kunne sætte dem alle på plads. Vi burde have det bedste setup i ligaen med spillere der kun skal koncentrere sig om og spille bold og ikke har et job ved siden a, som skal passes for og brødføde familien.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 24. jul 2023, 06:52

Nautrup88 skrev:
Kokkefar skrev:
Nautrup88 skrev:
Med den trup vi har skulle vi kunne tæve hver og en i den her række. Hvis vi har mandskabet til at skulle spille Superliga burde det ikke være et problem, selvom det ikke bliver nemt. Håber vi sætter os på ligaen BilledeBillede.
Nej det er vi fuldstændig enige i. Jeg mener bare at vi skulle kunne sætte dem alle på plads. Vi burde have det bedste setup i ligaen med spillere der kun skal koncentrere sig om og spille bold og ikke har et job ved siden a, som skal passes for og brødføde familien.
Og det har du sådan helt nøgternt ret i. Problemet er bare, at fodbold også handler om mennesker og relationer. Vi har et mentalt svagt hold der ikke har fungeret i årevis med en dårlig trupsammensætning. Det her hold har så tit vist de ikke kan når det gælder.

RAUS RAUS SSE!

Nautrup88
Superliga
Superliga

Indlæg af Nautrup88 » 24. jul 2023, 07:41

Jakobsen skrev:
24. jul 2023, 06:52
Nautrup88 skrev:
Kokkefar skrev:
Nautrup88 skrev:
Med den trup vi har skulle vi kunne tæve hver og en i den her række. Hvis vi har mandskabet til at skulle spille Superliga burde det ikke være et problem, selvom det ikke bliver nemt. Håber vi sætter os på ligaen BilledeBillede.
Og det har du sådan helt nøgternt ret i. Problemet er bare, at fodbold også handler om mennesker og relationer. Vi har et mentalt svagt hold der ikke har fungeret i årevis med en dårlig trupsammensætning. Det her hold har så tit vist de ikke kan når det gælder.

Enig. Derfor synes jeg også at tyskerne virker som de rigtige folk, eftersom de er ved at få ryddet op i den syge kultur. 👍

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jul 2023, 08:24

Vi er vel sammenlignelig med Fck i 1. Division. De fik 59 og 68 point de to sidste sæsoner. Langt fra 32 sejre.

Men nok til at vinde rækken.
- FlæskeFrank

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 24. jul 2023, 09:38

FlæskeFrank skrev:
24. jul 2023, 08:24
Vi er vel sammenlignelig med Fck i 1. Division. De fik 59 og 68 point de to sidste sæsoner. Langt fra 32 sejre.

Stop nu venligst med det dér “sætte alle på plads” og “FCK”. Kampen mod B93 bekræftede, at vi på mange pladser har spillere uden p.t. skyggen af niveau til superligaen, ligesom vores presspil er ikke-eksisterende. Vi rykker da nok op, men i så fald bliver det på baggrund af enkeltmandspræstationer af Sousa, Bakiz og Widell. Hiljemark har fortsat ikke skabt et godt HOLD - faktisk langt fra.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 24. jul 2023, 09:45

Stegosaurus skrev:
FlæskeFrank skrev:

Stop nu venligst med det dér “sætte alle på plads” og “FCK”. Kampen mod B93 bekræftede, at vi på mange pladser har spillere uden p.t. skyggen af niveau til superligaen, ligesom vores presspil er ikke-eksisterende. Vi rykker da nok op, men i så fald bliver det på baggrund af enkeltmandspræstationer af Sousa, Bakiz og Widell. Hiljemark har fortsat ikke skabt et godt HOLD - faktisk langt fra.
Enig i alt det med at smadre rækken og FCK er snik-snak lige nu. Det kan da godt være det er såden det ender, men vi kan ikke sige det på baggrund af en ikke særligt imponerende sejr over en deltidsprofessionel modstander tippet til den tunge ende af rækken.
Jeg er optimist ifht. Systemet bliver bedre implementeret og holdet kan blive overlegent i rækken.

Derudover er der også en anden dimension som hedder mennesker, hvor vi har manglet ledere og mange spillere har underpræsteret. Jeg tror godt det kan være en hjælp der er ryddet op i truppen, men vi har til gode at se Lucas, Helenius, Ahlmann, Jørgensen, Pedro og Prip være gode udgaver af sig selv.

RAUS RAUS SSE!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 24. jul 2023, 09:51

Jakobsen skrev:
24. jul 2023, 09:45
Stegosaurus skrev:
FlæskeFrank skrev:

Enig i alt det med at smadre rækken og FCK er snik-snak lige nu. Det kan da godt være det er såden det ender, men vi kan ikke sige det på baggrund af en ikke særligt imponerende sejr over en deltidsprofessionel modstander tippet til den tunge ende af rækken.
Jeg er optimist ifht. Systemet bliver bedre implementeret og holdet kan blive overlegent i rækken.

Derudover er der også en anden dimension som hedder mennesker, hvor vi har manglet ledere og mange spillere har underpræsteret. Jeg tror godt det kan være en hjælp der er ryddet op i truppen, men vi har til gode at se Lucas, Helenius, Ahlmann, Jørgensen, Pedro og Prip være gode udgaver af sig selv.

Man kan vel sige om en række af spillerne, at det individuelt ikke kan blive ringere. Indhoppene fra Prip og Helenius var trods alt lovende, og Poulsen og Jørgensen bliver vel heller ikke ved med at spille i serie 2-tempo. Lucas A. og Ahlmann har jeg afskrevet i min bog - de er decideret ødelæggende for holdet, så dårlige har de været det sidste halve år, og selv mod B93 lykkedes Lucas ikke med noget som helst.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 24. jul 2023, 10:07

Stegosaurus skrev:
24. jul 2023, 09:51
Jakobsen skrev:
Stegosaurus skrev:
FlæskeFrank skrev:

de er decideret ødelæggende for holdet, så dårlige har de været det sidste halve år, og selv mod B93 lykkedes Lucas ikke med noget som helst.
Og du har travlt med at udpege andre som trolls...

LA spillede en fin kamp mod B93.
-Han havde mange skærende afleveringer frem i banen som Sousa og Prica så smed væk.
-Han var med i målet til 3-0.
-Det var en skarp afslutning fra ham, der førte til det hjørnespark vi scorede til 1-0 på.
-Og nå ja, så scorede hans selv.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 24. jul 2023, 10:32

Brodernumsi skrev:
24. jul 2023, 10:07
Stegosaurus skrev:
24. jul 2023, 09:51
Jakobsen skrev:
Stegosaurus skrev:
FlæskeFrank skrev:

de er decideret ødelæggende for holdet, så dårlige har de været det sidste halve år, og selv mod B93 lykkedes Lucas ikke med noget som helst.
Og du har travlt med at udpege andre som trolls...

LA spillede en fin kamp mod B93.
-Han havde mange skærende afleveringer frem i banen som Sousa og Prica så smed væk.
-Han var med i målet til 3-0.
-Det var en skarp afslutning fra ham, der førte til det hjørnespark vi scorede til 1-0 på.
-Og nå ja, så scorede hans selv.
Jeg er ikke enig. Lucas A. har ikke evnen til at spille hurtigt, og han er ikke selv hurtig og kan slet ikke bidrage med noget i presspillet. Han sløver vores opspil.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 24. jul 2023, 11:28

Stegosaurus skrev:
24. jul 2023, 09:38
FlæskeFrank skrev:

Nej sgu da - jeg nægter da også at tro, at nogen kan mene vi på 4 uger har skabt et fantastisk HOLD, der til er der slet ikke arbejdet nok med spillere som vi ser have en fremtid i klubben, samt suppleret med nye der kan udfylde de kæmpe huller vi har haft de sidste år. Men vi er igang, vi arbejder, vi har spillere med klart superliga niveau over hele banen, men mangler et langvarigt kontinuerligt træk på træningsbanen uden alt det uro, og vanvittige scener i kulissen...og det tror jeg bliver det vigtigste, nemlig at få skabt RO til at arbejde langsigtet.

Så mit syn er, at der er MANGE forskellige parametre der peger i den rigtige retning, hvor jeg tror vi til foråret får det AaB at se der skal blive fundamentet for vores fremtidige succeser!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. jul 2023, 11:35

Vi kan ikke udlede noget som helst på baggrund af en kamp... Men det var nu alligevel vigtigt at starte med en sejr. Vores hold har brug for selvtillid og til at finde sig selv igen. Jeg hørte, at Viborgs formand sagde at sidst de var nede var det faktisk først ved juletid de helt havde fundet sig selv. Og jeg forventer egentlig også en svær start, men skulle vi vinde på lørdag er vi da i hvert fald på vej.

Med hensyn til holdet, er jeg ikke ked af, at Fossum er væk. Som han spillede i sidste sæson, var han ikke pengene værd og jeg tror vi er blevet vildt opgraderet med den nye svensker.

Nautrup88
Superliga
Superliga

Indlæg af Nautrup88 » 28. jul 2023, 21:20

Nå HOBRO og HB Køge laver så os 3 point idag, de starter godt ud. Kom så lige imorgen med 3 point til os. Forza de røde.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 28. jul 2023, 21:53

Tvivler stærkt på, at Hobro og Køge kommer til at spille med i toppen, så fine resultater.

Besvar