Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 25. jul 2023, 16:00

9520AaB skrev:
25. jul 2023, 15:56
R Rosenberg skrev:Så kører debatsidestandarden igen: En spiller rygtes interesse for. Så skal han satme gøres noget nær den ringeste og dyreste spiller nogensinde.

Repeat-knappen i bund.
For mig er det blot en gentagelse af hvad jeg har sagt herinde mange gange. Jeg falder ikke på halen over at Sousa kan sætte en mand, hvorefter han som oftest mister den og brokker sig efterfølgende. Han er en tikkende attitude bombe imo.
Sjovt at læse Brøndby fansenes reaktioner på bold.dk om rygtet. De mener stort set alle også at han er overvurderet og ønsker ham ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Og du tænker at Brøndbys fans har siddet og set alle AaBs kampe og nærstuderet hans performance i samme grad som AaB fans har?

Det er naturligvis helt OK at mene som du gør, men du må finde bedre understøttende argumenter end det :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 25. jul 2023, 16:07

Hanga skrev:
9520AaB skrev:
25. jul 2023, 15:56
R Rosenberg skrev:Så kører debatsidestandarden igen: En spiller rygtes interesse for. Så skal han satme gøres noget nær den ringeste og dyreste spiller nogensinde.

Repeat-knappen i bund.
For mig er det blot en gentagelse af hvad jeg har sagt herinde mange gange. Jeg falder ikke på halen over at Sousa kan sætte en mand, hvorefter han som oftest mister den og brokker sig efterfølgende. Han er en tikkende attitude bombe imo.
Sjovt at læse Brøndby fansenes reaktioner på bold.dk om rygtet. De mener stort set alle også at han er overvurderet og ønsker ham ikke.

Og du tænker at Brøndbys fans har siddet og set alle AaBs kampe og nærstuderet hans performance i samme grad som AaB fans har?

Det er naturligvis helt OK at mene som du gør, men du må finde bedre understøttende argumenter end det :P
Det med Brøndby fansene var nu mere ment som “held og lykke Sousa, med at presse et skifte igennem”, han er bagud på point fra start.

Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2023, 17:55

Stegosaurus skrev:
25. jul 2023, 15:02
R Rosenberg skrev:
25. jul 2023, 14:55
Så kører debatsidestandarden igen: En spiller rygtes interesse for. Så skal han satme gøres noget nær den ringeste og dyreste spiller nogensinde.

Repeat-knappen i bund.
Men Sousa er da en af AaB's dyreste spillere de sidste mange år - er det overhovedet til diskussion? Det er vel derefter rimeligt at stille spørgsmålstegn ved, om vi har fået nok for pengene. Jeg ser ikke nogen påstå andet, end at Sousa var bedste offensive spiller sidste år.
Lukas
Fossum
Kusk
Helenius
Thelander
Flores
Sylvestr
Sousa

Jeg ved godt, hvem af de dyre herrer inden for de seneste år, jeg ville nappe først, hvis jeg var førstevælger.
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 25. jul 2023, 18:09

R Rosenberg skrev:
25. jul 2023, 17:55
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:
Så kører debatsidestandarden igen: En spiller rygtes interesse for. Så skal han satme gøres noget nær den ringeste og dyreste spiller nogensinde.

Repeat-knappen i bund.
Men Sousa er da en af AaB's dyreste spillere de sidste mange år - er det overhovedet til diskussion? Det er vel derefter rimeligt at stille spørgsmålstegn ved, om vi har fået nok for pengene. Jeg ser ikke nogen påstå andet, end at Sousa var bedste offensive spiller sidste år.
Lukas
Fossum
Kusk
Helenius
Thelander
Flores
Sylvestr
Sousa

Jeg ved godt, hvem af de dyre herrer inden for de seneste år, jeg ville nappe først, hvis jeg var førstevælger.
Ja, det er sgu en sørgelig liste. Men det ændrer ikke på, at mange klubber har hentet betydeligt bedre spillere til færre penge.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 25. jul 2023, 18:13

Kan Brøndby ikke bare købe Lucas..

Så længe susa ikke er ud og lave en Martin Braithwaite, så kan den artikel ikke pisse mig af. Vil dog blive trist hvis han bliver solgt og vi ikke får over 15m for ham. Vi skal altså rykke op igen i første huk og ingen andre har præsteret som ham. Var han ikke skadet det sidste stykke tid havde vi fået de point vi skulle bruge, så vigtig er han

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. jul 2023, 18:32

Fik vi ikke Sousa på fritransfer da han havde udløb i Vejle?

I så fald har vi “kun” skulle betale hans løn, og selv om den sikkert er i den tunge ende, er han rent faktisk en af de spillere hvor vi får noget kvalitet for pengene.

Han bliver meget svær at erstatte, specielt i 1. Division.

Indiskutabelt bedste mand sidste sæson, med tre år tilbage af kontrakten og en fornuftig alder skal ikke koste knaster.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 25. jul 2023, 18:34

troelsh skrev:
25. jul 2023, 18:32

I så fald har vi “kun” skulle betale hans løn, og selv om den sikkert er i den tunge ende, er han rent faktisk en af de spillere hvor vi får noget kvalitet for pengene.

Indiskutabelt bedste mand sidste sæson, med tre år tilbage af kontrakten og en fornuftig alder skal ikke koste knaster.
Der er ikke noget der hedder fritransfer. Hvis ikke klubben får en transfer, så er det agent og spiller, der stikker pengene i lommen. Måske lidt færre, men intet er gratis.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2023, 18:37

Stegosaurus skrev:
25. jul 2023, 18:09
R Rosenberg skrev:
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:

Repeat-knappen i bund.
Lukas
Fossum
Kusk
Helenius
Thelander
Flores
Sylvestr
Sousa

Ja, det er sgu en sørgelig liste. Men det ændrer ikke på, at mange klubber har hentet betydeligt bedre spillere til færre penge.
Det ved jeg nu ikke, om jeg er enig med dig i. Hvilke spillere, der er betydeligt bedre og tjener mindre, tænker du specifikt på?
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 25. jul 2023, 18:39

DenSataniskeHest skrev:
25. jul 2023, 18:13

Så længe susa ikke er ud og lave en Martin Braithwaite, så kan den artikel ikke pisse mig af. Vil dog blive trist hvis han bliver solgt og vi ikke får over 15m for ham. Vi skal altså rykke op igen i første huk og ingen andre har præsteret som ham. Var han ikke skadet det sidste stykke tid havde vi fået de point vi skulle bruge, så vigtig er han
Han var super vigtig i sidste sæson og var han ikke ble et skadet havde vi måske vundet pokalen og overlevet.
Men nu er vi i 1 div og vi rykker helt sikkert op uanset om vi har sousa eller ej. Så kan vi få en pæn skilling for ham til at købe spillere for med udviklingspotentiale som Widell eks så er jeg ganske tilfreds med den strategi.
Sousa er kort sagt ikke så vigtig i denne sæson som i sidste.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2023, 18:46

Maglau skrev:
25. jul 2023, 18:39
DenSataniskeHest skrev:

Han var super vigtig i sidste sæson og var han ikke ble et skadet havde vi måske vundet pokalen og overlevet.
Men nu er vi i 1 div og vi rykker helt sikkert op uanset om vi har sousa eller ej. Så kan vi få en pæn skilling for ham til at købe spillere for med udviklingspotentiale som Widell eks så er jeg ganske tilfreds med den strategi.
Nej, måske ikke i indeværende sæson. Men der er en tendens på denne side til at tænke uhyggelig kortsigtet.

Det er en gigantisk skandale, at AaB rykkede ned. Det glade vanvid. Og derfor skal AaB op i første hug og - i modsætning til fx Vejle, Lyngby og Horsens - ikke friste en skæbne i fremtiden, som hedder elevatorhold. AaB og Aalborg skal og bør altid være repræsenteret i den bedste række.

Derfor skal vi rykke op, og vi skal forblive oppe, uden at være rodet ind i nedrykningskampen igen.
Hælder vi alle de bedste spillere ud og erstatter dem alle med "udviklingspotentiale" krydret med 3-4 has-beens, så er det dømt til at gå galt.

Ideelt set har vi et hold, der spiller lynende stærkt i 1. division, og som bliver et reelt hold, som kender hinanden og automatismerne sidder der. Et hold, som består af ret meget de samme spillere, som så skal op igen og forblive oppe og blive bedre oppe.

Derfor er det alfa og omega, at vi forsøger at holde på vores bedste spillere, som fx Sousa, Kramer, Bakiz og Højholt.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 25. jul 2023, 18:55

R Rosenberg skrev:
25. jul 2023, 18:46
Maglau skrev:
25. jul 2023, 18:39
DenSataniskeHest skrev:

Nej, måske ikke i indeværende sæson. Men der er en tendens på denne side til at tænke uhyggelig kortsigtet.

Det er en gigantisk skandale, at AaB rykkede ned. Det glade vanvid. Og derfor skal AaB op i første hug og - i modsætning til fx Vejle, Lyngby og Horsens - ikke friste en skæbne i fremtiden, som hedder elevatorhold. AaB og Aalborg skal og bør altid være repræsenteret i den bedste række.

Derfor skal vi rykke op, og vi skal forblive oppe, uden at være rodet ind i nedrykningskampen igen.
Hælder vi alle de bedste spillere ud og erstatter dem alle med "udviklingspotentiale" krydret med 3-4 has-beens, så er det dømt til at gå galt.

Ideelt set har vi et hold, der spiller lynende stærkt i 1. division, og som bliver et reelt hold, som kender hinanden og automatismerne sidder der. Et hold, som består af ret meget de samme spillere, som så skal op igen og forblive oppe og blive bedre oppe.

Derfor er det alfa og omega, at vi forsøger at holde på vores bedste spillere, som fx Sousa, Kramer, Bakiz og Højholt.
Jo men jeg ser bare en større langsigtet værdi i at sælge nu og købe udvikling ind til sæsonen 24 så vi har en stærkere grundstamme der end at vi skal foretage købene næste sommer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. jul 2023, 18:56

Sousas kommentarer er vel så tæt på “jeg vil gerne til Brøndby - nu”, som man kan komme.
Oh well, det var også et drømmescenarie, at han skulle blive.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. jul 2023, 19:39

troelsh skrev:
25. jul 2023, 18:32

Vi fik han på en fri transfer ja. Dog ved vi jo af erfaring at det nok også indebærer en pæn signon fee til ham. Det var fremme på daværende tidspunkt at han ville få en kontrakt svarende til 3 mio. kr. årligt inklusiv signon fee indregnet over kontraktperioden. Ingen tvivl om at han er i toppen af lønhierakiet. Han præsterer så bare også derefter efter min mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 25. jul 2023, 19:41

R Rosenberg skrev:
25. jul 2023, 18:37
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:

Repeat-knappen i bund.
Lukas
Fossum
Kusk
Helenius
Thelander
Flores
Sylvestr
Sousa

Det ved jeg nu ikke, om jeg er enig med dig i. Hvilke spillere, der er betydeligt bedre og tjener mindre, tænker du specifikt på?
FOR EKSEMPEL Minteh, Bisseck, Kehinde, Achouri (fra Estoril), Vallys (fra Roskilde), Jay-Roy Grot, Lonwijk, Nicolas Bürgy, Lasse Berg Johnsen, Odey, Vito Mistrati, James Gomez og Tonni Adamsen har alle været billigere og fremragende bekendtskaber for OB, AGF, RFC, SIF, VFF og Horsens eller er blevet solgt for enorme beløb.

Sousa i AaB er, som jeg skriver ovenfor, kun lige bestået - til prisen.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 25. jul 2023, 19:54

mener jeg hoerte i en Podcast (Ridposten eller Roed Aalborg) at AaB var blevet tilbudt danske maalmaend der er i udlandet pt.

kan kun komme i tanke om:
Jakob Haugaard - Tromso - pt 13 kampe i denne saeson med 6 clean sheets - kontrakt til 31. dec 2024
Andreas Soendergaard - klublos - sidst i Swansea som reserve - 73 seniorkampe i England (League 2, National League) og 22 clean sheets
Andreas Jungdal - AC Milan - ungt talent, men ikke slaaet igennem. 6 kampe i Oestrigs Bundesliga og lukkede 10 kasser ind. Kontrakt til 30. Juni 2024
Jakob Busk - Union Berlin - reserve men tidligere 56 kampe i 2. Bundesliga med 70 kasser lukket ind og 18 clean sheets. Kontrakt til 30. Juni 2024
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Mek82
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Jozo

Indlæg af Mek82 » 25. jul 2023, 20:06

Kappmeier om sousa-interessen

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... -interesse

Specielt hæfter jeg mig ved dette svar på om sousa er AaB-spiller når vinduet er lukket

“ - Jeg kan ikke kigge ind i fremtiden, men som det ser ud nu, er han vores spiller, og vi behøver ikke at sælge ham.

- Hvis en anden klub ser noget i ham, skal de som minimum diske op med et passende bud, fastslår Ole Jan Kappmeier”

Så vi behøver ikke at sælge ham og alt det andet han siger - han er da igang med at forsøge at presse prisen lidt op

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2023, 21:04

Stegosaurus skrev:
25. jul 2023, 19:41
R Rosenberg skrev:
25. jul 2023, 18:37
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:
Stegosaurus skrev:
R Rosenberg skrev:

Repeat-knappen i bund.
Lukas
Fossum
Kusk
Helenius
Thelander
Flores
Sylvestr
Sousa

FOR EKSEMPEL Minteh, Bisseck, Kehinde, Achouri (fra Estoril), Vallys (fra Roskilde), Jay-Roy Grot, Lonwijk, Nicolas Bürgy, Lasse Berg Johnsen, Odey, Vito Mistrati, James Gomez og Tonni Adamsen har alle været billigere og fremragende bekendtskaber for OB, AGF, RFC, SIF, VFF og Horsens eller er blevet solgt for enorme beløb.

Sousa i AaB er, som jeg skriver ovenfor, kun lige bestået - til prisen.
Ja, det er jeg så ikke enig med dig i, at størstedelen af dem er betydeligt bedre. Faktisk er der ganske få af dem, jeg hellere ville have haft end Sousa. Nogen ville jeg endda helst være fri for. Men det er jo en smagssag.

Bisseck kostede i øvrigt AGF 5 af de lange. Og jeg tvivler på, at hans løn var voldsomt meget mindre end Sousas.
Ædruelighedens stemme

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jul 2023, 22:02

Vil Brøndby have Sousa må de finde de 2 mio euro / 15 mio kr. sådan en profil koster.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 25. jul 2023, 22:08

AaB forlanger angiveligt 3 mio euro for Sousa. Derfor tror jeg ikke der er den store chance for at han ender i Brøndby.

Lad os se, hvad det ender med.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. jul 2023, 22:34

Bong skrev:AaB forlanger angiveligt 3 mio euro for Sousa. Derfor tror jeg ikke der er den store chance for at han ender i Brøndby.

Lad os se, hvad det ender med.
Jeg tvivler på svinene vil give det for en spiller uden videresalgspotetiale. I hvert fald ikke så længe det er fornuftens mand CV der handler ind.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Besvar