Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 16. aug 2023, 10:31

hje1980 skrev:
16. aug 2023, 09:45
Bong skrev:
16. aug 2023, 09:35
Forza skrev:
16. aug 2023, 09:28
AalBoyeBK skrev:
16. aug 2023, 09:23
7 mio. ville være absurd. Han må som minimum koste 15 mio. og så er der nogen der gør et kup.
Der er bare ingen købere i det prisleje. Alternativet er en klassisk AaB: at lade ham løbe kontrakten ud og skifte gratis.
Hvis vi får mere end 1.5 mio euro, så er jeg imponeret. Han er god men der er jo ikke meget output i form af assist eller mål.

2 mål og 2 assists i 147 kampe. De to mål er iøvrigt i Future Cup og reserveligaen. To assist i pokalen.
Ja kan jo vende den om. Hvis Højholt spillede i eks. AGF eller OB... hvor meget ville vi betale for at hente ham?
Det var nok nærmere den 1 mio EUR fremfor de 2 mio... Som du siger Bong - Der er ikke noget offensivt i ham så gør ham speciel. Han er dygtig defensivt uden tvivl. Og også god til at få sat den næste aflevering fremad. Men han mangler evnen til at lave noget mere offensivt som bliver kampafgørende, så der kommer lidt flere assists på kontoen for at man vil smide penge efter ham.
Vil Højholt ikke forlænge skal AaB naturligvis kapitalisere på ham. Jeg tror dog både han og klubben vil have godt af to år mere under Hiljemarks ledelse. Der er et klart udviklingspotentiale, og han vil stadig være attraktiv som 24 årig superligaprofil for udlandske klubber.

Det er nok næppe det der sker, men for mig et drømmescenarie.

Halamadrid
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Halamadrid » 16. aug 2023, 10:43

Så skulle Prip være på vej til Tyrkiet - nok meget fornuftigt, men man skulle retrospektivt have taget salget sidste sommer- men det er sgu let at være bagklog. I mine øjne fornuftigt når vi har så Sousa, Bakiz, Ross, Lucas etc...

https://www.bt.dk/transfervinduet/bt-af ... -konyaspor

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 10:47

Halamadrid skrev:
16. aug 2023, 10:43
Så skulle Prip være på vej til Tyrkiet - nok meget fornuftigt, men man skulle retrospektivt have taget salget sidste sommer- men det er sgu let at være bagklog. I mine øjne fornuftigt når vi har så Sousa, Bakiz, Ross, Lucas etc...

Spændende. Jeg glæder mig til at se tyskerne hvide kanin :danmarkfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. aug 2023, 10:49

Halamadrid skrev:

Godt nok en sløj pris - igen.

Ja han er pt. endt som en indskifter men han er jo ikke langt fra startopstillingen og fortsat en af de få der kan afgøre fodboldkampe for os. Og han har 2 år tilbage af kontrakten. Men vi er nok lettere desperate efter at slippe af med løntunge spillere.

Jeg synes fortsat at det var en fuld forståelig beslutning at sige nej til den 1 mio euro forrige sommer, efter den sæson han lige havde haft. Men klart, belært af hvordan sidste sæson gik for ham, så skulle vi have slået til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. aug 2023, 10:50

Halamadrid skrev:

2,6 mill. kr., umiddelbart lyder det billigt men med tanke på at Prip er blevet en reservespiller og at vi nu hygger os i 1. division så er det nok et fornuftigt beløb.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 10:51

Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 10:27
baresi skrev:
16. aug 2023, 10:25
Bugatti1 skrev:
16. aug 2023, 09:41
Tilbage til transfers - Er AaB færdige på markedet?
Går Thelander i stykker og Kramer i karantæne - så er der kun Otoa som midterforsvarer? Det er sgu for tyndt, selv til 1. division!

Og så der der keeper samt back der mangler??

Ingen rygter? Heller ikke fra dig @Baresi?
nej jeg har ingen nye rygter jeg har kun "det gamle"
Hvis jeg skal samle op fra tidligere, så ved jeg der arbejdes på en UD løsning på A.Poulsen
udover det så kan der godt ryge en Højholt/Pedro og Sousa/prip
Og jeg tror stadigvæk der kommer en offensiv spiller ind - ikke angriber men offensiv kant hvor man har mere fokus på fart.

Og så er der et DNA i alt der der bliver hentet - hårdt arbejdende typer der leverer til træning og kamp.
Der er forhåbentligt masser af DNA i de spillere vi henter :cheers:
hehe jojo men der er en rød tråd i det man henter ind om så det er ung med potentiale eller etableret spiller, og det er de krav der er til træningsperformance og kampperformance - tyskerne vil ikke have sløseri...... men du forstod den selvfølgelig godt.
men jeg sagde engang at makaric og prip er fortid når vinduet er lukket, og det kommer da til at stemme. :-)

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 16. aug 2023, 10:55

Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 10:47
Halamadrid skrev:

Fortæl mere om den hvide kanin?

Fornuftigt salg i vores situation.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. aug 2023, 10:55

Det må næsten handle mere om hvad man kan spare i løn, end hvad man kan tjene i transferdollars.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 16. aug 2023, 11:01

Salgspriserne handler vel også om, at vi er nødt til at sælge for at spare lønkroner for at få økonomien til at hænge sammen, og sådan noget tænker jeg de købene klubber er klar over, og dermed udnytter. Det er som sagt dyrt at være fattig.

Vel lidt det samme, som hvis man skulle købe et hus og man ved at sælger, SKAL sælge fordi der ikke er råd til at bo i huset - så ville det også være fjollet, ikke at byde lavt.

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 16. aug 2023, 11:02

Det er decideret skandaløst, hvis Prip ryger for 2,7 millioner kroner. Vi skal MINIMUM have 10 for ham.

Derudover skal vi satme ikke sælge Højholt for 7 millioner - Han er jo 2+ millioner euro værd.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. aug 2023, 11:03

Eksil skrev:
16. aug 2023, 10:55
Det må næsten handle mere om hvad man kan spare i løn, end hvad man kan tjene i transferdollars.
Det tror jeg du har ret i.

Prisen er lav, men jeg mener stadig det var rigtigt at afvise 1 mio. eur efter hans klasse sæson. Vi skal turde at presse priser når spillere er varme selvom det en gang imellem så koster os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 16. aug 2023, 11:03

Eksil skrev:
Kombineret med at man gerne vil have andre kompetencer ind - fx fart. Man er nødt til at skulle have nogen ud først.
// gwailo

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 16. aug 2023, 11:03

Eksil skrev:
Men har Prip virkelig en løn hvor man kan sige, at det vil være så udslagsgivende at spare væk? Vi hentede ham i Horsens der var rykket ned med en ambition om at han skulle gøre sig til på førsteholdet, men ikke som profil umiddelbart, og det må lønnen vel også afspejle.

Oh well, vi havde vel nok en offensiv midtbanemand for meget i truppen, så fint nok at det trods alt er Prip der skal sælges, selvom prisen igen virker skuffende. Igen kan man undre sig over hvordan dælen man ikke kunne/ville få ham skudt afsted da han var allervarmest sidste sommer.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 11:08

OrkSatme skrev:
16. aug 2023, 11:02
Det er decideret skandaløst, hvis Prip ryger for 2,7 millioner kroner. Vi skal MINIMUM have 10 for ham.

Derudover skal vi satme ikke sælge Højholt for 7 millioner - Han er jo 2+ millioner euro værd.
jeg tror vi er nødt til at se det i et andet perspektiv men forstår dig godt.
I superligaen var AaB det hold der brugte langt flest omkostninger på lønkr. i forhold til virksomhedens basisindtjening, og markant højere end konkurrenterne - det er jo kun blevet ringere ved at komme i 1. div. derfor er man primært nødt til at slanke på omkostningssiden og spare lønkroner for at kunne påvise en samlet sundere regulær drift.
Og når en Prip selv i 1. div ikke er fast starter og måske selv har indikeret at han vil prøve noget andet (ved jeg ikke) - så er man nok nødt til at slå til ift. de markedspriser man tilbydes. både for at få lidt mønt i kassen, og for at slanke budgettet men også for at sørge for at der er den rette trup der er klar til både nu og fremtiden.
Jeg synes Prip har at gudsbenådet venstreben, og så ham gerne som et kommende ikon og en legende i AaB. Desværre har han ikke kunnet samle op på 1 god sæson og har virket tit et andet sted.
Jeg tror desværre vi skal se oprydningen som en del af det og at vi må leve med de transfers vi får ind, men selvfølgelig er det peanuts for prip.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. aug 2023, 11:09

emenike skrev:
16. aug 2023, 11:03
Eksil skrev:
Men har Prip virkelig en løn hvor man kan sige, at det vil være så udslagsgivende at spare væk? Vi hentede ham i Horsens der var rykket ned med en ambition om at han skulle gøre sig til på førsteholdet, men ikke som profil umiddelbart, og det må lønnen vel også afspejle.

Oh well, vi havde vel nok en offensiv midtbanemand for meget i truppen, så fint nok at det trods alt er Prip der skal sælges, selvom prisen igen virker skuffende. Igen kan man undre sig over hvordan dælen man ikke kunne/ville få ham skudt afsted da han var allervarmest sidste sommer.
Generelt kan man sige, at der er for mange spillere med alt for store kontrakter til den situation klubben står i. Tror ikke Prip var øverst i lønhierarkiet, men nu fik man så en af dem ud og så bliver han erstattet med noget billigere.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 11:10

emenike skrev:
Eksil skrev:

Hvordan kan nogen herinde tale om skuffende pris for en spiller, som lige har spillet en ufattelig dårlig sæson, hvor han ikke engang var fast mand på et hold, der sejlede og endte med at rykke ned?? Vi har truppen fyldt med langsomme tekniske spillere (som vi desperat prøver at tale op som værende "mellemrumsspillere"), og Prip kan nemt undværes. Han beviste i går mod JS-holdet, at han ikke evner at spille hurtigt eller direkte.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 11:11

gwailo skrev:
Eksil skrev:
Kombineret med at man gerne vil have andre kompetencer ind - fx fart. Man er nødt til at skulle have nogen ud først.
Ja da. Det handler om oprydning. Tyskerne kan sagtens se, at Prip ikke er specielt uundværlig.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 16. aug 2023, 11:13

Så vi har Posavec (Og uprøvet anden keeper Vartuli)

Ahlamnn, A. Poulsen, Thelander, Kramer, Diego, Skulstad, Otoa, Kasper Jørgensen (OG en Kristoffer P, som er langtidsskadet) og en Skulstad som ikke kommer til at spille - Men reelt 6 forsvarsspillere.

Jeppe Pedersen, Bakiz, Ross, Lucas A, Højholt, Widell, Ferreira, Odada og Sousa på midten (ja også Prip, men han ryger nu) Reelt 9 midtbanefolk.

Prica og Helenius (Reelt 2 angribere)

Reelt 18 brugbare spillere - Det må siges at være alt for tynd en trup. Jo jo, så er der en Noshe (Som aldrig spiller, og andre der har fået lov at træne med A-holdet) Men reelt 18 spillere - Så der må siges at være tyndet rigeligt ud - Skal jo gerne kunne stille med brugbar reservebænk også.

Ryger vi ind i 2-3 skader og karantæne, så ser det sgu skidt ud.

Jeg tænker der skal hentes: En keeper, En forsvarer og en angriber - Men hvad tænker I? Er det urealistisk at vi henter 3, eller tænker I mindre skal hentes? For eksempel er Posavec uden konkurrence og 2 angribere da for lidt.

Halamadrid
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Halamadrid » 16. aug 2023, 11:14

Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 11:10
emenike skrev:
Eksil skrev:

Hvordan kan nogen herinde tale om skuffende pris for en spiller, som lige har spillet en ufattelig dårlig sæson, hvor han ikke engang var fast mand på et hold, der sejlede og endte med at rykke ned?? Vi har truppen fyldt med langsomme tekniske spillere (som vi desperat prøver at tale op som værende "mellemrumsspillere"), og Prip kan nemt undværes. Han beviste i går mod JS-holdet, at han ikke evner at spille hurtigt eller direkte.
Er totalt enig i den analyse. Prip kan ikke andet end at skyde på mål med det venstreben og så er han meget let at læse. Der skal unge hurtige spillere ind der virkeligt vil det her projekt og som er klar til at spille Superliga næste sæson, længere er den ikke.

Så mangler vi bare at komme af med Pedro. Kan godt frygte at FCK henter Thelander i dette vindue - de mangler en ekstra CB...

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. aug 2023, 11:15

DarkHorse9000 skrev:
Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 10:47
Halamadrid skrev:

Fortæl mere om den hvide kanin?

Fornuftigt salg i vores situation.
Kaninen er min ønsketænkning.... sorry....

Besvar