Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Maglau » 18. aug 2023, 15:44

AalborgBoilers skrev:
18. aug 2023, 14:52
Bugatti1 skrev:
18. aug 2023, 10:12
Prip behøver vi ikke at erstatte, nu hvor vi er i 1. division - Der er en del unge spillere, der skal have hår på brystet, og de vil have godt af noget 1. holdskampe. Havde vi været i SL så var det en anden snak.

Men kommer vi af med flere end Prip, så får tyskerne da voldsomt travlt de sidste 12-13 dage? Vi mangler fortsat en målmand, måske en midterforsvarer og en angriber da vi kun har to?!
Er det ikke snart på tide at vi skriver personerne ved navn, i stedet for "tyskerne"?
Det eneste der kan komme på tale er at udskifte med - prøjserne
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 18. aug 2023, 15:52

Maglau skrev:
18. aug 2023, 15:44
AalborgBoilers skrev:
18. aug 2023, 14:52
Bugatti1 skrev:
18. aug 2023, 10:12
Prip behøver vi ikke at erstatte, nu hvor vi er i 1. division - Der er en del unge spillere, der skal have hår på brystet, og de vil have godt af noget 1. holdskampe. Havde vi været i SL så var det en anden snak.

Men kommer vi af med flere end Prip, så får tyskerne da voldsomt travlt de sidste 12-13 dage? Vi mangler fortsat en målmand, måske en midterforsvarer og en angriber da vi kun har to?!
Er det ikke snart på tide at vi skriver personerne ved navn, i stedet for "tyskerne"?
Det eneste der kan komme på tale er at udskifte med - prøjserne
Pinligt!

EnvenafFolket

Indlæg af EnvenafFolket » 18. aug 2023, 16:42

TRANSFERØNSKER!......

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2023, 17:23

Ikke et ønske, bare en konstatering af, at Kappmeier har udtalt, at man er klar på at handle ind, hvis flere spillere sælges. Så ud fra, hvor udmærket jeg i øvrigt synes, han og den nye ledelse er kommet i gang, så er jeg ikke voldsomt bekymret for, at vi pludselig bliver fanget på bagkant.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 18. aug 2023, 20:34

sælg bare nogen der trænger til og komme noget nyt ind...

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 18. aug 2023, 20:36

EnvenafFolket skrev:
18. aug 2023, 16:42
TRANSFERØNSKER!......
11 nye spillere tak.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 18. aug 2023, 20:39

baresi skrev:
18. aug 2023, 09:40
Pedro kan være på vej væk - har hørt om interesse fra både hjemlandet og fra holland.
og så hører jeg at der inkl. prip i alt kan være en 3 stykker på vej væk inden vinduet lukker.
Spændende.
Nå nu skal vi have en ny sejr i aften.
Der sker så absolut heller INTET ved at Pedro skal
Videre. Vil hellere se Otoa løbe rundt derinde.

Nu skal de alligevel passe på ik at sælge det hele, de rykker
Ik bare liiiiige op sådan uden videre.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 18. aug 2023, 21:18

Jeg sad i loungen ved siden af Björn Wesström fra OB - som forresten er en kæmpe chef at se på - han havde to spillere på hans blok.. Gad godt vide hvem det er de kigger efter. Formoder ikke det er Næstved spillere! Måske Andreas Poulsen da de mangler en venstre back..

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 18. aug 2023, 21:39

Tyskeren skrev:
18. aug 2023, 21:18
Jeg sad i loungen ved siden af Björn Wesström fra OB - som forresten er en kæmpe chef at se på - han havde to spillere på hans blok.. Gad godt vide hvem det er de kigger efter. Formoder ikke det er Næstved spillere! Måske Andreas Poulsen da de mangler en venstre back..
De har lige hentet en vb fra Helsingør

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 18. aug 2023, 21:56

Salle17 skrev:
18. aug 2023, 21:39
Tyskeren skrev:
18. aug 2023, 21:18
De har lige hentet en vb fra Helsingør
Nå den var gået i orden med ham fra Helsingør.. Tjek! Han sidder i sort jakkesæt og store Nike basketstøvler og lang Nike jakke - kæmpe chef.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2023, 22:13

Mr Gold skrev:
18. aug 2023, 20:39
baresi skrev:
18. aug 2023, 09:40
Pedro kan være på vej væk - har hørt om interesse fra både hjemlandet og fra holland.
og så hører jeg at der inkl. prip i alt kan være en 3 stykker på vej væk inden vinduet lukker.
Spændende.
Nå nu skal vi have en ny sejr i aften.
Der sker så absolut heller INTET ved at Pedro skal
Videre. Vil hellere se Otoa løbe rundt derinde.

Nu skal de alligevel passe på ik at sælge det hele, de rykker
Ik bare liiiiige op sådan uden videre.
Jeg gætter på, at Otoa har bænket Kramer før sæsonen er ovre. Synes OVERHOVEDET ikke, der er ret meget stardust over den langsomme hollænder.

Ferreira og Højholt, næ, jeg kan heller ikke få øje på, hvorfor man skulle mangle dem en hel masse.

Deværre får vi nok ingen bud på en spiller som Lukas A.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 18. aug 2023, 22:28

Efter kampen i dag er der flere ting som skriger til himlen ..

Pedro er done - giv ham væk , han er bare ikke god nok
Caballo ligner et kæmpe fejlkøb - slog ikke et eneste indlæg rigtig, var ikke god i de opbyggende spil
Lucas er slet ikke startelleveren værdi

Desværre mangler vi flere spillere med individuel kvalitet i det offensive spil når en mand som Sousa starter på bænken - så har vi ikke noget ..

Frygter desværre sousa startede ude grundet er salg er opover :(
AaB - nu, i morgen & altid! :)

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2023, 22:36

jayC skrev:
18. aug 2023, 22:28
Efter kampen i dag er der flere ting som skriger til himlen ..

Pedro er done - giv ham væk , han er bare ikke god nok
Caballo ligner et kæmpe fejlkøb - slog ikke et eneste indlæg rigtig, var ikke god i de opbyggende spil
Lucas er slet ikke startelleveren værdi

Desværre mangler vi flere spillere med individuel kvalitet i det offensive spil når en mand som Sousa starter på bænken - så har vi ikke noget ..

Frygter desværre sousa startede ude grundet er salg er opover :(
Caballo slog det ene indlæg efter det andet idag, han satte sin modstander flere gange og viste tegn på sin hurtighed. At Hilje og resten af træner teamet står og råber og skriger det meste af kampen at Thelander og Kramer skal sende Caballo afsted med en lang pasning men at de ikke fatter noget, det er ikke hans skyld..

Sousa startede ude af den totalt modsatte grund, han er en fucking primadonna og han er giftig for holdet! Da han stiller sig op ude på banen idag og prøver at få gang i langsiden begynder rigtig mange faktisk at buhe af ham..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2023, 22:57

Mit største transferønske er ud med Lucas lige nu!
Det nytter ikke med så ringe en spiller som leder eller store frelser. Han har ikke evnerne og han har overhovedet ikke personligheden. AaB handler alt for meget om Lucas og det dur ikke. Få nu bare curlingdrengen solgt til Volendam eller hvem der nu vil bide på. Vi mister en god spiller, men jeg tror kun vi vil vinde på at holdet biver en bedre enhed. Kulturen er rådden og det kommer fra toppen af holdet og det er mest af alt Lucas så giv da drengen det skifte til Excelsior!
RAUS RAUS SSE!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2023, 23:04

Jakobsen skrev:
18. aug 2023, 22:57
Det nytter ikke med så ringe en spiller som leder eller store frelser. Han har ikke evnerne og han har overhovedet ikke personligheden. AaB handler alt for meget om Lucas og det dur ikke. Få nu bare curlingdrengen solgt til Volendam eller hvem der nu vil bide på. Vi mister en god spiller, men jeg tror kun vi vil vinde på at holdet biver en bedre enhed. Kulturen er rådden og det kommer fra toppen af holdet og det er mest af alt Lucas så giv da drengen det skifte til Excelsior!
Slet ikke enig med dig. Men det behøver jeg vel heller ikke være.
Afleveringen med hælen til Helenius var genial og han havde mange gode aktioner i første halvleg, desværre falder han sammen med holdet efter vi scorer. Lucas har ikke fordums styrke, men han er vigtig for det her hold og mere end god nok til at spille. Men han skal lidt længere tilbage og så skal han have nogle spillere bagved ham der kan levere en pasning så han ikke selv skal med og hente den og drible igennem 8 mand...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2023, 23:38

RicoBR02 skrev:
18. aug 2023, 23:04
Jakobsen skrev:
Slet ikke enig med dig. Men det behøver jeg vel heller ikke være.
Afleveringen med hælen til Helenius var genial og han havde mange gode aktioner i første halvleg, desværre falder han sammen med holdet efter vi scorer. Lucas har ikke fordums styrke, men han er vigtig for det her hold og mere end god nok til at spille. Men han skal lidt længere tilbage og så skal han have nogle spillere bagved ham der kan levere en pasning så han ikke selv skal med og hente den og drible igennem 8 mand...
Jeg synes bare problemet er, at uanset hvad plads Lucas spiller så virker det ikke til at være den helt rigtige plads og, at holdet samtidig skal bygges op om ham. Og det er egentlig heller ikke fordi jeg mener Lucas er fanden selv selvom jeg ikke er imponeret. Det virker bare ikke og jeg tror kun hans status i truppen gør det værre.

- Får han favorit pladsen som 10'er så skader et resten af holdet fordi der ikke er råd til den plads i moderne fodbold.
- Når han er 8'er ser vi tidligt, at han kan for lidt bagud selvom vi i moderne fodbold i højere og højere grad grad ser 8'ere som i gamle dage ville være kanter eller 10'ere og det er ikke fordi de er blevet gamle og langsomme. Lucas shiner bare lidt for lidt på den plads og det han er god til kommer i så små glimt, at hvis vi ser bort fra navn og CV ville han være en marginalspiller.
- På kantpladsren er simpelthen for langsom og kan alt for lidt en mod en.
- Alle vores trænere har prøvet ham som angriber og det har ikke virket.

Ovenstående skyldes helt sikkert mere end bare Lucas, men uanset er han stadig en fejlcastet anfører.
Lucas kan/kunne helt sikkert nogle ting på et niveau over AaB, men det der gjorde ham god inviduelt er desværre røget med skaderne.
Nu står vi tilbage med en spiller der ikke helt passer med holdet og det er nok lidt ligesom, at Danmark ikke havde vundet EM i 92, hvis Laudrup havde været med. Vi kan ikke bruge en spiller der er større end de andre og som samtidig ikke passer med de andre.
RAUS RAUS SSE!

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 19. aug 2023, 00:24

Kampen idag viser vi på papir har et godt hold
Men de er blevet for dovne der er ingen fantasi specielt den gamle garde. og ikke yder 100 % i hver kamp og hver en tackling

Jeg er kæmpe fan af Thelander men fuck han er langsom udstillet igen idag på at mangle den sidste hurtighed

Og Kramer er også for langsom men han og Thelander ligner for meget hinanden

Lad nu otoa spille i stedet for en af de 2 for vi kommer til at blive ramt af den kontra kniv igen og igen her i 1 div.

Herudover savner jeg kvalitet fra Pedro og Lucas. De sænker spillet for meget og skaber ikke nok

Smid Pedro på bænken og spil med Jeppe P
Heller en lokal med hjerte for klubben end en lejesvend der er lala

Lucas spiller vel også kun pga Bakiz skade synes han har været svag over en længere periode

Men stor ros til Ross idag med et klasse mål
Og generelt pågående spil

Alt i alt skal der lige et par spiller mere ind og gerne en eller 2 ud
med Prip den ene

Så gerne en målmand komme til
Fischer

En midtbanespiller mere i samme stil som widel med en stor motor og en fin teknik

Samt en angriber mere tror vi bliver for presset ellers idag manglede vi jo tydeligt en Prica til at smide ind

God Lørdag alle sammen :aabfan:

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 19. aug 2023, 08:23

Kan vi få en 8-10 mio for Højholt synes jeg vi skal sælge ham. Dygtig i defensiven og kommer i vejen for en del, men der kommer intet offensivt fra ham. Det skal selvfølgelig også komme fra de fem spillere foran ham, men ingen mål eller assist i næsten 100 kampe er sgu for dårligt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2023, 10:31

Jakobsen skrev:
Jeg tænker, at Hjørring er mere passende, da jeg tænker, at det magelige og trygge liv i Aalborg passer ham bedre.
Lucas er færdig på topniveau. Han har knap niveau til 1. division. Det har han reelt været siden sin skade. Trist, men AaB kan ikke bygge et hold og en forretning på at være aftægtsbolig for fallerede talenter og hjemvendte sønner.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 19. aug 2023, 10:43

R Rosenberg skrev:
19. aug 2023, 10:31
Jakobsen skrev:
Jeg tænker, at Hjørring er mere passende, da jeg tænker, at det magelige og trygge liv i Aalborg passer ham bedre.
Lucas er færdig på topniveau. Han har knap niveau til 1. division. Det har han reelt været siden sin skade. Trist, men AaB kan ikke bygge et hold og en forretning på at være aftægtsbolig for fallerede talenter og hjemvendte sønner.
Mon ikke han ryger på bænken, når Bakiz er klar igen. Derudover tror jeg snart Jeppe Pedersen får chancen, måske med indhop fra bænken til en start.

Besvar