Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
Vi vidste på forhånd, at en midtbane med Højholt og Ferreira ikke er god nok til stabilt superliganiveau. Nu ved vi så, at den heller ikke er god nok til at dominere i 1. div.
Der kan og bør handles derudfra.
Der kan og bør handles derudfra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Ædruelighedens stemme
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Enig.
Og så er mine bange anelser omkring Thelander og Kramer blevet bekræftet. Med en høj bagkæde er det gift med så langsomme stoppere, og modstanderne spiller naturligvis på det. Samtidig er vores midtbane ikke god nok ift. restforsvar.
Når vores offensiv så Samtidig ikke er dygtig nok i presset, så vil 2 langsomme stoppere selvfølgelig få problemer, når bolden smides væk.
Man kan jo stå på månen og se den er helt gal. Jeg synes Kramer bør sælges, og så skal man gå all in på at give Otoa spilletid.
Med andre ord er AaBs trupsammensætning et stort rod. Pinligt!
-
Stegosaurus
- Allstar

Og hvad værre er, var Pedro og Højholt ikke specielt gode i presspillet. Det er fortsat den facet, vi kæmper mest med - vores pres fungerer overhovedet ikke. Det har Hiljemark ikke løst endnu, men måske er det en umulig opgave med de nuværende spillere.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
R Rosenberg
- Allstar

Men han skal jo slet ikke stille med 2 defensive midt mod et hold som Næstved. Det skal han slet ikke i 1. division. Der skal bare fuld blæs på offensiven.Stegosaurus skrev: ↑19. aug 2023, 11:26Og hvad værre er, var Pedro og Højholt ikke specielt gode i presspillet. Det er fortsat den facet, vi kæmper mest med - vores pres fungerer overhovedet ikke. Det har Hiljemark ikke løst endnu, men måske er det en umulig opgave med de nuværende spillere.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Ædruelighedens stemme
Det gjorde han 100% pga vores langsomme stoppere. Det fungerede bare ikke. Der er nødt til at ske noget der inden vinduet lukker.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:50Men han skal jo slet ikke stille med 2 defensive midt mod et hold som Næstved. Det skal han slet ikke i 1. division. Der skal bare fuld blæs på offensiven.Stegosaurus skrev: ↑19. aug 2023, 11:26Og hvad værre er, var Pedro og Højholt ikke specielt gode i presspillet. Det er fortsat den facet, vi kæmper mest med - vores pres fungerer overhovedet ikke. Det har Hiljemark ikke løst endnu, men måske er det en umulig opgave med de nuværende spillere.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Det er nu vældig frækt, når en stopper kan bryde kæder og lave en god fremadrettet aflevering.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Ross er altså kun 18, og han leverer energi og vilje på banen, krydret med enkelte gode (meget gode) aktioner, som målet i går. Uanset at Lucas har et højere teknisk niveau, så mener jeg, at Ross er mere gennembrudsfarlig og flytter mere rundt på modstanderforsvaret. Han mangler noget i sammenspillet med resten af offensiven, men han kan forhåbentlig udvikle den del.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Fint, ind med en hurtig venstrebenet kant
Jeg ved godt Prip ikke har den store stjerne herinde, men jeg tror faktisk han bliver svær at erstatte når vi spiller Nordic bet liga.
Vi er langt fra så attraktive som vi har været, og spillere med ambitioner kan nemt tvivle på om vi rykker op i første hug, men jeg krydser mine fingre for Kappmeier laver et Widell-agtigt scoop igen.
Jeps, som også er god i presset. Pensionisterne Lucas og Helenius kan ikke presse.
Vi har desværre en rigtig lorte sammensætning af truppen, men oprydningen er i gang. Spillere som Lucas, Helenius, Pedro, Kramer, Ahlman, prip skal naturligvis ikke spille SL, HVIS vi rykker op!!! Thelander måske heller ikke.
-
Stegosaurus
- Allstar

Jeg har skrevet det herinde tidligere: Ross er konsekvent, og med længder, den bedste afslutter til træning. Prøv nu for pokker da at spille med ham i front. Han bliver aldrig en god kant.Raptorr skrev: ↑19. aug 2023, 12:38Ross er altså kun 18, og han leverer energi og vilje på banen, krydret med enkelte gode (meget gode) aktioner, som målet i går. Uanset at Lucas har et højere teknisk niveau, så mener jeg, at Ross er mere gennembrudsfarlig og flytter mere rundt på modstanderforsvaret. Han mangler noget i sammenspillet med resten af offensiven, men han kan forhåbentlig udvikle den del.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det er værd at prøve, i hvert fald nu hvor Prica er ude. Ross kan godt være en spiller der lige pludselig eksploderer, potentialet er der, tydeligvis.Stegosaurus skrev: ↑19. aug 2023, 13:29Jeg har skrevet det herinde tidligere: Ross er konsekvent, og med længder, den bedste afslutter til træning. Prøv nu for pokker da at spille med ham i front. Han bliver aldrig en god kant.Raptorr skrev: ↑19. aug 2023, 12:38Ross er altså kun 18, og han leverer energi og vilje på banen, krydret med enkelte gode (meget gode) aktioner, som målet i går. Uanset at Lucas har et højere teknisk niveau, så mener jeg, at Ross er mere gennembrudsfarlig og flytter mere rundt på modstanderforsvaret. Han mangler noget i sammenspillet med resten af offensiven, men han kan forhåbentlig udvikle den del.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Men igen...... AaB får IKKE det maksimale ud af hver spiller.Gentleman Finn skrev: ↑19. aug 2023, 13:39Det er værd at prøve, i hvert fald nu hvor Prica er ude. Ross kan godt være en spiller der lige pludselig eksploderer, potentialet er der, tydeligvis.Stegosaurus skrev: ↑19. aug 2023, 13:29Jeg har skrevet det herinde tidligere: Ross er konsekvent, og med længder, den bedste afslutter til træning. Prøv nu for pokker da at spille med ham i front. Han bliver aldrig en god kant.Raptorr skrev: ↑19. aug 2023, 12:38Ross er altså kun 18, og han leverer energi og vilje på banen, krydret med enkelte gode (meget gode) aktioner, som målet i går. Uanset at Lucas har et højere teknisk niveau, så mener jeg, at Ross er mere gennembrudsfarlig og flytter mere rundt på modstanderforsvaret. Han mangler noget i sammenspillet med resten af offensiven, men han kan forhåbentlig udvikle den del.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16
Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Jeg gad godt vide, om man tænker Prip skal erstattes med noget ude fra? Jeg savner i hvert fald noget offensivt at skyde med fra bænken, hvilket jeg også tror Hiljemark gjorde, eftersom han kun lavede en enkelt udskiftning i hele kampen.
Jeg har et krav til en ny kantspiller. Fart. Fart. Fart. Fart. Hele vores hold er bare horribelt langsomme med undtagelse af Kasper Jørgensen
Enig har virker meget mere som en 9er pågående med ok fart og og som du skriver konsekvent i afslutningerne.Stegosaurus skrev: ↑19. aug 2023, 13:29Jeg har skrevet det herinde tidligere: Ross er konsekvent, og med længder, den bedste afslutter til træning. Prøv nu for pokker da at spille med ham i front. Han bliver aldrig en god kant.Raptorr skrev: ↑19. aug 2023, 12:38Ross er altså kun 18, og han leverer energi og vilje på banen, krydret med enkelte gode (meget gode) aktioner, som målet i går. Uanset at Lucas har et højere teknisk niveau, så mener jeg, at Ross er mere gennembrudsfarlig og flytter mere rundt på modstanderforsvaret. Han mangler noget i sammenspillet med resten af offensiven, men han kan forhåbentlig udvikle den del.Funky skrev: ↑19. aug 2023, 11:38Jeg havde også hellere set Otoa på banen end Kramer, som jeg ikke rigtig kan se, hvad vi skal bruge til. Men de to stoppere skal heller ikke levere de offensive visioner, det skal folk som Lukas (suk), Ross (suk), Widell (ligner det, vi mangler), og ja, når de starter inde i 1. division, så skal Højholt og Ferreira altså også kunne mere end at løbe i vejen for modstandernes offensivspillere (hvad de så heller ikke kan uden at have store udfald, særligt Højholt har en tendens til at blive overmatchet, når modstanderen spiller hurtigt omkring ham).DarkHorse9000 skrev: ↑19. aug 2023, 11:19Tænker Pedro var med som omstillingsstopper, men jeg havde hellere set Otoa løse den fra stopperpladsen. Der manglede fart og offensive visioner fra de to stoppere i går.R Rosenberg skrev: ↑19. aug 2023, 11:16Det er jo også vanvid at stille med to defensive skraldemænd mod et hold, man ved, pakker sig og har et ringe niveau. Det er helt gakket.
Han er derimod piv elendig til at aflevere, alt for lidt koncentration og teknik til små afleveringer som ofte sidder i t
Knæhøjde på medspillerne.
Op foran med ham som i ungdomsårene og gør ham til en gode angriber han har forudsætninger for. Det er en bjørnetjeneste at spille med ham på midtbanen hvor han er en hund i et spil kegler.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.