Du citerer en artikel, hvor der står, at han fik en sign on, og mener så vi skal blive enige om, at han ikke fik en?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:02Hvor ser I dette "dokumenteret" ? Det lyder usandsynligt i mine ører at vi ikke skulle have betalt Sousa en pæn signon. Det plejer så at være indregnet i månedslønnen over kontraktperioden, med den måde medierne typisk opgør det på.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:00Som der beskrives i den citerede tråd var der ikke et sign on. Tin gengæld er månedslønnen høj.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 09:15Ja, hvis der kun er én klub, der er interesseret i den pågældende spiller.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 06:38Og alligevel kommer du med samme sang hver gang en transferfri spiller hentes. Transferfrie spillere er stort set altid en billigere løsning end en der skal købes. Men selvfølgelig skal de have mere end en normal transfer.raekkeettre skrev: ↑31. aug 2023, 22:14
Fedt med den indsigt, og nok også første gang jeg har hørt en spiller på det niveau ikke får en signon fee, plus hans agent heller ikke får noget....men fedt forhandlet IAO.
Ved du så også om der ikke er en klausul, at han skal have procenter af en evt. Transfer så?
I Sousas tilfælde var vi i konkurrence med flere klubber, så der har vi helt sikkert ikke fået ham uden en sign on.
I sidste ende er det dog ligegyldigt mig at se. Uanset har Sousa med afstand været Inges bedste case - konkurrencen er dog ikke hård.
"Allan Sousa spinder guld på skiftet fra Vejle Boldklub til AaB.
Allan Sousa rykker efter denne sæson fra Vejle Boldklub til AaB, og brasilianeren får penge nok på lommen, som han kan brænde af i "Nordens Paris", melder BT-podcasten Transfervinduet.
Ifølge mediet får Allan Sousa tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee, som er et beløb, han har modtaget i forbindelse med kontraktunderskrivelsen.
Den 25-årige offensivspiller skifter til AaB på en fri transfer, og når der ikke er en transfersum involveret, kan en spiller som regel kræve en del mere i lønningsposen. Det kort ser det ud til, at Allan Sousa i høj grad har spillet over for AaB."
Kan vi så én gang for alle blive enige om, at Sousa ikke fik noget beløb UDOVER hans årlige tre mio. kr.?
Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Stegosaurus
- Allstar

Så har Sousa jo heller ikke fået noget beløb udover de årlige tre mio. kr.....?Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:28Øh nej, det kan vi ikke.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18
Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:
Allan Sousa rykker efter denne sæson fra Vejle Boldklub til AaB, og brasilianeren får penge nok på lommen, som han kan brænde af i "Nordens Paris", melder BT-podcasten Transfervinduet.
Ifølge mediet får Allan Sousa tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee, som er et beløb, han har modtaget i forbindelse med kontraktunderskrivelsen.
Den 25-årige offensivspiller skifter til AaB på en fri transfer, og når der ikke er en transfersum involveret, kan en spiller som regel kræve en del mere i lønningsposen. Det kort ser det ud til, at Allan Sousa i høj grad har spillet over for AaB."
Kan vi så én gang for alle blive enige om, at Sousa ikke fik noget beløb UDOVER hans årlige tre mio. kr.?
Der står jo netop at der er medregnet en signon fee som Sousa har modtaget ved kontraktunderskrivelsen. Ergo han fik et beløb up front for at skrive under. Når BT så opgør hans løn til 3 mio. kr. årligt så er det med den modtagne signon fee fordelt over kontraktperioden. Hans reelle årsløn er til gengæld mindre end 3 mio. kr.
-
Stegosaurus
- Allstar

Jeg har hævdet, at han ikke har fået noget beløb udover de årlige 3 mio. kr. = han står AaB i 4 år x 3 mio. kr., og ikke en øre mere. Dette bliver bekræftet i artiklen. Du har hævdet, at Sousa har fået et beløb udover de årlige 3 mio. kr., hvilket Sousa ikke har.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 10:32Du citerer en artikel, hvor der står, at han fik en sign on, og mener så vi skal blive enige om, at han ikke fik en?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:02Hvor ser I dette "dokumenteret" ? Det lyder usandsynligt i mine ører at vi ikke skulle have betalt Sousa en pæn signon. Det plejer så at være indregnet i månedslønnen over kontraktperioden, med den måde medierne typisk opgør det på.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:00Som der beskrives i den citerede tråd var der ikke et sign on. Tin gengæld er månedslønnen høj.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 09:15Ja, hvis der kun er én klub, der er interesseret i den pågældende spiller.
I Sousas tilfælde var vi i konkurrence med flere klubber, så der har vi helt sikkert ikke fået ham uden en sign on.
I sidste ende er det dog ligegyldigt mig at se. Uanset har Sousa med afstand været Inges bedste case - konkurrencen er dog ikke hård.
Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Har vist han kan være god i 1 div, har været eftertragtet af bl.a. FCN og kommer fra den belgiske liga som er højere niveau. Hans stats derfra er lidt tynde, men havde han scoret 10 mål i sidste sæson var han jo aldrig kommet.
Håber vi slipper for en midlertidig lejeløsning.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har vist han kan være god i 1 div, har været eftertragtet af bl.a. FCN og kommer fra den belgiske liga som er højere niveau. Hans stats derfra er lidt tynde, men havde han scoret 10 mål i sidste sæson var han jo aldrig kommet.
RAUS RAUS SSE!
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg har hævdet, han har fået en sign on.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:37Jeg har hævdet, at han ikke har fået noget beløb udover de årlige 3 mio. kr. = han står AaB i 4 år x 3 mio. kr., og ikke en øre mere. Dette bliver bekræftet i artiklen. Du har hævdet, at Sousa har fået et beløb udover de årlige 3 mio. kr., hvilket Sousa ikke har.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 10:32Du citerer en artikel, hvor der står, at han fik en sign on, og mener så vi skal blive enige om, at han ikke fik en?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:02Hvor ser I dette "dokumenteret" ? Det lyder usandsynligt i mine ører at vi ikke skulle have betalt Sousa en pæn signon. Det plejer så at være indregnet i månedslønnen over kontraktperioden, med den måde medierne typisk opgør det på.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:00Som der beskrives i den citerede tråd var der ikke et sign on. Tin gengæld er månedslønnen høj.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 09:15
Ja, hvis der kun er én klub, der er interesseret i den pågældende spiller.
Derudover betyder det jo også, at det første år, har været dyrere end hvad de næste tre ville være. Hvis han feks har fået 1 mio i sign on, og de sidste 11 mio er fordelt på 4 år, så har det første år kostet 3,75 mio.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Nej altså det er der ikke nogen der hævder.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:37Jeg har hævdet, at han ikke har fået noget beløb udover de årlige 3 mio. kr. = han står AaB i 4 år x 3 mio. kr., og ikke en øre mere. Dette bliver bekræftet i artiklen. Du har hævdet, at Sousa har fået et beløb udover de årlige 3 mio. kr., hvilket Sousa ikke har.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 10:32Du citerer en artikel, hvor der står, at han fik en sign on, og mener så vi skal blive enige om, at han ikke fik en?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:02Hvor ser I dette "dokumenteret" ? Det lyder usandsynligt i mine ører at vi ikke skulle have betalt Sousa en pæn signon. Det plejer så at være indregnet i månedslønnen over kontraktperioden, med den måde medierne typisk opgør det på.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:00Som der beskrives i den citerede tråd var der ikke et sign on. Tin gengæld er månedslønnen høj.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 09:15
Ja, hvis der kun er én klub, der er interesseret i den pågældende spiller.
Der står at sousa betaling er 3 mio om året i 4 år inkl sign on. Det vil sige 12 mio kr for en 4 årig periode bestående af en løn og en sign on.
Så ja artiklen siger han har fået sign on
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Stegosaurus
- Allstar

Men det er jo bare ikke det, der står i artiklen: "tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee".Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Jeg har hævdet, han har fået en sign on.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:37Jeg har hævdet, at han ikke har fået noget beløb udover de årlige 3 mio. kr. = han står AaB i 4 år x 3 mio. kr., og ikke en øre mere. Dette bliver bekræftet i artiklen. Du har hævdet, at Sousa har fået et beløb udover de årlige 3 mio. kr., hvilket Sousa ikke har.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2023, 10:32Du citerer en artikel, hvor der står, at han fik en sign on, og mener så vi skal blive enige om, at han ikke fik en?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:02Hvor ser I dette "dokumenteret" ? Det lyder usandsynligt i mine ører at vi ikke skulle have betalt Sousa en pæn signon. Det plejer så at være indregnet i månedslønnen over kontraktperioden, med den måde medierne typisk opgør det på.
Derudover betyder det jo også, at det første år, har været dyrere end hvad de næste tre ville være. Hvis han feks har fået 1 mio i sign on, og de sidste 11 mio er fordelt på 4 år, så har det første år kostet 3,75 mio.
På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Det betyder bare, at de har regnet det ud ved at dele sign-on'en ud over alle årene. Men den betales jo up front.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:48Men det er jo bare ikke det, der står i artiklen: "tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee".
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Øøøhhh jo ? Du ignorerer at han har fået et beløb up front. Når årslønen er opgjort til 3 mio. kr. årligt er det under den forudsætning at han bliver i AaB i hele kontraktperioden, da signon fee er fordelt over hele kontraktperioden, selvom han har modtaget hele beløbet up front.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:35Så har Sousa jo heller ikke fået noget beløb udover de årlige tre mio. kr.....?Hanga skrev: ↑1. sep 2023, 10:28Øh nej, det kan vi ikke.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:18
Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:
Der står jo netop at der er medregnet en signon fee som Sousa har modtaget ved kontraktunderskrivelsen. Ergo han fik et beløb up front for at skrive under. Når BT så opgør hans løn til 3 mio. kr. årligt så er det med den modtagne signon fee fordelt over kontraktperioden. Hans reelle årsløn er til gengæld mindre end 3 mio. kr.
Et eksempel på hvordan beløbene kan være fordelt:
Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
Årlig løn: 2.750.000 kr. (11.000.000 kr. over 4 år).
Samlet udgift i kontraktperioden = 12.000.000 kr. / 3.000.000 kr. årligt
Men nu fik Sousa kun ca. 1 år i AaB:
Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
1 års løn: 2.750.000 kr.
Samlet udgift = 3.750.000 kr.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Mit gæt er leje. Mit håb er køb. Er spændt på at høre mere.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg kan ikke prale af at have set ham spille, men mindes da at Amager havde 2-3 spillere på højt niveau, i en trup der ellers var overrendt af tvivlsom kvalitet fra hele verden.
Hvis han har fart i skoene, og samtidig kender Danmark, så er det umiddelbart meget lovende. Jeg er ked af at miste Sousa, men det ligner da en på papiret fornuftig erstatning, og en spiller som har nogle af de kvaliteter vi i den grad mangler.
Håber det er køb, eller minimum noget leje med option. Tydeligt en spiller der er god nok til 1. division, vi må se om det også er til superliga og mere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Stegosaurus
- Allstar

Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Er han ikke umiddelbart samme type som Deedson, som vi var tæt på at hente?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Jeg kan godt leve med en anden type end Sousa, men det skal da helst være en spiller der kan levere noget af det samme offensive output - hvad enten det er mål eller assists.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Stegosaurus
- Allstar

Nordjyske beretter nu, at vi lejer Toku for resten af sæsonen. Nordjyske ved ikke, om der er en købsoption. Hvis der ikke er en option, ville det dog undre mig meget.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
-
Stegosaurus
- Allstar

Toku er, som jeg husker ham, hurtigere og mere aggressiv end Deedson. Toku minder en smule om vores egen Anders Noshe.jonas386 skrev: ↑1. sep 2023, 10:56Er han ikke umiddelbart samme type som Deedson, som vi var tæt på at hente?Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Jeg kan godt leve med en anden type end Sousa, men det skal da helst være en spiller der kan levere noget af det samme offensive output - hvad enten det er mål eller assists.
Tænker også der er en købsoption. Ellers er det en elendig handel. Ærgerligt. Havde virkelig håbet på et køb. Det kilder altså bare mere.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:56Nordjyske beretter nu, at vi lejer Toku for resten af sæsonen. Nordjyske ved ikke, om der er en købsoption. Hvis der ikke er en option, ville det dog undre mig meget.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Toku er en fed type! Har mere fart i fusserne end Sousa, og større videresalgspotentiale. Jeg havde ikke regnet med, at AaB kunne hente fra den hylde på nuværende tidspunkt.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Kan det ikke være en helgardering, hvis Sousa-handlen ryger i vasken? Hvis Sousa sælges, så har man en købsoption man kan udløse, og hvis ikke, så kan Toku afleveres tilbage.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:59Tænker også der er en købsoption. Ellers er det en elendig handel. Ærgerligt. Havde virkelig håbet på et køb. Det kilder altså bare mere.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:56Nordjyske beretter nu, at vi lejer Toku for resten af sæsonen. Nordjyske ved ikke, om der er en købsoption. Hvis der ikke er en option, ville det dog undre mig meget.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Jo, det er egentligt et godt bud.haghdk skrev: ↑1. sep 2023, 11:05Kan det ikke være en helgardering, hvis Sousa-handlen ryger i vasken? Hvis Sousa sælges, så har man en købsoption man kan udløse, og hvis ikke, så kan Toku afleveres tilbage.Forza skrev: ↑1. sep 2023, 10:59Tænker også der er en købsoption. Ellers er det en elendig handel. Ærgerligt. Havde virkelig håbet på et køb. Det kilder altså bare mere.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:56Nordjyske beretter nu, at vi lejer Toku for resten af sæsonen. Nordjyske ved ikke, om der er en købsoption. Hvis der ikke er en option, ville det dog undre mig meget.Stegosaurus skrev: ↑1. sep 2023, 10:54Jeg synes, Toku lyder som en spiller, som OB og AGF ville elske at gafle for næsen af os. Ej, seriøst - han var sgu ekstremt god i Fremad Amager, men er også bare en helt anden type end Sousa. Jeg ved ikke, hvor god Toku er til at åbne de 11-mandsforsvar, som vi hele tiden render ind i.Sauer skrev: ↑1. sep 2023, 10:49På Transfermarkt ser det ud til, at Leuven betalte 1 mio. EUR. for ham i januar 2023. Spændt på, om vi har råd til at købe ham. Ellers kunne en løsning vel også være leje med fornuftig købsklausul, så vi til næste sommer ved, om vi skal lege med Superliga-budget eller ej?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2023, 10:43Det lyder umiddelbart meget lovende med ham Toku.
Transfervinduet i Saudi Arabien går jo længere, så AaB skal dække sig ind i tilfælde af at Sousa ryger efter vores er lukket.