Hovedet skrev: ↑17. maj 2024, 00:12Ja, lige præcis. Det ville være fuldstændig useriøst, hvis vi kommer rendende med spillere af den kaliber til et hold, der i forvejen slet ikke fungerer. Målt på de sidste 15 runder - altså godt den sidste halvdel af denne turnering - ville AaB på nuværende tidspunkt indtage en 8. plads i 1. division, være det hold, der havde sluppet flest mål ind og være markant tættere på nedrykningsstregen end oprykning. Og det stemmer også godt overens med det, enhver med øjne i hovedet og forstanden i behold har kunnet se.Sønderhof skrev: ↑16. maj 2024, 23:02Jeg frygter netop det er den type "forstærkninger" vi kommer til at se.FIDEL skrev: ↑14. maj 2024, 11:29Ja, han er ret spændende. Desværre har han en lang kontrakt, så han koster min. 3 mill. kr.
Desuden er Hobro pænt trætte af AaBs mange bud/skambud på deres unge spillere, så det bliver dyrt at hente derfra.
Det bliver da ellers interessant at se, om Van Dam (hvis det bliver ham) kan tiltrække lidt talenter fra BIF mfl.. F.eks. en Oscar Schwartau, som er gået lidt i stå. Hvis AaB gør alvor af at spille meget med unge spillere, så får vi lidt nemmere ved at rekruttere lidt større talenter, eksempelvis fra Storkøbenhavn.
Umiddelbart vil jeg okay tilfreds med følgende forstærkninger til truppen, men det afhænger selvfølgelig af afgange:
Djukic eller W. Lykke (GK)
Dalsgaard (CB og HB/HWB)
Freundlich (DM/CM)
Carl Lange (Off. midt/kant)
Ny VB.
Som de seneste indlæg i tråden påpeger, så mener jeg også vi skal hente markante profiler. Hellere Dalsgård, Lasse Schöne og Jesper Hansen end William Lykke, Freundlich og Fredrik Dietz. Hellere et par spillere til star 11'eren på +35 end 4 udviklingsspillere der aldrig har spillet superliga.
Vores hold har akut brug for en rygrad. Det skal der styr på, inden vi kan begynde at snakke udvikling af spil og spillere.
Jeg er med på, at det ikke er det Kappmeier lægger op til, men hvis ikke vi får markante forstærkninger, kan jeg ikke se vi får vendt den nedagående spiral som 2024 har været. Jeg er med på det langsigtede perspektiv, men hele Nordjylland forventer AaB stiller med et hold, der kan være med i superligaen. Det er vi seriøst langt fra pt, og det ændrer en håndfuld 1.div profiler ikke på.
AaB ville få stort besvær med overhovedet at nå oprykningsslutspillet i 1. division. Nu forholder det sig imidlertid sådan, at AaB skal spille i Superligaen - og det om tre måneder. Og jeg håber, at alvoren er gået op for SSE22, for det er slet og ret game over for dem, hvis AaB rykker ned igen.
Hvis de ikke vil bruge de fornødne penge; hvad fanden skal vi så bruge dem til? Og det beløb, der er behov for, er steget endda kraftigt i løbet af denne sæson, fordi de sportsligt ansvarlige i AaB har svigtet i stor stil.
Og så skal den her fattigdoms- og sparesnak fandeme høre op nu. I løbet af det sidste trekvarte år har tyskerne for det første selv pumpet 60-65 millioner kroner i klubben, vi har solgt Sousa for 15 millioner kroner og dertil sparet en stor lønudgift, to gigantbelastninger på lønbudgettet i form af Lucas Andersen og Oscar Hiljemark er væk, hvortil kommer salg af Tim Prica, Louka Prip, Pedro og Granli og ophør af kontrakt med Odadada og Toku. Bevares, hvad angår de 4 salg og sidstnævnte 2 er der selvsagt ikke tale om store beløb, men alligevel. Vi har så ved samme lejlighed foretaget et ganske fornuftigt køb af Mathias Jørgensen i Esbjerg og et tilsvarende spildkøb af Ask og Urd, men hvor der handles, der spildes.
Vi har også oplevet et tilskuergennemsnit, der har været højere end forventet og har naturligvis markante indtægtsstigninger at se frem ved tilbagevenden til Superligaen. Hvis vi også på denne baggrund skal agere som Grækenland efter finanskrisen; så kan vi lige så godt lukke og slukke nu og overlade depechen til Vendsyssel, hvor der faktisk findes ambitioner om at spille i Superligaen. Det gør der ikke i AaB, hvis tyskerne ikke gør sig helt andre tanker om næste sæson end dem, der kommer til udtryk herinde.
VEL talt Hovedet. Kan ikke siges bedre :-)