AaB´ere i andre klubber / udlandet
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Jeg kan i øvrigt se, at Elfsborg i Allsvenskan pt. trænes af en Jimmy Thelin med kontraktudløb ultimo 2025.
Sig mig, hvad var så meningen med, at samme klub skulle hyre Hiljemark i en allerhelvedes hast?
Sig mig, hvad var så meningen med, at samme klub skulle hyre Hiljemark i en allerhelvedes hast?
-
PonySlaystation
- Superliga

Det var vidst AaB der ville have handlen gennemført med det samme, selvom Hiljemark først ansættes i Elfsborg til sommer.
-
R Rosenberg
- Allstar

Thelin smutter til Skotland til sommer.
Ædruelighedens stemme
Spændende om han investere i fast ejendom.
Uden Synd Ingen Frelse
Ja, det mente jeg jo også; dog kan jeg ikke rigtigt se, hvordan det giver mening for Elfsborg at tilknytte Hiljemark allerede nu, med mindre selvfølgelig, at AaB har vredet hænderne om på dem for at få den i stand her og nu, som en anden også skriver.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det sagdes, at skulle de have ham, skulle det være nu.Hovedet skrev: ↑22. maj 2024, 22:41Ja, det mente jeg jo også; dog kan jeg ikke rigtigt se, hvordan det giver mening for Elfsborg at tilknytte Hiljemark allerede nu, med mindre selvfølgelig, at AaB har vredet hænderne om på dem for at få den i stand her og nu, som en anden også skriver.
Ædruelighedens stemme
Tænker Hilje gerne ville hjem. Sammen med sin kone.R Rosenberg skrev: ↑22. maj 2024, 23:58Det sagdes, at skulle de have ham, skulle det være nu.Hovedet skrev: ↑22. maj 2024, 22:41Ja, det mente jeg jo også; dog kan jeg ikke rigtigt se, hvordan det giver mening for Elfsborg at tilknytte Hiljemark allerede nu, med mindre selvfølgelig, at AaB har vredet hænderne om på dem for at få den i stand her og nu, som en anden også skriver.
Have noget frihed sammen med familien i deres nye hus.
Måske grille nogle pølser og bade i den lokale sø. Hygge med familien.
Inden Elfsborg og dagligdagen kalder.
Uden Synd Ingen Frelse
Tidligere AaB-spiller - og næsten træner - Thomas Thomasberg har ført sin klub til et dansk mesterskab.
Får en til at ønske sig til et parralelt univers, hvor den unævnelige ikke var raget uklar med en sportschef i Randers for to år siden. Og AaB havde betalt den transfersum der blev forlangt.
Får en til at ønske sig til et parralelt univers, hvor den unævnelige ikke var raget uklar med en sportschef i Randers for to år siden. Og AaB havde betalt den transfersum der blev forlangt.
-
PonySlaystation
- Superliga

Ja, det var helt tosset.Kempes skrev: ↑26. maj 2024, 19:55Tidligere AaB-spiller - og næsten træner - Thomas Thomasberg har ført sin klub til et dansk mesterskab.
Det havde bare ikke ændret på alt det andet der var galt. Så det var nok begrænset hvilken succes han ville få og om han stadig ville være her.Kempes skrev: ↑26. maj 2024, 19:55Tidligere AaB-spiller - og næsten træner - Thomas Thomasberg har ført sin klub til et dansk mesterskab.
// gwailo
Det kan der jo være noget om; altså, hvis der er hold i de fra tid til anden verserende rygter om emsig ejerskabsindblanding i valg af spillestil, taktik og holdopstilling. Jf. ikke mindst Posavec i målet.gwailo skrev: ↑26. maj 2024, 21:32Det havde bare ikke ændret på alt det andet der var galt. Så det var nok begrænset hvilken succes han ville få og om han stadig ville være her.Kempes skrev: ↑26. maj 2024, 19:55Tidligere AaB-spiller - og næsten træner - Thomas Thomasberg har ført sin klub til et dansk mesterskab.
Nu har lige præcis denne sæson budt på et helt ekstraordinært antal rygter og påstande, hvoraf de fleste har lydt helt på månen i mine ører, ikke mindst den håndfaste indblanding fra ejerside i spillestil, taktik og holdopstilling. Jeg har så heller aldrig oplevet en sæson, der trods den overfladiske succes i form af opnået målsætning og oprykning, der har været kendetegnet ved så mange besynderligheder og uforklarligheder, hvad angår taktik og spillervalg.
Af samme årsag bliver det spændende at følge Hiljemarks videre trænermæssige færd i det svenske. Jeg kan sidde med en lille lumsk mistanke om, at vi her kommer til at opleve endnu en "Lucas Andersen".
Ifølge bold
Så bliver Lars Friis ny cheftræner i Sparta Prag, den fyring i AaB forstår jeg stadigt ikke en skid af.
Så bliver Lars Friis ny cheftræner i Sparta Prag, den fyring i AaB forstår jeg stadigt ikke en skid af.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
Ædruelighedens stemme
Præcis - det er sgu godt de gamle inkompetente nisser er ved at være sparket ud af bestyrelseslokalet.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
RAUS RAUS SSE!
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg håber, han er blevet en bedre træner med tiden. Jeg synes han overvurderede spillernes formåen en del i sin AaB-tid og stillede i nogle kampe efter min mening alt for offensivt op. Jeg husker bl.a. en central midtbane med Lucas og Fossum der bliver rendt over ende. Det ville sandsynligvis fungere godt, hvis vi havde bolden det meste af tiden, sådan gik det bare ikke. Man kan altid diskutere, hvor mange pointfattige kampe en klub som AaB kan tåle, inden man skal reagere, men hans sidste 17 kampe gav kun 2 sejre, 5 uafgjorte og 10 nederlag og han overtog faktisk et rimeligt velfungerende hold efter Cifuentes. Et hold som Sparta, der er kendt for en stærk struktur, har sikkert lært Friis meget og jeg håber han bliver en succes. I forhold til om det var rigtigt at fyre ham, vil jeg nok se det sådan, at han ikke skulle være ansat og man skulle have gået stærkere efter, at have fået købt Thomasberg fri i Randers.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
Længe leve arbejderklassen!
Han havde jo nærmest intet til central midt. Magnus C blev sendt videre (af god grund), Pedro og Højholt havde begge formdyk/passede ikke inde. Der er sgu ingen træner der med glæde vil bruge Lucas, Prip og Fossum så langt tilbage på banen.Danni skrev:Jeg håber, han er blevet en bedre træner med tiden. Jeg synes han overvurderede spillernes formåen en del i sin AaB-tid og stillede i nogle kampe efter min mening alt for offensivt op. Jeg husker bl.a. en central midtbane med Lucas og Fossum der bliver rendt over ende. Det ville sandsynligvis fungere godt, hvis vi havde bolden det meste af tiden, sådan gik det bare ikke. Man kan altid diskutere, hvor mange pointfattige kampe en klub som AaB kan tåle, inden man skal reagere, men hans sidste 17 kampe gav kun 2 sejre, 5 uafgjorte og 10 nederlag og han overtog faktisk et rimeligt velfungerende hold efter Cifuentes. Et hold som Sparta, der er kendt for en stærk struktur, har sikkert lært Friis meget og jeg håber han bliver en succes. I forhold til om det var rigtigt at fyre ham, vil jeg nok se det sådan, at han ikke skulle være ansat og man skulle have gået stærkere efter, at have fået købt Thomasberg fri i Randers.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg vil nødig gå ind i for mange detaljer, omkring holdkortet og taktikken. Jeg tror der er andre, der har større evner der end jeg. Men jeg konstaterede da at spillet ikke fungerede og Lars havde ry for, hvilket han også viste, at spille meget offensivt og det var så noget af det jeg fik øje på. Han stillede eksempelvis en midtbane med Lucas, Prip og Fossum. Var det lykkedes, havde det været en fornøjelse at se på, men det gjorde det ikke. Man kunne også have brugt Magnus, Ferreira, Granli, Jeppe P. eller Højholt på en eller flere af pladserne. Det er ikke sikkert vi havde fået flere point af den grund, men det havde jeg nok personligt gjort.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2024, 13:10Han havde jo nærmest intet til central midt. Magnus C blev sendt videre (af god grund), Pedro og Højholt havde begge formdyk/passede ikke inde. Der er sgu ingen træner der med glæde vil bruge Lucas, Prip og Fossum så langt tilbage på banen.Danni skrev:Jeg håber, han er blevet en bedre træner med tiden. Jeg synes han overvurderede spillernes formåen en del i sin AaB-tid og stillede i nogle kampe efter min mening alt for offensivt op. Jeg husker bl.a. en central midtbane med Lucas og Fossum der bliver rendt over ende. Det ville sandsynligvis fungere godt, hvis vi havde bolden det meste af tiden, sådan gik det bare ikke. Man kan altid diskutere, hvor mange pointfattige kampe en klub som AaB kan tåle, inden man skal reagere, men hans sidste 17 kampe gav kun 2 sejre, 5 uafgjorte og 10 nederlag og han overtog faktisk et rimeligt velfungerende hold efter Cifuentes. Et hold som Sparta, der er kendt for en stærk struktur, har sikkert lært Friis meget og jeg håber han bliver en succes. I forhold til om det var rigtigt at fyre ham, vil jeg nok se det sådan, at han ikke skulle være ansat og man skulle have gået stærkere efter, at have fået købt Thomasberg fri i Randers.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Længe leve arbejderklassen!
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig, enig. Havde man købt Thomasberg, ville vi ikke have haft disse kaossæsoner.Danni skrev: ↑8. jun 2024, 13:03Jeg håber, han er blevet en bedre træner med tiden. Jeg synes han overvurderede spillernes formåen en del i sin AaB-tid og stillede i nogle kampe efter min mening alt for offensivt op. Jeg husker bl.a. en central midtbane med Lucas og Fossum der bliver rendt over ende. Det ville sandsynligvis fungere godt, hvis vi havde bolden det meste af tiden, sådan gik det bare ikke. Man kan altid diskutere, hvor mange pointfattige kampe en klub som AaB kan tåle, inden man skal reagere, men hans sidste 17 kampe gav kun 2 sejre, 5 uafgjorte og 10 nederlag og han overtog faktisk et rimeligt velfungerende hold efter Cifuentes. Et hold som Sparta, der er kendt for en stærk struktur, har sikkert lært Friis meget og jeg håber han bliver en succes. I forhold til om det var rigtigt at fyre ham, vil jeg nok se det sådan, at han ikke skulle være ansat og man skulle have gået stærkere efter, at have fået købt Thomasberg fri i Randers.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.
Ædruelighedens stemme
Man kan jo gætte friskt og frejdigt på, hvordan LF ville have klaret sig fremadrettet, uden at vi nogensinde bliver klogere på det. Faktum er, at han bagudrettet havde en elendig pointhøst, og han gav AaB en sæsonstart, som var med til at sende dem i 1. div.. At Hamren viste sig at præstere endnu værre, gør ikke LF's tid i AaB til noget at skrive hjem om.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:55Præcis - det er sgu godt de gamle inkompetente nisser er ved at være sparket ud af bestyrelseslokalet.R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2024, 12:44Ja, uden tvivl. Han ville have ført tingene lige så stille fremad. Han kunne snildt have udviklet sig til en af de bedste AaB-trænere i nyere tid.