Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Sauer » 21. maj 2024, 21:14

Funky skrev:
21. maj 2024, 15:10
Modsat andre gamle AaB'ere kommer Dalsgaard altså med solidt højt niveau fra en mesterskabsbejler, hvor han får masser af spilletid. Det kan ikke rigtigt sammenlignes med Kusk og hvad ellers, vi har forsøgt os med. Jeg kunne godt se Dalle gøre en afgørende forskel for os næste sæson, men fair nok, jeg erkender også, at Kasper Jørgensen er vokset i rollen på HB denne sæson. Det er ikke dér, vi har de største udfordringer.
Er Dalsgaard ikke også i høj grad blevet brugt som centerforsvarer i både FCM og Brentford? Så ham som en solid tilføjelse til både HB og CB-pladserne. Kasper Jørgensen har lavet flotte mål, men synes stadig, han mangler at markere sig som en profil med højt bundniveau.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 21. maj 2024, 21:19

Hvis ejernes taktik kun er at købe spillere der skal kunne sælges igen så tror jeg man fejler Big time
Set er heller ikke nok at hente spillere fra 2. Bedste række
ASK er scoutet helt OFF…
En Dalsgaard med hans vindermentalitet og stadig gode nok evner på banen ville stadig klæde AaB
Det handler ikke om han er gammel AaB’er
Det handler om han er dygtig nok og at han med sine spil mæssige kompetencer og ikke mindst menneskelige kompetencer virkelig ville klæde et AaB hold der også skal have nogle forbilleder de unge kan læne sig op af.
Jeg håber man henter noget rutine som kan agere ledere

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 22. maj 2024, 09:05

baresi skrev:
21. maj 2024, 21:19
Hvis ejernes taktik kun er at købe spillere der skal kunne sælges igen så tror jeg man fejler Big time
ASK er scoutet helt OFF…
En Dalsgaard med hans vindermentalitet og stadig gode nok evner på banen ville stadig klæde AaB
Det handler om han er dygtig nok og at han med sine spil mæssige kompetencer og ikke mindst menneskelige kompetencer virkelig ville klæde et AaB hold der også skal have nogle forbilleder de unge kan læne sig op af.
Men vi har rigtig meget rutine på vores hold i forvejen. Vi har rigtig mange såkaldte ledere. Det er jo ikke fordi vi løber rundt som nordsjælland og har et halvt hold af spillere på banen ad gangen der er 17-20.

Vi har Posavec i mål der er 28 år og med serie a erfaring
Thelander, 31 med stor erfaring fra DK og udlandet
Kramer, 25, mange kampe i superligaen
Ahlmann, 33, Uendeligt med kampe for AaB
Cabello, 30
Kasper Jørgensen, 25 år med flere sæsoner i superligaen
Højholt, 23 år med over 100 kampe for AaB
Bakiz, 25 år med masser af superligakampe
Helenius, 33 år med uendeligt erfaring fra DK, udlandet og europa

Nogen af ovenstående er givetvis væk næste år. Men flere af dem fortsætter også. Vores problem er ikke at vi mangler rutinerede spiller, eller ledere på vores hold. Problemet er vi har bundet alt for mange penge op i for dårlige rutinerede spillere og for dårlige ledere.
VI har faktisk brugt overraskende få unge talenter denne sæson. Altså Otoa, Ross og Bomholt burde jo nærmest have været fast mand hele sæsonen. Man i stedet skal vi bruge vores "rutinerede ledere" som bare ikke performer

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 22. maj 2024, 09:46

Alexis skrev:
22. maj 2024, 09:05
baresi skrev:
ASK er scoutet helt OFF…
Men vi har rigtig meget rutine på vores hold i forvejen. Vi har rigtig mange såkaldte ledere. Det er jo ikke fordi vi løber rundt som nordsjælland og har et halvt hold af spillere på banen ad gangen der er 17-20.

Cabello, 30

Nogen af ovenstående er givetvis væk næste år. Men flere af dem fortsætter også. Vores problem er ikke at vi mangler rutinerede spiller, eller ledere på vores hold. Problemet er vi har bundet alt for mange penge op i for dårlige rutinerede spillere og for dårlige ledere.
VI har faktisk brugt overraskende få unge talenter denne sæson. Altså Otoa, Ross og Bomholt burde jo nærmest have været fast mand hele sæsonen. Man i stedet skal vi bruge vores "rutinerede ledere" som bare ikke performer
Det er de spillere du nævner her, der har det primære ansvar for at AaB rykkede ned og for at det spillemæssige efter 1 år i første division, stadig ser tvivlsomt ud, for at sige det mildt. De skal udfases, og det bliver de kun hvis vi får nogle flere unge op via transitionsgruppen, sælger eller har udløb. Af ovenstående er det kun Ahlmann, der ikke minimum har et år mere. Vi skal have de folk afviklet, der ikke er gode nok eller bare er for dyre. Så skal der unge op og nye til, der er sultne nok, og har niveau og har potentiale nok til at arbejde videre med i superligaen.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. maj 2024, 11:54

Alexis skrev:
baresi skrev:
ASK er scoutet helt OFF…

Cabello, 30

jeg er sgu sådan set enig med dig, syns bare der under de nye ledere er en tendens til at man skal være VIDERESALGSBAR for at være et emne, og det mener jeg isoleret er forkert.
jeg aner ikke hvordan de nuværende "ledere" i truppen er udenfor banen, men på banen, mangler der lederskab
Posa - ik så meget på banen leder
Thelander - leder jo, men han mangler stadig at træde i karakter på banen og virkelig få de andre med
kramer - ser ham ikke som en leder
- ahlmann - færdig nu og leder nej, men går forrest ift. det fodboldmæssige ja
caballo - leder nej
KJ - leder nej, men dejlig energi
- højholt - total mangel på lederevner - virker lettere introvert og der kommer intet fra ham i kampene - usynlig
bakiz - leder syns jeg ikke, mere frustreret
helenius - enig virker mere som en leder og en der råber op, og også flår lige i medspillerne

Min pointe er blot at vi ikke må stå med et introvert hold af unge mennesker der kan noget hver for sig. Vi trænger til at se 1 samlet hold af 11 spændende spillere der har en stamme og robust ledere der også kan spille bold.
SYNS problemet er at vi i over et år bare har sendt 11 spillere på banen, men de spiller ikke som et hold.

jeg er dog enig i at satse på ungdommen og gode danske talenter krydret med lidt udefra, og enig i at vi ikke skal misbruge budgettet på en falleret stjerne.
SPændende bliver det dog den næste periode.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. maj 2024, 13:36

Kan se at Mads Albæk forlader Randers. Alderen diskvalificerer ham sikkert, men det kunne være et bud på en billig driftsikker korttidsløsning til 6’eren.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. maj 2024, 15:55

baresi skrev:
22. maj 2024, 11:54
Alexis skrev:
baresi skrev:
ASK er scoutet helt OFF…

Cabello, 30

jeg er sgu sådan set enig med dig, syns bare der under de nye ledere er en tendens til at man skal være VIDERESALGSBAR for at være et emne, og det mener jeg isoleret er forkert.
jeg aner ikke hvordan de nuværende "ledere" i truppen er udenfor banen, men på banen, mangler der lederskab
Posa - ik så meget på banen leder
Thelander - leder jo, men han mangler stadig at træde i karakter på banen og virkelig få de andre med
kramer - ser ham ikke som en leder
- ahlmann - færdig nu og leder nej, men går forrest ift. det fodboldmæssige ja
caballo - leder nej
KJ - leder nej, men dejlig energi
- højholt - total mangel på lederevner - virker lettere introvert og der kommer intet fra ham i kampene - usynlig
bakiz - leder syns jeg ikke, mere frustreret
helenius - enig virker mere som en leder og en der råber op, og også flår lige i medspillerne

Min pointe er blot at vi ikke må stå med et introvert hold af unge mennesker der kan noget hver for sig. Vi trænger til at se 1 samlet hold af 11 spændende spillere der har en stamme og robust ledere der også kan spille bold.
SYNS problemet er at vi i over et år bare har sendt 11 spillere på banen, men de spiller ikke som et hold.

jeg er dog enig i at satse på ungdommen og gode danske talenter krydret med lidt udefra, og enig i at vi ikke skal misbruge budgettet på en falleret stjerne.
SPændende bliver det dog den næste periode.
Enig i at vi også skal have nogle erfarne og driftsikre ledertyper, selvom de ikke har videresalgspotentiale. Meget uenig i at Helenius skulle være en sådan ledertype.

For mig at se, er det kun Thelander, der tilnærmelsesvist kan kaldes en ledertype på banen.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 22. maj 2024, 16:06

Det er den samme sang som i de andre vinduer. "Ledertype til midtbanen ala Hiljemark". Vi får helt sikkert ikke et navn i Hiljemarks størrelse, for det vil man ikke betale for, så det skal være noget man identificere på en langt lavere hylde.

Vi mangler en angriber og en midtbanespiller. Det bliver helt sikkert nogle udenlandske spillere på billige kontrakter, så kan man håbe det automatisk er mere bæredygtigt end at hive en gammel AaB spiller hjem og tro vedkommende bliver leder eller løfte det sportslige markant.

Der kommer til at blive satset lidt i markedet føler jeg. Det vigtigste er dog at vi kommer af med nogle løntunge, så vi skaber et bedre udgangspunkt for at rykke fremad sportsligt og økonomisk.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2024, 16:19

bonanza skrev:
22. maj 2024, 16:06
Det er den samme sang som i de andre vinduer. "Ledertype til midtbanen ala Hiljemark". Vi får helt sikkert ikke et navn i Hiljemarks størrelse, for det vil man ikke betale for, så det skal være noget man identificere på en langt lavere hylde.

Vi mangler en angriber og en midtbanespiller. Det bliver helt sikkert nogle udenlandske spillere på billige kontrakter, så kan man håbe det automatisk er mere bæredygtigt end at hive en gammel AaB spiller hjem og tro vedkommende bliver leder eller løfte det sportslige markant.

Der kommer til at blive satset lidt i markedet føler jeg. Det vigtigste er dog at vi kommer af med nogle løntunge, så vi skaber et bedre udgangspunkt for at rykke fremad sportsligt og økonomisk.
Jeg håber umiddelbart på, at vi kan få solgt Højholt, Ross og Bakiz, så der er råd til Freundlich, C. Lange + en angriber evt. på en fri transfer. Og så trænger holdet til en dygtig venstre back defensivt. Mere beder jeg ikke om.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 22. maj 2024, 17:03

Med den slags indkøb , ryger vi fluks tilbage i nordicbet

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2024, 17:05

nj27 skrev:
22. maj 2024, 17:03
Med den slags indkøb , ryger vi fluks tilbage i nordicbet
Der er realistisk set ikke penge til mere.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 22. maj 2024, 17:37

Har vi et bud på, hvad der skal ske med Makaric i næste sæson? Jeg havde et svagt punkt for ham, da han ankom, og jeg synes også, at han havde sine momenter. Det sidste stykke tid synes jeg dog mest, at han har bidraget som modvægt til fortællingen om, at "alle AaB spillere blomstrer op og gør komet karriere, så snart de forlader klubben" :)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. maj 2024, 17:59

Raptorr skrev:
22. maj 2024, 17:37
Har vi et bud på, hvad der skal ske med Makaric i næste sæson? Jeg havde et svagt punkt for ham, da han ankom, og jeg synes også, at han havde sine momenter. Det sidste stykke tid synes jeg dog mest, at han har bidraget som modvægt til fortællingen om, at "alle AaB spillere blomstrer op og gør komet karriere, så snart de forlader klubben" :)
Han var været elendig selv i Bosnien, så mit bud er at man forsøger at give ham væk eller leje ham ud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 22. maj 2024, 18:22

Marco Ramkilde kommer også retur fra leje. Han har kontrakt til udgangen af 2025.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. maj 2024, 18:57

Kasper skrev:
22. maj 2024, 18:22
Marco Ramkilde kommer også retur fra leje. Han har kontrakt til udgangen af 2025.
Tror det bedste for alle parter er at få ophævet den kontrakt og sendt ham videre. Ikke en dårlig fodboldspiller, men kroppen kan ikke.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 22. maj 2024, 19:21

Det eneste rigtige med Marco og Makaric er at få ophævet ..

De har ikke noget at gøre i AaB - Ramkilde fordi han er for meget skadet / Makaric fordi han simpelthen ikke er god nok Dansk fodbold ..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 22. maj 2024, 20:44

Jeg er ikke så sikker på at det bliver nemt at få nogen af dem til at ophæve.

Jeg er meget spændt på at se hvor mange spillere vi skal have i førsteholdstruppen og hvor stor en andel der skal være umgdomsspillere/fra transitionsgruppen.
Vil ikke helt afvise at det kan give mening at have Ramkilde som backup.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. maj 2024, 21:45

Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
En midterforsvar høj kvalitet og en gerne to midtbanespillere.
Alle tre fast til start 11 så er jeg egentligt tilfreds.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 22. maj 2024, 22:04

Maglau skrev:
22. maj 2024, 21:45
Jeg mener omvendt mange at de eneste vi ikke mangler og bør prioritere at bruge midler er i angrebet. Vi har rigeligt med offensive spillere der kan dække de tre front pladser med ok kvalitet.
En midterforsvar høj kvalitet og en gerne to midtbanespillere.
Alle tre fast til start 11 så er jeg egentligt tilfreds.
Jeg vil gerne have en ny angriber. F.eks. Kaufmann eller Faghir på leje. To der kan bringe noget vi ikke har.
+ vi har kun Widell, Jørgensen, Ross, Bakiz, Helenius og Jubril til de 3 forreste pladser - 4 forreste, hvis vi spiller med offensiv midt.
Vi må gå udfra at Toku er færdig i klubben.
Men jeg er selvfølgelig også med på at der er andre positioner, hvor vi hellere skal sætte ind.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 22. maj 2024, 23:44

Mit største ønske for sommeren transfervindue er at klubben finder en ny Rasmus Wurtz - en ung gut på 19-20 år, som kan gå ind og styre midtbanen ..

Han skal være den boldbryder som sikrer forsvaret er beskyttet..

Kan vi få det, tror jeg på vi er kommet langt ..

Udover det ville en Freundlich fra Hobro også stå på listen..

Jeg frygter ikke at have Posavec i målet, da jeg synes han har steppet up med kontinuerligt spilletid ..

Så en god midtbane håber jeg de kan finde penge til 🙌🏻
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Besvar