Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: Trænerjagt

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. maj 2024, 08:12

Kan det være David nielsen? og grunden til vi intet høre er fordi Lyngby ikke er sikreret overlevelse endnu? Vil det ikke give mere mening, end det er pga et eller andet u19 hold?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. maj 2024, 08:42

DenSataniskeHest skrev:
23. maj 2024, 08:12
Kan det være David nielsen? og grunden til vi intet høre er fordi Lyngby ikke er sikreret overlevelse endnu? Vil det ikke give mere mening, end det er pga et eller andet u19 hold?
Dét tror jeg ikke - omend det ville være ønskeligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 23. maj 2024, 09:41

DenSataniskeHest skrev:
Det håber jeg godt nok ikke.

Hvis David Nielsen bliver ny træner i AaB vil jeg fremadrettet anse alle udtalelser fra vores tyske ejere om et langt sejt træk for bullshit.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2024, 10:10

AnyFellow skrev:
23. maj 2024, 09:41
DenSataniskeHest skrev:

Hvis David Nielsen bliver ny træner i AaB vil jeg fremadrettet anse alle udtalelser fra vores tyske ejere om et langt sejt træk for bullshit.
Hvorfor? David Nielsen har da både i Strömgodset og Lyngby vist han er dygtig til at udvikle spillere, og at spillerne tror på ham.

Det endte ikke super godt i AGF til sidst, men i det mindste har David Nielsen personlighed og pondus.

Af realistiske emner er der ikke mange andre danske trænere der kunne være interessante.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. maj 2024, 10:49

Nordjyske holder vist ret klart fast i, at vi bare går og venter på Menno vD. Så sjov spekulation med David N, men det er vist bare pauseunderholdning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga

Indlæg af AnyFellow » 23. maj 2024, 10:54

jonas386 skrev:
23. maj 2024, 10:10
AnyFellow skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Hvorfor? David Nielsen har da både i Strömgodset og Lyngby vist han er dygtig til at udvikle spillere, og at spillerne tror på ham.

Det endte ikke super godt i AGF til sidst, men i det mindste har David Nielsen personlighed og pondus.

Af realistiske emner er der ikke mange andre danske trænere der kunne være interessante.
Jeg synes ikke han er en træner, der er holdbar på den lange bane. I mine øjne er han god til at motivere og kan også tilføje en masse energi til en spillertrup, men jeg syne ikke at han evner at fastholde energien og motivationen.

I forhold til det taktiske ser jeg ham heller ikke for noget særligt. På den lange bane har brug for en træner, der kan vinde kampene med taktiske justeringer undervejs, hvilket jeg ikke rigtig synes han evner. Det synes jeg i det hele taget har været en mangelvare hos AaBs trænere gennem en del år efterhånden.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. maj 2024, 11:02

AnyFellow skrev:
23. maj 2024, 10:54
jonas386 skrev:
AnyFellow skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Jeg synes ikke han er en træner, der er holdbar på den lange bane. I mine øjne er han god til at motivere og kan også tilføje en masse energi til en spillertrup, men jeg syne ikke at han evner at fastholde energien og motivationen.

I forhold til det taktiske ser jeg ham heller ikke for noget særligt. På den lange bane har brug for en træner, der kan vinde kampene med taktiske justeringer undervejs, hvilket jeg ikke rigtig synes han evner. Det synes jeg i det hele taget har været en mangelvare hos AaBs trænere gennem en del år efterhånden.
Men hvis alt taktisk og hold opsætning kommer fra oven, vil det så ikke fungere?

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga

Indlæg af AnyFellow » 23. maj 2024, 11:28

DenSataniskeHest skrev:
23. maj 2024, 11:02
AnyFellow skrev:
23. maj 2024, 10:54
jonas386 skrev:
AnyFellow skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Men hvis alt taktisk og hold opsætning kommer fra oven, vil det så ikke fungere?
Hvis vi selv må sætte rammerne for ansættelse af en ny træner tænker jeg stort set hvem som helst kan passe ind.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 24. maj 2024, 00:48

David N kan starte med at betale sin gæld..

Derefter kan han så evt komme med i overvejelser igen..

Men nej han er da slet ikke i spil.. Han står for et spil som ikke skaber salgsobjekter til mange penge..

Han er tenderende anti FCN.. Ikke at dét ikke kunne være spændende nok, men det er jo slet ikke det som ejerne vil gå efter..

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. maj 2024, 14:06

AaB sender endnu en træner til Elfsborg.

Tipsbladet kan afsløre, at den fysiske træner Javier Agenjo Duran rykker til den svenske klub som assistent for Oscar Hiljemark.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... l-elfsborg

Ikke nødvendigvis skidt, hvis den nye træner har en de gerne vil have ind/med.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 24. maj 2024, 15:56

Eksil skrev:
24. maj 2024, 14:06
AaB sender endnu en træner til Elfsborg.

Tipsbladet kan afsløre, at den fysiske træner Javier Agenjo Duran rykker til den svenske klub som assistent for Oscar Hiljemark.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... l-elfsborg

Ikke nødvendigvis skidt, hvis den nye træner har en de gerne vil have ind/med.
Øv, jeg havde en drøm om at man ville give Javier chancen på venstre back i den nye sæson. Han har en markant bedre teknik end hovedparten af spillerne. Men var han ikke en Cifuentes-mand? Tænker ikke det gør det store at han rykker videre.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 25. maj 2024, 12:40

Det bliver van Dam.. Fremragende navn btw.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... er/5081119

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. maj 2024, 12:46

Spændende. Det er ikke den type profil jeg havde håbet på, da Hiljemark først blev sendt til Sverige, men det giver noget ro, at det er en træner Koppmeier kendte i forvejen, at han kender dansk fodbold og talentudvikling og at han får så fine anmeldelser fra BIF-fans.

Det kunne godt blive rigtig fint. Ideen er vokset på mig, og det betrygger mig at vi ender med det umiddelbare førstevalg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 25. maj 2024, 12:49

Alene baseret på den overvældende skuffelse dette har medført i Brøndby kredse virker det som et lovende valg.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. maj 2024, 12:50

Salle17 skrev:
25. maj 2024, 12:40
Det bliver van Dam.. Fremragende navn btw.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... er/5081119
På en 4-årig. Man satser virkelig på ham, men det lyder også til at han har været det absolutte 1. valg.

Spændende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 25. maj 2024, 12:56

emenike skrev:
25. maj 2024, 12:49
Alene baseret på den overvældende skuffelse dette har medført i Brøndby kredse virker det som et lovende valg.
Det er også det jeg basere min tro på. De har godt nok ikke været glade for at skulle af med ham.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 25. maj 2024, 14:27

En begrænset funktion i Heerenven.
1 år som u17 træner
1 år som u19 træner

Det kan da godt være, hvilket jeg også håber på, at vi har fundet en dygtig træner, men det virker som en halv spare øvelse og en halv vi har fundet rette type.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. maj 2024, 14:51

Dennis Nielsen skrev:
25. maj 2024, 14:27
En begrænset funktion i Heerenven.
1 år som u17 træner
1 år som u19 træner

Det kan da godt være, hvilket jeg også håber på, at vi har fundet en dygtig træner, men det virker som en halv spare øvelse og en halv vi har fundet rette type.
Der er vel fra en lavprofil (fodbold invalid assistent) til en anden lavprofil (u-holdstræner).

Transfers kan de fleste have en holdning til, men sådanne ukendte trænere er det svært med.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. maj 2024, 14:57

En større erfaring især med seniorfodbold havde selvfølgelig været at foretrække, men hvis han er et stort trænertalent, så gør den manglende erfaring måske ikke så meget.

Jeg håber at han han en simpel og klar defineret stil han gerne vil spille og at han holder fast i denne uanset hvad der sker i starten. Vi har virkelig brug for at der bliver sat en klar taktisk retning og at der holdes fast, og så må tilpasningen af truppen mv. komme løbende. Dernæst så håber jeg at han er mere en "personlighed" end de sidste mange trænere vi har haft. En der kan få hele truppen med sig og som kan banke noget tro og spillehumør ind i spillerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. maj 2024, 15:10

Hanga skrev:
25. maj 2024, 14:57
En større erfaring især med seniorfodbold havde selvfølgelig været at foretrække, men hvis han er et stort trænertalent, så gør den manglende erfaring måske ikke så meget.

Jeg håber at han han en simpel og klar defineret stil han gerne vil spille og at han holder fast i denne uanset hvad der sker i starten. Vi har virkelig brug for at der bliver sat en klar taktisk retning og at der holdes fast, og så må tilpasningen af truppen mv. komme løbende. Dernæst så håber jeg at han er mere en "personlighed" end de sidste mange trænere vi har haft. En der kan få hele truppen med sig og som kan banke noget tro og spillehumør ind i spillerne.
Præcis. AaB’s økonomiske situation er ingen hemmelighed. Samtidig er vi ikke ligeså attraktive som vi var engang.

AaB bliver nødt til at gå på kompromis med et eller andet. Derfor hed mulighederne sandsynligvis:

1. Uprøvet men talentfuld træner - med en tilgang til spillet som passer på hvad man gerne vil.

2. Erfaren men ikke særlig succesfuld træner - som næppe matcher helt på stil og tilgang.

I så fald foretrækker jeg den første mulighed.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar